بازدید 4208

انصارالله یک پهپاد سعودی را سرنگون کرد

انصارالله در چند روز گذشته از سرنگونی سه پهپاد جاسوسی سعودی خبر داده، اما ائتلاف سعودی در این رابطه سکوت اتخاذ کرده و تا کنون هیچ واکنشی از خود در این ارتباط نشان نداده است.
کد خبر: ۹۴۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 08 December 2019
«جنبش انصارالله» یمن اعلام کرد که یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در منطقه «جازان» در جنوب عربستان، سرنگون کرده است.

به گزارش ایرنا شبکه تلویزیونی «المسیره» امروز (یکشنبه) به نقل از یک مقام نظامی یمن گفت که پدافند هوایی یمن توانست هواپیمای بدون سرنشین سعودی را در شرق کوهستان «العلم» در منطقه جازان در مرز‌های یمن سرنگون کند.

این مقام که المسیره به نام وی اشاره نکرده، افزود که «سرنگونی این پهپاد با یک اسلحه مناسب انجام گرفت». وی ماهیت این سلاح را فاش نکرد.

انصارالله در چند روز گذشته از سرنگونی سه پهپاد جاسوسی سعودی خبر داده، اما ائتلاف سعودی در این رابطه سکوت اتخاذ کرده و تا کنون هیچ واکنشی از خود در این ارتباط نشان نداده است.

از سوی دیگر «محمد علی الحوثی» یکی از رهبران جنبش انصارالله دیشب خبر اعلام شده از سوی آمریکا مبنی بر توقیف یک کشتی حامل قطعات موشک توسط این جنبش را تکذیب کرد.

الحوثی در نشست پزشکان جراح در صنعا توضیح داد: ائتلاف متجاوز اجازه ورود نفت کش و یا کشتی حامل دارو به بنادر یمن را نمی‌دهد تا چه رسد به اینکه بخواهد به کشتی حامل موشک اجازه چنین کاری بدهد.

وی همچنین درج نام فرماندهان نظامی عراقی در فهرست «تروریست‌ها» توسط آمریکا را محکوم کرده و گفت: تروریسم واقعی آمریکا است که ملت یمن را به محاصره درآورده و به قتل می‌رساند، همچنانکه فرزندان ملت عراق را به قتل رسانده و آن‌ها را به محاصره خود درآورده است.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
کشور‌های همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند.
این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن صد‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای به همراه نداشته است.
عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز به تازگی اعلام کرد که از سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از یک میلیون مورد مشکوک مبتلا به بیماری وبا در یمن گزارش شده است.

«طه متوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن (جنبش انصارالله) هم پیش‌تر با انتقاد از روند کمک‌رسانی سازمان ملل متحد به کودکان یمنی، گفته بود: هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر سوء تغذیه به کام مرگ می‌رود و هر ساعت سه کودک بر اثر محاصره یمن و نبود خدمات بهداشتی لازم، جان می‌دهد.

به گفته متوکل، دو میلیون و ۲۰۰ هزار کودک یمنی از ابتدای جنگ به بیماری وبا مبتلا شده‌اند که تاکنون سه هزار و ۷۵۰ نفر از آنان جان باخته‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان