بازدید 32251
آخرین تحولات خاورمیانه؛

استقرار گسترده الحشد الشعبی در نزدیکی مرز با ایران/درخواست ایران از کره جنوبی برای دریافت ۶ میلیارد دلار پول نفت/تصویب هشت قطعنامه ضد اسرائیلی در مجمع عمومی سازمان ملل/ سفر هیات اردنی به سوریه با هدف ازسرگیری روابط

دیدار و گفت‌وگوی بن‌سلمان و عمران‌خان درباره تحولات منطقه، تصویب هشت قطعنامه ضد اسرائیلی در مجمع عمومی سازمان ملل، سفر هیات اردنی به سوریه با هدف ازسرگیری روابط و درخواست ایران از کره جنوبی برای دریافت ۶ میلیارد دلار پول نفت، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به استقرار گسترده الحشد الشعبی در نزدیکی مرز با ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 15 December 2019

دیدار و گفت‌وگوی بن‌سلمان و عمران‌خان درباره تحولات منطقه، تصویب هشت قطعنامه ضد اسرائیلی در مجمع عمومی سازمان ملل، سفر هیات اردنی به سوریه با هدف ازسرگیری روابط و درخواست ایران از کره جنوبی برای دریافت ۶ میلیارد دلار پول نفت، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به استقرار گسترده الحشد الشعبی در نزدیکی مرز با ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ یک مقام محلی در استان «دیالی» عراق روز شنبه از استقرار گسترده «الحشد الشعبی» در یک منطقه نفت‌خیز مهم در شرق این استان در مرز‌های عراق و ایران خبر داد و گفت: این اقدام به دنبال حمله داعش به این منطقه انجام شد که با شهید و زخمی شدن شماری از نیرو‌های الحشد از جمله یک فرمانده آن همراه بوده است.

یک مقام دیالی در گفت‌وگو با بغداد الیوم گفت: «منطقه میدان نفتی "نفت‌خانه" که شامل چاه‌های نفت مشهوری است و در نزدیکی مرز‌های عراق و ایران و در حوزه استحفاظی شهر "خانقین" در ۱۱۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه واقع است، از چند هفته پیش، شاهد استقرار گسترده تشکیلات الحشد الشعبی است، به خصوص در جاده اصلی که توسط یکی از واحد‌های الحشد کنترل می‌شود.»

استقرار گسترده الحشد الشعبی در نزدیکی مرز با ایران/درخواست ایران از کره جنوبی برای دریافت 6 میلیارد دلار پول نفت/تصویب ۸ قطعنامه ضد اسرائیلی در مجمع عمومی سازمان ملل/ سفر هیات اردنی به سوریه با هدف از سرگیری روابط

این گسترده‌ترین استقرار نیرو‌های الحشد الشعبی از سال ۲۰۰۳ در این منطقه است که برای دفع خطر داعش صورت گرفته است.

منبع مذکور که به گفته بغداد الیوم خواست نامش فاش نشود، افزود: «داعش در مقطع اخیر دو حمله بزرگ علیه واحد‌های الحشد الشعبی در نفت خانه انجام داد که با شهید و زخمی شدن شماری از نیرو‌های الشعبی در یک نبرد چند ساعته بین آن‌ها منجر شد.»

این منبع گفت: «هم اکنون واحد‌های الحشد منطقه را با قدرت تحت کنترل دارند و راهبرد عملیات باز را برای پیگرد هسته‌های تروریستی فعال در این منطقه به کار گرفته‌اند.»

وی وضعیت جغرافیایی منطقه نفت خانه را بسیار پیچیده خواند و گفت: «این منطقه شامل پستی و بلندی‌های زیادی است و جابجا شدن کاروان‌های نظامی در آنجا کار راحتی نیست. از همین روی، نیرو‌های رزمی الحشد در آنجا جدا از یکدیگر حضور دارند.

مقاومت نیرو‌های الحشد الشعبی در تقابل با حمله تروریست‌های داعش در حدود ده روز پیش و در منطقه نفت خانه در دورافتاده‌ترین نقطه استان دیالی با شهید و زخمی شدن شماری از نیرو‌های این سازمان از جمله فرمانده تیپ ۲۰ آن همراه شد.

دیدار و گفت‌وگوی بن‌سلمان و عمران‌خان درباره تحولات منطقه

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی روز شنبه در دیدار با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، این دیدار که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، دو طرف درباره روابط دوجانبه، زمینه‌های همکاری مشترک و چندین موضوع مهم مشترک صحبت کردند.

در این نشست «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه، «مساعد بن محمد العیبان» وزیر کشور، «خالد الحمیدان» رئیس اطلاعات کل و «نواف المالکی» سفیر عربستان سعودی در پاکستان حضور داشتند.

استقرار گسترده الحشد الشعبی در نزدیکی مرز با ایران/درخواست ایران از کره جنوبی برای دریافت 6 میلیارد دلار پول نفت/تصویب ۸ قطعنامه ضد اسرائیلی در مجمع عمومی سازمان ملل/ سفر هیات اردنی به سوریه با هدف از سرگیری روابط

همچنین از مقامات پاکستانی «سهیل محمود» سرپرست وزارت خارجه، «رجا علی»سفیر پاکستان در عربستان سعودی و تعدادی دیگر از مقامات پاکستانی حضور داشتند.

از ماه می سال جاری (اردیبهشت‌ماه) این چهارمین بار است که عمران خان به عربستان سعودی سفر می‌کند. او در ماه اکتبر، بعد از دیدار با محمد بن سلمان به ایران سفر کرد. 

تصویب هشت قطعنامه ضد اسرائیلی در مجمع عمومی سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هشت قطعنامه ضد اسرائیلی که در ماه گذشته به تصویب «کمیته ضد استعماری» رسیده بود، به تصویب رساند. عمده این هشت قطعنامه درباره نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم سوریه و فلسطین است. 

یکی از این مصوبه ها، قطعنامه‌ای با نام «جولان اشغالی سوریه» است که ۱۵۷ کشور به آن رأی مثبت دادند. مجمع عمومی در این قطعنامه تأکید کرد، اقداماتی که رژیم صهیونیستی به عنوان یک اشغالگر، با هدف تغییر ماهیت جولان استفاده می‌کند، باطل است.

تاکنون قطعنامه های بین المللی زیادی علیه رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده اما به دلیل حمایت های گسترده آمریکا و دیگر کشورهای غربی از جمله انگلیس از رژیم اسرائیل، این قطعنامه صرفا روی کاغذ ارزش داشته اند. 

سفر هیات اردنی به سوریه با هدف ازسرگیری روابط

 النشره از سفر یک هیات اردنی در اواخر ماه جاری میلادی به دمشق، پایتخت سوریه با هدف ازسرگیری روابط میان سوریه و اردن خبر داد.

بر اساس این گزارش، در این هیات سی نفره، طالب الرفاعی از وزیران اسبق، حمدی الطباع وزیر تجارت اسبق و خلیل الحاج توفیق رئیس اتاق بازرگانی و سمیر الحباشنه وزیر کشور اسبق به چشم می خورد و احتمال حضور طاهر المصری نیز وجود دارد.

خبرنگار النشره گزارش داد: این هیات مایل به دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و مسئولان ارشد سوری هستند و همچنین هدف سفر این هیات عادی سازی روابط میان اردن و سوریه و نیز حل اختلافات میان دو کشور و همکاری در زمینه های تجاری و اقتصادی است. 

گفتنی است، این نخستین سفر هیات اردنی به دمشق نیست، زیرا پیشتر هیات‌هایی از سطوح مختلف به دمشق سفر کرده و برخی از آنها با بشار اسد دیدارهایی داشتند.

درخواست ایران از کره جنوبی برای دریافت شش میلیارد دلار پول نفت

روزنامه چسون ایلبو چاپ کره جنوبی گزارش داد، وزارت امور خارجه ایران، ماه گذشته سفیر کره جنوبی را فراخوانده تا هفت تریلیون وون، معادل شش میلیارد دلار پول نفتی را که به این کشور آسیایی فروخته طلب کند.

 ایران ابراز تاسف کرد که سئول نتوانسته پرداخت این پول نفت را تکمیل کند. این پول به دو حساب بانکی در دو بانک کره‌جنوبی واریز شده و به خاطر تحریم های آمریکا علیه ایران، امکان انتقال آن به بانک مرکزی ایران نبوده است. این روزنامه اضافه کرد که سایر مقامات ایران از جمله بانک مرکزی این کشور هم شکایت کرده اند.

کره جنوبی در اواخر ماه گذشته یک هیات نمایندگی به خاورمیانه فرستاد و توضیح داد که این کشور با آمریکا برای تکمیل موفقیت آمیز انتقال این پول همکاری خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۷
کره جنوبی متاسفانه بدبخت تر و وابسته ترین کشور هست که برای خوش رقصی به ترامپ هر کاری علیه ایران انجام داد، ایران باید واردات کالا از کره جنوبی را متوقف و کشوری دیگر را جایگزین کند
فکر کنم حشد الشعبی نه برای مبارزه با داعش فقط برای کنترل چاه های نفت به منطقه اومده خوبه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
دقیقا من هم همان فکری را میکنم که اکثر مردم می کنند
داستان بشدت مشکوک و قابل تامل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
ای آدم حقیر.
متاسفانه عراق اصلا معلوم نیست حکومت مرکزی و ارتش مستقل داره یانه؟؟؟ ظاهرا بیشترشبیه غرب وسترن شده
هیچوقت نباید به عراقی های بعثی اعتماد کرد حتی اگر بظاهر عامل خودمان باشند قطعا روزی زهر خود را میریزند .
شکایت نمیخواد که یک میلیارد بک میلیارد با اسکناسهای درشت ۵۰۰یورویی بردارن بیارن ایران.هیئتهای دیپلماتیک
ما ملت از دولت کره جنوبي مي خواهيم انتقال اين پول عملياتي نشود .
حشد الشعبی یک مشکلی شده برای عراق
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
و تو هم یک مشکل برای ایران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
و احتمالا بعدا برای کشور و مردم ما خواهند بود
حتما اونها هم پرداخت میکنند
نه دیگه از سمت کره میشه باختر میانه نه خاور میانه.
پول خودمان رانمی توانیم ازخیلی ازکشورها بازپس گیریم اونوقت میگوییم که روسیه به ماوام 5میلیارددلاری بدهد.
مگر ما خودمان ارتش ونيروي نظامي نداريم
نفت خانه به فاصله بسیارنزدیکی از نفت شهر ایران قراردارد و هردو شهر روی حوزه نفتی مشترک ایران وعراق است و فاصله حدود بیست کیلومتر تاسومار ایران و مندلی عراق دارند . حشدوشعبی که ازنیروهای عراقی هستند نه تنها هیچگونه ارتباطی با حفاظت از منطقه نفت شهرایران ندارند بلکه می‌توانند خطری برای منافع ایران باشند ! شایسته است به فوریت یگانهای مرزبانی و ارتش درمنطقه تقویت شده و ابتکار عملیات خنثی سازی خطرات برای ایران را دردست گیرند ! درود بر مدافعان کیان ایران جاویدان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آقای به اصطلاح ملیگرا همین افرادی که تو آنها را خطر می دانی در جنگ ایران و عراق علیه رژیم بعث در کنار ایران جنگیدند و از ناموس تو دفاع کردند. پس زمانی که هیچ مطالعه ای نداری ببند.
حشد باید به ارتش عراق بپیوندد حضور چند نیروی مسلح در یک کشور مشکلات فراوانی هم برای خودآن کشور و هم برای همسایگان ایجاد می کند کرد ها یک نیرو شیعیان یک نیرو کم کم اهل سنت یک نیرو آرام آرام کشور تجزیه می شود
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
منظورت همان ارتشی هست که از موصل فرار کرد وداعش با نود نفر اون شهر روتصرف کرد؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
اگر همچنان کشور عراق به حاکمیت قانون و مردم بر نگردد . دوباره کردهای عراق و اهل تسنن عراق اعلام خود مختاری خواهند کرد و کشور از هم میپاشد . حشدالشعبی باید به ارتش محلق شود . به بهانه امنیت نمیشود دو گروه یکی با تفکر میلشیا و دیگری با تفکر نطم‌و کلاسیک همخوانی ندارد . ارتش تابع دستور مافوق هست ولی حشد به اتش باختیار عمل میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
دوست عزیز من شما کارآمدی ارتش عراق رو در زمان حمله داعش فراموش کردی؟
ارتش عراق چون وابسته هست خیلی ضعیفه.
حقیقتی که نمیفهمیدیم ؟؟؟؟؟؟؟قبلا ائمه جمعه مرتب ازبستن تنگه هرمز میگفتند امروز قانع شدیم خودمان را حافظ بازنگهداشتن تنگه هرمز بنامیم مدتها پیش حرکت به سمت اروپا واخیرا شرق را انتخاب کردیم وباچرتکه های کیهانی میگوئیم اگر بلوک شرق و....واحد مبادلات پول بین المللی خودرا ازدلار به پولهای ملی تغییر دهند ودرحال انجام این کار هم هستند دیگر پایان سیطره آمریکاست اما و100 اما آمریکا ثابت کرد بدون اجازه آن کشور هراقتصادی نابود میشود طرف به قدری سیطره مالی ونظامی دارد که اروپا اصلا جرات وارد شدن به این ماجرا را ندارد ورفقای بزرگ ما چین وروسیه هم بایک تشر وحرف تحریم به ریل آمریکا برمیگردند این نوشته من سیاسی وجناحی نیست حالا که خوب دوزاریمون افتاده ومیبینیم حقوق یک مربی فوتبالو نمیتوانیم بپردازیم بهتراست یک نرمش بی سروصدائی انجام بدهیم تابی جون این اهانت به هیچ کسی نیست بخدا ازسرخیرخواهی نوشتم
ایران باید بجای درخواست دلار از کره جنوبی طلا بخواهد و با این کار به تقویت پول ملی بپردازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خیلی پرتی برادر!
ای بابا ای بیچاره ها الحشد الشعبی هم از ترس آمده اند کنار مرزهای ما تا اگر اتفاقی افتتد سریع به ایران پناهنده شوند این هم می شود قوز بالا قوز برای ما. یک زمان میرسد که مانند افغانیها برای خود در این مملکت حق آب و گل ادعا کنند. فعلا در پایتخت ما تهران از شوش به پایین را قبضه کرده اند.
باتشکرازناشناس ۱۰:۱۴ماملت از کره جنوبی و ژاپن میخواهیم که انتقال این پولها اجرایی نشود۲۶میلیارددلار!!
من دیروز رفته بودم برنج بخرم صاحب مغازه می گفت اون کسی که برای من بار برنج ارسال می کرد بابت کرایه ماشین 1،200،000 تومان کرایه دریافت می کرد الان تماس گرفته میگه فلانی کرایه حمل بار مربوطه 2،000،000 تومان شده بفرستم یا نه!؟..... حالا پیدا کنید پرتقال فروش را.... راستی شنیدیم دولت این ماه می خواهد حقوق کارمندان خود را از ژاپن واریز به حساب کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار