بازدید 4832
وزیر مسکن سوریه خبر داد:

تاسیس بانک مشترک ایران و سوریه

کد خبر: ۹۴۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۲ 27 November 2019

وزیر مسکن سوریه اعلام کرد: همکاری با شرکت‌های ایرانی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این دولت به حساب می‌آید و پیگیری توافقات مشترک و تاسیس بانک جزو برنامه‌های است که از سوی دو طرف پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد عبداللطیف اظهار کرد: توافق‌نامه امضا شده در این کمیته مشترک چند اقدام عملی مهم را دنبال می‌کند که یکی از آنها تاسیس شرکت‌های مشترک میان ایران و سوریه است.

به گفته وی، این شرکت‌ها می‌توانند در تمامی استان‌های سوریه فعالیت کنند و حتی بدون نیاز به حضور در مناقصه کار خود را کلید بزنند.

وزیر مسکن سوریه با اشاره به مشکلاتی که در حوزه ضمانت‌نامه‌های مالی و همکاری‌های بانکی میان دو کشور وجود دارد گفت: یکی از اهداف بعدی ما تاسیس یک بانک مشترک ایرانی- سوری در سوریه است که با آغاز به کار آن می‌توان بخشی از این مشکلات را برطرف کرد.

در ادامه این نشست مازن لحم - معاون وزیر مسکن سوریه - نیز اعلام کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف این سفر پیگیری تاسیس شرکت‌های مشترک ساخت و ساز میان ایران و سوریه است و با توجه به این که برنامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در سوریه در دستور کار قرار گرفته، این شرکت‌ها می‌توانند نقشی پر رنگ در آینده بازسازی سوریه ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که در ایران مجوز دریافت کرده و ۵ سال سابقه کار دارند می‌توانند با ارائه ضمانت نامه مالی کار خود را آغاز کنند. در کنار آن سوریه در حوزه انرژی، برق و آب نیز آمادگی دارد تا با شرکت‌های خارجی همکاری کند و در این حوزه نیز شرکت‌های ایرانی امکان فعالیت خواهند داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر