بازدید 5082

تنوع مدارس مخالف اصل ۳۰ قانون اساسی است

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه وجود ۲۴ نوع مدرسه در کشور را عین تبعیض خواند و خواستار اجرایی شدن مصوبه مجلس در خصوص حذف مدارس دانست.
کد خبر: ۹۴۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 03 December 2019

حسین مقصودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از نبود عدالت آموزشی در آموزش و پرورش از طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش در این باره خبر داد و گفت: این سئوال در نوبت طرح شدن در صحن علنی مجلس است.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان مدارس غیرانتفاعی، مدارس دولتی، مدارس مناطق محروم و بالای شهر تهران نباید تفاوتی با یکدیگر داشته باشند، افزود: متأسفانه در شرایط فعلی اختلاف طبقاتی جدی در آموزش و پرورش وجود دارد به نحوی که معلمان در مناطق محروم و برخوردار بسیار متفاوت است.

برآورد حداقل 500 هزار کودک بارمانده از تحصیل

این نماینده مردم در مجلس با یادآوری اینکه این موضوع در خصوص توزیع امکانات در آموزش و پرورش نیز صدق می‌کند، ادامه داد: براساس برآوردهای صورت گرفته حداقل 500 هزار دانش آموز به دلیل نبود سرویس ایاب و ذهاب و مسائل اقتصادی ترک تحصیل کرده‌‎اند.

وی با بیان اینکه آمار دقیق کودکان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده‌‎ها وقتی به دست می‌آید که تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه با دانش آموزان ابتدایی قیاس شود، گفت: از سوی دیگر آموزش و پرورش به جای توزیع عادلانه امکانات و جلوگیری از ادامه فعالیت‌های مدارس لاکچری، این قشر ضعیف را فراموش کرده است.

وجود 24 نوع مدارس در کشور عین بی عدالتی است

مقصودی با انتقاد از اینکه در حال حاضر 24 نوع مدرسه در کشور وجود دارد که این مسئله فقط بر بیشتر شدن تبعیض‌ها در جامعه منجر می‌شود، اضافه کرد: اصل 30 قانون اساسی بر آموزش و پرورش رایگان بر مبنای عدالت تأکید دارد و وجود این تعداد مدرسه در کشور هیچ توجیهی نداشته و بر خلاف قانون اساسی است.

وی درباره مصوبه مجلس در خصوص حذف تنوع مدارس که با ایرادات شورای نگهبان مواجه شد نیز گفت: این مصوبه کمک بزرگی به تحقق عدالت آموزشی در کشور می‌کند و موجب رفع تبعیض در کشور می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر در کنار این مدارس مافیای چاپ کتب کمک آموزشی و مافیای کنکور درآمدهای هنگفتی دارند که هیچ نظارتی بر این حوزه نیز وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل