بازدید 35145
با تصمیم مجلس و در صورت تایید شورای پول و اعتبار؛

۱۰هزار میلیاردتومان برای کنترل قیمت خودرو اختصاص می‌یابد/ دولت بار دیگر دست در جیب مردم می‌کند!

با اینکه قیمت خودرو هر روز دستخوش تغییرات جدیدی است، تنها ظرف چند روز و به فاصله افزایش قیمت بنزین تا به امروز قیمت برخی خودرو‌ها ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، ولی باز از وزراتخانه انکار و از بازار اصرار همچنان در جریان است و وزارت صمت زیر بار آن نمی‌رود.
کد خبر: ۹۴۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 16 December 2019

۱۰ هزار میلیاردتومان برای کنترل قیمت خودرو اختصاص می‌یابد/ دولت بار دیگر دست در جیب مردم می‌کند! / قیمت خودرو دو برابر می‌شودبا اینکه قیمت خودرو هر روز دستخوش تغییرات جدیدی است، تنها ظرف چند روز و به فاصله افزایش قیمت بنزین تا به امروز قیمت برخی خودرو‌ها ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، ولی باز از وزراتخانه انکار و از بازار اصرار همچنان در جریان است و وزارت صمت زیر بار آن نمی‌رود.

به گزارش «تابناک»؛ پیش بینی‌ها نشان می‌دهد، اگر موضوع فوری بررسی نشود، امکان افزایش قیمت تا دو برابر نیز در روز‌های پایان سال وجود دارد. به همین دلیل، بار دیگر وزارت خانه تصمیم گرفته است برای کنترل اوضاع، از جیب مردم هزینه کند تا شاید بتواند از نوسانات پایان سال جلوگیری نماید.

رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این موضوع و با بیان اینکه مشکل کمبود نقدینگی در شرکت‌های قطعه ساز وجود دارد، گفت: بنا بر تصمیم این کمیته، باید بانک‌ها ظرف دو هفته آینده برای اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های قطعه ساز تصمیم گیری کنند، در غیر این صورت، قیمت خودرو‌ها در آستانه عید نوروز دو برابر خواهد شد.

ولی ملکی در گفت‌وگو با تابناک در توضیح جلسه روز گذشته کمیته صنعت با وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون بانک مرکزی، مدیران عامل شرکت‌های خودروساز، انجمن قطعه سازان و مدیران عامل بانک‌های مهم کشور اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های ایران خودرو و سایپا ـ که هر کدام تقریبا ۲ هزار خودرو تولید می‌کنند ـ چیزی برای تولید ندارند؛ آن هم در شرایطی که در آستانه عید نوروز تقاضا برای خرید خودرو زیاد می‌شود لذا اگر در این ایام با افزایش تقاضا، تولیدات این دو شرکت کاهش پیدا کند، شاهد افزایش تورم و گرانی خودرو‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این وضعیت، اگر قطعه سازان به شرکت‌های خودروساز قطعه ندهند، تولید کاهش پیدا می‌کند؛ این یعنی توان نقدینگی خودروسازان پایین آمده، تولید کمتر شده و تورم و قیمت‌ها افزایش می‌یابد و آن‌ها نمی‌توانند تعهدات خود را به قطعه سازان پرداخت کنند. در نتیجه میزان مطالبات آن‌ها روز به روز بیشتر و توان قطعه سازان کمتر شده و آن‌ها هم نمی‌توانند قطعات لازم را بدهند و در نهایت دیگر خودرویی تولید نمی‌شود. با این وضیعت تا عید نوروز قیمت خودرو‌ها تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند؛ یعنی اگر قیمت پراید ۴۰ میلیون تومان است به ۸۰ میلیون تومان می‌رسد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی، قطعه سازان ۱۵۰ هزار نیرو را تعدیل کرده و به حدود ۲۵۰ هزار نفر رسانده اند که فعلا بیکارند تا وقتی از آن‌ها برای بازگشت به کار دعوت شود، بیکاری بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر آن هم فقط در صنعت قطعه سازی فاجعه است.

ملکی اضافه کرد: با توجه به این شرایط ما در این جلسه تاکید کردیم باید نقدینگی قطعه سازان به ویژه از سوی بانک مرکزی به گونه‌ای تامین شود که قطعه سازان مستقیم این پول را بگیرند تا توان نقدینگی آن‌ها برای تولید قطعه و به دنبال آن افزایش ظرفیت تولید خودروسازان بالا رود؛ اقدامی که نتیجه آن جلوگیری از کاهش تولید خودرو، بیکاری کارگران و کنترل آثار تورمی است.

وی در یک جمع بندی اظهار کرد: نتیجه جلسه سه ساعته این کمیته، اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق بانک‌ها به حدود ده هزار شرکت قطعه ساز است که ۵ هزارمیلیاد تومان آن از طریق شرکت سایپا و ۵ هزار میلیارد تومان از طریق ایران خودرو به قطعه سازان داده شود و نظارت بر این کار هم به عهده وزرات صمت است.

ملکی در پایان با بیان اینکه طبق تصمیم این کمیته بانک‌ها ظرف دو هفته آینده برای نحوه اختصاص این پول تصمیم گیری کرده و آن را برای تایید به شورای پول و اعتبار تحویل می‌دهند، افزود: باید نظر بانک‌ها برای این کار مساعد باشد، چون با این کار ضمن کنترل تورم کارگران به کار برمی گردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۷۴
خودروساز بی لیاقت باید بیکار شود نه اینکه به قیمت خون مردم کاسبی کنه.
پاسخ ها
توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
اگه هنوز وجدان و تخصص مهمه و دلسوز وجود داره
در این ارابه سازی ها رو گل بگیرید و واردات با تعرفه کم برای هیبریدها و کم مصرفها را عملیاتی کنید
تا کی بازی با جان و مال و...مردم؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
اغای وزیر که فرموده‌ بودند چیزی گران نمی شودو ...وای بر مردم
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
حالا معلوم میشه چرا دولت دکون سایپا و ایران خودرو را که یه غیر از ضرر ملی توجیهی ندارند نمی بنده. این دو شرکت به جای ۳۰۰ هزار مصوب پیش از ۲.۵ میلیون خودرو پیش فروش کردند که حداقا ۱۰۰ هزار میلیارد تومن درامدزایی برای دولت داشته. حالا کی می توانند به مشتریها بدهند مهم نیست جون بعد از ۱۴۰۰ خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
قیمت خون لیتری چنده داداش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
پس از ۴۰ سال هنوز باید از دو خودرو ساز دولتی بی لیاقت و ناکارآمد و فاسد
برای اتومبیلهای بی کیفیت و خطرناک و مهلک و پر مصرف و الوده کننده مونتازی
باید از جیب تمام مردم پول برداشته
و به دو خودرو ساز پرداخت گردد !!!!؟؟؟
واقعا تا کی و با چه قیمتی باید به اینکار اشتباه و پوچ ادامه داد !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
چرا این 10 هزارمیلیارد صرف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نمیشه؟
10 درصد از سهام سایپا و ایران خودرو مال دولته معلومه که چرا میخواد به هر طریقی بهشون کمک کنه چون در واقع به خودش داره کمک میکنه مثله اون 3 هزار میلیارد تومان وامی که داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
وزیر تحصصی در حوزه اقتصاد ندارد. دولت دستش همیشه در جیب مردم است.
مسولین محترمی که پول مردم برای شما بی اهمیت است برای این پول های بیت المال یک روز باید جوابگو باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
موضوع اینه که به یه همچین روزی اعتقاد واقعی وجود نداره. شایدم میگن که حالا کی سوال کرده کی جواب داده!!
مسولین محترم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
نمیشه پاسخگو باشیم؟
بجای جوابگو
خجالت داره
بسه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
اینها خجالت متوجه میشوند اینها فقط بلد هستند دست توجیب مردم کنند خدا پدر اقای احمدی نژاد بیامرزد این دولت که شورش درآورده برای کارخانه های تابوت سازی اینقدر هزینه مردم ما چرا نباید بهترین خودروها سوار شوند
باید بانک‌ها ظرف دو هفته آینده برای اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های قطعه ساز تصمیم گیری کنند، در غیر این صورت، قیمت خودرو‌ها در آستانه عید نوروز دو برابر خواهد شد.
میشه بسه از کی تا حالا بادمجان شده جزء میوه ها ؟ که شما به مونتاژ فرغون های دهه هشتاد فرانسه میگید خودرو اغلب بالای 10 لیتر مصرف دارن ، از طرف دیگه میگن هوا آلوده شده .به جای دور ریختن 10 هزار میلیارد تومان (اختصاص به فرغون سازها) این پول را اختصاص بدهید به واردات خودروهای استاندارد خارجی به تکنلوژی هیبرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
آخه اگه خودرو با کیفیت وارد کنن بدن دست مردم که سودی نمی‌کنند، خودروهای با کیفیت خراب نمیشن بیشتر از 40 سال هم کار میکنن اونوقت اینا درآمدشون میپره
بی برنامه ترین کشور دنیا یم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
برنامه ؟؟؟؟ چي هست ؟
قول میدم همین ها که این طرح های اشغال میدن از 10 هزارمیلیارد حداقل 6-7 هزارتاشووو هاپووولی میکنن
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
بر منکرش لعنت
با اینهمه تصادفات رانندگی که به مرگ و معلولیت هزاران نفر منجر می شود ؛ چه لزومی دارد که همه مردم خودروی شخصی داشته و هنوز تمبر گواهینامه شان خشک نشده ؛ به جاده های شلوغ و نا ایمن خارج از شهر رفته و جوانمرگ شوند؟
مگر قطعات ماشینهای ما از چین وارد نمیشه؟قطعه ساز دیگه چه صیغه اییه؟
بابا ما این صنعت رو نخواهیم کی رو باید ببینیم . به بهانه استفاده از تولیدات داخلی هر خودروی معیوب و خراب را با هر قیمتی که بخواهند به این ملت بدبخت می فروشند هیچ کسی هم چیزی نمی گوید. جمع کنید این بساط را. چقدر باید این ملت چوب ندانم کاری یا سو استفاده بعضی از مسئولین را بخورد. همین امروز در سایتها خبری بود که یک مدل شاستی بلند شرکت مرسدس بنز به قیمت 42000 دلار به بازار عرضه شده است . یعنی حدود پانصد میلیون تومان بابا این ماشین بنزه . اوقت ما باید خودروهای که ارزش خیلی کمتری دارند و از نظر فنی و سلامت اصلاٌ قابل مقایسه با این خودرو را ندارند با این قیمتهای بالا بخریم . ولله که بعضی اعتقادی به روز قیامت ندارند....
"اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق بانک‌ها به حدود ده هزار شرکت قطعه ساز است که ۵ هزارمیلیاد تومان آن از طریق شرکت سایپا و ۵ هزار میلیارد تومان از طریق ایران خودرو به قطعه سازان داده شود و نظارت بر این کار هم به عهده وزرات صمت است."
وقتی مردم تصمیم کمپینک نخریدن راه انداختند . دولت 2000 میلیارد تومان به خودروسازان پول داد در حالیکه برای بهداشت و درمان مردم و مدارس کپری پول نداشت. این بار هم طاهرا خود روسازان ، زور شان بر سایر مشکلات مردم چربید. تا کی؟
یه نمونه از این خودروسازا متخلف آذربایجان خودرو هستش که چندوقته مردم ازش شکایت کردن ولی زورشون بش نمیرسه . ببینید چقدر مافیا و رانت دارن
فکر کردین یادمون رفته گه قطعه سازان از چین میارن و برچسب میزنند. همین چند وقت پیش گندش در اومد. حالا این پولها رو به کی میخواهید بدید ؟ قطع سازان چینی یا برچسب زن های ایرانی. ما که دستمون به هیچ جا بند نیست و هیچ کس هم به فریادمون نمیرسه. به خدا قسم که این پول رو میدهند به فرقون سازها و خودرو هم دو برابر میشه و ما هم هیچ کاری ازمون بر نمیاد ....
شما را به حضرت عباس تعطیلش کنید اینها عادت کردند و هر چه خواستند انجام دادند
کجای حوض سوراخه که شکم دولت و خودرو سازش پر نمیشه. چرا صنعت زیان ده رو با پول مردم مصیبت زده سر پا نگه میدارید. به خدا ما خودرو ساز نیستیم . ما گاری ساز هم نیستیم ... ما فقط ادعای زیاد داریم......
جای تاسف است.
در گمرک را باز و خودروهای خارجی به دلیل گرانی دلار خود به خود گران شده اند و دیگر نیازی با تعرفه گمرکی نمی باشد تا خودروسازها ادم شوند و خودروهای بی کیفیتشان را با این افزایش قیمتها به مردم نیاندازند.یک سری هم به بازار اشفته مسکن بزنید که یک سری ادم سوداگر به جان ان افتاده اند و بازار مسکن را به بیراهه کشانده اندو مخصوصا در مناطق لاکچری نشین دیگر گندش را دراورده اند با قیمتهای پرت و پلایی که میدهند.
بازارهای دستوری باید روی مسکن اعمال میکردند نه روی یک مشت طلافروش و شغل های معمولی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
تازه امثال لیلاز میفرمایند برای خودروسازان صرف نمی کند خودرو ثبت نام‌کنند و دیر تحویل دهند چون جریمه باید بدهند در
صورتی که خودروسازان کاملا برایشان صرف می کند وخودروهایشان را دارند ۵۰ درصد گران تر از پارسال میفروشند
قول میدهم در هیچ انتخاباتی شرکت نکنم تا جبران انتخاب اشتباه در گذشته را کرده باشم

این کشور با انتخابات و بدون انتخابات فرقی با هم نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
یکی از دقیق ترین نظراتی که دیدم. بسیار نکته درستی بود.
آیا دولت به تناسب شماره گذاری بی رویه خودروهای شخصی به فکر ایمن سازی
جاده های خارج از شهر و معابر شهری هم بوده یا میخواهد شریک عزرائیل باشد؟
با حمایتهای بی دریغ از خودروسازهای بی کیفیت و فشل فقط حقوق مردم زیر پا گذاشته میشود و آنها از سوار شدن خودروهای با کیفیت محروم خواهند شد در بازار بی رقیب خودرو سازها یکه تازی خواهند کرد.
مردم تو ایران تاوان آرمان گرایی ها رو میدن چرا واردات نیست چون ارزبر هست چرا خودرو بی کیففیت داخلی چون رقابت نیست مردم کشته میشن بنزین بیش از حد مصرف میشه مهم نیست .چرا هواآلودس چون بنزین بیکیفیته چون خودرو ها داغونن چون ناوگان عمومی فرسودس چون مترو و ... اینا توسعه داده نشده ....
والا خیلی عجیبه که پراید رو می فروشن 50 تومن بازم پول کم میارن!
خودرو سازها بی کار شدن کارگران را بهانه ای برای دوشیدن دولت و مردم کرده اند. این بهانه ای بیش نیست. آنها در این وانفسای گرانی با پیش فروش و افزایش دو تا سه برابری قیمت خودروها دست به بزرگترین دزدی تاریخ زده اند و تنها نگران سودسرشار خودشان هستند. درحالیکه تنها بخش اندکی از این قطعات پس از گرانی ارز وارد کشور شده و یا توسط قطعه سازان ساخته شده، به چه دلیلی قیمت خودروها را اینقدر بالا بردند. باید مابه التفاوت قیمت قطعات جدید محاسبه می شد و به همان میزان افزایش قیمت می دادند. ولی چون دولتمردان و مجلسیان از این صنعت منفعت مستقیم و غیر مستقیم می بردند، همه شان در برابر این ظلم بزرگ به مردم خاموش شدند ....
بر اساس چه منطقی قیمت خودروی بی خاصیت ایران ؛ 2 برابر میشود؟
یعنی قیمت یک پراید صفر 110 میلیون تومان میشود؟!
تایاد بگیریم کشورداری وکنترل قیمتها کارهرکسی نیست
مردم مقصرند که این آشغالها را میخرند اگر همه دوچرخه سوار شوند یا پیاده بروند یا همدیگرو سوار کنند این اشغال ماشین ها تابوت های متحرک بی فروش می مانند .... با هوای آلوده با جنگ با تحریم با خودرو بی کیفیت با بنزین بنزن دار و بلاهای دیگر این مردم بیچاره در جدال نابرابرند....
هركي ناراحته نخره!!!!!!! خانه از پای بند ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
فیات ایتالیا سالی سه الی چهار میلیون اتوموبیل تولید و مونتاژ میکنه دویست هزار نیرو داره شما مونتاژ کارها پانصد هزار نیرو دارید ...!
سلام،
انتشار اين خبر خودش باعث ايجاد شوك به بازار مي شود، بهترين روش براي رفع مشكل خودروسازان اين است كه دولت از ايجاد قيمت تكليفي خودداري كرده و اجازه دهد قيمت را بازار تعيين كند.
۱۰ هزارمیلیارد را به همان ۴۰۰ هزارنفر کارگر صنعت قطعه سازی بدهید به اضافه سودی که هیولاها( بانک) میگیرن بزارید بیکار بشن. فکر کنم کارگرها اینجوری راحت ترن
با این خبر رسما افزایش بی ضابطه قیمت خود رو در سال آینده کلید خورد
در این دو تا روگل بگیرید راحت شیم بره.
مگه 10 دفعه قبلی که از پول مالیات های ما ریختید تو جیب اون ها چیزی رو بهتر کردن
ماشین ها میبردن تو پارکینگ های خصوصی تو تهران انبار میکردن قیمتشو ببرن بالا

دلیل این اقدامات هم روشنه نماینده ها و دولتی هایی که در هیئت مدیره شرکتها یخودرو سازی هستند !
این میزان پول با احتساب ارز دوازده هزار تومنی حدود 84 میلیون دلار میشود و میتوان خط تولید جدیدی راه انداخت و تعداد زیادی را شاغل کرد . با تزیین ، مرده زنده نمیشود
۱۰ هزار میلیارد رو اتوبوس برقی یا اتوبوس با استاندارد یورو شش وارد کنید برای حمل و نقل عمومی اتوبوسها شدیدا فرسوده و آلاینده هستن
من نمیتونم درک کنم..مگه خودروساز از مردم پول نمیگیره که به قطعه ساز بده! تعداد خریدار مشخصه و مقدار خرید هم مشخصه و ماشالله قیمتها هم بالا رفته . گفتن چنین حرفی عجیبه.
وام چرا اقا !!!!
خودرو سازها املاک و اموال مازاد زیاد دارند بانک ها هم که در کار بنگاه داری هستند یا اموال رو‌قیمت گذاری کنن و سرمایه رو جور کنن یا بانکها سهام خودرو سازها رو به عنوان وثیقه بردارند در سررسید وام هم اگر وام رو‌تصفیه کردن که خدا رو‌شکر وگرنه سهام رو‌میفروشن و‌پول رو‌زنده میکنن مشابه این کار رو اوباما با شذکت فورد و‌جنرال موتورز انجام داد (البته سابقه نشون داده که ما لقمه رو‌اونجوری که دوست داریم روانه میکنیم نه اونجوری که باید !!!)
پاسخ ها
Asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
اگر کمبود سرمایه را با این روش تکمیل کردند که بعد از یک سال بانکها همه شرکت را مصادره می کنند !چون خودروییها که در این چهل سال فقط زیانده بودند و زیانشون را با افزایش قیمت جبران می کردند.دیگه مردم پول خرید ماشین ندارند.در این حکومت فقط دولت باید دست در جیب مردم بکنه تا اقایان و اقازاده ها بتونن به ارزوهای شخصیشون برسند! ا
دولت بیجا می کند کمک می کندبه شرکتهای خودروسازی...
علت واریز این پول ها این است که بعدا با فروش هر خودرو مقدار قابل توجهی پول به حساب از ما بهتران واریز میشه و ثانیا قطعه سازان چه کسانی هستند باز هم خود آقایون پس معامله همه سر سود هستش
چرا بیت المال را فدای بی عرضه گی خودتان می کنید اگر راست می گوید واردات خودرورا آزادبگذارید نامردم خودشان حق انتخاب داشته باشند
اگر خودروییا دارن میفروشن و میتونن بفروشن قطعه سازها چرا بودجه ندارند .؟ مگر اینکه ایران خودرو سایپا پول قطعه سازا رو ندن که البته اصلا بعید نیست!
که چی؟ این چرخه معیوب و فاسد کی میخواد اصلاح بشه؟
کی درست میشه اخه؟
چرا هیچکس به فکر نیست؟
همینطور یا مردم پول بدن یا بانکها؟
گودال خودروسازها کی پر میشه؟
این پول بانک و مردم که چند برابر حقوق ماه ها و سالها باید پول بدن چی میشه؟
چرا کسی بفکر درست کردن این سیستم فاسد نیست؟
چرا این 10 هزارمیلیارد صرف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نمیشه؟
10 درصد از سهام سایپا و ایران خودرو مال دولته معلومه که چرا میخواد به هر طریقی بهشون کمک کنه چون در واقع به خودش داره کمک میکنه مثله اون 3 هزار میلیارد تومان وامی که داد
بعدأ معلوم میشه چرا اینقدر این خودروهای بی کیفیت برای ایرانیها گرون تمام میشه
این پول بیت المال که به خودروسازها میدید حرامه چون مردم راضی نیستن
چرا دولت که برای تنظیم بازار داره برنج هندی با ارز 4200 و بدون تعرفه گمرکی وارد میکنه، یکبار نمیاد خودرو از خارج وارد کند تا قیمت کاهش داشته باشه؟
چون خودرو سازی برای خود دولت هست اینها همش سیاه بازی برای خالی کردن جیب مردم هست
چرا دولت که برای تنظیم بازار داره برنج هندی با ارز 4200 و بدون تعرفه گمرکی وارد میکنه، یکبار نمیاد خودرو از خارج وارد کند تا قیمت کاهش داشته باشه؟
چون خودرو سازی برای خود دولت هست اینها همش سیاه بازی برای خالی کردن جیب مردم هست
مگه ایران خودرو و سایپا ماشین رو زیر قیمت میفروشن که نقدینگی ندارن؟
حساب کنید دیگه. یک پراید چقدر هزینه تولید داره. سود رو هم حساب کنید و بقیه هزینه ها. آیا میشه ۵۰ میلیون؟
پیش فروش هم کردن تا دلتون بخواد. سر موعد هم تحویل نمیدن. دیگه چجوری بگن عرضه نداریم؟!
بشکنه وقلم بشه دستهایی که تو جیب مردمه..................حرامشون باشه از گوشت سگ بدتر.....
حق این مردمه که پراید قیمت بنز بخرن! خب نخرن چن وقت نمیمیرن که!
تاکی میخوان بدون اجازه مردم پول بیت المال رو حیف و میل کنن!!!
بخدا من که از یک ریال حقم هم نمیگذرم و حرامه هرکی استفاده کنه
زمانی که دولت و بدنه کارشناسی آن، نه توان علمی و نه اراده عملی اداره اقتصاد به طور عام و کنترل خودروسازها به طور خاص ندارد، دولت ناتوان بازیچه دست خودروسازان ناکارآمد میشود.
وای بر سیستم خصولتی که با رانت بخش دولتی و آزادی بخش خصوصی از هیچ نوع سو استفاده نمیگذره. نفرین!
هزاران نفرین بر شبه تولیدی که مملکت رو اسیر گرفته.
درب کارخانه دو خودروساز ایرانخودرو و سایپا را ببندید تا مردم نفس راحتی بکشند مقصر اصلی دولت میباشد
اینها که پول ماشین ها رو یکسال پیش پیش از مردم گرفتن پس چرا مشکل نقدینگی دارن؟
كسي نيست دست جيب برراگرفته ومحاكمه كندمگراينهانبايدرعايت حق الناس رابكنند
عجب بساطیه ...اخه کجای دنیا دولت هی پول میده به یه صنعت ورشکسته که مردم ازش رضایت ندارن.....
استقلال اقتصادی ، صرفا معنیش ای نیست که هر مملکتی بتونه همه چیز رو خودش تامین کنه و به هیچ کشوری نیاز مند نباشه
بلکه فقط باید نسبت به تولید محصولاتی اقدام کنه که :
الف - تولیدش برای مملکت شامل ارزش افزوده باشه
ب. - قیمت و کیفیت تولیدش از هر نظر،قدرت رقابت دربازار جهانی رو داشته باشه
تولید همه چیز در مملکت به هر قیمت و با هر کیفیتی:
درست مثل این میمونه که یک شخص تصمیم بگیره تا تمام نیازهای اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی ، و سایر نیازهای خود و خانوادش رو از قببیل مسکن ،غذا ، دارو ودرمان ،وسیله نقلیه و سوخت و کلیه تعمیرات و سازندگیها رو شخصا انجام بده و هیچ نیازی به هیچ کسی نداشته باشه
از شما میپرسم:
اولا که رسیدن به چنین خودکفائی برای یک شخص ،آنهم در جامعه امروز ،اصلا وجود نداره و تازه اگر هم به وجود بیاد :
دیگه اسمش استقلال نیست
بلکه:
اسمش انزوای مطلق و غار نشینی کامله
به خدا اگه مردم یه همتی می کردن و یک سال از این تابوت سازها،تابوت نمی خریدن،داستان این خائنین به ملت برای همیشه ،تمام میشد،مردم در زمین دشمن خودتان بازی نکنید،در ضمن این به اصطلاح کارشناس را برای جو دادن به بازار ،باید تحت تعقیب قرار داد.
۱۰ هزار شرکت قطعه ساز؟ ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر تو قطعه سازی؟ این آمار از کجا در اومده؟ ما انقد بقالی تو مملکت نداریم؟ اونوقت ۱۰ هزارتا فقط قطعه ساز؟ اگه آمار اسن باشه خدا آهر عاقبت ۱۰هزار میبیارد تومن رو خیر کنه.فاتحه به این دولت و مجلس
مگر این دو شرکت نور چشمی خودروهای تولیدی را مجانی به مردم داده و یا اینکه زیر قیمت فروخته ؟‌ پس پولهای دریافتی از پیش فروش ،، نقد فروشی را چکار میکنند که کمبود دارند ؟ چگونه یک مغازه دار خرده پا ماهی ده ، بیست میلیون‌تومان درآمد دارد ،و این دو‌شرکت غول ،انحصاری هر ساله قیمت را افزایش میدهد ،و‌باز هم کمبود نقدینگی دارد ؟.. این پولهای هزار میلیاردی کجا میروند.،؟،، کشوری که با کسری بودجه مواجهه است ، چرا باید نمایندگان مجلس ،، وزارت صمت ،و‌دیگران .‌ برای تولید ارابه های مرگ‌اینگونه عمل کنند ؟،،چرا ،،،،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار