بازدید 20571
۸
در پی شدت گرفتن آلودگی هوا و با تصمیم اضطراری مسئولان،

فردا تمامی مدارس استان تهران به جز ۲ شهرستان تعطیل است/ تکرار تصمیمات تکراری، بدون هیچ تغییری!

در پی افزایش آلودگی تهران و پیرو پیش بینی افزایش آن در روز‌های آتی، عصر امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تشکیل جلسه داد و تصمیماتی ویژه، اما تکراری اتخاذ کرد؛ تعطیلی مدارس در سراسر استان الا دو شهرستان خوش آب و هوا‌تر که از معرض آلودگی‌های آسیب آفرین در امان هستند!
کد خبر: ۹۴۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ 14 December 2019
تابناک اجتماعیدر پی افزایش آلودگی تهران و پیرو پیش بینی افزایش آن در روز‌های آتی، عصر امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تشکیل جلسه داد و تصمیماتی ویژه، اما تکراری اتخاذ کرد.

به گزارش «تابناک»، نشست امروز کمیته اضطرار هوای تهران در حالی به ریاست محسنی بندپی، استاندار تهران برگزار شد که پیش از آن، سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای، «پایداری هوا» را برای فردا (۲۴ آذرماه) در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت کشور پیش بینی کرده و تاکید کرده بود که در نتیجه این پایداری هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در این شهر‌ها افزایش خواهد یافت. رویدادی که انتظار می‌رود فردا در تبریز و پس فردا (دوشنبه) در تبریز و مشهد موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها شود و سلامت عموم شهروندان به ویژه کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی را به مخاطره اندازد.

پیرو این اطلاعیه بود که نشست کمیته اضطرار برگزار شد. نشستی که نتیجه آن قابل حدس بود؛ تشدید محدودیت‌های ترافیکی، اجرای طرح زوج و فرد از در منازل و همچنین تعطیلی مدارس سراسر استان در دو شیفت صبح و عصر، به جز مدارس دو شهرستان فیروزکوه و دماوند. تصمیمی که به گفته استاندار تهران، شامل دانشگاه‌ها نمی‌شود.

افزون بر این موارد، فعالیت کلیه معادن شن و ماسه نیز فردا متوقف خواهد شد و تردد کامیون‌ها نیز در سطح شهر ممنوع است. تصمیماتی تکراری که با توجه به پایداری هوا، احتمال تکرار و اعمال آن‌ها برای روز دوشنبه (پس فردا) نیز بسیار زیاد است، اما مسئولان ترجح می‌دهند روز به روز در این باره تصمیم گیری و اعلام نظر کنند. اتفاقی مورد انتقاد آن‌هایی است که تاکید دارند تصمیمی مانند تعطیلی دو روزه بر کاهش آلودگی هوا تاثیر به مراتب بیشتری دارد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۸
چرا آموزشگاهها را تعيطل نكردن؟ مثل آموزشگاههاي زبان
کاش همه جا رو هم تعطیل میکردن
من هیچ حساسیتی ندارم و کاملا سالم هستم ولی بسکه هوا آلودست چشمام سوزش گرفته، سردرد و حالت تهوع هم دارم.
نتیجه بنزین آشغال بی کیفیت سرطان زا و نتیجه سوء مدیریت گسترده و کلان و اساسی در کشور
تا زمانی که مسئولان به جای برطرف کردن مشکل آلودگی هوا فقط دنبال بهانه برای طرح های درآمدی از مردم هستند وضعیت همین است
کار دیگه ای بلد نیستن آخه
مسولین خوب میدانند که خسارتهای آلودگی هوا صدها برابر هزینهٔ تعطیل کردن مدارس میباشد ،و برای اینکه حق جلسه را دریافت کنند ، روز به روز تصمیم میگیرند ؟ باید ورود ماشین به تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع گردد ،و طرح زوج ،و فرد نیز تا اطلاع ثانوی اجرا گردد ،؟ و شهرداری از فروش طرح هم منع گردد ؟ و مدارس ابتدایی هم بصورت دورکاری با امکانات فضای مجازی برگزار گردد ؟ معلم ها در کلاس مجازی با هماهنگی اولیأ دانش آموزان دروس را تدریس کنند ،و تمرینات را هم ارایه دهند ،و بخشهای اداری که نیازی به حضور فیزیکی آنان نیست هم بصورت دورکاری انجام وظیفه نمایند ؟،،
اگر ما آلودگی هوا رو به شکل « زباله » ببینیم و در صدد جمع آوری اون باشیم ، اون موقع هست که میتونیم به رفع این معضل امیدوار باشیم . . .
تو رو خدا صدای ما رو به افراد تصمیم گیر برسانید: ما این بچه ها رو کجا بزاریم بریم اداره؟ کسی رو نداریم بچه رو پیشش بزاریم. یا مدارس رو تعطیل نکنین یا ادارات را هم تعطیل کنین. هر هفته تعطیل تعطیل . نمی دونیم استرس آلودگی رو بکشیم یا تعطیلی مدرسه ها رو. اینم شد راه حل!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان