بازدید 4070

30 درصد مصرف انرژی در ساختمان ها است

رویکرد شهرداری استفاده از بهترین معماران و توجه به آیتم معماری پایدارو سبز بوده به شکلی که این موضوع در دستور کارشهرداری تهران قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۴۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 27 November 2019

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، گفت: 30 در صد مصرف انرژی در ساختمان ها است، که البته عدد دقیقی از تاثیر آن در میزان آلودگی هوا در دسترس نیست.

به گزارش تابناک : عبدالرضا گلپایگانی در چهارمین همایش ونمایشگاه ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی اظهار کرد: مروری بر تجارب، نشان می دهد که  طی سال های گذشته در خصوص ساختمان و شهر پایدار و همزیستی مصالمت آمیز با طبیعت اقدامات خوبی صورت گرفته و طی گفت‌وگو و جلساتی که در غالب چهار پنل تخصصی بود. هم چنین بحث شناسنامه انرژی ساختمان نیز مورد بررسی قرار گرفت، که امیداریم صنعت ساختمان و شهرسازی تبدیل به الگو شده و به عنوان شناسنامه به ساختمان محسوب شود.

وی ادامه داد: فرایند صدور شناسنامه رده بندی ساختمان نیز مورد بررسی قرار گرفت بررسی ساختمان ساخته شده با چهارچوب ساختمان سبز نیز در این همایش ارائه شد و معماران خوبی که پروژه های استاندارد و خوبی داشتند، مانند هتل و مراکز فرهنگی با رویکرد پایدار، طراحی و ارائه کردند.

گلپایگانی با اشاره به اینکه سیستم تاسیسات و کنترل هوشمند نیز طی پنل تخصصی مرور و مورد گفت و‌گو قرار گرفت، افزود: رویکرد امروز مدیریت شهری، تقویت رویکرد و احترام به طبیعت در ساخت و ساز در راستای آلودگی هوا بوده است.

وی ادامه داد: 30 درصد مصرف انرژی در ساختمان ها است، البته عدد دقیقی از تاثیر آن در میزان آلودگی در دسترس نیست، اما اهداف ما این بوده است که این میزان را اندازه گیری کنیم.

گلپایگانی در ادامه با بیان اینکه موضوع احترام به طبیعت در ساخت و ساز مدنظر مدیریت شهری است، اظهار کرد: در گذشته موضوع برج باغ ها مطرح بود که این امر لغو شده و ما در جهت رویکرد احترام به طبیعت و به بهانه حفظ باغات، اجازه تراکم بالا را نمی دهیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت : توجه به وظیفه ذاتی نهاد مدیریت شهری در کنترل ساختمان برای اجرا، منطبق با ضوابط ملی ساختمان مدنظر است، البته گاهی اوقات این موضوع رعایت نمی شود و در برخی مواقع شاهدیم که مهندسان ناظر اجازه این عدم انطباق را نمی دهند، در واقع مهندسان ناظر بر اجرای بی کم و کاست مقررات ملی ساختمان پافشاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه، ما در مدیریت شهری، معماری خوب و بازگذاشتن دست معماران را به عنوان رویکرد دنبال می کنیم، گفت: رویکرد شهرداری استفاده از بهترین معماران و توجه به آیتم معماری پایدارو سبز بوده  به شکلی که این موضوع در دستور کارشهرداری تهران قرار گرفته است.

گلپایگانی با بیان اینکه در این همایش تجارب افراد به اشتراک گذاشته شد ؛ امیدواریم با توجه به  برگذاری این همایش بتوانیم گام بعدی را با جدیت بیشتر به سمت بهتر شدن پیش ببریم، افزود: بیانیه ی مشترکی مابین مرکزتحقیقات وزارت مسکن، وزارت نفت، وزارت نیرو و سایر بخش ها و وزارت راه و شهرسازی تنظیم شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بیان کرد: طی این همایش 2 هزار 500 نفر کارشناس و مهندس از غرفه ها بازدید کردند که این همایش دارای 76 غرفه و 12 کارگاه آموزشی بود که 350 مهندس و کارشناس در این کارگاه ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: این چند روز آموزش خوبی و بهانه ای برای تبادل تجارب محسوب می شد، امیدواریم سال آینده این کارنامه های انجام شده در جامعه مهندسی مارا رو سفید کند .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس