بازدید 12884
۸
اختصاصی «تابناک»؛

یازده گزینه برای تصدی کرسی ریاست ساختمان صلح ثبت‌نام کردند؛ «اکرمی» جدی‌ترین گزینه برای ریاست هلال احمر

شانزده عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر امروز شنبه و با پایان مهلت ثبت نام از کاندیدا‌های ریاست در ساعت ۱۴، اقدام به انتخاب دو گزینه نهایی برای تصدی ریاست هلال احمر خواهند کرد و پس از آن دو گزینه منتخب را به رئیس جمهور و به منظور انتخاب نهایی معرفی می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 14 December 2019
تابناک اجتماعی شانزده عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر امروز شنبه و با پایان مهلت ثبت نام از کاندیدا‌های ریاست در ساعت ۱۴، اقدام به انتخاب دو گزینه نهایی برای تصدی ریاست هلال احمر خواهند کرد و پس از آن دو گزینه منتخب را به رئیس جمهور و به منظور انتخاب نهایی معرفی می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، پس از اتفاقات چند ماه اخیر در جمعیت هلال احمر و در نهایت استعفا و بازداشت «علی اصغر پیوندی» رئیس سابق جمعیت هلال احمر، اعضای شورای عالی هلال احمر ضمن موافقت با استعفای وی، اقدام به نام نویسی از کاندیدا‌های ریاست هلال احمر کردند و تا ساعت ۱۴ امروز به متقاضیان مهلت دادند تا در نهایت این پروسه منجر به معرفی سکاندار جدید جمعیت بشود.

بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی هلال احمر، جلسه شورای عالی جمعیت رأس ساعت ۱۴ امروز شنبه در محل ساختمان صلح برگزار و مدارک تحویلی داوطلبان در همان جلسه با حضور متقاضیان، بازگشایی و مورد بحث و بررسی واقع و نهایتا شورای عالی در همان جلسه دو نفر از افراد واجد شرایط و حائز اکثریت آرا را انتخاب و برابر ضوابط و مقررات مربوطه به رئیس جمهور معرفی کرده تا وی تکلیف رئیس جدید هلال را مشخص کند.

پیش از این گفته می‌شد، چهره‌های زیادی متقاضی کسب کرسی ریاست جمعیت هلال احمر هستند که در بین آن‌ها نام برخی استانداران و معاونان وزیران، روسای برخی سازمان‌ها و حتی نام سخنگوی دولت نیز به چشم می‌آمد؛ هرچند چند تن از مدیران جمعیت هلال احمر نیز برای کسب کرسی ریاست نامشان مطرح است با پایان مهلت ثبت نام کاندیداتوری ریاست هلال احمر ۱۱ نفر برای کسب کرسی عالی ساختمان صلح ثبت نام کردند.

«سیدمحمد اکرمی» رییس مجتمع درمانی هلال، «سید سلمان سامانی» معاون وزارت کشور، «سید علی مرعشی» رییس اسبق مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، «مصطفی محمدیون» دبیرکل اسبق هلال احمر، «هادی پژوهش جهرمی» عضو شورایعالی هلال، «حسن علیمردانی»، «محمدرضا نوروزی» عضو شورایعالی، «غلامرضا انصاری»، ادیب پور، «محمد عبداللهی» و عمادی افرادی بودند که امروز پس از تحویل مدارک شان نسبت به ثبت نام برای کسب کرسی ریاست هلال احمر اقدام کردند.

سیدمحمد اکرمی رییس مجتمع درمانی هلال، سید سلمان سامانی معاون وزارت کشور و سید علی مرعشی رییس اسبق مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ۳ گزینه‌ای هستند که بیشترین شانس را برای انتخاب به عنوان گزینه‌های نهایی و معرفی به رئیس جمهور دارند تا در نهایت «حسن روحانی» یک نفر را از بین دو گزینه‌ای که توسط شورایعالی هلال احمر به وی معرفی می‌شوند، به عنوان رئیس جدید جمعیت معرفی کند.

هرچند حیث حقوقی اینکه یک نفر هم عضو یک شورا باشد و حق رأی داشته باشد و هم اینکه بتواند کاندیدا بشود، درست نیست اما قانون در شورای عالی هلال پیرامون این موضوع سکوت کرده است. باید دید «سید سلمان سامانی» معاون وزارت کشور، «محمدرضا نوروزی» عضو شورایعالی و «هادی پژوهش جهرمی» عضو شورایعالی هلال که هم کاندیدا شده اند و هم به عنوان عضوی از شورای عالی هلال احمر حق رای دارند، با این ایراد مواجه خواهند شد یا خیر؟ به نظر می‌رسد نهایت امشب یا فردا تکلیف رئیس جدید مشخص بشود.

همانطور که پیشتر هم گفته شد، از بین گزینه‌هایی که نامشان مطرح شد، «سید محمد اکرمی» رییس مجتمع دارویی، درمانی هلال احمر و رییس انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران، «سید سلمان سامانی» سخنگوی وزارت کشور و «سیدعلی مرعشی»، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر به احتمال فراوان سه گزینه‌ای هستند که در نهایت رقابت اصلی برای قرار دادن نامشان در لیست دو نفره‌ای که رئیس جمهور از اعضای شورای عالی دریافت خواهد کرد، بین آن‌ها خواهد بود.

سید محمد اکرمی دیگر گزینه اصلی ریاست جمعیت هلال احمر بر خلاف دو گزینه دیگری که نامشان برده شد، به دلیل داشتن ویژگی‌هایی از جمله شناخت هلال احمر، مورد وثوق و حمایت بدنه کارشناسی و کارکنان این جمعیت است و در سال‌های مدیریت بر مجتمع دارویی، درمانی هلال احمر این موضوع را به خوبی نشان داده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهره‌ای اهل تعامل، جوانگرا، دارای رویکرد بین المللی و دارای ارتباطات وسیع فراسازمانی است که در کنار شفافیت در عملکرد و تجربه کاری که در هلال احمر دارد، می‌تواند در به کارگیری افراد جوان و توانمند بار دیگر اعتماد عمومی و مردمی را به جمعیت هلال بازگرداند و ماموریت‌های سازمانی و بشردوستانه هلال را بدون هر نوع رویکرد سیاسی و جناحی دنبال کند.

امروز شورای عالی هلال احمر ماموریت بسیار سختی پیش روی دارد تا پس از عملکرد نامناسب رئیس جمعیت سابق هلال که در نهایت هم برای رسیدگی به تخلفاتش بازداشت شده است، افرادی را به عنوان رئیس جدید جمعیت هلال احمر برگزیند و به رئیس جمهور برای تصمیم گیری نهایی معرفی کند که بتواند اعتماد مردمی و عمومی را بار دیگر به این نهاد مهم بازگرداند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
۱۱ نفر تشنه خدمت جالبه
باید دید ارتباط خویشاوندی کی بیشتر هست دیگه اون میشه ریس.
اسم منم بنویسید

شاید از این سفره ما هم سهمی داشته باشیم
یک اصلاحی بگذارید تا کشور تمام قد دست شان باشه..
این خبر به چه درد ما میخوره
عجب تحلیلی داشتی با افراد معرفی شده 180 درجه فرق داشتن
دایره کوچک افراد شایسته اداره امور مملکت از دیدگاه حاکمیت مصداق روشن و واضح توصیف قحط الرجال در یک کشور با وجود جمعیت میلیونی از تحصیل کرده ها ست...و نامبارک.
ایشان هم پسر اقای اکرمی نماینده اسبق مجلس هستن .قایم مقام انستیتو پاستور هم بودن .جوان وفعال ولی کار نابلد هستن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل