بازدید 24705
«بورس تابناک» بررسی می‌کند؛

بودجه ۱۳۹۹ بزرگترین ریسک بورس در کوتاه مدت/ بازار سرمایه در انتظار تصمیم دولت

مدیر عامل کارگزاری تدبیرگران معتقد است، هنوز در بخشی از بانک‌ها با توجه به رشد تورمی و افزایش دارایی‌های ثابت پتانسیل تجدید ارزیابی وجود داشته و بخشی از شرکت‌ها را برای تجدید ارزیابی ترغیب می‌کند، ولی نکته مهم تصمیم‌گیری دولت برای معافیت از محل تجدید ارزیابی است.
کد خبر: ۹۴۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ 06 December 2019

بودجه 1399 بزرگترین ریسک بورس در کوتاه مدت /بازار سرمایه در انتظار تصمیم دولت/ معافیت از محل تجدید ارزیابی و مالیات شرکت ها در بودجه 99

تابناک اقتصادیکارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی بزرگترین ریسکی که می تواند به بازار سرمایه تحمیل شود، جزیات بودجه سال آتی است.

محسن رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس تابناک در خصوص وضعیت بازار گفت: کلیت بازار در حال حاضر در شرایط مناسبی است و تقریباً بخش عمده سهام بنیادی بازار P/E مناسبی دارند و سودآوری شرکت ها در صنایع فلزی، پتروشیمی، پالایشی و معدنی و حتی بانک‌ها با توجه به مشکلات عدیده ای که با آن مواجهند، رو به رشد بوده و گزارش‌هایی که طی ماه‌های اخیر به بازار مخابره کردند وضعیت مطلوبی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه چنانچه ریسک خاصی به بازار تحمیلی تحمیل نشود، پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه زمستان بازار سرمایه رشد نسبی خوبی را تجربه خواهد کرد، ادامه داد: بزرگترین ریسک برای بازار سرمایه، بودجه سال آینده است و این که دولت با مکانیزم های مختلف شرکت‌ها را مجبور به برگرداندن بخشی از درآمد خود نماید، بسیار محتمل است و با توجه به افزایش قیمت ارز و درآمد شرکت‌ها و کسری بودجه دولت این اقدام به نظر منطقی می آید.

مدیر عامل کارگزاری تدبیرگران فردا افزود: تا زمانی که جزئیات بودجه منتشر نشود، نمی‌توان در مورد وضعیت بازار اظهار نظر نهایی کرد لیکن بزرگترین عامل و ریسک در کوتاه مدت برای بازار سرمایه جزئیات بودجه ۹۹ است و در صورت افزایش حامل‌های انرژی این موضوع بر هزینه شرکت‌ها تأثیرگذار خواهد بود و پیش‌بینی آن در شرایط فعلی بر گروه‌ها و صنایع مختلف سخت است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص برخی اظهارنظرها در مورد عدم رشد قیمتی پالایشی ها خاطرنشان کرد: در بحث رشد قیمتی پالایشی ها به نظر می رسد نمادهای این گروه نیز متناسب با رشد بازار افزایش قیمت داشتند و هماهنگ با بقیه بازار پی به ای آنها متعادل شده و نگرانی در مورد اینکه عامل خارجی مانع از افزایش قیمت پالایشی ها شده، بعید به نظر می رسد.

وی در خصوص تجدید ارزیابی شرکت ها نیز گفت: باید منتظر نحوه تصمیم گیری‌ دولت در بودجه ۹۹ برای تجدید ارزیابی شرکت‌ها و معافیت مالیاتی آنها بود، در شرایط فعلی و تا پایان سال عمده شرکت های بزرگ در تلاش هستند تا تجدید ارزیابی خود را نهایی کنند.

رحمتی افزود: تعدادی از بانک‌ها پتانسیل خوبی برای تجدید ارزیابی داشتند؛ مانند بانک پارسیان که با توجه به بخشنامه بانک مرکزی این ظرفیت در آنها از بین رفت، ولی در گروه خودرو همچنان این پتانسیل وجود داشته و شاهد آن هستیم که طی هفته‌های اخیر رشد قیمتی خوبی هم داشته اند.

وی تصریح کرد: هنوز در بخشی از بانک‌ها با توجه به رشد تورمی و افزایش دارایی‌های ثابت پتانسیل تجدید ارزیابی وجود داشته و بخشی از شرکت ها را برای تجدید ارزیابی ترغیب می کند، ولی نکته مهم تصمیم‌گیری دولت برای معافیت از محل تجدید ارزیابی است.

رحمتی در پایان در خصوص چشم انداز نرخ ارز نیز گفت: به نظر می رسد، نرخ ارز با شیب ملایم رشد کند و چنانچه دولت سعی نکند مانع رشد قیمت ارز شود شاهد افزایش قیمت ارز با نرخ ملایم در ماه های آتی خواهیم بود؛ هرچند پیش بینی نرخ دقیق برای ارز در کشور ما موضوع دشواری است.

سودده ترین و زیان‌ده ترین نماد بورسی هفته دوم آذر ماه

سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا) سودده ترین و حق تقدم سرمایه گذاری عمران و توسعه فارس (ثفارسح) زیانده ترین نماد بورس تهران در هفته دوم اذر ماه بود. 

به نقل از گزارش نبض بورس، در هفته دوم آذر ماه بین صنایع مختلف، شاخص صنعت سایر معادن با ۲۴.۷۳ درصد بیشترین بازدهی مثبت و شاخص صنعت محصولات چوبی بیشترین زیان را ثبت کرد.

بیشترین ارزش معاملات در هفته گذشته در نماد‌های چکاپا، رمپنا، ونوین، فملی، ذوب، کویر، نوری، خپارس، فولاد، والبر، سمگا، خکرمان، شپلی، خساپا، فاراک، تپکو، البرز، وصنا، دزهراوی و وبملت رقم خورده است.

در بازار پایه فرابورس، وثخوز در حالی با رشد ۸۷ درصدی مواجه شد و پربازده‌ترین سهم بازار زرد فرابورس شد که سرمایه ثبتی این شرکت تنها ۷ میلیارد تومان و در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت در دهم آذر ماه برگزار شده است. این شرکت جزو شرکت‌های پذیرفته نشده در بازار سرمایه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
دولت با توجه به عدم انتفاع مناسب و مورد انتظارش بخاطراعتراضات بحق مردم از افزایش قیمت بنزین, تنها راه باقیمانده را در پیش خواهد گرفت و احتمالا با ازاد سازی قیمت دلار سعی خواهد کرد هزینه بی جای دولت را از این راه بدست اورد که این امر از قضا به حباب تاثیر دلار در بورس دامن خواهد زد
اما راه حل بنیادی و ماندگار, در حالیکه در این برهه از تاریخ که با بی لیاقتی مسولان بیش از ۸۰% مردم برای امرار معاش محتاج یارانه هستن کافیست از بالاترین مقام تا پایین ترین کارمند دولت که ماهانه حدود ۱۲۰ ساعت اضافه بدون کار دریافت میکنن را قطع و حداکثر حقوق را هم به سقف حقوق وزارت کار تقلیل دهد به احتمال زیاد دولت سالها دچار کسری بودجه نخواهد شد
در زمانی که دولت غیر از تحمیل هزینه بر مردم اقدام موثری انحام نمیدهد چرا باید در ساعات اضافی هم به این تلاش مخرب ادامه دهد با اینکار هم بودجه تقلیل یافته و هم مردم کمتر در معرض تخریب و فقر قرار میگیرند
پاسخ ها
شهباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
مش محمد شصت میلون رو‌یارانه بگیر کردی مونده همین دومیلیون باقیمونده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
چشمت به دست این عده کارمند نباشه.حقوقشون ماهانه ۲۰۰ تا۳۰۰ دلاره.سال۸۹همین کارمندان ماهی ۵۰۰تا۷۰۰دلار میگرفتند.خلاقیمت به خرج بده دنبال آبادستزی باش.ببین خودت چه میتونی
بکنه.چشم حصرت و حسادت به چیزی که
نتونستی بشی نداشته باش.
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
اینکه ناکارامدی سیستم اقتصادی را به اضافه کار کارمندان مرتبط کنیم دور شدن از اشکال است مگر اضافه کار واقعی که حاصل کار هست مثلا در اموزش پرورش که بیشترین کارمند را دارد پرداخت می شود یا مثلا جهاد کشاورزی اما دیدن برخی ادارات مانند نفت و دارایی و پرداختیه ای آنان را نمی توتان به کل تعمیم داد.دوم اینکه در حال حاضر کارمندان جزو ضعیف ترین قشر کاری و حقوقی کشور هستند چرا که حداقل در سه سال گذشته با و جود تورم بالای 30 درصد حقوق آنان و افزایش نیافته یا بهتره بگوییم قدرتخرید آنان برای مثال امسال با وجود تورم 40 درصدی فقط 18 درصد اضافه شده اما خلق پول توسط بانکها بزرگترین عامل تورم
در کشور است که هر چه پیش میرویم بیشترمی شود تورم حاصل از خلق پول بدون پشتوانه عامل فلج شدن اقتصاد و ده کهای پایین جامعه و افزایش سرمایه سرمایه داران می شود
طبق گزارشات سازمانهای بین المللی ایران در سال بعد ۵۵ میلیارد دلار به خاطر تحریم فروش نفت ضرر خواهد کرد، چرا مسوولین با دشمنی بیهوده و بی پایان با آمریکا اینقدر به مردم خسارت میزنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
زهی جهالت و نادانی
آمریکا میگوید بیا تمام مولفه‌های قدرتت رو تعطیل کن، ما میگیم حاضر نیستیم. بعد اون ما رو تحریم میکنه.
حالا ما باید دشمنی با آمریکا رو کنار بذاریم یا اون؟!
نتیجه حرف شما تسلیم در برابر زورگویی و ذلت است که نتیجه اش رفتن زیر یوغ آمریکا ست، مثل الان سعودی، ملت ایران عزیزند و حاضر نیستند گاو شیرده. آمریکا شوند.
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
ناشناس محترم از خواب بیدار شو بیش از سال 1332 که امریکا علیه دولت قانونی مصدق کودتا کرد دشمنی امریکا
علیه مردم ایران آشکار شده و این غول زورگو تا ایران را مثل عربستان ذلیل خود نکند آرام نمیشود پس بیدار شوید اگر خوابید و اگر خودتان را به خواب زده اید خوش بخوابید ...
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
کی دشمنی میکنه ؟ما یا آمریکا ؟ مگه نرفتیم مذاکره؟، هسته ای را مگه ندادیم ؟، آیا اونا راضی شدن؟ بی سابقه ترین نظارت های تاریخ هسته ای جهان روی ایران هست و اعلام کردن ایران فاقد سلاح اتمی هست ولی بازم میگن بدین موشک را که تنها سلاح دفاعی هست اونم بدین یکم عقل داشته باشید ما دشمنی میکنیم یا آمریکا بابا ترامپ لعنتی داره علنا باج میگیره از عربستان و میگه ما بخاطر نفت خاک سوریه را اشغال کردیم
فکر کردی اینا به تو و کشورت رحم مبکنن؟زمان شاهش بحرین را با ۳ میلیون تولید نفت در روز از ایران جدا کردن عمو بیدار شو
در حالیکه رشد اقتصادی در کشور منفی ، و از طرفی بسیاری از شرکتها از جمله خودروسازها زیان انباشته بسیاری دارند و سالها باید سود کنند تا زیان انباشته را جبران کنند واقعن چرا باید قیمت سهمشون بالا بره؟ افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها که پول و نقدینگی برای شرکتها به ارمعان نمی آور فقط عدد سرمایه را در صورتهای مالی افزایش می دهد ، فقط عدد و روی کاغذ و هیچ ، شرکت ماشین سازی اراک ۴ سال زیان داشته و بیش از ۱۰۰ میلیارد زیان انباشته دارد ، اگر همین فردا هم ترامپ تحریمها را بردارد چندین سال طول خواهد کشید که سود تقسیم کند چرا باید قیمت سهم آن بالا برود؟ این چه جور بازار بورسی است؟
معافیت از محل تجدید ارزیابی... چرا باید به بانک ها معافیت مالیاتی داد؟؟
برای من جای سوال است چگونه می شود بانکها با این همه مشکل وبدهکاری و زیان انباشته pe نرمال و eps نرمال داشته باشند تحلیل واقعی بنیادی چیز دیگری می گوید نه تنها بانکها بلکه صنایع دیگر هم همینطور
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار