بازدید 4912

معرفی قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام

کد خبر: ۹۳۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷ 19 November 2019
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار شهردار قم گفت: باید حق قم را به‌خوبی ادا کرد و در سایه آن کار‌های اساسی را در دستور کار قرار داد و تلاش کنید اقدام‌ها را در خصوص انتخاب قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انجام دهید تا حق قم بهتر ادا شود.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وی در این دیدار با تاکید بر اینکه در هیچ کجای دنیا همچون حوزه علمیه قم نداریم، اظهار کرد: حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام است و در سایه این ظرفیت می‌توان اقدام‌های اساسی و زیربنایی خوبی را برای شهر انجام داد.

وی با اشاره به چشم‌انداز شهرداری قم در جهت معرفی قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آینده‌ای نزدیک، تصریح کرد: این کار بسیار شایسته است البته باید به جد پیگیری کرد و نباید اجازه داد کسی مانع شود، حق قم در این زمینه ادا نشده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه سرچشمه انقلاب از قم بوده است، افزود: انقلاب از قم برخاسته و رهبر انقلاب هم از قم برخاسته است، وجود عظیم‌ترین حوزه علمیه در این شهر و بسیاری موارد دیگر که باید این مسائل به‌خوبی برای مردم تبیین شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: روز قم متعلق به همه مردم است و تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های باید برای بزرگداشت این روز اقدام نمایند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان