بازدید 8181

اتحادیه دامداران: خروج قاچاقی دام از مرزها ادامه دارد

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور از کاهش ۲۸ درصدی قیمت دام زنده نسبت به ابتدای سال خبر داد و گفت: کاهش قیمت برای دامدار وجود دارد، اما متاسفانه مصرف کننده شاهد پائین آمدن نرخ گوشت قرمز در بازار نیست.
کد خبر: ۹۴۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۹ 08 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: علی رغم انباشت دام در دامداری‌ها و کاهش قیمت دام زنده گوشت قرمز همچنان با قیمت‌های بالا به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

سعید سلطانی سروستانی افزود: قیمت هرکیلوگرم دام زنده سبک در فروردین ماه امسال ۴۸ هزار تومان بوده و در حال حاضربه ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان رسیده است.

وی همچنین اظهارداشت: قیمت دام زنده نسبت به ابتدای سال جاری ۲۷ تا ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: دام زنده سنگین نیز در ابتدای سال جاری ۴۱ هزار تومان بوده و اکنون به ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه افزود: قیمت دام سنگین نسبت به ابتدای امسال ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سلطانی سروستانی اظهارداشت: کاهش قیمت برای دامدار وجود دارد، اما متاسفانه مصرف کننده شاهد پائین آمدن نرخ گوشت قرمز در بازار نیست.

وی گفت: در حال حاضر دام روی دست دامداران مانده و با همان قیمت پائین نیز خریداری برای دام‌های آنان وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور افزود: هیچ گونه کمبودی به لحاظ دام زنده اعم از سبک و سنگین و گوشت قرمز در کشور وجود ندارد بلکه دامداری‌ها با مازاد تولید مواجه هستند.

وی اظهارداشت: بطورکلی با توجه به پائین آمدن قیمت دام زنده سبک و سنگین قیمت گوشت قرمز نیز باید کاهش یابد تا مصرف کنندگان بتوانند با قیمت‌های مناسب و منطقی این کالا را خریداری کنند.

سلطانی سروستانی تصریح کرد: اگر جلوی قاچاق دام زنده اعم از سبک و سنگین گرفته شود و در عین حال بهره وری در تولید گوشت بالا رود به یقین بازار با مازاد تولید گوشت روبه رو خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون دام سبک و سنگین از مرز‌های کشور بصورت قاچاق خارج می‌شود که ضرورت دارد تمهیدات لازم برای این قضیه اتخاذ شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار