بازدید 6510
طبق نتایج نظرسنجی ها؛

جانسون و محافظه‌کارها پیشرو در انتخابات انگلیس

نتایج نظرسنجی‌های اولیه از پیروزی احتمالی نخست وزیر کنونی انگلیس و حزب متبوع وی در انتخابات پارلمانی این کشور حکایت می‌کند.
کد خبر: ۹۴۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰ 13 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در حوزه‌های رأی گیری نشان می‌دهد که «بوریس جانسون» و حزب محافظه کار انگلیس احتمالاً اکثریت کرسی‌ها را در پارلمان این کشور از آن خود می‌کنند.

کسب پیروزی در انتخابات سراسری روز پنج شنبه می‌تواند جایگاه جانسون در دفتر نخست وزیری را تحکیم بخشد و راه را برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ظرف مدتی کمتر از دو ماه هموار سازد.

برای نخست وزیر کنونی انگلیس که دوره تصدی کوتاه مدتش با مشکلات عدیده حقوقی و ناآرامی و آشوب همراه بود، این پیروزی به مثابه اثبات بی گناهی اش تلقی می‌شود.

طبق نتایج نظرسنجی انجام شده در حوزه‌های رأی گیری پیش بینی می‌شود که محافظه کاران ۳۶۸ کرسی را در مجلس عوام تصاحب کنند که این رقم برای حزب کارگر حدود ۱۹۱ کرسی است.

کسب این تعداد کرسی به حزب محافظه کار یک اکثریت- ۸۶ کرسی- می‌بخشد که این امر به جانسون برای خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا تا پایان ماه ژانویه قدرت و اختیار لازم را اعطا می‌کند.

گفتنی است که نتایج این نظرسنجی قطعی نیست و ارقام ممکن است تغییر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار