بازدید 2989

رایزنی‌‌های پارلمان لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر جدید به تعویق افتاد

 با اعلام انصراف «سمیر خطیب» از تشکیل کابینه جدید لبنان، پارلمان این کشور به ریاست «نبیه بری» تصمیم گرفته رایزنی‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر جدید را به هفته آینده موکول کند. 
کد خبر: ۹۴۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹ 09 December 2019

 با اعلام انصراف «سمیر خطیب» از تشکیل کابینه جدید لبنان، پارلمان این کشور به ریاست «نبیه بری» تصمیم گرفته رایزنی‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر جدید را به هفته آینده موکول کند. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس بیانیه ریاست‌جمهوری لبنان، قرار است این جلسه دوشنبه هفته آینده برگزار شود. این در حالی است که پیشتر قرار بود این نشست فردا برگزار شود. 

«سمیر خطیب» گزینه مورد حمایت «سعد الحریری» برای تصدی سمت نخست‌وزیری لبنان روز یکشنبه از تشکیل دولت این کشور انصراف داد. وی پس از اعلام انصراف خود گفت که شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی معروف لبنان به او گفته که از نامزدی سعد الحریری برای تصدی سمت نخست‌وزیری حمایت می‌کند.

خطیب دومین گزینه تصدی پست نخست‌وزیری لبنان پس از اعلام استعفای سعد الحریری به شمار می‌رود. گزینه اول برای تصدی این پست پس از استعفای الحریری، «محمد الصفدی» بود که وی هم در تاریخ ۲۶ آبان‌ماه انصراف داده بود.

خطیب نامزد مورد حمایت سعد الحریری نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور و رهبر جریان المستقبل لبنان است که هفته پیش رسما حمایت خود را از نخست‌وزیری سمیر الخطیب اعلام کرده بود.

شهرهای لبنان از ۲۴ مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

در پی این اعتراضات «سعد الحریری» نیز در تاریخ هفتم آبان استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور لبنان کرد و تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید، دولت پیشبرد امور را به خواسته رئیس جمهور تشکیل داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان