بازدید 7978

سهم فرهنگ از لایحه بودجه ۹۹ مشخص شد

اعداد و ارقام پیشنهادی دولت برای تخصیص اعتبار به بخش کتاب و ادبیات در سال ۹۹ منتشر شد.
کد خبر: ۹۴۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 08 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از مهر، با ارسال لایحه بودجه عمومی کشور در سال ۱۳۹۹ سهم بخش فرهنگ نیز در بودجه سال آینده مشخص شد.

بر اساس پیشنهاد دولت در لایحه به مجلس بودجه کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال ۱۳۹۹ رقمی بالغ بر ۷۴۳۹۳۴۰ میلیون ریال برآورد و پیشنهاد شده است.

از میزان بودجه رقم ۴۲۹۶۰۶ میلیون ریال برای توسعه کتاب و کتابخوانی (سرانه مطالعه) پیشنهاد شده است و رقم ۵۳۸۱۰ میلیون ریال برای توسعه کتابخوانی با اولویت مناطق کمتر برخوردار پیشنهاد شده است.

رقم پیشنهاد دولت برای حمایت از حضور بین‌المللی نویسندگان و ناشران ۲۵۰۰۰ میلیون ریال برآورد شده است و برای حمایت از موسسات، جامع و کانون‌های ادبی نیز ۴۰۰۰۰ میلیون ریال از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

در این لایحه مبغ ۹۰۰۰۰ میلیون ریال برای حمایت از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و رقم ۵۹۷۹۶ میلیون ریال برای حمایت از برنامه هفته کتاب و نیز مسابقات کتابخوانی و نشست‌ها و برنامه‌های متربط با آن پیش‌بینی شده است.

در بخش بررسی کتاب پیشنهاد دولت تخصیص رقم ۵۶۰۰۰ میلیون ریال بوده است و در بخش حمایت از ترجمه آثار برگزیده در بازار‌های جهانی ۱۵۰۰۰ میلیون ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

برای حمایت از انجمن‌های ادبی رقم ۱۲۰۰۰ میلیون ریال و برای حمایت از تبلیغ و اطلاع رسانی کتاب نیز ۱۸۰۰۰ میلیون ریال بودجه پیشنهاد شده است.

همچنین دولت رقم ۳۰۰۰۰ میلیون ریال برای برنامه نظارت بر موسسات انتشاراتی و نیز برنامه ریزی در حوزه کتاب و نشر بودجه در نظر گرفته است.

در حوزه چاپ نیز رقم ۱۰۳۷۰۴ میلیون ریال برای ارتقا محصولات چاپی بودجه در نظر گرفته شده است و برای بازرسی از چاپخانه‌ها، اعطای مجوز‌ها و نظارت بر فعالیت صنف چاپ نیز بودجه ۱۰۳۷۴۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

در خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای فرهنگستان زبان و ادب فارسی رقم ۲۸۶۸۵۸ میلیون ریال پیشنهاد شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار