بازدید 15405
پیمانه اقتصادی؛

جهانگیری: همچنان نفت می‌فروشیم/ رحمانی: رصد ۱۰۰ قلم کالای مورد نیاز مردم در بازار/ نقشه عربستان برای غافلگیری بازار نفت/ تهران از طرح ملی مسکن حذف شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۱۵۲۴ واحدی شاخص کل بورس، سهام آسیایی با داده‌های تولیدی چین رشد کرد، پروژه قرن بین روسیه و چین افتتاح می‌شود، بودجه ۹۹ نیازمند انقلاب مالیاتی است، طلا حاضر به افزایش قیمت نشد، دفاع تاوارز از ادغام پژو و فیات، نفت گران شد و ورود افزایشی بازارساز به معاملات ارزی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 03 December 2019

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۱۵۲۴ واحدی شاخص کل بورس، سهام آسیایی با داده‌های تولیدی چین رشد کرد، پروژه قرن بین روسیه و چین افتتاح می‌شود، بودجه ۹۹ نیازمند انقلاب مالیاتی است، طلا حاضر به افزایش قیمت نشد، دفاع تاوارز از ادغام پژو و فیات، نفت گران شد و ورود افزایشی بازارساز به معاملات ارزی را در بر دارد.

جهانگیری: همچنان نفت می فروشیم

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن نتوانست صادرات نفت ایران را صفر کند، گفت: همچنان در حال فروش نفت خود هستیم. دشمن نتوانسته صادرات نفت خام کشور را به صفر برسانند؛ اما تحت فشاری که وارد شد، حتی کشورهای دوست ایران هم که تا به حال جزو نزدیک ترین کشورها در رابطه با ما هستند، جرات اینکه نفت ایران را خریداری کنند، ندارند و ما به روش های دیگری متوسل می شویم تا بتوانیم نفت کشور را بفروشیم و همچنان در حال فروش نفت خود هستیم. وی افزود: محصولات اصلی که بخش مهم تامین کننده نیازهای کشور بوده شناسایی شده و بعد از نفت، پتروشیمی را که مهمترین محصول صادراتی پس از نفت است نیز تحت تحریم قرار گرفته است و پس از آن شرکتهای فولادی، مس، آلومنیوم و محصولات آنها را تحریم کرده اند.

تقویت ۱۵۲۴ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در معاملات دیروز یازدهم آذر ماه با تقویت ۱۵۲۴ واحدی در ارتفاع ۳۲۰ هزار و ۱۹۴ واحدی ایستاد. به نقل از نبض بورس، ارزش معاملات امروز بورس تهران از ۲۱۸۰.۹ میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از دادو ستد بیش از ۴ میلیارد و ۲۹ میلیون برگه سهم طی ۵۵۳ هزار و ۴۱۳ نوبت معاملاتی بود. نماد شرکت‌های ملی صنایع مس ایران (فملی) فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) پتروشیمی جم (جم) پتروشیمی خارک (شخارک) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادشرکت‌های بانک ملت (وبملت) و مخابرات ایران (اخابر) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

سهام آسیایی با داده‌های تولیدی چین رشد کرد

در اولین روز تجاری ماه دسامبر، پس از این که اعلام داده‌های فعالیت‌های کارخانجات چین باعث شد فضای بازارها امیدوارانه‌تر شود، سهام آسیایی رشد کردند. روز دوشنبه نتیجه یک بررسی خصوصی نشان داد که فعالیت کارخانجات چین در ماه نوامبر از آن‌چه انتظار می‌رفت فراتر رفته و شاخص کایچین مدیران خرید شرکت‌های (پی‌ام‌آی) به ۵۱.۸ واحد رسیده است؛ داده‌هایی که دیروز منتشر شده بود هم نشان می‌داد، فعالیت‌های کارخانجات چین بیش از حد انتظار رشد کرده است. اداره ملی آمار چین اعلام کرد، شاخص رسمی مدیران خرید این کشور در ماه نوامبر ۵۰.۲ واحد بوده است. نیکی ژاپن ۱.۱ درصد جهش کرد. شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۱۳ درصد رشد کرد و شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۳۴ درصد بالا آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۴ درصد رشد کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۹ درصد بالاتر بسته شد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۲۳ درصد بالاتر از دیروز بسته شد. در بازار ارز، ین ژاپن که هفته گذشته تا نرخ برابری دلاری ۱۰۸.۹ واحد تقویت شده بود، امروز تا ۱۰۹.۶۲ در برابر دلار پایین آمد. 

پروژه قرن بین روسیه و چین افتتاح می‌شود

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین قرار است خط لوله انتقال گاز روسیه از سیبری به چین را در جریان یک تماس ویدئویی افتتاح کنند. این اولین خط انتقال گاز روسیه به چین خواهد بود. خریداران گاز روسیه تاکنون با وجود تنش ها بین مسکو و اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی بودند. روسیه قرار است طی هفته های آتی دو طرح خط انتقال گاز دیگر را نیز به مقصد آلمان و ترکیه افتتاح کند. طول خط انتقال گاز روسیه به چین که «قدرت سیبری» نام گرفته، دو هزار کیلومتر است. پیش بینی می شود، چین بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ میلادی این خط لوله را تکمیل خواهد کرد تا بتواند گاز وارداتی از روسیه را به شانگهای هدایت کند. له یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین روز دوشنبه از طرح انتقال گاز روسیه به کشورش به عنوان به یکی از «پروژه های قرن» در چهارچوب همکاری ها بین پکن و مسکو یاد کرد. ولادیمیر پوتین نیز این طرح را «بزرگترین طرح عمرانی جهان» خوانده است. شرکت نفت و گاز روسی گازپروم در سال ۲۰۱۴ قراردادی برای صادرات گاز با شرکت ملی نفت چین امضاء کرد که ارزش آن بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است. سال ۲۰۱۴ میلادی مصادف با کاهش سطح روابط مسکو با اتحادیه اروپا به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بود.

بودجه ۹۹ نیازمند انقلاب مالیاتی است

حیدر مستخدمین حسینی معاون وزیر سابق اقتصاد با حضور در برنامه «حجره» رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه هدف اصلی مالیات، رشد اقتصادی است، تصریح کرد: «این رشد اقتصادی باید متوازن باشد و مالیات عامل تثبیت کننده اقتصاد است.» وی افزود: «مالیات هدفی را دنبال می کند که توزیع عادلانه ثروت یکی از آن هاست. رشد اقتصادی متوازن و تثبیت کننده اقتصادی اهداف دیگر هستند و قانون گذار باید مالیات را به گونه ای تنظیم کند که این سه هدف را نشانه بگیرد.»

مستخدمین حسینی ادامه داد: «انقلاب مالیاتی تحقق پیدا نمی کند، جز اینکه زیر ساخت های اقتصادی بازبینی و اصلاح شود تا از محل اصلاح ساختاری بنگاه ها شکل گرفته و فعال و سودآور شوند و دولت از قبل آن ها مالیات بگیرد.» وی در مصاحبه با رادیو گفتوگو افزود: «هم اینک میزان پس انداز ملی در پایین ترین حد خود بوده و میزان سرمایه گذاری هیچ گاه بدین حد اندک نبوده و لذا روی بحث اشتغال تاثیر منفی خواهد گذاشت و شکل گیری بنگاه های اقتصادی اندک خواهد بود که منجر به افت رشد اقتصادی می شود.» «در این شرایط وقتی صحبت از انقلاب مالیاتی می کنیم، باید به عقب نگاهی بیندازیم و بدانیم نیازمند اصلاحات ساختاری و زیر ساختی هستیم.» «اگر انتظار نداشته باشیم این انقلاب در حوزه بازار سرمایه و کالا شکل گیرد، قطعا نمی توان انقلاب در حوزه مالیات را شکل داد.»

تهران از طرح ملی مسکن حذف شد؟

روز دوشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پی انتشار خبری با تیتر "تهران از طرح ملی مسکن حذف شد" معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران در شهرهای جدید انجام می شود. «محمود محمودزاده»، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این خصوص، توضیح داد: پروژه مسکن تهرانسر مشارکتی ساخته می شود و شرایط و نحوه واگذاری و ثبت نام پس از تقسیم سهمیه بین دولت و شریک، اطلاع رسانی و اقدام خواهد شد. به گفته وی، پروژه هایی که در حال حاضر از متقاضیان ثبت نام می شود بر اساس فروش اقساطی و یا واگذاری ۹۹ ساله زمین است که در استان تهران نیز مانند سایر استان‌ها انجام می‌شود. محمودزاده افزود: در مرحله نخست ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان‌های استان تهران که تامین زمین تحقق یافته است به صورت مستقیم و برای متقاضیان شهر تهران در شهرهای جدید اطراف تهران ثبت نام انجام می شود.  

طلا حاضر به افزایش قیمت نشد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت به سوی دارایی‌های پرریسک متمایل شدند، کاهش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۴۵۹ دلار و ۲۳ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۴۶۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. به گزارش ایسنا، به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، دلار قوی‌تر و آمار اقتصادی مثبت روی تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش اندک قیمت طلا شده است.

قیمت سکه روز دوشنبه یازدهم آذر

قیمت هر سکه طرح جدید، روز دوشنبه یازدهم آذر ۹۸ به ۴ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۹۰ هزار تومان بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش قیمت، به رقم ۴۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید.

رحمانی: رصد صد قلم کالای مورد نیاز مردم در بازار

رضا رحمانی وزیر صنعت روز دوشنبه یازدهم آذر ۹۸ در مراسم روز ملی صادرات گفت: علیرغم همه مشکلات، در صحنه عمل روزانه ۴۴ قلم کالای منتخب تولیدی مهم کشور را رصد می‌کنیم و فرآیند تولید آن را می‌سنجیم، ضمن اینکه صد قلم کالای مورد نیاز مردم را نیز در بخش بازار رصد کردیم. این ۴۴ قلم در هفت ماه گذشته به غیر از خانواده خودرو(منهای وانت و تراکتور) و آلومنیوم، سایر کالاها روند تولید مثبت همراه با رشد را تجربه کرده اند؛ حتی ۵۰ درصد ظرفیت خالی نیز وجود دارد. وی اظهار داشت: این یک واقعیت است که تولید کشور افزایشی است؛ اما همچنان ظرفیت خالی هم وجود دارد. در این راستا ۲۵ شهریورماه، برنامه عملیاتی رونق تولید در ظرفیت های خالی، به معاون اول رئیس جمهور ارایه شده است و ما اکنون یکی از مشکلات خود را در ظرفیت خالی واحدهای تولیدی می دانیم که باید راه فعال سازی آنها را که عدم دسترسی به منابع مالی است، همواره سازیم.

دفاع تاوارز از ادغام پژو و فیات

کارلوس تاوارز، مدیرعامل جاه‌طلب و موفق گروه خودروسازی پژو-سیتروئن به‌تازگی در مصاحبه‌ای دلایل تمایل خود را برای ادغام این خودروساز فرانسوی با فیات-کرایسلر تشریح کرد. او در توجیه تلاش برای این ادغام جنجالی که به ایجاد چهارمین غول خودروساز جهان بدل خواهد شد، می‌گوید: « دو شرکت در زمینه فناوری‌های نوین و همچنین جغرافیای بازار‌های خود می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. از سوی دیگر، دو طرف به این پختگی رسیده‌اند که بهتر است با بزرگ‌ترین چالش‌های تاریخ خودروسازی که این روزها گریبانگیر آن است، با یکدیگر مواجه شوند. ادغام دو خودروساز از این رو می‌تواند ارزش‌های فراوانی را برای سهامداران ایجاد کند.» او ادامه می‌دهد: «این توافق می‌تواند کمک زیادی در زمینه ایجاد منابع لازم برای هزینه‌های تحقیقات و توسعه و تولید ناوگان خودروهای برقی و خودران برای دو خودروساز فراهم کند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ از سوی دیگر حداقل برای گروه پژو-سیتروئن با اطمینان می‌گویم که ما نتوانسته‌ایم تاکنون موفقیتی در بازار چین داشته باشیم و این شراکت می‌تواند در این زمینه مفید باشد.»
 
نفت گران شد
 
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با این امیدواری که اوپک ممکن است کاهش تولید خود را عمیق‌تر کند و همچنین نشانه‌های رشد فعالیت تولید در چین، صعود کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۷۶ سنت یا معادل ۱.۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۱ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۹۱ سنت یا معادل ۱.۷ درصد افزایش داشت و به ۵۶ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. به دلیل نگرانی‌ها نسبت به عدم توافق تجاری میان آمریکا و چین که بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان هستند، شاخص قیمت نفت آمریکا روز جمعه با ۵.۱ درصد کاهش و نفت برنت با ۴.۴ درصد کاهش بسته شده بودند.
 
نقشه عربستان برای غافلگیری بازار نفت
 
منابع آگاه به رویترز اظهار کرده‌اند، مذاکراتی که میان کشورهای اوپک و غیراوپک معروف به گروه اوپک پلاس در جریان است، حول افزودن ۴۰۰ هزار بشکه در روز دیگر به پیمان کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز است که قرار است تا مارس اجرا شود. یکی از این منابع آگاه گفت: سعودی‌ها می خواهند بازار را غافلگیر کنند. دو منبع دیگر اظهار کردند که تحلیلگر اخیر اوپک نشان داده که اگر کاهش تولید بیشتری انجام نگیرد، در نیمه اول سال ۲۰۲۰ مازاد عرضه بزرگی شکل خواهد گرفت. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی جدید عربستان هفته جاری برای شرکت در نشست اوپک به وین می‌رود. به گفته منابع آگاه، انتظار می‌رود این مقام نفتی باسابقه که به عنوان یک مذاکره کننده سرسخت شناخته می‌شود تضمین کند که قیمت‌های نفت در زمان عرضه اولیه عمومی سهام شرکت نفتی آرامکو به حد کافی بالا می‌مانند. عرضه اولیه عمومی سهام شرکت نفتی آرامکو با برگزاری نشست اوپک در وین در روز پنجم دسامبر همزمان خواهد بود. مذاکرات گروه اوپک پلاس هم در ششم دسامبر برگزار خواهد شد. 
 
مقامات سعودی از جمله شاهزاده عبدالعزیز روی پایبندی جدی‌تر به پیمان فعلی کاهش تولید اصرار دارند زیرا کشورهایی مانند عراق و نیجریه بالاتر از سهمیه تعیین شده نفت تولید کرده‌اند، در حالی که ریاض بیش از میزان مورد تقاضا تولید خود را کاهش داده است. بر اساس گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، با این همه سعودی‌ها با تولیدکنندگان دیگر برای کاهش بیشتر تولید لابی می‌کنند و اعلام کرده اند آماده‌اند بزرگترین سهم را در کاهش تولید برعهده بگیرند.
 
ورود افزایشی بازارساز به معاملات ارزی
 
در معاملات روز دوشنبه بازار ارز، در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۴۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۲۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان رشد داشت. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۳۶۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۳۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز یکشنبه، ۱۵۰ تومان گران‌تر شد. علاوه بر نرخ‌های ذکر شده، از بازار آزاد هر اسکناس دلار آمریکا توسط دلالان در بازار آزاد به نرخ ۱۲۷۵۰ تومان فروخته شد و هر یورو نیز به نرخ ۱۴۰۵۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
جهانگیری عزیز،به صفر نرسونده ولی به 7% رسونده که دسته کمی از صفر نداره.با الفاظ بازی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
چه خبر از دلار جهانگیری..................
وقتی وزیر نفت خط لوله به پاکستان را متوقف کرد روسیه نهایت استفاده را کرد چون نگران بود ایران از طریق پاکستان به چین گاز صادر کند
تحریم ها فقط به نفع روسیه است و بس
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
زدی تو خال.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
وزیر نفت خط لوله به پاکستان را متوقف نکردو بلکه خط لوله از سمت عسلویه تا ایرانشهر زاهدان احداث گردید ولی طرف پاکستانی و هندی حتی یک متر از خط لوله خود را احداث نکردند. اینجوری بود که وزیر هم ادامه پروژه را متوقف و طرح پتروشیمی مکران (چابهار )را کلید زد.
مجوز گران شدن ۴ درصدی کالاها صادر شد

تبریک به همه کسانی که میگفتند گرانی بنزین هیچ تاثیری بر قیمت کالاها ندارد
گرانی به اسم ۴ درصد ولی مطمئن باشید چهل درصد و بیشتر خواهد بود

...شما که توان تولید بنزین ندارید بر چه اساسی پای میز مذاکرات برجامی نشستید و کلی امتیاز بخشیدید ؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
این 4 درصد اگه نشد 40 درصد سرمو میزنم.
بهزاد
| Turkey |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
داداش قسمت دوم کامنتت رو خودت بخون خندت میگیره از هوش سرشارت. برعکس‌ باید مینوشتی
خدا را شکر توانستی نفت بفروشی و دوستان را خوشحال کنید
آقای جهانگیری

مردم مثل گذشته به حرفهای شما توجه نمیکنند
اعتماد مردم به این دولت از صفر هم پایین تر آمده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
منم همینو گفتم با کمی حقایق بیشتر
غیرقابل انتشار شد!!!
با طرح گرانی بنزین مبارزه علیه فساد عملا خوابید !!!!!!!
آقای وزیر صنعت به حال گواهی های اسقاط تلمبارشده مرکزهای اسقاط فکری بکن بدبخت شدیم .
جهانگیری ! چه نام آشنایی !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قبلا این اسم رو شنیدم .
بعله نفت را می فروشیم به روسیه فرصت طلب به نصف قیمت چوب حراج را زدیم به مالمان
پاسخ ها
اهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خیلی کوته فکری که فک میکنی روسیه از تو داره نفت میخره اگه اطلاعت نداری اظهار نظر نکن چه کنیم که همین شماهایید که فقط فک میکنید که میدونید در صورتی که هیچی نمیدونید ، بهتره هیچی نگید اگه نمیدونید،
نمي دانم چرا بعضي از هموطنان خوب ما چرا هميشه نيمه خالي ليوان را مي بينند. من اصلا نمي خواهم سوء مديريت كسي را تاييد كنم يا خداي ناكرده اختلاس عده معدودي وطن فروش را ناديده بگيرم. ولي اندكي به خود بياييم در حالي كه دشمن همه منابع درآمدي مارا هدف قرار داده است ما در داخل دل مردم را خالي نكنيم و در همان مسيد دشمن قدم بر نداريم. چرا كه دشمن به همين برخوردها اميد بسته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بهتر است کمی از توهم توطیه و دشمن خارج شویم. دشمن ما خودمون هستیم از خودمون بیجهت به دیگران گیر ندهیم
فقط صد قلم ؟؟؟ این یعنی صدور مجوز برای گران شدن سایر اقلام ؟؟؟
ان هم نفت در برابر كالاهاي بنجل چيني وهندي
اینکه معاون اول اعلام کنند که ما تفتمان را میفروشیم و امریکا نتوانست صادرات نفت ما را صفر کند گزاره درستی است اما نشانگر شکست طرف ما وو‌پبروزی ما نیست. چرا که ایشان در دنباله سخنانشان اشاره داشته اند که حتی کشورهای دوست ما هم جرأت خرید نفت از ما را ندارند. آنچه به ذهن می‌رسد این است که با این توضیحات و گزاره صحیح اول میزان صادرات نفت بسیار اندک تر از آنچه انتظار و نیاز داشته و داریم می‌باشد که حتی ذکر آمار آن صلاح نیست.،آمار صادرات اگر از دو، سه میلیون بشکه در روز به صد یا دویست و یا سیصد هزار بشکه در روز در حقیقت همان صفر شدن اگر نباشد در همان حدود هست. کیست که نداند کشور ما که طی یکصد سال گذشته بر مبنای درآمد حاصل از صادرات نفت اداره شده است به یکباره توان خروج از انگای به نفت را ندارد آنهم در شرایط فشار و بحران. آنچه این روزها در بازار ارز اتفاق افتاده نشانگر این مدعی است.؟عده ای نیز بر این باور هستند که خود دولت جهت جبران کمبود بودجه ریالی کشور یا نرخ ارز را بالا نگاه میدارد یا از شرایط نرخ ارز بالا منتفع می‌شود. بالا رفتن نرخ ارز چه با برنامه باشد و چه بی برنامه متعاقباً با ادعای بانک مرکزی مبنی بر طبیعی بودن این افزایش که ناشی از پایان سال میلادی و تسویه حساب‌های شرکت‌ها، خریدهای بازرگانی خارجی پایان سال، مسافرتهای پایان سال و ... عذر و بهانه های تکراری هر ساله وارد میدان می‌شود. آنچه باقی میماند بی رنگی حنای مسئولان و بی اعتمادی مردم است که در‌شرایط فعلی و اصولاً در هر شرایطی سمی مهلک می‌باشد.
یکی از خوبیهای تحریم نفت به غیر ازاینکه حالا آره ما خودکفامیشیم و این حرفا ! موندن این مایع گرانبها درزیرزمین ایرانزمین وخوشحال شدن نسل آینده ماست
اقای جهان گیری واقعا خسته نشده اید..؟!
مردم مگر ندیدی شب میخوابیدیم صبح بلند میشدید قیمتها تغییر میکرد. ما رونق اقتصادی را به کشور بر گرداندیم و سرعتش کمه آن هم زیاد میکنیم و...‌. یادش بخیر مناظره بود مثل اینکه تو خواب رویا میدیدیم
می نونید بفروشید اگه پولش برگرده مهمه.
اقای رحمانی رصد کالاهای اساسی از وعده تا عمل فقط یک کالا از صد قلم کالا گوشت گرم گوسفندی در اسفند ماه سال 97 به قیمت 43000 تومان بوده اکنون 89500 تومان کنترل ونظارت کالاهای اساسی شعار و نمایش است یا واقعیت ؟؟؟ مسئول کنترل وبازرسی نظارت پاسخگو چه کسانی هستند ؟؟؟
جهانگیری : ما همچنان نفت می فروشیم.
آخه عزیز من نفت فروشی هم شد افتخار؟ ؟؟
اگر نفت نفروختی و مملکت رو اداره کردی میشه
افنخار. مگه نه؟؟؟؟
گران کردن دلار توسط دولت در سال گذشته بیشترین فشار اقتصادی را به مستآجران شهر تهران آورد. مستآجرانی که حقوق ثابت دولتی داشته اند. حالا این چه مدیریت نادرستی است که اولا متضرران واقعی که کارکنان دولتی از استاد تا مستخدم بوده اند را نمی بینید و ثانیا" شهر تهران را هم حذف می کنید!!! ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر