بازدید 35836
آخرین تحولات خاورمیانه؛

لایحه کنگره آمریکا در حمایت از ناآرامی‌های ایران/عزل و نصب‌های جدید در عربستان سعودی/تحریم تازه آمریکا علیه صادرات دارو به ایران/تلاش عربستان برای ترمیم رابطه با ایران

عزل و نصب‌های جدید در عربستان سعودی، تلاش عربستان برای ترمیم رابطه با ایران، هشدار مقام‌های سابق آمریکایی به ترامپ درباره تلاش برای براندازی در ایران و تحریم تازه آمریکا علیه صادرات دارو به ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به لایحه کنگره آمریکا در حمایت از ناآرامی‌های ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 13 December 2019

عزل و نصب‌های جدید در عربستان سعودی، تلاش عربستان برای ترمیم رابطه با ایران، هشدار مقام‌های سابق آمریکایی به ترامپ درباره تلاش برای براندازی در ایران و تحریم تازه آمریکا علیه صادرات دارو به ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به لایحه کنگره آمریکا در حمایت از ناآرامی‌های ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ کنگره آمریکا در ادامه تشدید کارزار فشار علیه ایران در تدارک نخستین لایحه حمایت از ناآرامی‌ها در این کشور است.

در همین راستا، کنگره آمریکا این هفته اولین بخش از مصوبه حمایت گسترده از ناآرامی‌های اخیر ایران را ارائه داد.

هدف از این اقدام، انتقال پیامی فراحزبی مبنی بر حمایت از مردم ایران است (!) حال آنکه در یک سال اخیر، دولت واشنگتن با هدف اعمال فشار بر دولت ایران، مردم این کشور را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داده و عرصه معیشتی را بر آنها تنگ کرده است.

لایحه کنگره آمریکا در حمایت از ناآرامی های ایران/عزل و نصب های جدید در عربستان سعودی/تحریم تازه آمریکا علیه صادرات دارو به ایران/تلاش عربستان برای ترمیم رابطه با ایران

این لایحه همچنین مقام‌های ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده و مدعی است، کنگره تا جایی که در توان دارد، هر اقدامی را انجام می‌دهد تا دولت ایران را در برابر نقض عامدانه حقوق بشر به پاسخگویی وادار کند.

گفتنی است، اعتراضات در ایران در انتقاد از افزایش قیمت بنزین آغاز شد؛ حال آنکه با نفوذ برخی افراد فریب‌خورده و وابسته به جریان‌های غربی به آشوب کشیده شد. این در حالی است که از همان ابتدا، دولت ایران حساب مطالبه‌گران واقعی و آشوبگران را از یکدیگر جدا کرد.

عزل و نصب های جدید در عربستان سعودی

«سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی در سه دستور جداگانه دست به عزل و نصب و تغییرات اداری در حوزه «مبارزه با فساد» زد.

به موجب دستور سلمان بن عبدالعزیر، «عبدالرحمان بن ابراهیم» رئیس هیأت بازرسی و تحقیق از سمت خود کنار رفت و به عنوان عضوی از شورای مشورتی سعودی منصوب شد.

لایحه کنگره آمریکا در حمایت از ناآرامی های ایران/عزل و نصب های جدید در عربستان سعودی/تحریم تازه آمریکا علیه صادرات دارو به ایران/تلاش عربستان برای ترمیم رابطه با ایران

همچنین دو سازمان «هیأت بازرسی و تحقیق» با «هیأت ملی مبارزه با فساد»، ادغام شده و نام آنها به «هیأت بازرسی و مبارزه با فساد» تغییر یافت.

علاوه بر این، بخشی در هیأت بازرسی و مبارزه با فساد ایجاد خواهد شد تا به تحقیق جنایی در موارد جنایی مرتبزط با فساد مالی و اداری بپردازد.

تلاش عربستان برای ترمیم رابطه با ایران

نگرانی از اثرات تنش‌ها بر اقتصاد نفت‌محور عربستان سعودی موجب شده این کشور بی‌سروصدا در تلاش برای ترمیم روابط با ایران و سایر رقبای منطقه‌ای خود باشد. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با گزارش این خبر اضافه کرده تمایل جدید ریاض برای بهبود بخشیدن به روابطش با رقبای منطقه‌ای به دلیل تردید مقام‌های سعودی در میزان حمایت آمریکا و سایر متحدانش از این کشور ایجاد شده است. 

به نوشته این روزنامه، محاسبات عربستان سعودی بعد از حملات موشکی و پهپادی به تأسیسات نفت این کشور که موجب قطع موقت توان این کشور برای تولید نفت خام شد، دچار تغییر گشته است.

دولت آمریکا ایران را به انجام این حملات متهم کرد، ولی واکنشی به آن نشان نداد و به ارسال چندین نظامی، با هدف ادعایی تقویت دفاع سعودی بسنده کرد. 

یک مقام ارشد سعودی گفت: «حمله انجام شده در روز ۱۴ سپتامبر، عاملی بود که معادلات بازی را تغییر داد.»

وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقام‌های سعودی، اروپایی و آمریکایی مدعی شده، نمایندگان ایران و عربستان سعودی در ماه‌‌های اخیر، هم مستقیم و هم از کانال واسطه‌هایی در عمان، کویت و پاکستان پیام‌هایی را میان یکدیگر رد و بدل کرده‌اند. این مقام‌ها می‌گویند، محور اصلی این تماس‌ها کاستن از تنش میان عربستان سعودی و ایران بوده است.  

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران پیش از این گفته‌اند، تهران طرح صلحی که شامل معاهده دوجانبه عدم تجاوز و همکاری است، به ریاض ارائه کرده است. 

مقام‌های کشورهای عربی و آمریکا گفته‌اند، عربستان سعودی از سوی دیگر مذاکراتی محرمانه را هم با حوثی‌ها (انصارالله یمن) آغاز کرده است. این تلاش‌ها در شرایطی انجام می‌شود که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی قصد ایجاد تحولاتی در اقتصاد این کشور دارد. 

عرضه اولیه سهام شرکت «آرامکو» روز چهارشنبه در حالی آغاز شد که نگرانی‌ها از ایمنی این شرکت بعد از حملات صورت گرفته علیه آن در ماه سپتامبر شدت گرفته است. 

یک مقام عربستان سعودی گفته، این کشور بعد از آماده شدن برای عرضه سهام آرامکو، مجاب به تعامل با ایران شده است. 

یک مقام دیگر گفت: «عربستان سعودی به ایرانی‌ها اعتمادی ندارد، اما ریاض امیدوار است دست‌کم بتواند به توافقی برای جلوگیری از حملات احتمالی در آینده دست پیدا کند.»

هشدار مقام‌های سابق آمریکایی به ترامپ درباره تلاش برای براندازی در ایران

دو مقام سابق آمریکایی در یادداشتی به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد داده‌اند، تلاش برای براندازی در ایران را کنار بگذارد.

«فیلیپ گوردون»، هماهنگ‌کننده سابق کاخ سفید در امور غرب آسیا و «رابرت مالی»، دستیار ویژه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در امور غرب آسیا در یادداشتی در «فارن‌پالیسی» استدلال‌های مقام‌های دولت ترامپ مبنی بر اینکه آشوب‌های اخیر در ایران را نشانه کارآمدی سیاست‌های این دولت بوده را رد کرده‌اند. 

لایحه کنگره آمریکا در حمایت از ناآرامی های ایران/عزل و نصب های جدید در عربستان سعودی/تحریم تازه آمریکا علیه صادرات دارو به ایران/تلاش عربستان برای ترمیم رابطه با ایران

گوردون و مالی به سخنان مقام‌های دولت ترامپ، از جمله «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در هفته‌های گذشته اشاره کرده‌اند که آشوب‌ها در ایران را نتیجه کارآمدی سیاست «فشار حداکثری» دانسته‌اند؛ برای نمونه، برایان هوک در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌‌سی گفته بود که از اعتراضات در ایران «بسیار خرسند» است. 

گوردون و مالی چنین اظهارنظرهایی را گواهی بر تلاش‌های دولت ترامپ برای براندازی نظام ایران علی‌رغم سیاست‌های اعلامی دانسته‌اند. 

آنها می‌نویسند: «تشویق به اعتراض و ابراز رضایت از میزان آن حاوی نکاتی روشن است. دولت، از ابتدا ادعا کرده که هدفش تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران است و تلاش برای براندازی نظام ایران را رد کرده است.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «اما این انکارها نصفه و نیمه بوده‌اند و اشتیاق عیان کاخ سفید برای ناآرامی‌ها در ایران، آنچه آنها در تلاش برای پنهان کردن آن هستند را فاش می‌کند.»

گوردون و مالی یادآوری کرده‌اند، «مایک پامپئو» سال گذشته ضمن اعتراف به اینکه جمهوری اسلامی ایران دوازده شرط او برای مذاکره را نخواهد پذیرفت گفته است: «چیزی که می‌تواند تغییر پیدا کند این است که مردم می‌توانند حکومت را عوض کنند؛ کاری که ما در تلاش برای ایجاد آن هستیم، ایجاد فضا برای مردم ایران است.»

آنها در ادامه با ارائه مثال‌هایی از چند کشور تحت فشار اقتصادی آمریکا تصریح کرده‌اند سیاست‌های دولت ترامپ برای براندازی نظام ایران از این طریق به سرانجام نخواهد رسید. 

مقام‌های سابق آمریکایی نوشته‌اند: «چنانکه اتفاقات کوبا، کره شمالی و عراق به خوبی نشان می‌دهند اختناق اقتصادی- حتی هنگامی که شدید باشند یا برای چند دهه یا چندین سال ادامه داشته باشد- کارنامه فوق‌العاده‌ای از لحاظ فروپاشی اقتصادی ندارند. ضمن آنکه حفظ سیاست تلاش برای سرنگون کردن حکومت ایران از طریق تخریب اقتصاد آن موجد هزینه‌ها و خطرهای عظیمی هم برای مردم ایران و هم برای ایالات متحده و شریکانش در سراسر منطقه است.»

مالی و گوردون نوشته‌اند سیاست‌های دولت ترامپ به جای آنها باعث کاستن از فعالیت‌های منطقه‌ای ایران شود به مضاعف شدن آنها منجر شده و ایران به جای پذیرفتن محدودیت‌های هسته‌ای بیشتر، اقدام به رفع محدودیت‌ از خودش در این حوزه کرده است.

آنها به دولت ترامپ پیشنهاد داده‌اند در جهت رسیدن به توافقی جامع با ایران که تهران را در ازای رفع تحریم‌ها به بازگشت به اجرای کامل برجام ملزم کند، تلاش کند. 

دو مقام سابق آمریکایی تلاش دولت آمریکا برای قرار دادن ایران در برابر «تهدید موجودیتی» را «قماری بزرگ» توصیف کرده و نوشته‌اند، بعید است به نتیجه ختم شود. آنها تصریح کرده‌اند: «خیالبافی درباره تغییر رژیم در خاورمیانه چیزی است که قبلاً شاهد آن بوده‌ایم و به ندرت پایان خوش داشته است.»

تحریم تازه آمریکا علیه صادرات دارو به ایران

در حالی که مقام‌های آمریکایی دائم ادعا می‌کنند تحریم‌های آن‌ها مردم ایران را هدف قرار نداده و اقلام انسانی از جمله غذا و دارو از تحریم‌ها معاف هستند، تحریم‌هایی که آمریکا روز چهارشنبه علیه ایران وضع کرد، به صراحت صادرات دارو، اقلام غذایی و زراعی به ایران را با ممنوعیت مواجه کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا این هفته با حضور در یک نشست خبری، اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌های تازه‌ای علیه شرکت خطوط کشتی‌رانی ایران (IRISL) و شرکت ای-سیل (E-Sail) مستقر در چین، اعمال می‌کند.

هرچند شرکت خطوط کشتی‌رانی ایران پیش از این هم در فهرست تحریم‌ها قرار داشت، تحریم‌هایی که این هفته اعلام شد، از این منظر تازگی دارند که بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ و دو برچسب «اشاعه تسلیحات کشتار جمعی» و «مقررات تحریم‌های مالی ایران» صادر شده‌اند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در توضیح خود در مورد آثار این تحریم‌ها، به صراحت عنوان کرده است که اقدام تازه این کشور، ارسال دارو و اقلام انسانی به ایران را محدود می‌کند. در صفحه پرسش و پاسخ‌های خزانه‌داری آمریکا، در این رابطه آمده است: «ایالات متحده مجوزها و معافیت‌های گسترده‌ای ذیل تحریم‌ها دارد که اجازه فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران توسط افراد آمریکایی یا غیرآمریکایی را می‌دهد؛ اما این مجوزها و معافیت‌ها عموما تراکنش با افرادی که ذیل فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ تحریم شده‌اند را شامل نمی‌شود.»

بنا بر اعلام واشنگتن، تحریم‌هایی که این هفته رسانه‌ای شد، از هشتم ژوئن ۲۰۲۰ میلادی (۱۹ خرداد ۱۳۹۹) اجرایی می‌شوند. به نوشته خزانه‌داری آمریکا، از آن تاریخ به بعد، «اتباع ایالات متحده، مگر با دریافت مجوزهای موردی، از مشارکت در تراکنش با IRISL و E-Sail منع خواهند شد، از جمله از تراکنش‌های مربوط به فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از سوی اتباع ایالات متحده یا از ایالات متحده.»

خزانه‌داری آمریکا می‌افزاید: «علاوه بر این، افراد غیرآمریکایی هم که آگاهانه در تراکنش‌های مشخص با IRISL و E-Sail مشارکت داشته باشند، حتی برای فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، خود را در معرض تحریم‌های دیگر قرار می‌دهند.»

تنها راه‌حلی که آمریکا برای دور ماندن از تحریم‌ها به طرف‌های تجاری ایران ارائه کرده، این است که معاملات خود را تا پیش از زمان اجرایی شدن تحریم‌ها به پایان برسانند.

این اقدام آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که بخش بزرگی از واردات مواد غذایی و دارو به ایران از طریق دریا و توسط شرکت خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین خطوط کشتی‌رانی ایران انجام می‌گیرد. 

در حقیقت برچسب‌های تازه‌ای که آمریکا به این شرکت افزوده، تنها از یک نظر در وضعیت پیشین خطوط کشتی‌رانی ایران تفاوت ایجاد کرده و آن هم دشوارتر کردن صادرات اقلام انسانی به ایران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴۹
مریکا دنبال پیشرفت ما نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
اره کم کاری میکنن ببخشیدشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
تابناکیها شما هم بسیار بی صداقت هستید. چرا تعداد واقعی رای ها را از همان ابتدا نشان نمی دهید.
شما که مدام میگید تحریم اثری نداره. چرا مدام از تحریم مینویسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
پودرژله 150 گرمی8000تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
شما هم که مدام به اعتماد به آمریکا می پردازید این هم واسه شماست تا ببنینید حتی دارو را هم از ما دریغ می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
تحریم ها مثلا بی اثر بوده‌
ايران وعربستان هردو درسخن از علاقه به ارتباط دارند ولي نمي دانم چرا اين ارتباط محقق نميشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
نمیدونی واقعا؟ سعودی یه خاندان یهودیه که بعد از استحاله مذهبی جامعه عربستان به وهابیت با حمایت بریتانیا بر حجاز حاکم شدن. اینا و اسرائیل دو روی یک سکه هستن. حکام سعودی با علمای وهابی سیاست و مذهب را بین هم تقسیم کردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
یکی نمیذاره اون کسی نیست جز اسرائیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
سعودی ها یهودین ؟!!!!؟

خخخخخخخخخخ

بهتره تاریخ اونا رو مطالعه کنی عزیزم .

دست از این اختلافات بردارید .
عامل این تحریم ها اصلاح طلب ها هستند
می گویید نه به سال۸۸ مراجعه کنید و بعد تحریم سخت ایران
امسال هم همین طور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
اولاً اصلاح طلب و اصولگرا سر و ته یک کرباسن .

ثانیاً تمام زمام امور رو به اصولگرایان می سپردیم که حتی اکسیژن هم تحریم میشد عزیزم .
من ایرانی حرفه ای کنگره را قبول دارم
امریکا هرگر دارو و مواد غذایی رو تحریم نکرد

این مافیای واردات دارو در وزارت بهداشت است که عامل کمبود دارو و احتکار آن برای گرانفروشی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
خیلی دوست داری ارباب جون را نه؟
وقتی مراوده بانکی تحریم باشد و باید دوز زد یعنی همه چیز تحریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
شما ظاهرا از دفتر جولیانی وکیل ترامپ این مزخرفات رو می گید! این دیگه خبر یک سایت خارجی است!
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
داداش خود خزانه داری آمریکا می فرماید تحریم کرده ایم!!!وا
مرگ بر سیاست ضد انسانی آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
اونایی که منفی دادن، منظورشون اینه که درود بر سیاست ضد انسانی آمریکا
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
منظورش اینه سیاست خودتو انسانی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
ناشناس 1341

منظور از مثبت ها ؛ امید به تغییر رفتار دولتمردان ایرانیست .

مردم ما ؛ آنقدر نجیب و مهربان هستند که مرگ را برای کسی آرزو نمیکنند .
امیدوارم که این تحریم ها ادامه داشته باشه.
سیاستمداران ایرانی این تحریم ها را یک فرصت برای رشد و پیشرفت می دانند.
سیاستمداران غربی هم آن را لازمه ی تغییر رفتار ایران می دانند.
مردم هم آن را لازم می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
زغال لیمو 1 کیلو 15000
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
احتمالا یکی از کاسبان تحریم هستی که خوب داری ازش نون در می یاری
مرگ بر دولت مردان آمریکا
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
انشاء الله یکی از نزدیکانت دچار بیماریی بشود که ورود این داروها را نیاز داشته باشی. ان وقت می بینی حال روز ادام هایی که مرتب به داروخانه ها باید سربزنند تا دارو گیرشون بیاد یا با قیمت نجومی از بازار ازاد بخرن. نفست از جا گرم بلند میشه
....................« ................ » : .... ........ .... . ........... (.................. )
--...... :............... .................................................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
واقعا جالب بود. من هم نظرم همینه!!!:-)
امریکا در تحریم های ایران تنها نیست دیگر کشورها هم په به پای امریکا در این جنایت شریک هستند حتی روسیه و چین و کشورهای دوست و مسلمان مانند مالزی ، عراق ، ترکیه و کشورهای عرب منطقه . این کشورها هم باید مقابله کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
میشه بگی دلیل این همه دشمنی با ما چیه ؟

چرا باید ایران این همه منزوی بشه ؟

آیا وقت آن نرسیده که تندروها دست از سر کچل مردم بردارند ؟

بخدا ما هم آدمیم ، ما هم دوست داریم مثل بقیه مردم دنیا زندگی آرومی داشته باشیم .
به عربستان اعتماد نكنيد
ارزوى انها تجزيه ايرانه و كماكان در اين راه تلاش ميكنند
امیدوارم رابطه ایران با عربستان دوستانه شود
ما که دائم دم از وحدت می زنیم چطور شده که از همه تنهاتریم ؟
لطفامسئولین داخلی فشار افتصادی را برمردم تحمیل نفرمایندتا سخن کنگره امریکا به کام مردم ایران خوش نیاید.
تحریم‌های مربوط به فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی که از روز ۸ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی (۱۹ خرداد ۱۳۹۹) اجرایی می‌شوند. و بنا به نوشته خزانه‌داری آمریکا، از آن تاریخ به بعد، «اتباع امریکایی مگر با دریافت مجوزهای موردی مجاز به انجام آن خواهند بود. بدین ترتیب هر فرد یا شرکت ویژه خوار و رانتخواری که تحت تحریم امریکاباشد نمیتواند صادر کننده یا واردکننده باشد وگرنه ممنوعیت دیگری وجودندارد.
امریکا ،و دیگر کشورها برای منافع ملی خود ایران را تحریم میکنند ، اما اینکه بخشهایی با رانتها ،و فسادهای چند ده هزار میلیاردی باعث شده اند که مردم ایران از حیض انتفاعی و سختی معیشتی. در تنگنا قرار بگیرند را چگونه بپذیریم ؟،،
مافيا دارى در ايران را مشخص كنيد
امريكا اجازه دارو ميدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
همه می دانند مافیای همه چیز کیا هستند حتی خواجه حافظ شیرازی
ایران چنین کاری را انجام نمیدهد و به تاسیسات نفتی عربستان حمله نمیکند .
آمریکائی ها زحمت کار را کشیدند و به صورت نیم بند مارا مقصر اعلام کردند تا آب پاکی را روی دست عربستان بریزند و خودشان را از زیان جنگ ناخواسته حفظ کنند .
ماهم بدمان نیامد . یاد قضیه طبس افتادم که آمریکایی ها آمدند و روسا زدند و ما از امام زمان امدادهای غیبی خبر دادیم
عربستانی ها و همینطور ما متوجه شدیم که اوضاع چندان روبراه نیست و آرام آرام داریم راه رفته رو بر میگردیم
البته لازم به یادآوری است که ماتا داخل مرزهایمان برگشت داده شده ایم
مردم هستند که باید لحریمها را تحمل کنند حضرات که در رفاه کامل بسر می برند فرزندانشون هم که تو امریکا به خوشی زندگی می کنند وعکس گرین کارتشون را برایمان می گذارند تا میزان استکبار ستیزی را بشناسیم
این مسئول های ما هم بدشون نمی اید روز بروز این نوع تحریم ها بیشتر بشود تا کوتاهی و کم کاری خودشون را بگذارند سر تحریم. الان مشکل عمده در بحث دارو پرداخت نکردن دولت به بیمه سلامت است که باعث شد ارائه خدمات دارویی توسط داروخانه ها تعلیق شود
سهام دارویی فردا میتازن
خدایا این عزل و نصب ها را هم شامل مسئولین ما نیز بگردان
آقایون چرا از تحریم ها ناراحتن ؟

شماها که ککتون هم نمیگزه

این ما مردم بدبخت هستیم که باید تحمل کنیم و ایضاً مقاومت !!!!!!!!
احتمالا پسر یک آقازاده از آمریکا دارو میفرستاده زیر آب شو زدند
تلاش عربستان برای ترمیم رابطه با ایران:
مشخص نیست که ملاک مقامات دولتی ایران و بعضی از رسانه ها چیست چون واقعیتها و شواهد چنین تیتری را نشان نمیدهند.
ملت ایران از دو طرف تحریم است اول از طریق دولت ایران و دوم دولت آمریکا، هر دو دارند به نحوی کمر مردم ایران را می شکنند.
وقتی روند انتقال قدرت دموکراتیک باشه و براحتی بر اساس انتخابات تعیین بشه ترسی از مداخلات خارجی نیست.
چقدر هم مسئولان به حرف مطالبه گران واقعی گوش کردند!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار