بازدید 5269

توافق آمریکا و چین بر سر موافقتنامه تجاری

کد خبر: ۹۴۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۹ 13 December 2019
تیم مذاکره کننده آمریکا از توافق با چین بر سر مرحله نخست موافقتنامه تجاری دوجانبه با این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوایل روز پنج شنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشور به همراه چین در آستانه امضای یک توافقنامه تجاری دوجانبه هستند.

از سوی دیگر، خبرگزاری بلومبرگ روز پنج شنبه گزارش داد که تیم مذاکره کننده دولت آمریکا بر سر مرحله نخست این توافقنامه با چین به توافق رسیده است.

اکنون این توافقنامه که اجرای دور جدید تعرفه‌های تجاری آمریکا علیه چین را به تأخیر می‌اندازد، نیازمند کسب امضای دونالد ترامپ است. گفتنی است که دور جدید این تعرفه‌ها قرار بود از روز پانزدهم دسامبر (یکشنبه آینده) به مرحله اجرا گذاشته شود.

این توافقنامه همچنین امکان به تأخیر انداختن سایر تعرفه‌های تحمیلی آمریکا علیه چین را بررسی می‌کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که آمریکا همچنین با کاهش تعرفه بر برخی کالا‌های چینی موافقت کرده است. در مقابل، چین نیز وعده داد که در سال ۲۰۲۰، محصولات کشاورزی با ارزشی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار را از آمریکا خریداری کند.

پیش از این، کاخ سفید اعلام کرد که در حال تهیه و آماده سازی این توافق است، اما هیچگونه جدول زمانی برای نهایی شدن این توافق تعیین نکرد.

انتظار می‌رود که در مرحله نخست این توافقنامه موضوعات مهم تجاری از قبیل: مالکیت معنوی، خدمات مالی و صادرات محصولات کشاورزی آمریکا گنجانده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار