بازدید 3974

امروز شهرداری صاحب شهر نیست

شهر هوشمند این قدرت را به شهرداری خواهد داد که صاحب شهر باشد زیرا امروز شهرداری صاحب شهر نیست صاحب اتفاقاتی که در آن می افتد نیست و نظیر آن را در همین حوزه تاکسی‌های اینترنتی می بینیم.
کد خبر: ۹۴۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 09 December 2019

امروز شهرداری صاحب شهر نیستبه گزارش تابناک : سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند که  امروز در برج میلاد و با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و تعدا زیادی از مسئولان و مدیران شهری برگزار شد گفت: خوشحالم که شهرداری تهران حرکت جدی را در این حوزه شروع کرده است.

ستاری ادامه داد: از نظر ما شهر هوشمند یک سیستم عامل جدیدی است که قرار است بر سخت افزار تهران قرار گیرد و کاربری این شهر را تغییر می دهد و در تمام دنیا همین مسیر طی شده است.

وی اذعان کرد : براساس بوم و زیست بوم خود و کاری که جوانان ما آن را اجرا می کنند در حالی که ما تا امروز کارخانه درست کرده ایم اما صنعت نداشته ایم. ما فقط خط تولید وارد کرده ایم اما امروز قرار است به سراغ یک دستاورد ساخت خودمان برویم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شهر هوشمند این قدرت را به شهرداری خواهد داد که صاحب شهر باشد زیرا امروز شهرداری صاحب شهر نیست صاحب اتفاقاتی که در آن می افتد نیست و نظیر آن را در همین حوزه تاکسی‌های اینترنتی می بینیم.

وی تصریح کرد: روزی به مدیران شهرداری گفتیم که اصلا مشکل این جوانان شما نیستید زیرا آنها شما را حساب نمی‌کنند و رقبای آن‌ها اشخاص دیگری هستند و امروز همین رشد و تغییر را می بینیم. و اگر شهرداری سریع وارد این سیستم شود می تواند برنده باشد.

ستاری ادامه داد: شهرداری در آینده بهترین پلتفرم برای ارایه آموزش است زیرا دیگر آموزش مثل امروز در سالهای قبل اصلا معنا نخواهد داشت. در آینده نزدیک ما آموزش از لحظه تولد تا لحظه مرگ را خواهیم داشت و پلتفرم این آموزش شهرها خواهند بود.

معاون علمی ریاست جمهوری افزود: امروز افرادی در خانواده ما ساکنند که شاید علم دانشگاهی نداشته باشند اما با گوشی تلفن همراه خود همه امورات روزمره شأن را انجام می دهند و زندگی شأن می گذرد.

وی گفت: ما راجع به این صحبت نمی‌کنیم که تاکسیرانی اینترنتی بشود زیرا اینها تبعات کارهای بزرگتر شما است. ما راجع به نواحی و مناطق هوشمند و نوآورانه حرف می‌زنیم همان چیزی که امروز شروع شده است.

ستاری تصریح کرد: ما می گوییم به جای آنکه شهرداری درآمدش را از فروش شهر به دست آورد بهتر است از نواحی هوشمند و نوآور به دست آورد زیرا در کمتر جایی این تعداد دانشگاه و نخبه کنار هم جمع شده است.

معاون علمی ریاست جمهوری ادامه داد: در شش سال گذشته یکی از آن چیزهایی که با آن کنار نیامدم این است که هر کسب و کار سنتی در مقابل کسب و کارهای نوآورانه محکوم به شکست است.

وی افزود: امروز کسب و کارهای سنتی باید به سمت نوآور شدن پیش برود و باید یادمان باشد که امروز پول در فکر جوانانی است که در عرصه کسب و کارهای نوآورانه فعال هستند.

وی افزود: دو سال پیاپی است که تهران در بین پنجاه شهر اول در حوزه خلاقیت است و سال به سال هم رتبه آن در حال بهبود است.

ستاری گفت: باید نواحی نوآورانه توسعه پیدا کند و اکوسیستم هوشمند و نوآورانه شکل بگیرد و باید یادمان باشد که این اقدامات با پول پیشرفت نمی کند بلکه باید زیست بوم متناسب با این جوانان شکل بگیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان گفت: امروز به بلوغی در حوزه نوآوری دست یافته ایم که عقب گردی نخواهد داشت و امروز همه فهمیده اند که رشد کشور منوط به رشد این جوانان است و باید این موضوع را به جد پیگیری کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر