بازدید 37344
۳

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه 20 آذر 98/ بازگشت دلار از کانال 14 هزار در وقت اضافه/ تاثیر تصمیم جدید بانک مرکزی بر بازار ارز

بازار ارز در حالی به روزهای پایانی هفته نزدیک می شود که در این هفته شاهد روند افزایشی نرخ ارز پس از ماه ها ثبات نسبی بودیم. هرچند روز گذشته، در ساعت پایانی فعالیت بازار، شاهد عقب نشینی نرخ دلار از محدوده 14 هزار تومانه بودیم، اما همچنان فضای هیجانی بر بازار حاکم است و به نظر می رسد بازارساز با تغییر تاکیتک، سعی در مدیریت بازار دارد.
کد خبر: ۹۴۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 11 December 2019

قیمت دلار و یورو

تابناک اقتصادیبازار ارز در حالی به روزهای پایانی هفته نزدیک می شود که در این هفته شاهد روند افزایشی نرخ ارز پس از ماه ها ثبات نسبی بودیم. هرچند روز گذشته، در ساعت پایانی فعالیت بازار، شاهد عقب نشینی نرخ دلار از محدوده 14 هزار تومانه بودیم، اما همچنان فضای هیجانی بر بازار حاکم است و به نظر می رسد بازارساز با تغییر تاکیتک، سعی در مدیریت بازار دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در معاملات امروز (چهارشنبه بیستم آذرماه 98) بازار ارز، کرکره صرافی های بانکی با کاهش نرخ ارز بالا رفته است. به گونه ای که در حال حاضر، با شروع فعالیت رسمی بازار، هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها به نرخ 13300 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 13400 تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شده است که نسبت به نرخ بسته شده روز سه شنبه، 250 تومان ارزان تر می باشد. هرچند روز گذشته، در این صرافی ها، قیمت دلار تا رقم 13900 تومان نیز افزایش یافته بود.

همچنین هر اسکناس یورو در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، در حال حاضر به نرخ 14600 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 14700 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 250 تومان افت قیمت دارد.

بازگشت دلار از کانال 14 هزار در وقت اضافه

بازار ارز روز گذشته با قدرت شروع به کار کرد، تا جاییکه دلار با عبور از مرز مقاومتی 14 هزار تومان، به رقم 14200 تومان رسید، اما در ادامه روز با ورود بازارساز و تغییر نرخ گذاری دلار در محدوده نزدیک به نرخ آزاد، از ورود تقاضای کاذب به کف بازار جلوگیری شد. هرچند بازارساز با این تغییر فاز، به نوعی به نوسان گیران و سفته بازان بازار، پاتک زد؛ چراکه از ابتدای روز صرافی های بانکی همگام با رشد نرخ دلار، تابلوهای خود را با افزایش قیمت به روزرسانی کردند و این روند برای سفته بازان این تصور را به وجود آورد که سیاست گذار ارزی، به افزایش قیمت ها در بازار حساسیتی ندارد و در نتیجه این گروه اقدام به افزایش خرید کردند. اما به یکباره در ساعات پایانی فعالیت بازار، شاهد افزایش عرضه ارز با نرخ پایین تر در صرافی های مجاز و بانکی بودیم که این موضوع باعث شد تا نوسان‌گیران نتوانند در قیمت‌های بالا اقدام به فروش کنند. 

در این میان، برخی نیز معتقد بودند سیاست جدید بانک مرکزی مبنی بر محدودیت در تراکنش های سامانه های بین بانکی، تاثیر مثبتی در کاهش نوسان قیمت گذاری در میان سفته بازان شده است. 

دیروز بانک مرکزی اعلام کرد "در ادامه اجرای الزامات مبارزه با پولشویی و مدیریت جریان وجوه در کشور، از بیستم آذر ماه، تراکنش های کلیه سامانه های بین بانکی به ازای هر شخص در ۲۴ ساعت از درگاه های غیر حضوری به ۱ میلیارد ریال محدود می شود. کلیه بانک ها و موسسات اعتباری نیز موظفند این محدودیت را برای تراکنش های درون بانکی در درگاه های غیر حضوری خود اعمال کنند." سال گذشته نیز محدود شدن تراکنش‌ها و جمع کردن پوزها عنوان شده بود که نقش مهمی در کاهش نوسانات دلار داشت.

نرخ رسمی 47 ارز در ایستگاه بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۷ ارز مانند یورو افزایش و قیمت ۲۰ واحد پولی دیگر مانند پوند کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «چهارشنبه بیستم آذر ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته  ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس نیز با ۴۰ ریال کاهش  نسبت به روز گذشته  ۵۵ هزار و ۱۹۷ ریال و هر یورو نیز با ۹۳ ریال رشد نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۵۸۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۶۴۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۲۳ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۷۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۳۳ ریال، روپیه هند ۵۹۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۷۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۱۰۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۲۲ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۷۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار ۷۴۱ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۴۱۸ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۳۹ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۳۳ ریال، روبل روسیه ۶۶۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۶۳۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۹۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۷۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۲۱ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۸۹۸ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۹۳ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۹۶۱ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۶۹ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۸ هزار و ۵۳۴ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۹۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۱۷۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۷۰ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۵۳۴ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۹۴ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۹۰۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۶۸۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار  و ۹۶۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نیاز دولت در تامین یارانه مرتفع شد
افرین ومرحوا به سیاست بانک مررکزی وجناب اقای همتی همین روال ادامه دهید تا دست دلالان کوتاه شود
مرحبا مرحبا مرحبا
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی