بازدید 2715

افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت به بشکه‌ای 63 دلار نزدیک شد، قوت گرفتن تمدید طرح کاهش تولید نفت تا اواسط 2020 عاملی برای افزایش قیمت شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 21 November 2019

به گزارش فارس، امروز در بازار جهانی قیمت هر بشکه نفت برنت با 26 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 62 دلار و 66 سنت معامله شد.

نفت وست تگزاس آمریکا هم با رشد 34 سنت بشکه‌ای 57 دلار و 35 سنت به فروش رفت.

امروز قیمت بنزین در بازارهای جهانی کاهش داشت و با 18 سنت کاهش گالنی 165 دلار و 45 سنت عرضه شد. 

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز پنجشنبه پس از آنکه ‌گزارشی منتشر شد که اوپک و هم‌پیمانانش احتمالا طرح کاهش تولید نفت را تا اواسط 2020 ادامه خواهند داد و همچنین چین مذاکره‌کنندگان آمریکا را برای دور جدیدی از گفتگوها دعوت کرده است، افزایش یافت.

بر اساس منابع اوپک، کشورهای اوپک و دیگر هم‌پیمانان غیراوپکی‌اش در نشست ماه آینده طرح کاهش تولید نفت را تمدید خواهند کرد و همین عاملی شد تا قیمت نفت در بازارهای جهانی رشد کند در حالی که امروز قیمت نفت کاهشی بود.

پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم روز چهارشنبه اعلام کرد: روسیه و اوپک هدف مشترکی را برای حفظ توازن بازار نفت دنبال می‌کنند و مسکو همکاری‌های خود را درباره طرح کاهش تولید نفت ادامه خواهد داد.

در دیگر سو دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در میان افزایش تنش‌های تجاری با کشور چین، انتظار دارد که دو مصوبه در کنگره این کشور در حمایت از معترضان هنگ‌کنگ به تصویب برسد که به نظر می‌رسد این اقدام موجب خشم چین بشود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گزراش رویترز حاکی است که پایبندی به فاز یک مذاکرات چین و آمریکا و عمل به آن احتمالا به سال آینده موکول شود.

توماس وارگا، کارشناس ارشد کارگزاری PVM گفت: «با این سناریوها که در بازار وجود دارد انتظار بر این است که هم نفت و هم بازارهای سهام تحت فشار باشند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار