بازدید 9627

دردسر‌های بی پایان یک تشابه اسمی؛ این بار «محسن پهلوان»

تصور کنید که همه عمر کوشیده‌اید تا با گام برداشتن در مسیری معین و مشخص به هدفی والا برسید و ناگهان با رویدادی که به شما ارتباطی ندارد، گذشته، حال و آینده‌تان دستخوش آسیب‌های جدی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 08 December 2019
تصور کنید که همه عمر کوشیده‌اید تا با گام برداشتن در مسیری معین و مشخص به هدفی والا برسید و ناگهان با رویدادی که به شما ارتباطی ندارد، گذشته، حال و آینده‌تان دستخوش آسیب‌های جدی می‌شود.

به گزارش «تابناک»، این شرح حال افرادی است که با یک اشتباه به ظاهر ساده، به تلاطم‌هایی گرفتار می‌آیند و گاه مجبورند تا ابد مسائلی را توضیح داده و برخی ابهامات شکل گرفته پیرامونشان را پاسخ دهند. افرادی که مثلا چهره شان شبیه فلان فرد شرور است یا گرفتار تشابه اسمی شده‌اند.

رویدادی که یک نمونه آن همین اواخر برای نماینده سابق مجلس شورای اسلامی رخ داد که نام و نام خانوادگی اش عینا با یکی از متهمان پرونده «حسین هدایتی» تطابق داشت و موجب شده بود برخی تصور کنند این نماینده در ردیف متهمان پرونده قرار داشته و محاکمه شده است.

البته همیشه پای چنین تشابهات کاملی در میان نیست و گاه برخی بی‌دقتی‌ها موجب می‌شود که بعضی افراد گرفتار دردسر‌هایی بی پایان شوند. مثل «محسن پهلوان» که ظاهرا با یکی از محکومان پرونده پدیده شاندیز هم نام است.

تشابه اسمی‌ای که مدتی است گریبان محسن پهلوان، نویسنده و مولف خوش نام را گرفته و رهایش نمی‌کند، در حالی که متهم پرونده پدیده شاندیز که به اعدام محکوم شده، «محسن پهلوان مقدم» نام دارد. بلایی که گویی از آسمان بر سر نویسنده کتاب «حکمت عالی» نازل شده و در اصل نتیجه کم دقتی بسیاری از ماهاست.

اشتباهی به ظاهر ساده که می‌تواند گذشته، حال و آینده افراد را تحت الشعاع قرار داده و موجبات رنجش ایشان را فراهم آورد. عارضه‌ای که با کمی دقت و توجه به جزئیات می‌شود از بروزش جلوگیری به عمل آورد و از این مهم غافل نشد که تشابه اسمی به همراه بی دقتی، می‌تواند همه‌مان را به چنین بلایایی گرفتار آورد.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر