بازدید 5175
۱

رودکی:ایران نباید با فدراسیون جهانی درگیر می‌شد

کد خبر: ۹۴۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴ 03 December 2019

در شرایطی که این روز‌ها کسی خیلی به رفع تعلیق فدراسیون جودو خوش‌بین نیست و به نظر می‌رسد این رشته شانس حضور در المپیک را از دست داده، خبر حضور سعید ملایی در مغولستان و اخذ تابعیت این کشور برای مسابقات پیش رو خیلی‌ها را متعجب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، درباره اتفاقات اخیر در فدراسیون و حضور سعید ملایی با پرچم مغولستان در مسابقات بین المللی با محمدرضا رودکی، قهرمان سابق و مدیر سابق تیم‌های ملی جودو همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت‌های رودکی را در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" می‌خوانید.

مسائل مالی باعث رفتن ملایی به مغولستان شده

سعید ملایی بعد از اینکه ایران را ترک کرد، خودش می‌دانست بالاخره باید به یک کشور برود تا با پرچم آن در المپیک شرکت کند. در اینطور موارد، مسائل مالی حرف اول را می‌زند و حتما انتخاب مغولستان از سوی ملایی هم به همین دلیل بوده است. البته تنها رشته مدال آور مغولستان در المپیک همین جودو است و مردم این کشور به جودو اهمیت زیادی می‌دهند. از سوی دیگر رییس‌جمهور مغولستان هم که ملایی با او عکس انداخته، قبلا رییس فدراسیون جودوی این کشور بود و بدون شک او باعث رفتن ملایی به مغولستان شده است.

ایران نباید با فدراسیون جهانی درگیر می‌شد

متاسفانه به نظر نمی‌رسد تعلیق فدراسیون جودوی ایران به این زودی رفع شود. ما بار‌ها در ماه‌های اخیر و قبل از این اتفاق تلخ صحبت کردیم، اما کسی به حرف ما گوش نکرد. گفته بودم که مسیری که فدراسیون می‌رود، اشتباه است. اینکه فدراسیون یک کشور با فدراسیون جهانی درگیر شود، کاملا اشتباه است. متاسفانه آقایان در فدراسیون فکر کردند می‌توانند با تهدید و قلدری مشکلات را حل کنند، اما مشکلات را بیشتر کردند. فدراسیون یک بار تعهد داده بود و بلافاصله همان اتفاق را تکرار کرد. همه دنیا می‌دانند ایران با رژیم صهیونیستی مسابقه نمی‌دهد. در زمانی که ما هم در فدراسیون بودیم، بار‌ها پیش آمد که با نمایندگان آن‌ها مسابقه ندادیم، اما چرا رییس فدراسیون جودو با رییس کمیته ملی المپیک تعهد کتبی دادند که به منشور المپیک احترام می‌گذاریم؟

در ۳ سال ۸ بار اتفاقات مشابه را مدیریت کردیم

فدراسیون جهانی که بار‌ها تهدید کرده بود و مشخص بود که بعد از این اتفاق ایران را تعلیق می‌کند. من در ۳ سالی که در تیم ملی مسئولیت داشتم، یادم می‌آید حداقل ۸، ۹ بار چنین اتفاقاتی رخ داد. خجسته در یک تورنمنت ۲ بار به ورزشکار رژیم صهیونیستی خورد، اما باز هم مدیریت کردیم تا مشکلی پیش نیاید. قطعا اگر درباره ملایی هم مدیریت بهتری صورت می‌گرفت و تصمیم گیری‌ها سریع‌تر اتفاق می‌افتاد، کار به اینجا نمی‌رسید. در طول این سال‌ها ما هیچ بازیکنی را برای مسابقه ندادن با اسراییل تهدید نکردیم. خودشان با ما همکاری کردند و خود همین سعید ملایی ۴ بار برابر رقیب اسراییلی روی تاتامی حاضر نشد. متاسفانه آقایان یک اتفاق ساده را نتوانستند مدیریت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به نظر دوستان ارجمند، عملکرد برخی اعضای تیم ملی جودو و نادانی آنها + نابخردی مدیران فدراسیون = ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر