بازدید 6552
نماینده ارشد دموکرات:

ترامپ چاره‌ای جز استیضاح باقی نگذاشته است

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گف استیضاح تنها راه‌حل قانونی برای مقابله با سوء رفتار‌های رئیس‌جمهور آمریکا است.
کد خبر: ۹۴۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۳ 08 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه گزارشی را منتشر کرد که در آن زمینه‌های قانونی برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تشریح شده است.

این گزارش با عنوان «زمینه‌های قانونی استیضاح رئیس جمهور»، به تشریح تاریخچه، هدف و معنی بند استیضاح در قانونی اساسی پرداخته، به سوالات درباره روند استیضاح پاسخ داده و ادعا‌های نادرست درباره این روند را رد می‌کند.

«جری ندلر» رئیس کمیته قضایی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بدترین کابوس برنامه‌ریزان چیزی است که ما در همین لحظه با آن روبرو هستیم.»

وی اضافه کرد: «ترامپ از قدرت خود سوء استفاده کرده، به امنیت ملی ما خیانت کرده و انتخابات ما را به فساد کشانده و تمامی این‌ها در راستای منافع شخصی بوده است.»

نادلر در ادامه گفت: «جزئیات قانونی تنها یک راه‌حل برای این سوء رفتار دارد: استیضاح».

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه هشدار داد در صورت عدم رسیدگی به این سوء رفتار، امنیت و دموکراسی و نسل آینده آمریکا در خطر قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: «در آمریکا هیچ کسی حتی رئیس جمهور فراتر از قانون نیست.»

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه با بیان اینکه بر اساس شواهد، تخلفات دونالد ترامپ محرز شده، رسما دستور نگارش طرح استیضاح وی را صادر کرد.

پلوسی که روز چهارشنبه برای بررسی نحوه پیشبرد روند استیضاح و گام‌های بعدی در این مسیر با هم‌حزبی‌هایش جلسه گذاشته بود، روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: «رئیس‌جمهور از قدرت خود سوء استفاده کرده، امنیت ملی ما را تضعیف کرده است و سلامت انتخابات‌های ما را خدشه‌دار کرده است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان