بازدید 14534
پشت پرده تخلفات مالی در استقلال و پرسپولیس

دلیل فسخ‌استراماچونی ودخالت‌دلال‌ اززبان‌نماینده‌مجلس

تا مادامی که این باشگاه‌ها با این روش دولتی مدیریت می‌شود سهم اصلی رفت و آمد بازیکنان و مربیان را دلال‌ها خواهند برد و همواره میلیون‌ها هوادار در استرس و ناراحتی بسر می‌برند.
کد خبر: ۹۴۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ 10 December 2019

سیدصادق طباطبایی نژاد رئیس هیات تحقیق و تفحص از استقلال و پرسپولیس در مجلس تنها دلیل وقوع اتفاقات تلخ در دو باشگاه محبوب پایتخت را سوء مدیریت و نداشتن واحد حقوقی جهت عقد صحیح قرارداد‌های مربیان و بازیکنان عنوان کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ این نماینده مجلس می گوید: سوء مدیریت در نحوه اداره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در درجه اول باعث به تاراج رفتن منابع مالی کشور و در مرحله بعد باعث دلخوری و ناراحتی میلیون‌ها هوادار شده است.

دلیل فسخ‌استراماچونی ودخالت‌دلال‌ اززبان‌نماینده‌مجلس

نماینده مردم اردستان در مجلس اظهار داشت: این بحران‌ها ناشی از عدم دقت در عقد قرارداد‌ها و متعاقب آن عدم توجه به بند‌های قراردادی است که حتی در شرایطی که یک مربی نتایج خوبی می‌گیرد و هواداران تیم‌ها امیدوار به آینده می‌شوند اینچنین رفتار‌های تلخی رخ می‌دهد. در تحقیق و تفحص از این دو باشگاه متاسفانه هم در مجموعه استقلال و هم در پرسپولیس یکی از مواردی که به آن رسیدیم عدم وجود واحد حقوقی تخصصی در این باشگاه‌ها بود. می توان گفت نبودن این واحد مهم باعث عقد قرارداد‌هایی می‌شود که یک مربی با کمی تاخیر در دریافت مطالبات و دیر و زود شدن دریافت حق الزحمه به راحتی می‌تواند یک طرفه فسخ قرارداد کند و نه تنها کل مبلغ را اخذ نماید بلکه غرامت هم بگیرد. حتما در شکل گیری چنین رویه‌هایی پای دلال‌ها در میان است و از این راه میلیارد‌ها جابجا می‌شود.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از استقلال و پرسپولیس در مجلس با بیان اینکه متاسفانه این اتفاق هم اکنون برای استقلال رخ داده و میلیون‌ها هوادار را ناراحت و نگران کرده است، گفت: در گذشته نیز پرسپولیس با از دست دادن برانکو با همین دلایل، باعث نابسامانی و زیان مالی مضاعف به منابع باشگاه شد.
طباطبایی نژاد افزود: تا مادامی که این باشگاه‌ها با این روش مدیریت می‌شود سهم اصلی رفت و آمد بازیکنان و مربیان را دلال‌ها خواهند برد و همواره میلیون‌ها هوادار در استرس و ناراحتی بسر می‌برند. نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: موضوع فسخ قرارداد استراماچونی در کمیسیون فرهنگی پیگیری خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
طوری میگه تاراج مالی انگار 200 میلیون دلار دادن دستمزد بازیکنان و مربیان ایران در منطقه لطفا منتشر کنید
ممنون حاج آقا . ايراد از جاي ديگه است. شما كه اينقدر دانشمند هستيد بفرماييد علت فرار نخبه ها و كساني كه سرشون به تنشون مي ارزه چيه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
ایرانی ها دارن از دست امثال شما فرار می کنن وای به حال خارجی ها
تارج را اون کسانی کرده اند که دلار 8 تومانی را رساندند به 14000 تومان و 18000 تومان و مملکت را در تحریم و محاصره قرار داده اند
مگه لیگ ایران چیه که این همه پول خرج میشه و داد و سر هیچ و پوچ بیداد راه میندازن؟ این فوتبال فقط برای سرگرم کردن مردمه تا متوجه نشن به چه روز سیاهی افتادن والا معلومه همیشه نوبتی پرسپولیس و استقلال و سپاهان هر کدومشونو یه چند سالی قهرمان می کنن نوبتشون تموم شد اون یکی دیگه مربی به چه درد میخوره
گندش که در میاد حاج آقا هم کمبود واحد تخصصی رو متوجه میشه
ایشون که ماشالا همه چی سردرمیارن قصد مربیگری ندارن؟
مگه دستمزد استرا چقدر بوده ؟
دلال ها پدر فوتبال که چه عرض کنم مملکتو در آوردن و متاسفانه هیچ عزم جدی و شخصی نیست که جلوی دلالی و مافیا رو بگیره
استاد بزرگ مگه اینا کارگر هستند که بتونی چیزی بهشون تحمیل کنین!!!!
کلا چرا یه فرد غیر ورزشی بیاد واسه تحقیق و تفحص
حاج اقا کار شما یه چیز دیگه هستش
چرا روحانیون در همه امورات دخالت می کنن
چقد خوبه جنابعالی صرفا در مسائل دینی نظر بدید نه مسائل ورزشی
خوب شما اسم دلالها را افشا بكنيد
جناب نماینده قانون فیفا می گوید اگر دو ماه حقوق دریافت نشود خق فسخ بک طرفه وجود دارد. این مهم ربطی به نتظیم قرار داد ندارد و قانون فیفا است
اینکه باشگاه ها در تنظیم قرارداد پختگی لازم را ندارند و از واحد حقوقی هم مشورت نمی گیرند یک واقعیت است که باید قبول کرد و باشگاه ها هم باید این نکته مهم را مد نظر داشته باشند و در آینده حتما مشورت حقوقی بگیرند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل