بازدید 8236

پیش شرط دریافت برق برای استخراج ارز مجازی

کد خبر: ۹۴۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 14 December 2019

وزیر نیرو گفت: کسانی که مراحل قانونی لازم برای استخراج ارز مجازی را طی کرده و مجوز‌های لازم را دریافت کرده باشند، می‌توانند از خدمات برق استفاده کنند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان در گفت و گویی با بیان اینکه دولت تصویب نامه‌ای درباره چگونگی کار برای استخراج ارز‌های مجازی داشته، ادامه داد: وزارت نیرو دستورالعملی به تفصیل با توجه به تصویب نامه دولت تهیه کرده است.

وزیر نیرو افزود: بر این اساس کسانی که متقاضی فعالیت در زمینه استخراج ارز‌های مجازی هستند باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و برای دریافت مجوز اقدام کنند.

به گفته اردکانیان کسانی که مجوز قانونی داشته باشند، برابر مصوبه دولت و تصویب نامه شرکت توانیر به آن‌ها خدمات داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تکلیف روشن شده و هر کس روال را طی کند می‌تواند طبق ضوابط و مقررات درساعات و ایامی که مجاز است از انرژی برق برای اینکار استفاده کند، گفت: افرادی نیز که روال قانونی را سپری نکند، برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

چندی پیش مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق از نهایی شدن مقررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارز خبر داده بود.

سخنگوی صنعت برق همچنین به تعیین قیمت برق برای آن‌ها اشاره کرده و گفته بود که قیمت برق این مراکز معادل متوسط نرخ برق صادراتی خواهد بود، که براین اساس این میزان ۹۶۵ تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شده است.

بر این اساس، این نرخ در ۸ ماه غیر گرم سال معادل ۵۰ درصد متوسط نرخ برق صادراتی یعنی ۴۸۰ تومان خواهد بود و در ۴ ماه گرم سال یعنی از خرداد تا شهریور دو برابر متوسط قیمت صادراتی برق محاسبه می‌شود، اما استخراج کنندگان ارز مجازی این قیمت را غیر رقابتی دانسته و خواستار اصلاح آن شدند، برخی معتقدند که تعیین این قیمت به افزایش فعالیت غیرمجاز منجر خواهد شد.

تا پیش از این نیز استخراج ارز‌های مجازی در مزرعه‌ها و یا مکان‌های کشاورزی و با استفاده از برق کشاورزی انجام می‌شد. افزایش استراخ ارز‌های مجازی باعث فشار بر شبکه برق کشور شد و این موضوع زمینه را برای تهیه دستورالعملی از سوی دولت در این خصوص ایجاد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر