بازدید 4958

مردم توضیح می‌خواهند

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس از زبان مردم نسبت به عملکرد دولت در کنترل وضعیت معیشتی و گرانی‌ها انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۴۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 08 December 2019

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس از زبان مردم نسبت به عملکرد دولت در کنترل وضعیت معیشتی و گرانی‌ها انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهمترین سوال پاسخ داده نشده مردم ایران این است که چرا علیرغم داشتن ۷ درصد منابع زیرزمینی دنیا وضعیت اقتصادی مردم این چنین است؟

وی خطاب به رئیس جمهور با یادآوری اصول ۶ و ۱۱۳ قانون اساسی و این‌که مسئولیت اجرایی کشور را در اختیار دارد، مدیریت اقتصادی کشور را قابل نقد دانست و با ارائه آماری از گرانی کالاهای مختلف خاطرنشان کرد که مردم توضیح می‌خواهند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با طرح این ادعا که «مردم می گویند نه تنها ۵۰ هزار تومان را نمی‌خواهیم بلکه حاضریم ۵۰ هزارتومان هم به دولت بدهیم اما قیمت‌ها را به سه هفته پیش برگردانید» رییس‌جمهور را به عمل نکردن به وعده‌ها متهم کرد و گزارشی درباره اختصاص ۱۴ میلیارد دلار در سال ۹۷ برای تامین اقلام اساسی مردم را خواستار شد.

وی با بیان این‌که «مردم ارزانی کالاها را احساس نکردند»، اظهار کرد: این مساله به این دلیل است که به قانون بودجه عمل نکردید. چرا اصلاح ساختار بودجه را نیاوردید که بعدا بر اساس آن بخواهید مشکلات اقتصادی را پیگیر باشد؟

وی هم‌چنین اراده و عزم جدی برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی را خواستار شد و بر رفع بیکاری و رسیدگی بر وضعیت مادران فرزندان جویای کار و کارگران اخراجی تاکید کرد.

این نماینده مجلس هماهنگی بین وزرا و دستگاه‌ها از جمله بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه را ضروری دانست و مدعی شد: به خاطر کم‌کاری و نرسیدن دارو جانبازان زجر می‌کشند و شهید می‌شوند.

حاجی دلیگانی دولت را به رعایت نکردن قانون متهم کرد و خواستار پاسخگویی رئیس‌جمهور در خصوص نحوه اجرای قانون متناسب‌سازی مستمری کارگران تامین اجتماعی، سامانه شفاف‌سازی حقوق خود و دیگر مقامات کشور و نحوه اجرای قانون مترقی آسان سازی ازدواج جوانان شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر