بازدید 8009
۹

کلانتری: زورمان به خودروسازان نمی‌رسد

جالب است که خودروسازان تقاضا کرده بودند که فیلتر‌های دوده را به دلیل تحریم‌ها از کامیون‌ها بردارند درحالی‌که ۱۰ سال قبل که تحریم نبودیم آقایان فیلتر در کامیون‌ها استفاده نمی‌کردند و الان به بهانه سال رونق تولید همه جور سوء استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 02 December 2019
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما زورمان به خودروساز‌ها نمی‌رسد. اگر قرار بر تولید استاندارد موتورسیکلت و خودرو‌ها باشد باید کارخانجات را تعطیل کنیم و در این صورت میلیون‌ها نفر بیکار می‌شوند.

به گزارش ایسنا عیسی کلانتری در ارتباط تلفنی با یک برنامه رادیویی اظهار کرد: جالب است که خودروسازان تقاضا کرده بودند که فیلتر‌های دوده را به دلیل تحریم‌ها از کامیون‌ها بردارند درحالی‌که ۱۰ سال قبل که تحریم نبودیم آقایان فیلتر در کامیون‌ها استفاده نمی‌کردند و الان به بهانه سال رونق تولید همه جور سوء استفاده می‌کنند.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تهران و خیلی از شهر‌های بزرگ جهان امروز گرفتار هوای ساکن و سرد هستند.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران بسیار بالاست، گفت: ماشین‌آلاتی که این سوخت‌ها را می‌سوزانند قدیمی و از کار افتاده‌اند. به عنوان مثال دو میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری در سطح شهر تهران داریم که هر کدام به اندازه هشت خودروی بنزین سوز آلاینده تولید می‌کند ضمن اینکه اکثر این موتورسیکلت‌ها اسقاطی و از رده خارج هستند.

کلانتری با تأکید بر لزوم نوسازی و تولید موتورسیکلت‌های برقی و یا حداقل انژکتوری اظهارکرد: بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها وسیله معیشت مردم هستند، اما متاسفانه کارخانجات موتورسازی اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

وی افزود: ۷۰ هزار کامیون شب‌ها وارد تهران می‌شدند و گازوئیل می‌سوزاندند این کار در کنار زباله سوزی‌ها آلاینده‌های اصلی شهر را تولید می‌کنند. ما بیش از حد ظرفیت کلانشهر‌ها سوخت فسیلی مصرف می‌کنیم به‌طوری‌که سرانه مصرف سوخت فسیلی در ایران شش برابر کشور ترکیه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز تشکر و قدردانی از وزارت نفت گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد بنزین تولیدی کشور استاندارد یورو ۴ و یورو۵ است درصورتی‌که قبلا حتی زیر یورو۲ بود.

وی مشکل اصلی را استاندارد نبودن قوای محرکه کشور (صنعت خودرو و موتورسیکلت) دانست و اظهارکرد: تمام ذرات آلاینده در شرایط هوای سرد در سطح پایین شهر می‌مانند و جابجا نمی‌شوند و از طرفی با ساخت و ساز‌ها و برج سازی‌ها هوا رد و بدل نمی‌شود بنابراین وزش باد‌های کم سرعت اثری ندارند.

کلانتری سیستم اتوبوسرانی را «فشل» توصیف کرد و گفت: بیش از نیمی از اتوبوس‌های شهر تهران اسقاطی هستند و نباید وارد شهر شوند و از طرفی می‌گویند مردم در خیابان می‌مانند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شهرداری تهران توان نوسازی شهر و مردم هم توان نوسازی کامیون‌ها را ندارند، اظهارکرد: اقتصاد کشور به قدری قوی نیست که خواسته‌های اجتماعی مردم برآورده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کلانتری در پایان اظهارکرد: خوشبختانه فرهنگ و انتظارات جامعه در سطح بسیار بالایی است، اما ثروت بالفعلی نداریم. برای از رده خارج کردن ۱۰ میلیون خودروی فرسوده ۱۰۰ میلیارد دلار لازم است و متاسفانه کشور چنین توان اقتصادی ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۹
اگر اختلاس ها و ریخت و پاش ها به دیگران نباشه تو این مملکت پول هستش ولی عده ای از سیاسیون تفکر این رو دارن تا مردم در رفاه و متوقع نباشن.
درکل شماها مسئولین فقط فقط زورتون به ملت بدبخت میرسه
در ایران هیچ مسئولی زورش به شرکتهای دولتی نمیرسد ! چون تحت نظارت نهادهایی غیر منتخب هستند که این نهادها هم از منتخبین مردم نیستند.
اینقدر که همه چیز در این مملکت پشت پرده دارد ولله خیلی پول نفت در این سالها زیاد بوده که تونسته این همه سال حقوق این همه کارمند پشت و رو را بدهد.
با سلام
فرمایشات جناب آقای دکتر کلانتری برای من قابل پذیرش اصلا نیست اینطوری که ایشان میگوید ما باید دست روی دست گذاشته و تسلیم شویم عیب است که مردمی که آمریکا و اسرائیل و صدام یزید را در جنگ رو در رو شکست دادند از آلودگی هوا شکست بخورند بلکه برخلاف نظر ایشان باید خورد خورد کار کرد تلاش کرد همت کرد و یواش یواش به نتیجه نهایی رسید یک شبه به نتیجه نهایی نمیشه رسید.
نخیر جناب وزیر راهش اینه که خودروسازها را تعطیل کنید بزارید مزایده برای تحویل به شرکتهای اروپایی و ژاپنی تا بیایند و فقط مونتاژ کنند. کم کم به دلیل ارزانی نیروی کار و انرژی قطعات زیادی را اینجا تولید خواهند کرد به شرط اینکه توی کارشون موش ندوانید و بزارید کاملا آزاد کار کنند.
عوضش زورتان به مردم که میرسد
خودرو ساز؟! همونهائی که 4 برابر سرمایه شون فقط زیان انباشته دارن؟! زورتون به اینها نمیرسه؟!
بجای اولویت سازی برای ساختن موشک و غنی سازی هو و جنجال های اطراف ان برای وانمود کردن اینکه اینها برای کشور حیاتی هستند هوای هوا را داشته باشیم انهم با توجه کردن به نخبگان علمی و فراهم کردن فعالیتشان در کشور برای ساختن یک فیلتر هوای ناقابل که دستمان جلوی اجنبی دراز نباشه اونم برای ساخت چیزهایی که واقعا برای انهمه ادعای ما در جهان خیلی کمه
تا زمانی که بالاترین نهادهای قدرت این حکومت ، سودهای نجومی از خودروسازها میبره و هیچ کجا هم حساب نمیشه (بعنوان ضرر انباشته خودروساز بدبخت نوشته میشه !!!!!!!) و خودروسازی شده گاو شیرده این نهاد ، نمیشه انتظار اقدام مثبت از خودروسازی داشت .... این نهادهای قدرت برای سلامتی مردم سر سوزنی ارزش قایل نیستن ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر