بازدید 5004

مردم در مقابل وعده‌های انتخاباتی از نامزدها ضمانت اجرایی بخواهند

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با انتقاد از طرح وعده های انتخاباتی از سوی برخی نامزدها از مردم خواست تا در مقابل وعده های مطرح شده، از کاندیداها ضمانت اجرایی بخواهند.
کد خبر: ۹۴۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 03 December 2019

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با انتقاد از طرح وعده های انتخاباتی از سوی برخی نامزدها از مردم خواست تا در مقابل وعده های مطرح شده، از کاندیداها ضمانت اجرایی بخواهند.

جلال میرزایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره فعالیت‌های انتخاباتی احزاب و شخصیت ها در آستانه انتخابات مجلس یازدهم گفت: احزاب و تشکل‌های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب اگر قرار است در قالب جبهه یا ائتلافی فراگیر در انتخابات شرکت کنند در وهله نخست وظیفه دارند با ارائه طرح و برنامه‌های مشخص و مدون، راهکارها و برنامه‌های خود را برای حل مشکلاتی که امروز مردم با آن دست به گریبان هستند ارائه کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احزاب بعد از ارائه طرح و برنامه باید افراد توانمندی را برای اجرایی کردن طرح ها و ایده های مطرح شده برای کرسی های مجلس معرفی کنند.

وی درباره آسیب های سیاست زدگی مجلس با بیان اینکه نفس و ماهیت کار مجلس سیاسی است گفت: هر قانونی که تصویب می‌شود حامل پیامدهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... بوده که ممکن است به نفع عده‌ای و به ضرر گروه اندکی باشد اما به هر حال فرآیند قانونگذاری در مجلس فعلی سیاسی است.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم ادامه داد: اما تاکید می کنم که کار سیاسی با سیاسی کاری دو امر متفاوت است؛ سیاسی کاری به این معناست که افراد موضعی بگیرند که هیچ اعتقادی به آن نداشته و فقط برای سرگرم کردن مردم و جلب آرا آنان موضوعاتی را مطرح کنند که درست نیست.

وی با بیان اینکه به دلیل برخی نقطه ضعف ها امروز چهره های شناسنامه دار وارد کار سیاسی به معنای درست آن نمی‌شوند تصریح کرد: زمانی وود به عرصه انتخابات چه در ریاست جمهوری و چه نامزدی مجلس وجهه ای داشت اما امروز اعتباری برای آن باقی نمانده است زیرا نگاه نامزدها در برنامه ریزی ها معطوف به کوتاه مدت بوده و هیچ توجهی به برنامه‌های میان مدت و بلندمدت نمی شود که خروجی آن هم وضعیت فعلی است.

میرزایی افزایش آگاهی عمومی را راهی برای برون رفت از شرایط فعلی خواند وتاکید کرد: فضا باید به گونه‌ای باشد که افرادی که وعده داده و هزینه می کنند از سوی افکار عمومی مورد سوال قرار گیرند در غیر این صورت ما در شرایطی قرار خواهیم گرفت که افراد بدون هیچ پشتوانه ای وعده های توخالی می دهند که در نهایت موجب تضعیف سرمایه‌های اجتماعی و در بلندمدت و موجب کاهش اعتماد مردم می شوند که در این زمینه مردم باید با دقت نظر بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم ایلام در مجلس دهم ادامه داد: وقتی نامزدی وعده می‌دهد باید افکار عمومی این سوال را مطرح کند که این وعده بر چه اساسی مطرح می شود و چگونه قرار به آن عمل شود؟ به طور مثال کاندیدایی وعده اشتغالزایی یا رفع مشکلات حوزه انتخابیه را می دهد که به هیچ وجه در شرح وظیفه نماینده مجلس نیست و این کارها تنها با هدف جلب آرا انجام می شود. این در حالی است که اگر فرد اختیارات اجرایی هم داشته باشد باز هم به دلیل کمبود منابع امکان برآوردن چنین وعده هایی وجود ندارد.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید با تاکید بر اینکه در مجلس تمرکزها باید بر مسائل کلان باشد، افزود: نمایندگان مجلس باید مسائل را در ابعاد ملی ببینند البته این موضوع نافی حل مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه نیست اما اینکه بخواهیم با رویکرد محلی گرایی پیگیر حل مسائل باشیم و در واقع مسائل ملی را به سطح مسائل محلی تقلیل دهیم کمکی به توسعه و خروج از بن بست های موجود نمی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل