بازدید 3993
در جلسه ۳۳۴ شورای اسلامی شدن؛

بررسی طرح تشکیل واحد ارتباط خانه و دانشگاه

کد خبر: ۹۴۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 01 December 2019

در جلسه ۳۳۴ شورای اسلامی شدن دانشگاه و مراکز آموزشی، طرح تشکیل واحد ارتباط خانه و دانشگاه در راستای استفاده از ظرفیت خانواده‌های همیار و داوطلب در یاری‌رسانی به دانشگاه‌ها بررسی شد.

به گزارش مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۳۳۴ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دانشگاه‌ها و با حضور سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز دوشنبه ۴ آذرماه ۹۸ در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی گفت: باید بدنه تصمیم‌گیر پیوست‌های فرهنگی لازم برای مدیریت روانی جامعه را فراهم کند و متوجه ضرورت بازآرایی صحنه فرهنگی جامعه باشیم.

دستور این جلسه بررسی طرح تشکیل واحد ارتباط خانه و دانشگاه بود که بر اساس راهبرد ۱۵ نظام فرهنگی-تربیتی سند دانشگاه اسلامی برای بررسی در این جلسه ارائه شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس کمیته فرهنگی- تربیتی سند دانشگاه اسلامی با اشاره به اقدامات پیشران سند دانشگاه اسلامی در حوزه فرهنگی، گفت: در زمینه اولویت دادن به پذیرش بومی دانشجویان و تقویت ارتباط دانشگاه با خانواده، شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده متولی اجرای این اقدام پیشران سند دانشگاه اسلامی شد و مباحث کارشناسی آن حدود ۷ جلسه در شورای فرهنگی - اجتماعی زنان و نهایتاً ۴ جلسه بررسی نهایی در کمیته فرهنگی تربیتی را به دنبال داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاطری دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت:‌ رویه اجرای موضوعات محوله به کمیته های چهارگانه این شورا بدین صورت است که طرح ارائه شده، توسط کمیته مربوطه کارشناسی و نهایی‌سازی می‌شود.

وی افزود: در نهایت طرح کارشناسی شده در دستور جلسات شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قرار می‌گیرد تا توسط اعضا تصمیم‌گیری نهایی شود.

محمد ابراهیم سقزچی، معاون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت: فلسفه تهیه طرح مذکور بر این بود که بتوانیم از ظرفیت خانواده‌های همیار و داوطلب در یاری‌رسانی به دانشگاه‌ها استفاده کنیم و همچنین برای دانشجویان آسیب‌پذیر واحد متمرکزی در دانشگاهها لحاظ شود.

در ادامه این جلسه اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و بر پرهیز از کلی‌گویی و لزوم تمرکز بر یک هدف مشخص در این زمینه؛ پرهیز از مطول‌سازی متن طرح و خلاصه-سازی آن؛ تقویت عوامل پیشگیرانه در تحقق اهداف سند؛ صیانت از دانشجویان با مشارکت خانواده‌ها؛ بهره-گیری از تجارب انجمن اولیا و مربیان مدارس آموزش و پرورش؛ پرهیز از ایجاد ساختار جدید و تلاش در جهت ابلاغ مأموریت‌ به نهادهای موجود؛ استفاده از تجارب واحدهای مشاوره دانشجویی؛ پرهیز از تحمیل هزینه‌های مالی؛ استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف دانشگاهی در اجرایی‌سازی اهداف این سند تاکید شد.

ادامه بررسی سند به جلسات آتی موکول شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار