بازدید 3576

موافقت اولیه رژیم صهیونیستی با ایجاد جزیره مصنوعی مقابل سواحل غزه

تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد، در حالی که صحبت‌ها درباره سازش با حماس رو به افزایش هستند، نفتالی بنت، وزیر جنگ این رژیم، از ارتش اسرائیل خواست بررسی‌های امنیتی جدی را در مورد امکان ایجاد یک جزیره دریایی مقابل سواحل نوار غزه انجام دهد.
کد خبر: ۹۴۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 01 December 2019

تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد، در حالی که صحبت‌ها درباره سازش با حماس رو به افزایش هستند، نفتالی بنت، وزیر جنگ این رژیم، از ارتش اسرائیل خواست بررسی‌های امنیتی جدی را در مورد امکان ایجاد یک جزیره دریایی مقابل سواحل نوار غزه انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی ۲۱، دانه وایس، تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت، پروژه ساخت جزیره مصنوعی سال‌ها قبل پیش از آنکه یسرائیل کاتس، وزیر خارجه فعلی و وزیر ارتباطات سابق مطرح کند، ارائه شده بود، پس از  برقراری آرامش امنیتی در نوار غزه بار دیگر صحبت‌ها درباره این پروژه مطرح شدند و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم موافقت اولیه خود را با تشکیل کادری از وزارت‌خانه‌های مربوطه برای بررسی جزئیات پروژه اعلام کرد.

وایس افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل برای ارائه دوباره این طرح، آرامش امنیتی است که به تازگی بر نوار غزه حاکم شده و اینکه دو طرف یعنی حماس و اسرائیل به شبه توافق‌هایی رسیدند و در چند هفته اخیر فرصت مهمی برای برقراری سازشی گسترده در نوار غزه ایجاد شد.

این تحلیلگر سیاسی به نقل از کاتس نوشت، پروژه جزیره مصنوعی سال‌ها قبل به عنوان تنها راه‌حل تامین تمامی نیازهای ساکنان غزه از جهان خارج، ایجاد راهی برای جدایی قطعی اسرائیل از این منطقه و حفظ مرزهای امن با اسرائیل ارائه شد، کاتس با بنت دیدار کرد، بنت بر خلاف چهره‌های قبل خود از این پروژه حمایت کرده و خلاصه‌ای از این گفت‌وگوها را به نخست وزیر ارائه و ابراز امیدواری کرد به زودی نور امیدی بر زمین بتابد.

وایس در ادامه فاش کرد، بنت در روزهای اخیر با آویو کوخاوی، فرمانده ارتش اسرائیل دیدار کرده و درباره پیشبرد این پروژه توافق کردند، همچنین آن دو ایجاد فرودگاهی در غزه با بودجه بین‌المللی را بررسی کردند. همچنین کاتس درباره ایجاد کادر مشترکی از وزارت خارجه و جنگ با همکاری شورای امنیت قومی اسرائیل با نتانیاهو گفت‌وگو کرد.

وی مدعی شد: این پروژه با نظارت امنیتی جدی بر رفت‌وآمدهای دریایی در سواحل غزه، ضامن کاهش وخامت شرایط انسانی بحران‌زده نوار غزه بوده و می‌تواند به صورت تدریجی مسؤولیت اسرائیل در امور انسانی و معیشتی فلسطینی‌ها در نوار غزه را حذف کند.

وایس در ادامه تاکید کرد: آویگدور لیبرمن و موشه یعالون، وزرای سابق جنگ پیشتر با این پروژه مخالفت کرده بودند اما بنت در کابینه امنیتی از آن حمایت کرد و آن را راه‌حلی ابتکاری برای کاهش مشکلات فلسطینی‌ها در غزه دانست به این شرط که ساختار امنیتی اسرائیل به آن چراغ سبز نشان دهد زیرا این پروژه خطری برای اسرائیل ندارد.

این تحلیلگر سیاسی اسرائیلی در پایان نوشت، بنت از افسران ارشد ارتش و اطلاعات خواست ظرف هشت هفته ابعاد مختلف آن را ارائه کنند. او تاکید کرد، تسریع در اجرای این پروژه ضامن انتقال به مرحله دوم سازش جاری در غزه و استفاده از آن به عنوان اهرم فشاری بر حماس در پرونده اسرای اسرائیلی است، همچنین کاتس با مسؤولان آمریکایی حامی این پروژه که آن را جایگزین جدی برای بهبود وضعیت تراژیک غزه می‌دانند، مذاکراتی انجام داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار