بازدید 20129
آخرین تحولات خاورمیانه؛

توقف آموزش نظامی نیرو‌های مسلح عربستان از سوی پنتاگون/ هشدار جدی وزارت امور خارجه درباره سفر به آمریکا/بیانیه پایانی چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس/همکاری شورای امنیت ملی آمریکا با امارات در ساخت یک برنامه جاسوسی

بیانیه پایانی چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، درخواست آمریکا برای فشار اروپا روی برنامه موشکی ایران، توقف آموزش نظامی نیرو‌های مسلح عربستان از سوی پنتاگون و همکاری شورای امنیت ملی آمریکا با امارات در ساخت یک برنامه جاسوسی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به هشدار جدی وزارت امور خارجه درباره سفر به آمریکا نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 11 December 2019

بیانیه پایانی چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، درخواست آمریکا برای فشار اروپا روی برنامه موشکی ایران، توقف آموزش نظامی نیرو‌های مسلح عربستان از سوی پنتاگون و همکاری شورای امنیت ملی آمریکا با امارات در ساخت یک برنامه جاسوسی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به هشدار جدی وزارت امور خارجه درباره سفر به آمریکا نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ وزارت امور خارجه ایران نسبت به سفر به آمریکا هشدار داد.

در اطلاعیه‌ای که بدین منظور در تارنمای وزارت خارجه منتشر شده، آمده است: «با توجه به بهانه‌های واهی سیاسی، امنیتی و یا قوانین ظالمانه و یکجانبه آمریکا نسبت به ایرانیان بخصوص نخبگان ایرانی و بازداشت‌های خودسرانه و طویل المدت به همراه شرایط نگهداری کاملا غیر انسانی، از اتباع ایران بخصوص نخبگان و دانشمندان درخواست می‌گردد از سفر به آمریکا حتی برای شرکت در کنفرانس‌های علمی و حتی با داشتن دعوتنامه، جدا اجتناب نمایند.»

بیانیه پایانی چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس

ملک سلمان پایان چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس را اعلام کرد؛ این نشست با صدور بیانیه‌ای که عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس آنرا قرائت کرد به کار خود، پایان داد.

در بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس بر تقویت همکاری نظامی و امنیتی برای حفظ امنیت منطقه‌ای تاکید شد.

 

توقف آموزش نظامی نیروهای مسلح عربستان از سوی پنتاگون/ هشدار جدی وزارت امور خارجه درباره سفر به آمریکا/بیانیه پایانی چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس/همکاری شورای امنیت ملی آمریکا با امارات در ساخت یک برنامه جاسوسی

همچنین در این بیانیه آمده است: هر گونه حمله به هر کشور شورای همکاری خلیج فارس به مثابه حمله به همه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس تلقی می‌شود. هدف عالی شورای همکاری خلیج فارس، تحقق تکامل و پیوند میان کشور‌های عضو آن است.

در این بیانیه خواسته شده که برای مقابله با هر تهدید نظامی با کشور‌های برادر و دوست همکاری شود. همچنین بر اهمیت همکاری و همبستگی میان کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس تاکید و وحدت مالی و پولی در اوایل ۲۰۲۵ خواسته شد.

عبداللطیف الزیانی اعلام کرد که نشست بعدی در بحرین برگزار خواهد شد.

همچنین در این نشست نایف الحجرف کویتی، دبیر کل جدید شورای همکاری خلیج فارس شد و از آوریل آینده وی عهده دار امور می‌شود.

درخواست آمریکا برای فشار اروپا روی برنامه موشکی ایران

«برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، شامگاه سه‌شنبه خواستار افزایش فشار کشور‌های اروپایی روی برنامه موشکی ایران شد.

هوک با متهم کردن ایران به نقش‌آفرینی در حمله موشکی چند ماه پیش به میادین نفتی عربستان سعودی گفت: «بعد از حمله اخیر به میادین نفت سعودی، اروپا درک می‌کند که باید در موضوع موشک‌ها جدی باشیم.»

توقف آموزش نظامی نیروهای مسلح عربستان از سوی پنتاگون/ هشدار جدی وزارت امور خارجه درباره سفر به آمریکا/بیانیه پایانی چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس/همکاری شورای امنیت ملی آمریکا با امارات در ساخت یک برنامه جاسوسی

بعد از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته، کشور‌های اروپایی علی‌رغم محکوم کردن لفظی آن عملاً با سیاست‌های واشنگتن علیه ایران همراهی کرده‌اند. این کشور‌ها همچنین اقدامی برای عملی کردن وعده‌های خود جهت جبران خروج آمریکا از برجام نکرده‌اند.

سه کشور اروپایی روز یکم مهرماه همنوایی با سیاست‌های آمریکا را علنی‌تر کرده و هماهنگ با دولت «دونالد ترامپ» از لزوم ایجاد تغییرات جدید در برجام سخن گفتند. انگلیس، آلمان و فرانسه در این بیانیه از ایران خواستند وارد چارچوب مذاکرات «طولانی‌مدت» بر سر برنامه هسته‌ای، مسائل منطقه‌ای و برنامه موشکی شود.

برایان هوک که در نشست لابی «بنیاد دفاع از دموکراسی» صحبت می‌کرد، بار دیگر به بیان سخنان مداخله‌جویانه درباره اغتشاشات اخیر در ایران پرداخت.

هوک گفت: آمریکا خواستار آزادی تمامی کسانی است که «در جریان اعتراضات» بازداشت شده‌اند. وی اضافه کرد: «کارزار فشار حداکثری ما ادامه خواهد یافت.»

نماینده ویژه دولت ترامپ بار دیگر از خروج آمریکا از برجام که یک توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد است، دفاع کرد. او گفت: «خروج از برجام اهرم فشاری در اختیار ما قرار می‌دهد تا از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته‌ای جلوگیری کنیم.»

هوک همچنین بار دیگر با بیان این ادعای اثبات‌نشده که ایران عامل حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی بوده گفت: «مسئله فقط به آمریکا و ایران مربوط نمی‌شود. وقتی ایران به بزرگترین تأسیسات نفت در عربستان سعودی حمله می‌کند، مشکلی جهانی وجود دارد که نیازمند پاسخ بین‌المللی است.»

توقف آموزش نظامی نیرو‌های مسلح عربستان از سوی پنتاگون

پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که دوره‌های آموزش نظامی به نیرو‌های مسلح عربستان را تا اطلاع بعدی متوقف می‌کند.

این تصمیم پنتاگون پس از آن اعلام شد که یک ستوان نیروی هوایی عربستان هفته گذشته در یک پایگاه دریایی در ایالت فلوریدا، تیراندازی کرد که در این حادثه، سه آمریکایی کشته شدند.

این تصمیم پنتاگون تأثیراتی گسترده بر نیرو‌های مسلح سعودی از جمله ۳۰۰ دانشجوی هوانوردی ارتش عربستان در آمریکا خواهد داشت.

گفتنی است، پنتاگون با تأیید گزارش رویترز در مورد توقف آموزش نظامی دانشجویان هوانوردی، اعلام کرد که این تصمیم پرسنل پیاده نظام و همچنین سایر دوره‌های آموزشی برای پرسنل نظامی را در بر می‌گیرد.

توقف آموزش نظامی نیروهای مسلح عربستان از سوی پنتاگون/ هشدار جدی وزارت امور خارجه درباره سفر به آمریکا/بیانیه پایانی چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس/همکاری شورای امنیت ملی آمریکا با امارات در ساخت یک برنامه جاسوسی

به گزارش مهر، پلیس فدرال آمریکا تأیید کرده است که تیراندازی مرگبار روز جمعه در پایگاه نظامی «پنساکولا» در ایالت فلوریدا را «اقدامی تروریستی» فرض می‌کند.

لازم به ذکر است که اف بی آی روز شنبه هویت فرد ضارب را مشخص کرد: «محمد الشمرانی» ۲۱ ساله دانشجوی دانشکده نظامی عربستان که در پایگاه هوایی دریایی پنساکولا تحت آموزش نظامی قرار داشت.

الشمرانی روز جمعه با یک اسلحه کمری همکلاسی‌های خود را هدف گلوله قرار داد که در این تیراندازی مرگبار سه تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. رویاس روز یکشنبه اعلام کرد که الشمرانی به شیوه قانونی این اسلحه را تهیه کرده است.

همکاری شورای امنیت ملی آمریکا با امارات در ساخت یک برنامه جاسوسی

رویترز فاش کرد، شماری از اعضای سابق شورای امنیت ملی آمریکا به امارات در ساخت یک برنامه جاسوسی سایبری مخفی کمک کرده اند.

این برنامه جاسوسی اماراتی علیه فعالان حقوقی، روزنامه نگاران و مخالفان و نیز شهروندان قطری مورد اسنتفاده قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، فردی به نام ریچارد کلارک، از مقام‌های سابق آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم ۵ سال بعد از خروج از قدرت، در سال ۲۰۰۸ به امارات در تشکیل یگانی برای جاسوسی‌های سایبری کمک کرده است.

یگان مخفی که کلارک به تشکیل آن کمک کرد، اداره تحلیل، بهره‌برداری، توسعه و تحقیقات نام گرفت. این اداره با نام سرواژه‌ای که از قرار گرفتن حروف ابتدایی آن در زبان انگلیسی در کنار یکدیگر درست شده به عنوان DREAD (به معنی وحشت، ترس) نیز شناخته می‌شود.

چند ماه پیش نیز منابع خبری از وجود برنامه‌های جاسوسی اماراتی علیه خبرنگاران و فعالان حقوقی خبر داده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳۳
عربستانی ها در هیچ جای جهان لیاقت هیچ آموزش و یادگیری را ندارند

تجزیه کشور عربستان خواسته ی همه ملتهای منطقه است .
مرگ بر روسیه
مرگ بر انگلیس
مرگ بر اسراییل

روسیه باید از صحنه روزگار محو گردد
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
حالا چه ربطی این صفحه به روسیه داشت؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
اسرائیلو اشتباه نوشتی
امارات داره برای همه نقشه می کشه
توجه بیش از اندازه به اسراییل نباید موجب غافلگیر شدن از اعراب گردد
پاسخ ها
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
امارات مستقل نیست. ریشه همه این امیرنشینا اسرائیله. برا از بین بردن این شجره خبیثه، باید به ریشه اون حمله کرد، نه این که شاخه اونو قیچی کرد.
جناب آقای روحانی با ملت هم مذاکره کن، لطفاً.
وزارت خارجه محترم ایران،لطفا در مورد کشور دوست و همسایتون روسیه که رفتار بسیار زشت و جرم انگارانه ای با مسافران ایرانی که به روسیه میروند هم یه هشداری بدید که ختی عکس های خصوصی و واتس اپ مارو چک کردند
این عربستان آل سعود و دار و دسته اش با همکاری ارتش امریکا آخرش تونست کل یمن رو تصرف کنه؟ حوثی ها رو شکست بده؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
تصرف چرا ؟همینکه به قرن هفتم میلادی برسونه کافیه.نکنه فکر کردی اهداف استعمار نابودی یک تمدن با بمب اتمه؟همینکه امثال تو اونقدر غرق مشکل بشن که فرصت مطالعه نداشته باشن برای اونا کافیه
مردم عادی و بدبخت که نمیتوانند به امریکا سفر کنند تمام مسافرین امریکا عاغازاده ها هستند...
اگر برجام ما هم زنده و سرحال داشتیم این مملکت یک جاده خاکی نداشت، یک روستای بدون مدرسه نداشت یک شهر بدون سینما نداشت حیف شد، که برجام بی روح شد، اصلا اگر برجام زنده بود همه به چراغ راهنمایی رانندگی هم احترام می ذاشتن، عابر پیاده به چراغ قرمز اگر برجام زنده بود.
وای دیدی چی شد همین امروز داشتم میرفتم آمریکا . حالا چی کار کنم !!!
آقا ظریف. چون خودتو محدود کردند ناراحتی. وگرنه قریب دو میلیون ایرانی در آمریکا زندگی می کنند. آب از آب تکون نمی خوره.
امريكا بِه پاسپورت ايراني ويزا نمي دهد ، حتي ايرانيان دو مليتي بايد ويزا بگيرند ولي باز هم به همه ويزا بخاطر ايراني بودن نميدهد . فقط كساني كه گرين كارت (كارت اقامت )دارند مي توانند به امريكا سفر كنند. حالا منظور وزارت خارجه كدام يك از اين دسته ها بوده؟
خرابکاری نکنید کسی کار به کار شما نداره نگران خودتون باشید که آقازاده هاتون اونجا تشریف دارن ضمنا بدجور نگران پسر خانم ابتکار هستیم
روحانی و نمایندگان مجلس می‌گویند خبر نداشتیم!/ پس چه کسی پاسخگوی مردم است؟/ کار نمی‌کنند؛ وقتی هم کار می‌کنند می‌شود قضیه بنزین
اگر الفبای امنیت عمومی را بداند و ذره‌ای به مردم اعتقاد داشته باشد و آنها را محترم بداند چنین تصمیمی را درباره بنزین نمی‌گیرد و این هزینه را به کشور تحمیل نمی‌کند.
فقط بچه های مسئولین مصونیت دارند بقیه نروند آمریکا !
خیلی اعتماد به نفس دارید ... طرف بصورت رسمی دادن ویزا به کلیه اتباع ایرانی رو تقریبا در تمام انواع ویزا متوقف کرده بعد شما رسمآ اطلاعیه میدید که مردم نرید آمریکا... چشم الان مردم میرن بلط هاشون رو کنسل می کنند
هشدار رو بما میدی چرا سریعتر بفرستین برا بچه هاتون یوقت مشکل پیدا نکنن تو امریکا
آره بخدا راست مگید امریکا نخبه ها را میگیره زندانی میکنه برای همین من نگران بچه های مسئولین هستم که همشون تو امریکا زندگی مینند.
پاسخ ها
Bet
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
همشون هم نخبه.. واقعا نگران کننده اس
وحشت اصلاح طلبان از آقای قالیباف بخاطر این است که ایشان واقعی و اصیل هستند، با آمدن آقای قالیباف بازار شعارهای اصلاح طلبان از سکه می افتد،
به آمريكا سفر نكنيد!!
چشم، براي تعطيلات ميرم جزاير قناري
بيانه مجلس تعاون را چرا سانسور کردید؟؟؟؟؟
هشدار وزارت خارجه خیلی باحال بود من که دیگه آمریکا نمیرم همش دزدی و فساد و قتل و زندانه و ....اه اه اه
بذار همون بچه های آقا زاده ها برن
دیروز در تمام روزنامه ها و اینترنت خبر خواسته پادشاه سعودی از تمام کشورهای عربی و خلیج فارس نوشته بودند که باید همگی علیه ایران کار بکنیم و ایران را از پا در بیاوریم و حالا هم ارتش سعودی ار پنتاگون آموزش می گیرد و اعلام همکاری جاسوسی شورای امنیت انریکا با امارات. البته این همکاری جاسوسی امارات با آمریکا از سال های زیادی است، تنها علنی آوردن این همکاری است و بیشتر این همکاری کنترل و ثبت سرمایه های ایرانی ه و دولت در امارات است.. جای خنده دارد کا مسئولین مارا سر کار گذاشته اند و از پشت باری همکاری با ایران چراغ سبز می دهند و این همان سیاست هویج و چماق غرب است که سعودی و امارات در پیش گرفته است وگرنه سعودی به هیچ عنوان راه راست را با ایران تنها رقیب خود در خاورمیانه در پیش نگرفته و نخواهد گرفت. یک گوشمالی درست و حسابی باید به این کودکشان داده شود تا هم آنها حساب کار خودرا بکنند وهم امیدی برای ملت ایران باشد که ایران اسلامی در خواب و رویا به سر نمی برو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
آقایون پیغام دوستی برای این دو کشور میفرستن!
ولا ویزا نمیده این امریکا بده که مردم با کله می رن احتیاج به هشدار هم نیست
وزارت امور خارجه ایران لازمه که به آقازاده ها و خانم زاده هان که در امریکا هستند هشدار بده که هرچه زودتربرگردند
هه تو بگو قم خیلی وقته قید سفر و سیاحت رو زدیم
وزارت خارجه باید بدونه که ملت توان رفتن به شمال را ندارند چه برسه آمریکا.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی