بازدید 4404

اپتیما و سانتافه به ناوگان تاکسیرانی اضافه می‌شوند

کد خبر: ۹۴۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 03 December 2019

معاون شهردار تهران گفت: طرح واردات تاکسی‌های خارجی به ازای خروج تاکسی‌های فرسوده در دولت تصویب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران صبح امروز در پایان مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی با بیان اینکه طبق قول سرمایه گذار ۳۷۰ دستگاه خودرو اپتیما و ۲۰۰ دستگاه خودرو سانتافه به تاکسیرانی اضافه می‌شود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس در مراحل بعدی تعداد این خودرو‌ها به یک هزار دستگاه خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه ۷۰ خودرو سمند پایه گازسوز امروز در اختیار تاکسیرانی قرار گرفت، گفت: در اولین قرارداد، شرکت بهینه سازی سوخت بخشی از هزینه‌های صرفه جویی شده را پرداخت می‌کند و سرمایه گذار تا یک هزار دستگاه را با ایران خودرو قرارداد بسته است.

او خاطرنشان کرد: متقاضیان زیادی وجود دارند که آماده هستند سمند‌های پایه گاز سوز را خریداری کنند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه مجموع اقدامات نوید می‌دهد که یک گام خوب را در مورد نوسازی تاکسی‌های تهران برداشتیم، گفت: همزمان با این موارد رانندگان شخصی که خودروهایشان فرسوده شده را با وام ۵۰ میلیونی به ایران خودرو معرفی کردیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه طرح واردات تاکسی‌های خارجی در کمیسیون‌های دولت به تصویب رسید، تصریح کرد: بر اساس این طرح سرمایه گذاران به ازای هر تاکسی که وارد می‌کنند باید تعداد مشخصی تاکسی فرسوده هم از رده خارج کنند.

او با بیان اینکه سال ۹۶ طرح کاهش آلودگی هوا را شروع کردیم، تأکید کرد: آلودگی تهران قابل رفع است، اما منابع زیادی نیاز دارد و ما پیش‌بینی کردیم که ۳ هزار اتوبوس را جایگزین کنیم و در کنار آن ۳ هزار اتوبوس هم باید از سرویس ادارات خارج و همه خودرو‌های دیزلی مجهز به فیلتر دوده شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: همچنین باید موتور‌های کاربراتوری هم برقی و کامیون‌های بالای ۱۰ سال هم نوسازی شوند، اگر مجموعه این اقدمات در کنار هم انجام شود ۵۵ درصد ذرات معلق کاهش می‌یابد و با همه این اقدامات شاخص آلودگی هوا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

پورسیدآقایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دولت هم تسهیلات یک و نیم میلیاردی را که قول داده است در اختیار این طرح قرار دهد، می‌توانیم هوای تهران را به وضع سالم بازگردانیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان