بازدید 5451

ترامپ برای شرکت در نشست ناتو وارد لندن شد

رئیس جمهوری آمریکا به منظور شرکت در اجلاس پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وارد لندن پایتخت انگلیس شد.
کد خبر: ۹۴۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰ 03 December 2019

رئیس جمهور آمریکا به منظور شرکت در اجلاس ناتو که قرار است روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار شود، وارد پایتخت انگلیس شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا اخیرا گفته بود این کشور بودجه کمکی به ناتو را کاهش خواهد داد.

گفتنی است، اجلاس ناتو قرار است سه‌شنبه و چهارشنبه در لندن برگزار شود.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه حدود یکماه پیش با الفاظی تند همتایان اروپایی خود را به دلیل وابستگی دفاعی به ائتلاف نظامی ناتو به باد انتقاد گرفت و به صراحت تأکید کرد که ناتو به دلیل اقدامات آمریکا دچار «مرگ مغزی» شده است.

با گذشت بیش از یکماه از این اظهارات، رئیس جمهور فرانسه اخیرا اذعان کرد که سخنان وی علیه ناتو زنگ هشداری سودمند برای اعضای این ائتلاف بوده و اینکه او بابت گفته هایش عذرخواهی نخواهد کرد.

ماکرون در یک کنفرانس خبری مشترک با «یِنس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت: «مسائلی که من مطرح کردم، مسائل آشکاری بودند که ما هنوز آنها را حل نکرده ایم».

وی در ادامه افزود:« صلح در اروپا، وضعیت پس از پیمان منع موشکهای هسته ای میان بُرد، روابط با روسیه، مسأله ترکیه، اینکه دشمن کیست؟ خب من می گویم: تا زمانی که این مسائل حل و فصل نشوند، در مورد توزیع هزینه و توزیع مسئولیت نباید مذاکره کنیم».

رئیس جمهور فرانسه با اشاره ضمنی به سخنان تند خود علیه ناتو گفت: «بنابراین شاید ما به یک زنگ هشدار احتیاج داشتیم و من خوشحالم که این هشدار داده شد و خوشحالم که اکنون همه گمان می کنند که ما باید در عوض به اهداف راهبردی خود فکر کنیم. بنابراین من برای روشن کردن این ابهام ها مطلقاً عذرخواهی نخواهم کرد».

این در حالی است که دبیر کل ناتو در واکنش به اظهارات ماکرون مدعی شد که «در شرایط نامعلوم، نهادهای چندجانبه قدرتمندی همچون ناتو ضروری هستند».

وی در این باره گفت: «پوشیده نیست که میان اعضای این ائتلاف اختلافاتی وجود دارد. اما قدرت ناتو در آن است که پیش از این نیز همین نوع اختلافات را داشتیم و هربار توانسته ایم بر آنها غلبه کنیم».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان