بازدید 2780

پیش‌نویس انحلال کنست و انتخابات پارلمانی جدید در اسرائیل ارائه شد

قانونگذاران اسرائیلی پیش‌نویس قانونی برای انحلال کنست و برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در کمتر از یک سال را ارائه کردند.
کد خبر: ۹۴۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 11 December 2019

قانونگذاران اسرائیلی پیش‌نویس قانونی برای انحلال کنست و برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در کمتر از یک سال را ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، پس از آنکه دو حزب بزرگ لیکود و آبی-سفید نتوانستند پیش از پایان مهلت تعیین شده (امروز چهارشنبه) به توافقی برای تقسیم قدرت برسند، قانونگذاران دو طرف رقیب پیش‌نویس قانونی در این زمینه را ارائه کردند.

پیش‌بینی می‌شود پیش‌نویس یاد شده امروز در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب شده و دوم مارس سال آتی میلادی (۱۲ اسفند) تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی تعیین شود. در پیش‌نویس یاد شده آمده است، با توجه به شرایط ویژه‌ای که به وجود آمده و پس از دو کمپین انتخاباتی رقیب که به تشکیل کابینه منتهی نشدند، پیشنهاد می‌شود بیست و دومین کنست منحل شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رقیب اصلی او موفق به تشکیل کابینه‌ای ائتلافی نشدند. نظرسنجی‌ها نیز احتمال نمی‌دهند سومین انتخابات نتایج بسیار متفاوتی به همراه داشته باشد. قانونگذاری یک اقدام تشریفاتی است و دوره تعیین شده برای تشکیل کابینه پس از انتخابات سپتامبر، بامداد چهارشنبه پایان یافت. در صورتی که توافقی برای ائتلاف حاصل نشود، انتخابات به صورت خودکار در مارس ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

 انتخابات سال جاری و نرسیدن به ائتلافی برای تشکیل کابینه به منزله همه‌پرسی درباره نتانیاهو بود که به تازگی در سه پرونده به رشوه، خیانت و کلاهبرداری متهم شده بود. گانتس به دلیل مشکلات حقوقی نتانیاهو از پیوستن به ائتلافی به رهبری او خودداری کرد. در مقابل نتانیاهو که همچنان از حمایت اکثریت حزب لیکود برخوردار است، از کناره‌گیری از سمت خود امتناع می‌کند.

از سوی دیگر روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از برخی مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش داد، تشکیلات خودگردان فلسطین از این رژیم خواسته است اجازه دهد تا ساکنان بخش شرقی قدس در انتخابات پارلمانی و ریاست آتی تشکیلات خودگردان شرکت کنند. مسئولان اسرائیلی با تایید دریافت چنین درخواستی تاکید کردند، این مساله در روزهای آتی در کابینه امنیتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار