بازدید 4908

ترکیه ۱۱ داعشی را به فرانسه تحویل داد

کد خبر: ۹۴۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 09 December 2019
۱۱ تروریست داعشی فرانسوی که در ترکیه بازداشت شده بودند، روز دوشنبه از سوی آنکارا به کشورشان بازگردانده شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور ترکیه امروز در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود که اخراج تروریست‌های خارجی همچنان ادامه دارد و در این چارچوب، ۱۱ تبعه فرانسوی به کشورشان بازگردانده شدند.

یک منبع در وزارت کشور ترکیه نیز گفت که اخراج اتباع فرانسوی صبح دوشنبه انجام شده است.

دولت فرانسه پیشتر با پذیرش تروریست‌های داعشی خود از خاک ترکیه موافقت کرده بود.

ترکیه منتقد برخی کشور‌های اروپایی‌ها به خاطر عدم پذیرش شهروندان داعشی خود در سوریه و عراق و لغو تابعیت بعضی از آنان است.

سوریه از اسفند ماه ۱۳۸۹ درگیر بحران ناشی از حمایت برخی کشور‌های غربی، عربی و رژیم صهیونیستی و همسایگان از تروریست‌هایی از ۱۳۰ کشور جهان است.

طبق کنوانسیون مصوب سال ۱۹۶۱ نیویورک، سلب تابعیت افراد غیرقانونی محسوب می‌شود، با این حال برخی کشور‌ها مانند فرانسه و انگلیس این کنوانسیون را تصویب نکرده‌اند.

پرونده‌های اخیر باعث جنگ‌های طولانی مدت شده است. آمریکا به تنهایی بیش از یکصد نفر از اتباع خود را به دلیل پیوستن به گروه‌های تروریستی در خارج از کشور سلب تابعیت کرده است.

در سال‌های اخیر بر اساس توافق‌های انجام شده بین دولت سوریه و تروریست‌ها با میانجیگیری کشور‌های ضامن شامل ایران، روسیه و ترکیه شماری از تروریست‌ها به استان ادلب در شمال غرب سوریه منتقل شده اند و اکنون به خاطر تنگ شدن عرصه بر آنان در مناطق اشغالی سوریه این افراد به دنبال فرار و اقامت در دیگر کشور‌های جهان از جمله افغانستان و برخی کشور‌های افریقایی هستند.

برخی از این تروریست‌ها نیز به کشور‌های خود بازگشته و شماری از آنان از سوی ترکیه به خاطر ورود به این کشور بازداشت و تحویل کشورهایشان می‌شوند.

پیش از این نیز ترکیه شماری از این افراد را به برخی کشور‌های اروپایی تحویل داده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار