بازدید 5674

اسد: اروپا بازیگر اصلی ایجاد هرج‌ومرج در سوریه بود

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌ای گفت که کشور‌های اروپایی بازیگر اصلی ایجاد هرج و مرج در سوریه بودند.
کد خبر: ۹۴۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ 09 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه RaiNews ایتالیا تأکید کرد که آینده سوریه امیدوار کننده است.

پس از آنکه این شبکه ایتالیایی از انتشار مصاحبه‌ای که هفته پیش با رئیس جمهور سوریه گرفته بود خودداری کرد، صفحه ریاست جمهوری سوریه در توئیتر اقدام به انتشار این مصاحبه کرد.

اسد در این مصاحبه گفت که سوریه از جنگ کنونی درس‌های بسیار زیادی را فراگرفت و طبیعی است که دمشق از این جنگ با قدرت بیشتری خارج خواهد شد.

وی به روند سیاسی در سوریه نیز اشاره کرد و گفت: «اوضاع سیاسی در سوریه به دلیل وجود بازیگران متعدد در درگیری این کشور پیچیده شده و این بازیگران به دنبال طولانی کردن درگیری در سوریه و تبدیل آن به جنگ فرسایشی هستند.»

رئیس جمهور سوریه گفت که در این کشور هیچگونه جنگ مذهبی، نژادی یا سیاسی وجود نداشته بلکه تروریست‌هایی که از قدرت‌های خارجی حمایت می‌شدند و پول و سلاح داشتند به جنگ علیه سوریه پرداختند.

اسد به حضور روسیه در این کشور نیز اشاره کرد و گفت که روسیه به قوانین بین المللی و نظم جهانی اعتقاد داشته و جنگ روسیه علیه تروریست‌ها در راستای منافع مردم خود و بقیه جهان بوده است.

وی اضافه کرد که روسیه هیچگونه مصالحه‌ای درباره حق حاکمیت سوریه انجام نداده است.

رئیس جمهور سوریه به حضور ارتش ترکیه در شمال این کشور اشاره کرد و گفت: در طولانی مدت یا میان مدت ترکیه باید خاک سوریه را ترک کند و تردیدی درباره این موضوع وجود ندارد.

وی در ادامه مصاحبه با این رسانه ایتالیایی به هجوم پناهندگان به اروپا پرداخت و گفت: «چرا پناهندگان به اروپا آمدند؟ این سوال ساده‌ای است، چون تروریسم از سوی اروپا و همچنین آمریکا و ترکیه حمایت می‌شد، اما اروپا بازیگر اصلی در ایجاد این هرج و مرج در سوریه بود و در نتیجه هر آنچه را که بکاری برداشت می‌کنی.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر