بازدید 14852

آموزش زبان چینی در مدارس، شاید به زودی

کد خبر: ۹۴۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 09 December 2019
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: پیشنهاد داده ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان‌های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می‌شود به فهرست آموزش‌های ما افزوده شود.

به گزارش میزان، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد اظهار کرد: شعار هفته پژوهش سال ۹۸ پژوهش خلاقیت و زندگی است.

ذوعلم بیان کرد: بدون رعایت عنصر خلاقیت و پویایی فکری و تقویت عقلانیت و تفکر به تحول دست نمی‌یابیم. به عنصر خلاقیت در مدرسه و ساختار آمورش و پرورش به قدر کافی توجه نشده است.

وی افزود: پژوهش در آموزش و پرورش باید به رشد خلاقیت کمک کند. برنامه درسی فعلی ما چقدر با نیاز‌های واقعی نسل امروز پیوند برقرار کرده است؟ ما به این نقص اذعان داریم و رفع این نقیصه نیازمند کار‌های بلند مدت و طولانی دارد.

ذوعلم بیان کرد: باید جهت گیری فعلی اسناد تحولی را به طور کامل و با توجه به اهمیت‌های آشکار آن طی کنیم، ولی در اجرای کامل آن باید بر اساس کمبود‌ها و کاستی‌ها در زیر ساخت‌ها شروع کنیم که مهمترین کمبود زیر ساختی و تشکیلاتی است تا بتوانیم مقوله پژوهش را از مقوله تولید بسته‌های آموزشی جدا کنیم و از آن طرف نقد وبررسی درباره برنامه درسی شفاف‌تر انجام شود. فرهنگ سازمانی و محوری بودن معبودات یک مانع و کمبود منابع انسانی یک بحث دیگر است.

وی گفت: دچار نقص فرهنگ پژوهشی هستیم و دچار پژوهش‌های کلیشه‌ای هستیم. پژوهش‌های ما باید مدرسه محور شود تا کاستی‌ها و چالش‌های مدرسه را شناسایی کنند و راهکار ارائه دهند.

ذوعلم بیان کرد: دچار کمبود اعتبار پژوهشی هستیم، ولی پرداختن به اعتبارات پژوهشی آموزش و پرورش سرمایه گذاری مهمی است.

وی گفت: ما باید پژوهش را به سطح مدرسه و دانش آموز پیش ببریم.

رئیس سازمان پژوهش افزود: باید با یک نگاه مشارکتی در پژوهشگاه‌های کشور به صورت واقعی ورود کنیم و به تعمیق فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش بپردازیم.

وی بیان کرد: هنوز مبانی نظری تحولی ما در پژوهش‌های آموزش و پرورش ورود نکرده است. باید به سمت تحول درونی پژوهش‌ها متناسب با اسناد تحولی پیش برویم.

رئیس سازمان پژوهش در ادامه افزود: جز فرهنگ ساری و تعمیق فرهنگ سازمانی راه دیگری برای جلوگیری از جعل پژوهش وجود ندارد و جعل مدارک آفتی است که باید از آن خارج شویم. هر اقدامی در جامعه باید بر اساس یک اقدام پژوهشی باشد.

ذوعلم بیان کرد: تربیت و یادگیری زبان‌های خارجی و زبان‌های عربی و زبان فارسی سه حوزه را در سازمان تشکیل می‌دهد. پیشنهاد داده ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان‌های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می‌شود به فهرست آموزش‌های ما افزوده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۴
فقط تاسف
شما زبان انگلیسی که بسیار ساده تر از چینی است را مدیریت نکردید. چطور میخواهید زیبان چینی را به این مشکلی مدیریت کنید
ای خدا!!! آخه زبان چینی و روسی به چه درد میخوره؟!
زبان چیینی خیلی خوبه به این دلایل >
چین از نظر علمی پیشرفته ترین کشور دنیاست !
تمام متون علمی دنیا بعد از زبان اصلی به زبان چینی ترجمه می شوند !
زبان چینی زبان بین المللی دنیاست و در اکثر کشورهای دنیا می توانید به آن زبان صحبت کنید!
(آموزش کشور افتاده دست یه مشت ......)
پس چرا فیلم رحمان 1400 رو توقیف کردین ؟!
اونجا هم می گفت فقط زبان چینی ....
شما زبان مادری مردم را که جز حقوق اولیه انسانی هر قومیتی مثل ترک ها و کردها و لرهاست است تدریس کنید زبان چینی پیش کش خودتان. چرا تو مملکت ما همه چی خلاف خواسته مردم است اخه مگه الان مشکل ما نبود زبان چینه!!! اصلن مطرح کردن موضوع جای شک دارد چه رسد به عملیاتی شدنش
مطمئنید که در تصمیمگیریهاتون عنصر خلاقیت و پویایی فکری و تقویت عقلانیت و تفکر کافی رعایت شده؟
آموزش زبان چینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
چینی و روسی و عربی زبانهایی که به ما تحمیل کرده اند در عوض زبانهای زنده دنیا مثل انگلیسی و المانی و فرانسوی را خودشان میخانند...
شوخیه!!؟
خیلی جالبه در حالی که اقوام ایرانی حق ندارند در مدارس زبان مادری شان را یاد بگیرند و این یعنی نقض حقوق اولیه بشر یا به زبان اسلامی نادیده گرفتن حق الناس، چینیها و روسها در فکر قالب کردن زبان و فرهنگ خودشان به دانش آموزان ایرانی هستند.
هر وعده ای که در مورد آموزش زبان مادری در مدارس داده شده مثل بقیه وعده های این دولت فقط شعار بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
فرصت طلبان ترکیه پرست بل نگیرید
به آقا زاده ها کمتر بدهید تا اعتبارتان بیشتر شود
به نظرم زبان روسی رو هم اضافه کنن و زبان انگلیسی رو هم حذف
بهترین کاره
آموزش صحبت کردن (نه گرامر و نوشتن) به لهجه کردی و ترکی و ترکمن و لری و زبان عربی به عنوان گویش دوم ایرانی در کنار زبان رسمی در دانش آموز غیر بومی به اختیار دانش آموز پیشنهاد می شود. مثلا دانش آموز کرد گویش ترکی را نیز فرا گیرد. دانش آموز فارسی زبان دو گویش را انتخاب کرده و فرا گیرد در اینصورت همه دانش آموزان کشور هریک حداقل با دو گویش غیر مادری آشنا خواهند شد. که باعث همبستگی و تعامل بیشتر اقوام ایرانی خواهد بود. گرامر، نوشتن و خواندن یک زبان خارجی (انگلیسی، عربی، چینی، روسی، آلمانی، فرانسه، کره ای و...) نیز به انتخاب دانش آموز برای تسلط به علوم ملل دیگر بسیار کمک کننده است. این زبان خارجی دوم باید چنان متنوع باشد که فرصت استثمار به هیچ کشور بیگانه ای را ندهد.
وزرای آموزش و پرورش تا به امروز هیچکدام تخصص در زمینه پرورش فکری و فرهنگی دانش آموزان نداشته اند. با این وجود پیشنهاد دادن بی معنیه
یاد گیری هیچ زبانی عیب نیست..اما چینی ها در رابطه با ارتباط بر قرار کردن با مشتریان نسل جدید را بسیار تخصصی جهت یادگیری زبان انگلیسی اموزش میدهند حتی علم و فرهنگ شناختی کشورها را کاملا و حرفه ای یاد دادن...یعنی نسل جدید چینی بسیار آپدیت و حرفه ای داره آموزش می بینه..و عملا برای تجارت این کار بیهوده است.
تا حالا کجا بودی؟
اول اصلا خودت زبان چینی بلدی؟
دوما فکر می کنی با آموختن زبان چینی مشکل آموزشی و پژوهشی کشور ما حل می شه؟
سوما دانش آموزان ما هنگام گرفتن دیپلم چقدر زبان انگلیسی و عربی بلدند که می خواهید زبان چینی را نیز به این مجموعه اضافه کنید؟
همه دنیا زبان انگلیسی یاد میگیرند مسئولان ما پسرفت جامعه را رقم میزنند .

تو کشور اروپایی کی زبان چینی بلده؟

چند درصد ایرانیان به چین میروند ؟

چند کشور دنیا زبان چینی صحبت میکنند.؟

چه زبانی در حال حاظر زبان بین المللی است ؟

چند درصد مقالات علمی دنیا چینی هستند ؟

آیا خود چینی ها اسم زبان فارسی را بر زبانشون میارند؟

چند درصد توریست های ایران چینی هستند که با هاشون چینی صحبت کنیم ؟

چرا مغز بچه ها را کلمات بیخودی پر کنیم ؟

چینی ها کپی بردار های دنیا هستند چگونه علم تولید میکنند تا ماهم از اون ها یاد بگیریم ؟

چرا دنیا یه مسیری را که میره باید ما برعکس بریم و بگیم همه دنیا اشتباه میکنند و چند مسئول ما راست میگویند ؟

چون امریکا ما را تحریم میکند ما باید انگیسی را ول کنیم و روسی و چینی یاد بگیریم؟

ایا به خاطر تحریم ها چینی ها هم زبان انگلیسی را کنار زدند و میگویند باید فارسی یاد بگیریم چون امریکا بعضی شرکت های ما را تحریم کرده است؟؟؟


و خیلی چرا های دیگر ...
خدایی تو این مملکت همه چیز مسخره بازیه.زبان انگلیسی و آلمانی و فراسوی که از همه مهمتره کنار گذاشته میشه میچسبن به این چشم بادامی ها.خدایا خودت کاری کن خسته شدیم به خدا
حالا بیو درستش کن !!!! یکی جلو این اقارا بگیره
گل بود و به سبزه آراسته شد
انوقت با انگلیسی چکار میکنید که الان در چین بشدت تدریس میشود
زبان آینده اقتصاد و شاید علم درکنار زبان انگلیسی حتما زبان چینی است , به نظرم کار خوب و درستی است.
بعد از وارد کردن کالاهای چینی حالا نوبت تدریس زبان چینیه اگه راست میگید دنبال تحول فرهنگی هستید ببینید مشکل توی سیستم آموزش و پرورش چیه که دانش آموز ما بعد از گرفتن دیپلم هنوز نمیتونه انگلیسی درست صحبت کنه یا بفهمه در صورتی که این زبان مشترک برای برقرای ارتباط بین ملتهاست.
يعني اين همه بنجل چيني مي خريم بس نيست بايد زبونشون رو هم ياد بگيريم تا از ما راضي باشن ؟
چون اگر قرار به برداشتن آموزش زبان از مدارس باشد هر زبانی از جمله عربی باید برداشته شود حالا برای این که بچه ها به عربی روی آورند زبان سخت چینی را انتخاب کردند آخه چند تا کتاب و تکنولوژی تو دنیا به زبان عربی و چینی و روسی هست ؟ و چند تا به زبان انگلیسی ؟ خود این کشورها هم دانش آموزانشان را به زبان انگلسیس مسلط کرده اند؟ اگر می خواهیم تو دهن آمریکا بزنیم باید زبان انگلیسی را آموزش دهیم ضمنا چند تا معلم زبان چینی داریم ؟
اصلا بيايد فارسي را حذف كنيد
من زبان افراد جزایر پولینزی و جزایر تیمور شرقی رو که البته نمی دونم کجا هست را هم پیشنهاد می دم . خوبه . با این کار پوز زبان انگلیسی رو هم می زنیم . با اینکار دو کار همزمان انجام می شه . هم زبان رو یاد می گیریم . هم منابع کشور رو به خوبی هدر می دهیم !!!!!
والا چینی‌ها اکثرشون انگلیسی بلدند نیازی نیست برای رابطه با اونها چینی یاد گرفت جالبه با تمام سرعت فرمان رو چرخوندند به سمت شرق
باسلام خود چینی ها از زبان خودشون فراری هستن و بیشتر چینی های که تو صنعت و تجارت کار میکنند به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند جای تاسف که این موضوع تو مجلس مطرح میشه من فکر میکنم که این پنجاه نمایینده ای که این موضوع طرح کرند هیچ زبان خارجی مسلط نیستن امیدوارم که دوره بعد مردم انتخابشون نکن
باعث تاسف است که یک عده بی کفایت سیستم آموزش کشور را در دست دارند .
چه خوشمان بیاید چه نیاید زبان انگلیسی زبان بین المللی است.زبان علم دیپلماسی اینترنت و....یادگیری زبانی دیگر غیرانگلیسی فقط به درد کسانی میخورد که میخواهند به ان کشور بروند. عقلایی هم که دلیل میاورند که تعدادچینی زبانها از انگلیسی زبانها بیشتر است به این نکته ساده توجه نکرده اند که چینی زبانها فقط دریک جا متمرکزند ولی انگلیسی تقرییبا همه جای جهان گسترش یافته است.علاوه بر کشورهای متعدد انگلیسی زبان دردهها کشور زبان دوم است ازجمله هند وپاکستان وبرخی ممالک افریقا وحتی خود چین.
روسی چطور؟؟
زبان انگلیسی یک زبان بین و المللی است اما زبان چینی بین المللی نیست و اگر این زبان وارد مدارس شود من تحت هیچ شرایطی این زبان مزخرف را نخاهم خاند با تشکر از مسعولین بی فکر و بی سواد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار