بازدید 5788

تحقق رشد ماهانه ۲۰ درصدی در فروش بیمه نامه‌های انفرادی

مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه گفت: پیش بینی  شرکت برای امسال رشد ماهانه ۲۰ درصد در فروش بیمه های انفرادی بود که تاکنون به این مهم دست یافتیم.
کد خبر: ۹۴۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 30 November 2019

تحقق رشد ماهانه ۲۰ درصدی در فروش بیمه نامه‌های انفرادی

مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه گفت: پیش بینی  شرکت برای امسال رشد ماهانه ۲۰ درصد در فروش بیمه های انفرادی بود که تاکنون به این مهم دست یافتیم.

مهدی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: سه سال پیش و در ابتدای آغازکاربیمه زندگی خاورمیانه به عنوان نخستین شرکت صنعت بیمه که به طور اختصاصی در بیمه زندگی فعال است، با مشکلات زیرساختی مواجه بودیم که طی این مدت آنها را برطرف کردیم و توانستیم در بخش آی تی و محصولات شرکت را دگرگون کنیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت نرم افزاری از جمله طراحی و پیاده سازی محصولات توسط تیم فنی مستقر در شرکت انجام می شود، ادامه داد: در ماه های اخیر محصول مکمل بازنشستگی را وارد بازار کردیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، در جامعه بیمه عمر و سرمایه گذاری شناخته شده است، لیکن شدیداً این نیاز احساس می شد که بازنشستگان در کنار حقوق دریافتی از بیمه پایه خود، مستمری دیگری نیز داشته باشند تا بتوانند هزینه های خود را پاسخگو باشند، بیمه شدگانی که از این نوع بیمه استفاده می کنند، پرداخت حق‌بیمه به انتخاب بیمه شونده می تواند از 5 سال تا 30 سال باشد، بعد از پایان سنوات پرداخت حق بیمه، به جای این که بیمه‌نامه را بازخرید و ارزش آن را دریافت کنند، در سنوات انتخابی یا به صورت مادام العمر مستمری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه شبکه فروش خیلی خوب توانسته این محصول را به بازار عرضه کند خاطر نشان کرد: آمارها نشان می دهد بیش از 95 درصد از فروش های انفرادی شبکه فروش شرکت بیمه نامه مستمری بوده است.

مدیر عامل بیمه زندگی خاورمیانه در خصوص آغاز به فعالیت دیگر شرکت بیمه ای تخصصی نیز گفت: بیمه باران دومین شرکت بیمه تخصصی زندگی است که وارد صنعت بیمه کشور می‌شود و به زودی کار خود را آغاز می‌کند، با توجه به پتانسیل بزرگ و بکری که برای بیمه‌های زندگی در کشور وجود دارد، ازدیاد این شرکت‌ها به فرهنگ‌سازی بیمه‌های زندگی کمک کرده و روابط خوبی با این شرکت ها شکل می گیرد و شرکت‌هایی که بتوانند محصولات بهتری را ارائه دهند در این رقابت موفق تر خواهند بود.

به گفته نوروزی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه با توجه به ورود به سومین سال فعالیت خود، به ثبات خوبی رسیده و حتی توانایی رقابت با سایر شرکت‌های بیمه که علاوه بر رشته‌های دیگر، رشته بیمه عمر را در پرتفوی خود دارند، را دارا است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص محصولات اختصاصی این شرکت نیز گفت: ۷ نوع بیمه اختصاصی از جمله بیمه عمر و سرمایه گذاری، بیمه عمر و حادثه انفرادی و گروهی، بیمه تمام عمر که محصول بسیار جذابی است که در حال طراحی فروش و بازاریابی آن هستیم، بیمه عمر مانده بدهکار که در مورد تسهیلات گیرندگان ارائه می‌شود، بیمه مستمری و مکملی بازنشستگی که اخیراً به بازار ارائه شده و آخرین محصول نیز بیمه عمر و پس انداز را در سبد محصولات خود داریم.

نوروزی تاکید کرد: اکنون بیشترین فروش بیمه زندگی خاورمیانه در بیمه های انفرادی در بیمه مستمری است، بیمه عمر و حادثه گروهی و بیمه سنوات که یکی از محصولات اختصاصی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه است، به سازمان‌ها و گروه‌ها ارائه شده و مورد استقبال خوبی مواجه شده است.

وی در خصوص وضعیت سودآوری شرکت نیز گفت: آورده اولیه سرمایه‌گذاران و در حقیقت سهامداران شرکت، ۱۲۰ میلیارد تومان بود که تیم سرمایه گذاری برنامه ریزی اولیه خوبی داشتند و طرح اولیه شرکت این بود که از سود همین سرمایه اولیه، منابع مالی مورد نیاز شرکت تامین شود و به مرور و با ورود پرتفو و منابع جدید، نقدینگی مورد نیاز در بخش ذخایر فنی و همچنین بخش سرمایه‌گذاری را فعال‌تر کنیم ، بخش سرمایه‌گذاری برنامه میان مدت و بلندمدت خواهد داشت تا بتوانیم سود بهتری برای سهامداران شناسایی و مستمری بیشتری نیز به بیمه شوندگان خود ارائه دهیم.

نوروزی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بخاور در شش ماهه نخست امسال سود خوبی شناسایی کرده آیا احتمال تکرار این سود در نیمه دوم سال نیز وجود دارد گفت : جنس بیمه‌های زندگی در واقع مثل یک گلوله برفی است که به حرکت درآمده و بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و با توسعه محصولات و گسترش شبکه فروش منابع زیادی وارد شرکت خواهد شد که سرمایه گذاری مناسب می توان سود آوری خوبی برای سهامداران و بیمه گزاران ایجاد نمود.

نوروزی در خصوص نیروی انسانی شرکت نیز گفت: سعی ما بر این بوده است که بخش ستادی شرکت کوچک باشد و بیشتر توجه ما بر گسترش شبکه فروش متمرکز بوده است.

وی ادامه داد: اکنون ۵۰ نفر نیروی ستادی و حدود ۹۰۰ نفر نماینده در اختیار داریم و در تلاش هستیم شبکه نمایندگان را گسترش دهیم برنامه ای برای تاسیس شعبه و جذب نیروی انسانی نداریم در عوض سعی می‌کنیم تعدادی دفتر را در اختیار شبکه فروش خود در شهرهای مختلف قرار دهیم تا هم از بعد تبلیغی حضور فعال داشته باشیم و هم اینکه نمایندگان فروش بتوانند فعالیت‌های خود شبکه و بیمه شوندگان را در آن دفاتر انجام دهند.

مدیر عامل بیمه خاورمیانه در پاسخ به این سوال که بیشترین جذب بیمه شونده از کدام استان بوده است، نیز گفت: داشبوردهای داریم که به تفکیک روز، ماه و سال وضعیت استان‌ها و شبکه فروش را به ما نشان می‌دهد، در یک سال اخیر بیشترین فروش ما در استان‌های مازندران، بوشهر و تهران بوده که کم کم این الگو تغییر می کند، مثلاً طی ماه گذشته اصفهان رتبه بهتری داشت و این الگو با توجه به توان شبکه فروش تغییر می کند.

 وی تصریح کرد: شناسایی نمایندگان، آموزش آنها و ایجاد دفاتر و بررسی ظرفیت استان‌ها و شناسایی نمایندگان توانمند اولویت ما بوده است، پیش بینی ما برای سال 1398 ، ماهانه ۲۰ درصد رشد در فروش بیمه انفرادی بود که تاکنون به این مهم دست یافتیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار