بازدید 3542
۱

حجم ارزهای خانگی رو به کاهش است

کد خبر: ۹۳۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 22 November 2019

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با مثبت ارزیابی کردن روند ساماندهی بازار ارز گفت: با اقدامات بانک مرکزی کاهش حجم ارزهای خانگی نیز رخ داده است.

حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایبِنا با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه ساماندهی بازار ارز، اظهار داشت: بانک مرکزی سیاست‌های مناسبی را در خصوص ساماندهی و ثبات نرخ ارز اتخاذ کرده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داشتن سقف و محدود ساختن برداشت از کارت‌های بانکی نخستین اقدام در مسیر ساماندهی ارزی بوده است، افزود: موضوع دیگری که از تلاطم های ارزی کاست بحث تجمیع کارت‌های بانکی بود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع دیگری که توانست نوسانات ارزی را به حداقل برساند بحث جابه جایی پول و واریز آن روز بعد به حساب افراد بود، تصریح کرد: این اقدامات توانست جلوی خرید و فروش ارز مجازی و غیر واقعی که پولی در این میان جابه جا نمی‌شود را بگیرد.

زرآبادی با بیان اینکه نرخ ارز در آبان سال گذشته به ۲۰ هزار تومان هم رسید، گفت: در اوج تلاطم‌های ارزی خرید و فروش‌های غیر واقعی بر نابسامانی‌ها افزود.

وی با بیان اینکه جو روانی حاصل از خرید و فروش‌های کاذب با اقدامات به موقع بانک مرکزی از بین رفته است، افزود: این حجم از معاملات غیر رسمی که فقط روی کاغذ نوشته می‌شود و هیچ ظهور و بروزی در واقعیت ندارد،  خوشبختانه اکنون از بین رفته و در نهایت ثبات ارزی رخ داده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه سرو سامان دهی به بحث های صادراتی و بیمه‌ای نیز از کارهایی بوده که در روند کاهش و تثبیت نرخ ارز  موثر بوده است، افزود: در پی انجام این نوع اقدامات ارزهای خانگی نیز وارد بازار شده و تعادلی در نرخ‌ها در نتیجه آن  ایجاد شد.

وی با بیان اینکه باید در خصوص اینکه این اقدامات مقطعی بوده یا در دراز مدت نیز پاسخگویی کافی دارد بحث شود، تصریح کرد: اگر به صورت ریشه‌ای در بحث ساماندهی ارزی عمل شود اقدامات بانک مرکزی در این بخش قابل تقدیر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: باید برنامه مداری در بحث نرخ ارز داشته باشیم تا با اتفاقات هیجانی و رشد تقاضا در آینده نیز ثبات ارزی دچار تزلزل نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اکنون تقاضا روند کاهشی داشته و کنترل شده از این رو باید با برنامه ریزی بلند مدت و سیاست گذاری صحیح روند کنون ادامه یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
من دلار نمی خورم بجای کنترل دلار بیاید قیمت مواد غذایی خدمات دولتی اب برق گاز سوخت و .. کنترل کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر