بازدید 18841
۶
آخرین وضعیت رقابت برای تصدی کرسی ریاست ساختمان صلح؛

۵ گزینه نهایی برای ریاست هلال احمر مشخص شدند/ رقابت محسنی بندپی، اکرمی، کولیوند، سامانی و پیروی برای ریاست

«پیرحسین کولیوند»، رئیس سازمان اورژانس کشور، «سید سلمان سامانی» معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور، «سید محمد اکرمی» رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران و رئیس انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار فعلی تهران و سرپرست سابق وزارت تکاور و سازمان تامین اجتماعی و «محمود رضا پیروی» دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گزینه‌های جدی ریاست جمعیت هلال احمر پس از مدیر عامل بازداشت شده آن هستند...
کد خبر: ۹۴۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 08 December 2019

هفته گذشته پس از گذشت حدود یک سال کش و قوس، «علی اصغر پیوندی» رئیس سابق جمعیت هلال احمر، استعفا کرد و به فاصله چند ساعت و در حالی که قصد خروج از کشور بوده و گفته می‌شود به جهت شرکت در یک اجلاس بین المللی در ژنو بوده، بازداشت شد. حالا ساختمان صلح منتظر فردی است که قرار است بعد از رئیس بازداشت شده، سکان آن را در اختیار داشته باشد.

به گزارش «تابناک»؛ ماجرا از آنجا شروع شد که دقیقا سال گذشته برخی معاونان و نزدیکان پیوندی به دلیل آنچه تخلفات در جمعیت هلال احمر خواندند، از همراهی او عذر خواسته و استعفا کردند. طی ماه‌های اخیر هم همواره اخبار متعددی درباره وجود تخلفات مالی برخی مسئولان جمعیت شنیده می‌شد، اما تمامی موارد با تکذیبیه‌های روابط عمومی هلال مواجه شد تا اینکه در نهایت چندین مدیر این سازمان به دلیل برخی تخلفات بازداشت شدند.

از مرداد ماه سال جاری تاکنون «علی فرجی» مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی، «شهرام اجتهادی» مشاور رئیس جمعیت در امور ارتباطات و یکی از مدیران شرکت‌های تابعه هلال احمر به دست نهاد‌های قضایی سپرده شدند. از طرفی یک دلال بین المللی به نام «ح. ا» نیز به دلیل ارتکاب تخلفات و برخی مفاسد بازداشت شد، اما رئیس جمعیت همچنان از استعفا و سپردن مسئولیت به فردی که باعث شود اعتماد عمومی از نهاد مهمی چون هلال احمر حفظ شود، استنکاف می‌کرد.

علی اصغر پیوندی در این اواخر حتی شورای عالی حمعیت هلال احمر را همراه خود نمی‌دید تا جایی که نماینده رئیس جمهور در این شورا رسما و کتبا از او خواست برای حفظ اعتماد عمومی تا دیر نشده از جمعیت هلال احمر استعفا کرده و کنار برود. درنهایت هم به نظر می‌رسد او تحت فشار ارگان‌های خاص نظارتی حاضر به کناره گیری شده، وگرنه خود قصدی برای این موضوع نداشته است.

با کنار رفتن پیوندی از هلال احمر، حالا جمعیت منتظر معرفی رئیس جدید است. برخی اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر نیز در بیانیه‌ای خطاب به ملت شریف ایران، اعضاء، داوطلبان و کارکنان خدوم جمعیت هلال احمر عنوان کرده است: جمعیت هلال احمر، با سابقه درخشان تاریخى خود همواره در حوادث و آلام در کنار ملت شریف ایران اسلامی بوده است و این همراهی با استمرار خدمات انسان‌دوستانه توسط بدنه مطهر آن ادامه خواهد داشت. شورای‌عالی جمعیت در اجرای وظایف قانونی خود و مسئولیت بزرگی که به نمایندگی از اعضا و داوطلبان بر عهده دارد با دقت، حوادث و مسائل اخیر را تحت نظارت داشته و انجام شایسته امور، قانون مدارى و شفافیت در تصمیمات را با قوت پیگیری خواهد کرد.

حفظ سرمایه عظیم مردمی و اعتماد آن‌ها به این نهاد ارجمند، همواره سرلوحه کار‌ها بوده و در این راستا با تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای‌عالی از استحکام بنیان‌های این شجره طیبه صیانت خواهیم کرد. بدون شک مسیر تعالی و شکوفایی جمعیت هلال احمر به احسن وجه طی خواهد شد.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، سید سلمان سامانی، معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور، علی اصغر احمدی معاون اجرایی دفتر رئیس جمهور و «غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان افرادی بودند که یک روز پس از بازداشت پیوندی به کرات در رسانه‌ها و محافل مختلف اسامی آن‌ها برای ریاست جمعیت هلال احمر مطرح می‌شد و حتی گفته شد با جلسه یک ساعته‌ای که شریعتی استاندار خوزستان با «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور داشته، کار‌های مرتبط با ریاست او در هلال احمر تمام شده است.

اما کمی که از فضای هیجانی روز‌های بعد از استعفا و بازداشت پیوندی فاصله گرفتیم، انگار در شرایطی منطقی‌تر نهاد‌های مسئول پیگیر انتخاب رئیس جدید جمعیت هلال احمر هستند. آخرین خبر‌ها حاکی از آن است که هم اکنون نام پنج تن به عنوان گزینه‌های اصلی برای سکانداری ساختمان صلح در خیابان، ولی عصر مطرح است و در نهایت دو تن از این افراد عنوان گزینه‌های نهایی به انتخاب شورای عالی به رئیس جمهور معرفی خواهند شد.

اکنون دیگر نامی از «علی اصغر احمدی» معاون اجرایی دفتر رئیس جمهور و «غلامرضا شریعتی» استاندار فعلی خوزستان در بین گزینه‌های مطرح برای هلال احمر وجود ندارد و تنها پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور و سید سلمان سامانی معاون وزارت کشور در بین پنج گزینه موجود نام شان مطرح است.

سید محمد اکرمی، رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران و رئیس انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار فعلی تهران و سرپرست سابق وزارت تکاور و سازمان تامین اجتماعی و محمود رضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر افرادی هستند که از بین هجده گزینه مطرح اولیه باقی مانده اند و به احتمالی فراوان دو تن از بین این افراد انتخاب شده و به عنوان گزینه‌هایی نهایی به منظور تصدی کرسی هلال احمر معرفی خواهند شد. باید منتظر ماند و دید طی روز‌های آتی چه کسی بر صندلی ریاست هلال احمر تکیه خواهد زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶
حفظ سرمایه عظیم مردمی و اعتماد آنها به این نهاد ارجمند همواره سرلوحه کارها بوده است
چرا رقابت؟!!
آیا میشه باور کرد که برای خدمت صادقانه به مردم دارند رقابت میکنند!!!!!!!!!!!
شورای‌عالی جمعیت در اجرای وظایف قانونی خود و مسئولیت بزرگی که به نمایندگی از اعضا و داوطلبان بر عهده دارد با دقت، حوادث و مسائل اخیر را تحت نظارت داشته و انجام شایسته امور، قانون مدارى و شفافیت در تصمیمات را با قوت پیگیری خواهد کرد.

حفظ سرمایه عظیم مردمی و اعتماد آن‌ها به این نهاد ارجمند، همواره سرلوحه کار‌ها بوده و در این راستا با تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای‌عالی از استحکام بنیان‌های این شجره طیبه صیانت خواهیم کرد. بدون شک مسیر تعالی و شکوفایی جمعیت هلال احمر به احسن وجه طی خواهد شد.

اگر با دقت و قوت انجام شایسته امور،قانون مداری وشفافیت در تصمیمات را پیگیری می کردید وحفظ سرمایه عظیم مردمی واعتماد آن ها به این نهاد ارجمند همواره سرلوحه کار بود که شاهداین همه ناکارامدی .. نبودیم!!!؟؟؟؟؟
همه بجز این چند نفر مخصوصا کولیوند .
سید سلمان سامانی!!!
یعنی از ۷۶ملیون ایرانی یک تن صلاحیت مدیریت هلال احمر را ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل