بازدید 5280

برج میلاد بار دیگر میزبان جشنواره ملی فیلم فجر می‌شود

جدیدترین خبرها حاکی از آن است که بار دیگر برج میلاد به جشنواره ملی فیلم فجر می پیوندد ولی هنوز تصمیمی برای حضور اهالی رسانه در آن گرفته نشده و فعلا همان پردیس ملت برای میزبانی از اهالی رسانه در نظر گرفته شده است؛ امری که حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در بازدید خود از سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که آن هم در پردیس ملت برگزار شد بدان اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 27 November 2019

خبرها از جشنواره ملی فیلم فجر حاکی از آن است که بار دیگر برج میلاد از میزبانان اصلی جشنواره ملی فیلم فجر خواهد بود.

به گزارش تابناک، نغمه دانش آشتیانی در صبا نوشت: این روزها بیشتر خبرهای مربوط به سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حول و حوش ثبت نام فیلم ها و اینکه چه کسانی به این رقابت مهم سینمایی می آیند و یا اینکه چه سینماگرانی عطای آن را به لقایش می بخشند، می گذرد ولی در این میان اتفاق مهم دیگری نیز در تصمیم گیری های جشنواره در حال رایزنی و برنامه ریزی است.

یکی از چالش های بزرگ و حتی نقطه ضعف مهم جشنواره ملی فیلم فجر مکان برپایی آن است که از زمانی که در برج میلاد برگزار می شد به دلیل ظرفیت بالای آن مکان و حضور افراد نامرتبط با جشنواره و رسانه، انتقادهای زیادی به آن وارد می شد تا اینکه این مکان دیگر کانونیت خود را برای میزبانی جشنواره از دست داد و چند سال پیش تصمیم بر این شد که پردیس ملت میزبان اهالی رسانه و منتقدان شود؛ گرچه برخی منتقدان به انتخاب خود به پردیس چارسو رفتند. همچنین محل حضور هنرمندان هم باغ کتاب تعیین شد که جدا شدن اهالی رسانه و سینماگران باعث انتقادهای جدید و تا اندازه ای از رونق افتادن فضای خبری جشنواره شد.

ولی رفتن به پردیس ملت آغاز دردسرهای جدید اهالی رسانه بود که هم با ترافیک راه های منتهی به پردیس مواجه بودند و هم جایی برای پارک خودروهای خود نداشتند. به هر ترتیب آمدن به پردیس ملت مساله حضور افراد نامرتبط را تا اندازه بسیاری مرتفع کرد و از این جهت روابط عمومی جشنواره هم توانست سامانی به ثبت نام ها بدهد ولی درنهایت رضایت چندانی در اهالی رسانه ایجاد نکرد و حتی منتقدان سال های قبل باز خواستار برگشتن جشنواره به برج میلاد بودند.

حال جدیدترین خبرها حاکی از آن است که بار دیگر برج میلاد به جشنواره ملی فیلم فجر می پیوندد ولی هنوز تصمیمی برای حضور اهالی رسانه در آن گرفته نشده و فعلا همان پردیس ملت برای میزبانی از اهالی رسانه در نظر گرفته شده است؛ امری که حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در بازدید خود از سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که آن هم در پردیس ملت برگزار شد بدان اشاره کرد.

البته در بین تصمیم گیران جشنواره ملی فیلم فجر افرادی هستند که موافق حضور اهالی سینما در کنار فعالان رسانه در برج میلاد به سیاق سال های قبل هستند و حال باید دید تصمیم نهایی چه خواهد بود و نکته دیگر اینکه واکنش و خواسته اهالی رسانه چیست و چگونه آن را مطرح می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل