بازدید 7000

معدوم‌سازی ۵۰ هکتار از مزارع آلوده جنوب تهران

پسآب و آب‌های نامتعارف موجود در شهرستان ری در مسیل رودخانه‌های قدیمی قرار دارد و در بخش‌های کهریزک، قلعه‌نو و قسمت‌هایی از بخش مرکزی شهرستان ری به دلیل سهولت دسترسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲ 20 November 2019

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان ری که با آب‌های نامتعارف آبیاری می‌شد، معدوم شده است.

به گزارش «تابناک»، فاطمه تاجیک، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پسآب و آب‌های نامتعارف موجود در شهرستان ری در مسیل رودخانه‌های قدیمی قرار دارد و در بخش‌های کهریزک، قلعه‌نو و قسمت‌هایی از بخش مرکزی شهرستان ری به دلیل سهولت دسترسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: محل‌های دسترسی به فاضلاب در سطح شهرستان شناسایی شده و با توجه به الگوهای کشت، کارشناسان از محل‌های احتمالی بروز تخلفات آگاهی دارند.

رئیس شبکه بهداشت ری با اشاره به لزوم معدوم‌سازی محصولات آلوده گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در حدود ۵۰هکتار از مزارع آلوده ری که آبیاری آن از طریق آب نامتعارف انجام شده، معدوم سازی شده است.

تاجیک با بیان اینکه براساس قانون هرگونه کشت محصولات کشاورزی با آب نامتعارف تخلف محسوب می‌شود و تفاوتی در نوع محصول و شیوه استفاده وجود ندارد، تصریح کرد: اغلب محصولات آلوده جزو سبزی و صیفی‌جات بوده و با توجه به تیپ کشت، تخلفات به صورت لکه‌ای و در بخش‌های مختلف به صورت ۱هکتار یا ۲هکتار مشاهده می‌شد.

وی گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از طرق مختلفی از جمله پایش و نظارت جهاد کشاورزی، گزارشات دهیاری‌ها و ... از نامتعارف بودن آب مورد استفاده و تخلفات مطلع می‌شود، لذا مشترکاً با نهاد مرتبط برای بازدید از تخلف صورت گرفته در محل حاضر می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت ری تاکید کرد: به استناد ماده ۶۸۸ قانون که استفاده از آب فاضلاب را برای هرگونه از کشاورزی ممنوع کرده، فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شده و پس از صدور رای دادگاه با توجه به ناسالم بودن محصول حکم بر معدوم‌سازی صادر می‌شود و در نهایت معدوم سازی بر اساس شرایط و موقعیت محصول انجام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل