بازدید 5254
۵

سازمان سنجش : سهمیه‌ها باید ساماندهی شود

کد خبر: ۹۳۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 21 November 2019
مباحث عدالت آموزشی ایجاب می‌کند که سهمیه‌ها باید ساماندهی شود.

آقای ابراهیم خدایی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور که در سالن همایش دانشگاه علم و صنعت برگزار شد افزود: در این مشست مباحث سهمیه و تسهیلات دانشجویی و سهمیه‌هایی که طی سال‌های متمادی و براساس شرایط منطقه‌ای به دانشجویان تعلق می‌گرفت مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یک سری تسهیلات مانند تسهیلات فرزندان اعضای علمی در قالب ساماندهی کل سهمیه‌ها باید شکل بگیرد که در این راستا گزارش کامل ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.

آقای خدایی با بیان اینکه مباحث عدالت آموزشی ایجاب می‌کند سهمیه باید ساماندهی شود گفت: باید اجماع نظری در مراجع تصمیم گیری اعم از سیاست گذاری کشور، مجلس، شورای انقلاب فرهنگی و دولت وجود دارد که این بحث فرصت خوبی برای ساماندهی موضوع سهمیه‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: ما پیشنهاد‌های خود را ارائه داده ایم، ولی هنوز نهایی نشده است، باید این لایحه به امضای دو وزیر (وزیر علوم، تحقیقات وفناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) برسد که اگر صلاح دیده شد رسانه‌ای می‌شود.

وی ادامه داد: در مبحث سهمیه‌ها موضوع اعتراض داوطلبان مورد بررسی قرار گرفت، زیرا ما می‌خواهیم سطوح علمی دانشگاه‌های کشور افزایش یابد.

آقای خدایی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تغییر رشته برخی از داوطلبان دانشگاه آزاد از رشته دامپزشکی به رشته‌های پزشکی گفت: در شورای سنجش این موضوع مطرح می‌شود و چنان چه این افراد حتی نصاب نمره را کسب نکرده باشند موضوع در شورای سنجش مطرح و بررسی می‌شود.

وی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی کشور که صبح امروز و با شرکت ۵ هزار و ۲۳ داوطلب در ۲۸۶ شهرستان آغاز شد گفت: این آزمون با امنیت کامل برگزار شد و با توجه به قطع اینترنت حساسیت‌هایی وجود داشت، اما داوطلبان در امنیت کامل آزمون خود را آغاز کردند.

وی افزود: از ۵ هزار و ۲۳ داوطلب ۴ هزار و ۹۶ نفر توانسته اند کارت خود را برای ورود به آزمون استخدامی دریافت کنند و در هیچ یک از حوزه‌های آزمون مشکلی وجود ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵
فعلا سهمیه دارها دارن تو رشته ها و دانشگاه های خوب درس می‌خوانند و بعضی هاتون صلاحیت را نداشتن ولی به واسطه سهمیه پذیرش شدن
یکی از مهمترین اعتراضات به حق مردم این است که باید آموزش پزشکی به وزارت علوم بازگردد و به طور قاطع وزارت بهداشت که به جا یمنافع ملی، منافع پزشکان را درنظر میگیرد از اموزش پزشکی خارج گردد

همچنین هیچ سهمیه ای از نظر اکثریت ملت ایران مشروع نیست و همه سهمیه ها باید لغو شوند
ایشان میگویند :چنان چه این افراد حتی نصاب نمره را کسب نکرده باشند موضوع در شورای سنجش مطرح و بررسی می‌شود.
خوب اگر اینها حد نصاب رو داشتند که همون اول قبول میشدند؟؟
سهمیه ها باید حذف شوند زیرا عین تبعیض و بی عدالتی است و با قانون اساسی هم که همه احاد کشور را با هم برابر می داند مغایرت دارد . سهمیه ای ها شدیدا از نظر کیفی با غیر سهمیه ای ها تفاوت دارند حداقل حوزه علم و دانش را تخصصی و حرفه ای نگدارید !
تو را خدا بیاید این سهمیه بندی ها را برای یک بار برای همیشه بعد از چهل سال از ظهور انقلاب بردارید تا هر کی به جایگاه خودش برسد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان