بازدید 5156

کشف و ضبط اسلحه و مهمات از معترضان در هنگ کنگ

پلیس هنگ کنگ اعلام کرد در جریان اعتراضات روز گذشته در این منطقه، مقداری اسلحه، مهمات و مواد آتش زا از معترضان کشف و ضبط کرده است.
کد خبر: ۹۴۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ 09 December 2019

پلیس هنگ کنگ اعلام کرد در جریان اعتراضات روز گذشته در این منطقه، مقداری اسلحه، مهمات و مواد آتش زا از معترضان کشف و ضبط کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز دوشنبه گزارش کرد که این اتفاق در حالی افتاد که روز گذشته (یکشنبه) هزاران نفر از معترضان بار دیگر در خیابان های هنگ کنگ تجمعات ضد دولتی تشکیل دادند.

پلیس که برای نخستین بار ظرف چهار ماه اخیر اجازه برگزاری چنین تظاهراتی را داده است شمار تظاهر کنندگان را حدود ۱۸۰ هزار نفر اعلام کرد اما گروه های حامی دموکراسی و معترضان این رقم را بیش از ۸۰۰ هزار نفر ذکر کرده اند.

تعهد سازماندهندگان این تظاهرات برای مسالمت آمیز بودن این تجمع باعث شد که نه تنها جوانان بلکه خانواده ها و سایر افراد هم به این راهپیمایی بپیوندند طیف وسیع معترضان بیانگر آن است که اعتراضات عمومی به دولت همچنان شدید است.

گروه برگزار کننده تظاهرات روز شنبه همان گروهی است که تظاهرات عظیم روز نهم ژوئن علیه قانون استرداد را سازماندهی کرده بود. این گروه می گوید که در آن تظاهرات بیش از یک میلیون نفر شرکت کردند.

پلیس در بیانیه ای آورده است در حالی که اعتراضات در این منطقه جریان دارد موفق شده است چندین قبضه اسلحه، مهمات و مواد آتش زا بدست آورد.

پلیس افزوده است این نگرانی وجود داشته است که شماری از آشوبگران بخواهند با استفاده از این تسلیحات فضای اعتراضات را متشنج کرده و باعث بروز ناآرامی های گسترده شوند.

از سوی دیگر نشریه هنگ کنگی می نویسد که شمار زیاد معترضان در روز یکشنبه نشان می دهد که حتی پیروزی حامیان دموکراسی در انتخابات اخیر شوراهای منطقه ای در هنگ کنگ باعث آرامش آنها نشده است.

پلیس در روزهای اخیر بارها در هنگ کنگ با معترضان درگیر شده است و آنها نیز به شماری از مکان های عمومی یورش برده و برخی از فروشگاه ها را به آتش کشیده اند.

از روز نهم ژوئن امسال هزاران نفر از مردم هنگ کنگ در انتقاد به لایحه استرداد مجرمان از این منطقه به چین دست به اعتراض زدند و با ورود شماری از آشوبگران به جمع معترضان ناارامی های گسترده ای منطقه را فرا گرفته است.

اگرچه دولت رسما لایحه استرداد را در ماه اکتبر از دستور کار خارج کرد اما اعتراض ها همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها