بازدید 6209

بانک اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در اختیار یمن

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن بر توان و آمادگی بالای نظامی ارتش این کشور برای انجام حمله راهبردی فراگیر علیه مواضع ائتلاف سعودی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸ 07 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن روز شنبه در گفتگو با روزنامه «المسیره» که مشروح آن فردا (یکشنبه) منتشر می‌شود، قدرت نظامی این کشور را فوق العاده توصیف کرد.

وی گفت: «صنایع نظامی یمن حتی از زمان خود پیشی گرفت و اکنون با کشور‌هایی وارد رقابت شده که ۲۰ سال پیشتر از ما در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند».

به نوشته پایگاه خبری انصارالله، العاطفی افزود: «نیرو‌های مسلح ما همه مقدمات لازم برای انجام حمله فراگیر به دشمن را فراهم کردند؛ به طوری که توان (دفاعی) دشمن فلج شود».

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گفت که ارتش این کشور بانک اهداف نظامی زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی را در اختیار دارد و اگر فرماندهی دستور دهد، در هدف قرار دادن آن درنگ نخواهد کرد.

پیشتر نیز مقامات نظامی یمن از توانایی‌های نیرو‌های این کشور برای مقابله با تجاوز‌ها و حملات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داده بودند. سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در تاریخ ۲۹ آبان ماه در این رابطه گفت: «یگان‌های موشکی و پهپادی (هواپیما‌های بدون سرنشین) این توانایی و امکانات را دارند که اهداف حیاتی در عمق اسرائیل را هدف قرار دهند».

یگان‌های پهپادی و موشکی یمن طی سال‌های گذشته بار‌ها در پاسخ به تجاوزات نظامی ائتلاف مذکور به اهدافی مهم و حیاتی مانند فرودگاه‌های بین‌المللی ابوظبی و دبی در امارات و فرودگاه‌های ابها، نجران و جیزان در عربستان سعودی حمله کرده‌اند.

در آخرین حمله مهم یگان پهپادی یمن به خاک سعودی، شهریور ماه امسال نیرو‌های یمنی با ده فروند پهپاد تأسیسات نفتی شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) را در منطقه بقیق و خریص هدف قرار دادند که به اعتراف مقامات سعودی، نزدیک به ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت سعودی متوقف شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل