بازدید 39121
گرانی بنزین و ارتباطش با دعواهای سیاسی؛

تلاش‌ افراطیون برای تسلط بر پهنه سیاسی از رئیس‌جمهور تا رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی!

رئیس جمهور که مدعی اعتدال هم هست، درست در آستانه تصمیم تنش‌زای «افزایش قیمت بنزین» بر طبل اختلافات جناحی و سیاسی در چند سخنرانی زنجیره‌ای در استان های یزد و کرمان می کوبد و تا آنجا پیش می‌رود که انسان فکر می‌کند آتش تهیه توپخانه‌ای دارد برای یک هجوم زمینه‌سازی می‌کند...
کد خبر: ۹۳۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 21 November 2019

یکی از ضرورت‌های فعلی کشور در وضعیت خاص به وجود آمده، حفظ شرایط آرام و امن کشور برای پیگیری مطالبات بحق مردم از مسئولان و تصمیم‌گیران است. متأسفانه آسیب اصلی به این آرامش برای پیگیری مطالبات بحق مردم در بسیاری موارد از ناحیه افراطیون سیاسی و عملیاتی وارد می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ آلوده کردن فضای طبیعی و آرام برای پیگیری مطالباتی که از تبعات افزایش قیمت بنزین و یا تصمیم های مهم دیگر برای برون رفت از وضع اقتصادی فعلی باید گرفت از جمله حذف نفت از بودجه و امثالهم مانع اصلی است.

خواسته یا ناخواسته، افراطیون از طیف های مختلف سیاسی و یا افراد عملیاتی معترض در تجمعات که همکار خرابکاران و نیروهای سازمان یافته اغتشاش‌گر می‌شوند هر دو عاملان خطرناک برای آرامش و امنیت کشور به شمار می روند که در صورت موفقیت در پیگیری اهداف شان با ایجاد فضای بسته امنیتی که ناچاراً حاکم می‌شود، پیگیری هرگونه مطالبه بحق و اصلاح را از بین برده و راه را برای حل مشکلات مردم می‌بندند.

یک دسته از این افراطیون را روزهای گذشته در میدان اعتراضات خیابانی مشاهده کردیم که ناخواسته به دلیل روحیه افراطی گری عمله نیروهای اغتشاشگر و خرابکار و بعضاً اراذل و اوباش و سارقین و غارتگران حرفه‌ای شدند و انواع خسارات را به اموال عمومی و خصوصی مردم وارد کردند و موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان هم شدند.

طبیعی و بدیهی است که هر اقدام افراطی در صحنه اعتراضات بستر را برای ورود و به دست گرفتن ابتکار عمل توسط نیروهایی که با برنامه و غرض قبلی در جمع حاضر شده اند، فراهم و اختیار هدایت جمعیت را به آنها می‌سپارد و آنچه نباید پیش بیاید اتفاق می‌افتد که اکثریت حاضر در صحنه هم آن اقدامات را تأیید نمی‌کنند، ولی دیگر قدرت جلوگیری هم ندارند.

همین اتفاق در بین سیاستمداران افراطی چه سابقه افراطی‌گری داشته باشند چه نداشته باشند، پیش می آید. در چنین شرایطی، مواضع افراطی آنها فضا را آشوب زده و ملتهب می‌کند. این روزها متأسفانه از کسانی این موضع افراطی و نامناسب دیده می‌شود که اتفاقاً مسئولیت ایجاد و حفظ آرامش به عهده آنهاست.

رئیس جمهور که مدعی اعتدال هم هست، درست در آستانه تصمیم تنش زای «افزایش قیمت بنزین» بر طبل اختلافات جناحی و سیاسی در چند سخنرانی زنجیره‌ای در استان های یزد و کرمان می کوبد و تا آنجا پیش می‌رود که انسان فکر می‌کند آتش تهیه توپخانه‌ای دارد برای یک هجوم زمینه‌سازی می‌کند.

رئیس جمهوری که خود مسئول و مجری اصلی تصمیمی می‌خواهد باشد که باید چند روز بعد عملیاتی شود و زمینه‌سازی لازم باید برای کنترل تنش‌های آن صورت گیرد، شرایط کشور و اختلافات را تشدید و درست انگشت بر اختلافات در سطح سران قوا که تصمیم مشترک آنها قرار است اجرا شود می‌گذارد و تشدید اختلافات گذشته و جاری را دامن می‌زند.

یا اینکه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حد یک نماینده و سیاستمدار ناشی و تازه کار در اوج ناآرامی‌های کشور مواضعی اتخاذ می کند که موجب تشدید ناآرامی‌ها و جراحت حساسیت‌های مردم می‌شود. در مورد نرخ گذاری جدید بنزین و زیر سوال بردن سران قوا که تصمیم گیر فعلی شرایط بحرانی کشور هستند، به نظر می‌رسد این اقدامات با هر انگیزه‌ای، منجر به حاکم کردن تفکر افراطیون بر کشور می شود و این موضوع در اوضاع کنونی سهم مهلک برای امنیت کشور است که کار را هم برای برون رفت از شرایط اقتصادی فعلی سخت و سختر تر می کند.

به نظر می‌رسد بر همه مدیران، مسئولان و نخبگان کشور فرض است، اجازه حاکم شدن تفکر و مواضع افراطی این قبیل افراد که در طیف‌های مختلف و سیاسی کشور هم متأسفانه حضور دارند، ندهند و جدی در خصوص کنترل آنها اقدام کنند.

 قطعاً در این روزها و آینده نزدیک، مباحث چالشی و تصمیمات مختلفی لازم است برای شرایط خاصی اقتصادی کشور و اقتصاد بدون نفت اتخاذ شود که نزدیک بودن این ایام به انتخابات و مواضع تبلیغاتی می‌تواند تبعات منفی بیشتری داشته یاشد و این مسأله موظبت و مراقبت بیشتری را طلب می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۲۰۵
انتشار یافته: ۱۱۳
از نشانه های مظلومیت شیعه همین تندروهان ...
رئیس جمهور خودش هم از سهمیه بندی خبر نداشته
گل بود به سبزه نیز آراسته شد
جون اینها سباستمدار نیستند علم سیاست نمی دانند اینها رئیس هستند ارباب هستند ، بدون ضابطه. سمت گرفته اند ، ، اگر مردم درست انتخاب می کردند اینها را انتخاب نمی کردند
تلوزیون هرشب جناب رییسی رو به یک بهانه ای نشون میده ولی به سختی سخنرانیهای رییس جمهور رو پخش میکنه پس رییس جمهور مجبوره در اجتماعات عمومی حرفهاش رو بزنه و این تنها فرصت ایشون برای صحبت بدون سانسور با مردم. جالب این که تا زماتی که جناب رییسی تولیت آستان قدس بودن هم به کرات تلوزیون برنامه های ایشون رو پوشش میداد. ولی واقعا هیچ خبری از تولیت جدید آستان قدس در تلوزیون نیست واقعا این چه دستانی است که صدا سیما با این هزینه زیاد رو در اختیار یه طیف و گروه خاص قرار داده. تابناک اگر به دنبال عدالت و حقیقت هستید بد نیست در این مورد تحقیقی انجام بدید که چرا در صدا وسیما به افرادی خاص بیشتر پرداخته میشه و فرصتهای بیشتری در اختیارشون هست
دل خوشی داری تابناک...مثلا الان که اسم تندرو رو یدک نمی کشید و نت رو قطع کرد...
فرقش فقط اینه تندروها یک دفعه کره شمالی مون می کنن، کندروها یواش یواش
خیلی تشکر می کنم که اینطرنت رو وصل کردین، الان میتونم ایمیل هام رو ببینم، وضعیت آب و هوا رو تا 10 روز آینده در گوگل ببینم، با طرف خارجی که منتظر ایمیل من هست برای صادرات هماهنگ کنم، میتونم اطلاعات پزشکی در مورد بیماری بعضی از اعضای خانواده ام در اینطرنت ببینم و عوارض دارو های مصرفی را در سایت معروف Drugs.com و Wikipedia ببینم... خلاصه اینکه بر سر ما منت گذاشتین که اینطرنت رو وصل فرمودین، شما بهترین هستین و ما خیلی به شما جفا کردیم. خدا بهترین قاضی است و بهترین شاهد.
الان مردم دیگه خیلی هارو شناختن ...به جای اینکه استعفا بدن دارن برای انتخاب برنامه میریزن
من که بعید میدونم مسئولین ما برنامه ریزی و اهدافی داشته باشن. هر چه پیش آید خوش آید میرن جلو. وگرنه برنامه ریزی هر جقدر ضعیف هم باشه یه اصول و ثباتی رو‌حاکم میکنه.
تابناک جان مادرت حرف مارو برسون تو حداقل
اقا مطالبه ی مردم بنزین 3 هزاری نیست والا نیست به ولله نیست
با دو برابر این یارانه هم نمیشه گذران کرد
من مسافرکشم
همین الان قیمت وسایل ماشین رفته بالا
ما اخه دردمونو به کی بگیم
چرا اینقد از دهن مردم حرف میزنید...ما مردم نیستیم؟
افراطی مثل شریعتمداری
تیتر اخبارش : همه رو اعدام کنید ؛ حالا نوبت انتقام هست ؛ اصلاح طلبان ترسیدن که در اغتشاشات اخیر دستشون رو بشه و......
یکی از دلایل اصلی این وقایع نا امیدی مردم از روند دموکراسی و صندوق رای هست.چیزی که ترو خشک رو میسوزونه.وگرنه چه دلیلی وجود داره که بعد از اون همگرایی ملی برای انتخابات ریاست جمهوری کار به این درگیری های وحشتناک کف خیابون منتهی بشه.
آره...
این 6 سالی که فردی اعتدال گر اومده خیلی خوبه
افزایش نارضایتی مردم یک سیاست برای گرفتن امتیاز از گروه مقابل در آستانه انتخابات بود. البته از کنترل خارج شد.
در فضای سیاسی که مردم سالاری، شفافیت و پاسخگویی وجود ندارد این فجایع هم پیش می آید.
دیگه برای من مهم نیست کدوشون ریس جمهور یا نماینده میشه وقتی نه اصلاح طلبش نه اوصولگراش هیچکدام مردم براشون مهم نیست
یا خس و خاشاکیم یا اغتشاشگر
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دمت گرم آقا وحید
تابناک لایکهارو سانسور نکن تورو به جدت
اسفند التماس میکنن که بیاین رای بدین.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
مگه قراره با رای انتخاب بشن ؟!
فصل جدیدی از حیات برای جامعه ایرانی شروع شد که متمکنان در پی افرایش سرمایه و 80 در صد مردم برای سیر کردن شکمشان باید بدوند تا عقب نمانند و در این جامعه پول و پول و پول حرف اول را می زند نه دین و خدا و قران
سوال "" آیا جامعه ایرانی در آینده نه چندان دور جامعه ای سکولار خواهد بود ؟؟؟؟؟؟؟
خودتون رو خسته نکنید این اتفاقات معلوم کرد تصمیم گیرنده تند رو ها هستند و بقیه هیچ کاره هستند-دیگه هرگز رای نمیدم
قسمتون قبول حداقل دمب خروسو بهتر بپوشونید!
این وسط شما هم خوب بلدید با افراطی خوندن بقیه واسه خودتون از این نمد یه کلاهی درست کنید و نامزد معرفی کنید و ژست اعتدال و میانه روی و ازین چرندیاتی که امثال روحانی رو پیروز کرد بگیرید.
تو خوبی
امیدوارم جناب رئیس جمهور فقط یک بار منصافانه به سخنان و وعده های خود و عملکرد وزیرانش توجه کند در شرایط سخت هنر و کارآیی مسئولان مشخص می شود آیا توانایی دارند مردم را با کمترین آسیب از بحران ها خارج کنند به نظر می رسد وزیران دولت بیشتر با وعده و همچنین انداختن تمام فشارها به دوش مردم راحت ترین راه را انتخاب کرده اند
روحانی خودش ایستگاه اخر افراطیون هست با این تصمیمات ضد مردمی یک شبه اش
جنگ قدرت است و در این میان مردم و کشور نادیده گرفته می شوند.
اگر جناح های مختلف بجای حرفهای صد من یه غاز برای اقتصادمون، فرهنگمون، پیشرفتمون کار میکردند الان ما مشکلی نداشتیم، هیچ کشوری هم تو دنیا نمیتونست ما رو تحریم کنه
از غر زدن الکی باید دست برداشت و کار کرد
کار و تلاش جهاد اصلی است که در دینمان اسلام به آن تاکید فراوان شده
که متاسفانه در روزگار ما آدما بجای کار کردن فقط دارن حرف میزنن و غر میزنن
تابناک

بسیار جای نتعجب است که تحلیل شما در معرفی و یا بهتر بگویم تاختن به افراطیگری انچان یک سویه است ، که از رسانه ای مانند تابناک تا حدی بعید به نظر می‌رسید ، بعید نیست تحت تاثیر تند روها و افراطیون جناح راستی قرار گرفته باشید که این روزها بیشتر و به طور کلی کوبیدن بر طبل افراط و حذف و تهدید یک رویه معمول و یا شاید یک راهبرد سیاسی شان می باشد،

اما افراط و افراطیگری باند و گروهایی که اغلب در تفرقه انگیزی و ایجا فضای تهیج و تفریط در کشور از مشخصه بارزشان می باشد مانند کیهان و حسن عباس و .... را در چنین موقعیت و تحلیلی از افراط گرایان تفریق گرفتن کلیت موضوع و مقاله تحلیلی اینچنینی را اقیم و نارس جلوه می دهد ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
به هر حال تو این کشور تنها نهادی که می‌شه با طیب خاطر بهش هر اسنادی داد (که حالا در اینجا چندان بیراهم نیست ) دولته. از باقی عزیزان مگر میشود گله‌ای کرد،،،،
سلام
کاملا موافقم
هرچند امیدی به شنیده شدن این حرفها از سوی جناح های سیاسی نیست. مخصوصا وقتی عطش شیطانی غلبه بر رقیب انتخاباتی، بالا بزند.
مثلا تیتر روزنامه رسیمی دولت نکات رهبری در باره تفوق امنیتی و نظامی بر دشمن را اینگونه تیتر می کند که انگار منظور رهبر دقیقا و فقط همین سرکوب های اخیر است.
مثلا الان اختلاف دارن باهم؟
لابد بد و بدتر
چون کسی رای نمیده .
اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا ...
پهنه سیاسی کجا بود!؟

اگر پهنه سیاسی وجود داشت که وض این نبود
جون بچه هاتون هر کاری خواستید کنید. انقلاب رو به تمام دنیا صادر کنید. فقط اینترنت رو قطع نکنید. تمام دلخوشی ما به همین چند گیگ اینترنته . همین یه دلخوشی رو هم از ما گرفتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
برای حق اولیه ات، التماس نکن عزیزم. منم گرفتارم و نیاز به اینترنت دارم ولی التماس اینها رو نمیکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
مشکل میلیونها مردمی که این چند روز به خیابانها آمدند قطعی اینترنت نبود اخوی. صف شما معتادان به اینترنت از صف ملت ایران جداست.
همانطور که آشوبگران باید پاسخگو باشند، رئیس جمهور نیز باید پاسخگو باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
مشکلی بود با 124 تماس بگیرید
تابی اینترنت چی شد؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
شما با 124 تماس بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
با 124 تماس گرفتم دایورت کرد !!!
کسی به فکرش هم خطور نمیکرد که آقای روحانی این طوری از آب دربیاد و اینقدر عافیت طلب بشه و به صندلی ریاست بچسبه و رکورد ترینها از خودش بجا بذاره ! و از همه مهمتر سوپاپ اطمینان افراطیون باشه و آب به آسیاب اونها بریزه . ترامپ با همه بدی ها و عیبهایش ، هرقولی که در زمان کاندیداتوری داده بود مو به مو اجرا کرد و میکنه ، دیوار مکزیک و تعرفه چین و برجام ایران و .... حالا چه خوب و چه بد .اما دریغ از یک قول آقای روحانی که به فعل تبدیل شده باشه ، رئیس جمهور ما تا جایی پیش میره که خطری متوجهش نشه ، مبادا که آرامشش بهم بخوره ؛ تا هشت سال رو بگونه ای سر کنه که بعد از اونهم شاید سر از مجمع تشخیص مصلحت در بیاره و به ریش حداقل ۲۴ میلیون نفری که از جون براش مایه گذاشتند و دو با بهش اعتماد کردند بخنده .جناب روحانی :شک نکنید که خنثی ترین و عافیت طلب ترین رئیس جمهور تاریخ ایران لقب خواهید گرفت . شک نکنید!
بابا تا کی میخوایم سیاست بازی کنیم
کی میخوایم کار بکنیم؟
کی میخوای برای کشورمون برای اقتصادمون برای صنعتمون برای فرهنگمون کار بکنیم و زحمت بکشیم؟
با حرف زدن و کارای سیاسی کردن نه تنها کشور ما بلکه هبچ کشور دیگه ای پیشرفت نکرده!!!
اگر نصف زمانی که مردم کشورمون غر غر میکنن رو برای کار کردن صرف میشد الان تبدیل به یه کشور پیشرفته شده بودیم و نیازی به فروش نفت نداشتیم!!!
مادامی که از محل درآمد نفت خرج میکنیم و پول آسان میخوریم وضع همینه، فقط بلدیم غر بزنیم و بجای کار کردن مردمون سیاست بازی میکنن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
عمو جون حکومت باید زمینه را آماده کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
نمیدونم چرا فکر می کنید بقیه زحمت نمی کشن، بقیه توی صنعت نیستن و بقیه پول آسان می خورن. به خدا داریم شبانه روز برای یه لقمه جون می کنیم. این حرفارو شما غرغر میبینید احتمالا چون الحمدلله شکمتون سیره. کسی که نداره و گیر یه لقمه برای زن و بچه شه میاد فریاد میزنه وگرنه کسی که درد بهش نیومده که کار خودشو ادامه میده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
ایران
کشور از دست دادن فرصت ها و حرف و حرف و ادعا و ادعا
از صبح تا شب از مسوولاند گرفته تا صدا و سیما
همه دارند انشا خوانی می کنند و شعارهای بی اثر می دهند
ولیکن در عمل فساد و هدر دادن منابع و فلاکت اقتصادی و بدبختی های اجتماعی ببار می اورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
اولا ۱ بار پست بزار!
دوما پیشرفت بدون داشتن ارتباط درست و سازنده با دنیا حاصل نمیشه! کره جنوبی, ژاپن, و حتی چین ارتباطشون با دنیا رو تقویت کردن نه این که یک جزیره درست کنن! شما تولید داشته باشی ولی نتونی صادرش کنی به چه دردی میخوره؟!
کمی تفکر....
تمام این مسائل تنیجه گوسفند دانستن مردم هست آن شا الله یک چند دقیقه ای، در خلوت فکر کنیم اگر من دیگران را ابله و نادان بدانم خودم اول احمق و نادان هستم آن شا الله بدانیم خداوند فرق فاحشی بین مخلوقات خود قرار داده گوسفند گوسفند هست آدم هم آدم بیایید بهم احترام‌ بگذاریم بقای من در گرو بقا شماست
لطفا نتو وصل کنید.
لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
وصل شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
قطع شد :|
اصولگراهآ و افراطیون با حمایت خود از طرح بنزینی رییس جمهور عملا ریزش آمار و رای را تجربه خواهند کرد

در واقع بیشترین ضرر از طرح بنزین را اصولگراها خواهند دید
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
اتفاقا اصلاح طلب هایی نظیر احمدی نژاد و فردوسی پور بیشتر از گرانی بنزین حمایت کردند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
یعنی میخوای بگی امثال معصومه ابتکار افراطی نیستن ؟
شاید که نه حتما اگر همدلی و اتحاد بین این قدرت درسایه با قدرت رسمی دولتی وجود میداشت مشکلات چندین برابر کاهش میافت . اگر این نیروها و قدرت ها همگرا میشد مطمئنان با پشتیبانی مردم نیز مواجه میشد و دژی رسوخ ناپذیر ایجاد میشد .
ولی چه کنیم که از ماست که بر ماست . دعواهای سیاسی و جناحی که به سادگی به کف جامعه میاید و هر جناح برای از بین بردن دیگری به حق یا ناحق مواردی را برای حذف جناح رقیبش به صحن جامعه میاورد که نتیجه ای جز یاس و نا امیدی و موج نارضایتی در کشور نداشته و نخواهد داشت .
حس امروز ملت چون رعیتی است که در دعواهای اربابان خود همچیزش را باخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
جو نده هیچ دو قدرتی وجود نداره
این کلکا قدیمی شدن
سلام، تحلیل نسبتا خوبی هست، اما آنهایی که از شفافیت میترسند از هر دو طرف این هجمه رو راه انداختند تا بتوانند از این طریق راه فراری برای خودشون پیدا کنند.
جمله «اعتراض حق ملت هست» هم دیگه فقط یک شعاره
سلام ۴۰ سال هست که ما میگم ..با توجه به موقعیت حساس کنونی باید اتحاد همدلی و ارامش فراهم شود تا در بستر ارام به مطالبات مردم رسیدگی شود و همیشه هم گفتیم با توجه به گرانیها الان نوبت مسوالین هست که به کمک مردم بشتابند و از گران شدن اجناس و کالاهای اساسی مردم جلو گیر کنند ولی افسوس و صد افسوس که فقط در حد شعار باقی ماند وکمر مردم بخصوص قشر کارمند و بازنشسته ها از زیر بار گرانیها شکسته ما نمیدونیم‌کی باید این موقعیت حساس عادی بشه و چه کسی باید به حقوق و خواسته ها و‌مطالبات مردم برسد من که میدونم مردم هم نسبت به حرفها نا امید شده اند و هم نسبت به مسوالین بی اعتماد شدن
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
ما همیشه باید حواسمان به دشمن باشد و از دشمن که در کمین ماست غافل نشویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
چون گنده تر از دهانشان حرف میزنند .اول به توانت نگاه کن بعد عورد بده! این بلای دامن گیر مملکت است من من را ول کن اخر سر مردم اند که تاثیر گذارند نه توان نظامی!
ماهیچ چیز از این دولت نمیحام هیچی. چون بخاهیم هم نمیدن. ما فقط ارامش میحاهیم. یه تکه نونی پیدا میکنیم با ارامش بخوریم. اونا هرچی پول دارن بدن اقازاده ها بخورن. فقط بزارن این چند صباحی که زنده ایم لااقل در ارامش باشیم.
پاسخ ها
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
شاید شما نخوایی، اما ما می‌خواهیم حقمون رو هم می‌خواهیم، شما از طرف مردم و جوان‌ها صحبت نکن، سرمایه مملکت هم ارث پدر کسی نیست که شما میبخشی به مثلا آقا زاده ها، حق بیت المال حق اون کارگر و رفتگر و معلم و بازنشسته و جانباز و جوانهای این مملکته،هر چیزی از نازکی بشکنه زور و ظلم از کلفتی میشکته
تابناک دارای ضدمردم حرف میزنی ؟ چرا مردم از این افزایش بنزین ناراحت و کلافه اند شما در فکر توجیه هستی؟؟
در حال حاضر شرایط اقتصادی مردم و حتی کشور مطلوب و مورد قبول اکثریت مطلق مردم از جمله حقیر سرا پا تقصیر است پس دستگاهای ناظر لازم است نظارت بیشتری داشته باشند تا کالاها گران نشود و مردم عزیز خدای ناکرده دچار مشکل معیشتی نشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
سلام زینال... کا چطوری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
از سوعیس هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
ماشالله زینال خان، از اون ور دنیا دارید، به جای اکثریت مردم نظر می دید؟ آره واقعا شرایط اقتصادی خیلی خوبه. وام ازدواج تو کشوری که هستی چقدره؟
این سیاست گرانی بنزین با سیاست ها و شعارهای انتخاباتی ۳۰۰ درصد اختلاف ماهوی و راهبردی دارد . این سیاست اینچنین تعریف شده است که در زمانی به دلایلی که مصلحت ایجاد کند میشود از شعور سیاسی و اعتماد مردم سو استفاده سیاسی هم‌کرد . این سیاست های هیجانی برای کشوری که خود بزرگترین دخایر زیر زمینی را دارد درست نیست که با دامن زدن گرانی ناگهانی در سوخت و حامل های سوخت مردم را به خیابانها کشاند و از این طریق به افکار عمومی پاسخ داده شود که ما با گران‌کردن‌بنزین خواسنیم دشمن را شناسایی کنیم . مگر کم در این‌چهل سال با انواع کلک های سیاسی چه بسار بسیاری از جوانان از استخدام ادارات باز ماندند. این سیاست ها مال قرن سال پیش هست . برای جوامع رو به رشد هیچ اهمیتی ندارد . شکاف شدیدی بین مردم ایجاد شده است . اعتماد از دست رفت . حداقل به ملت رای دهنده احترام نمیگدازند پیش خدا که جوابی دارند ؟ دیگر اعتماد نمیکنم و رای نخواهم داد حتی اگر بیگانه و اجنبی قرار هست رییس جمهور شود
این اینترنت کی وصل می شه؟
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دوست عزیز الان مشکل ما جوانان اینترنت نیست مشکل رقم پایین وام ازدواج است شما باید بگویی پس این وام ازدواج کی دو برابر می شوداینترنت جز زیان چه سودی برای ما دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
داره وصل میشه من دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
زینال خدایی کسی بله رو گفته تو دنبال وامی؟!
این آقای رییس جمهور, دو مرتبه هم به صدا و سیما تاخت در خلال همان سخنرانی های زنجیره ای, صدا و سیمایی که قرار است موصوع افزایش قیمت بنزین را اطلاع رسانی و پوشش بدهد. واقعا رفتار آقای رییس کاملا عجیب و غریب و مرموز.... بود.
یک نفر نمیگه اینترنت کی وصل میشه؟؟؟!!!تموم نشد۲۴ساعت؟ملت کار دارن بیکار نیستن اخه نصف جوونای ایران الان با اینترنت کار میکنن اخه این چه وضعیه درست کردیییین!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
وصل شد
چرا تابناک اسم نویسنده های مطالب رو نمی نویسه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
برای اینکه آزادی در حد مطلق است، و ممکنه مشکلی برای نویسنده ها پیش بیاد
تندروها نمیخوان اینترنت رو وصل کنن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
حالا روحانی که تندرو نیست چه گلی به سرمون زده
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
اتفاقا تندروها مشکلی با ایترنت که وقت همه ما جوانان را گرفته و به هدر داده بود ندارند کنروها هستند که دائم از قطع اینترنت که عامل بسیاری از مشکلات و اختلاس ها در جامعه است می نالند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
خدایی زینال تو واسه وقتت ارزش قائلی هرکی کامنت گذاشته جواب دادی؟
اعمال تندروها اصلا قابل پیش بینی نیست که بتوانیم تصمیم گیری درباره نحوه رفتارمان انجام دهیم اما به اندازه کافی با این قشر مدارا شده و کشور از اینها ضربه خورده انها کورکوررانه هدف خود را دنبال می کنند و منطق و مدارا این توهم را برای انان ایجاد می کند که حق به جانب انهاست
توروخدا یه پیگیری بکنید ببینید اینترنت کی ‌وصل‌میشه من کلی کتاب سفارش داده بودم برسن موندن رو هوا نمیدونم الان چیکار کنم !!!
مبنای کلی این مقاله اشتباه است چون هر دو ماجرای بنزین و حوادث یزد و ... می تواند ریشه در یک عامل مشترک باشد. همین عامل هم هست که سبب شده رئیس جمهور بعد از رویدادهای اخیر، بازهم به ایجاد زمینه نارضایتی توجه داشته باشد. نمونه آن همین افزایش 5-10 درصدی خودرو (برای مثال قیمت 55 تومن پراید) است. عوامل زیادی را هر جناح ممکن است مطرح کند. یک سایت بدون اینکه مستقیما دو حادثه را بهم ربط دهد توالی دستگیری مختلس چندهزار میلیاردی و ارتباط آن با بستگان رئیس جمهور و ماجرای بنزین را توالی دو ماجرای تاثیرگذار دانسته بدون اینکه بهم ربط بدهد. بهرحال این عوامل جدای از دیدگاههای جناحی قابل بررسی است.
معنای تدبیر را هم در این دولت فهمیدیم، راستی احوال فریدون خان چطوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
تشریف بردن مرخصی ؟
بعنی شما که گران میکنید معتدلید
مردمی یکی که نوش شب نداره بخوره با افزایش قیمت بنزین اعتراض کنند تندروند؟!
گی بود ،کی بود ، من نبودم شروع شد.
هر چند که به جناح اصلاح طلب هم هیچ امیدی (حتی به اندازه سر سوزن) نیست .میشود گفت بزرگترین آسیبها از ناحیه اصولگراها که معمولا خود را فرا قانون هم میدانند به کشور و مردم وارد شده است . اینها معمولا در بحرانها غیب میشوند و بعد از بحرانها سخنرانی های تندشان گل می اندازد.
تا به حال هیچگاه این مقدار تریبونی که در اختیار اصولگراها بوده ،در اختیار اصلاحطلبها نبوده است.خدا کند از دست هر دو جناح راحت شویم.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
مثلا خیلی زیرپوستی و بدون ایجاد گارد و مقاومت، از اصلاحطلبان دفاع کردی؟! همچین یکی آروم و نمایشی به میخ یکیم مهلک و مرگبار به نعل!! البته که هیچکدوم خوب نیستن،اما در واقعیت تحلیلی اگر این کشور دستاوردی هم داشته،حاصل زحمات و مقاومت و مداومت بخش اصولگرای حکومته،از معدود دستاوردهای قابل ذکر در سطح ملی هم افزایش توان و اقتدار نظامی و گسترش دایره نفوذ سیاسی در منطقه هست،که حقیقتا دستاورد بسیار بسیار بزرگ و مهم و اصلی هم هست اما حیف و صد حیف که کام معیشت مردم شیرین نیست تا لذت این دستاورد رو کامل بچشن،حسن روحانی واقعا غم انگیزترین و بی دستاوردترین رییس جمهور ایران از زمان مادها تاکنون بوده،حتی خاتمی فول لیبرال در میادین بین المللی ترسو هم بسیار بهتر و بیشتر ازین روحانی،کارکرد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
توجه داشته باش که دولت روحانی بدترین دولت بعد از انقلاب با حمایت اصلاح طلب ها رای آورد
عملکرد رادیو و تلویزیون دولتی در حوادث اخیر به قدری ضعیف بود که فکر کنم اونهایی هم که ماهواره ندارند باید تهیه کنند. حداقل تو ماهواره از اخبار لحظه به لحظه آگاه میشیم.
اينترنت !؟
چرا اینترنت رو برای دانشگاه ها ی تهران وصل کردن . مگه ما آدم نیستیم .من تو همین هفته به خاطر دسترسی حداشتن به برنامه های معاملات آنلاین و معتملات بازی که داشتم تا الان ۱۰ ملیون ضرر کردم و هیچ کس هم جبرانش نخواهد کرد . یه عده اعتراض کردن ، ما باید تاوانش رو پس بدیم . حتی الان که شرایط عادی شده . به خدا ظالم ترین ظالم ها هستید . الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم
تندروها وکندروها فقط سرعت حرکتشون فرق داره وگرنه هر دو تا به سمت نابودی ایران حرکت میکنند
چرا از افراطیون مستقر در صداو سیما نمیگین که از 92 تا حالا با دلیل و بدون دلیل دولت رو میکوبن و چوب لای چرخش میذارن؟؟؟
البته این مسائل تو همه دولت ها بوده مخصوصا دولت احمدی نژاد ولی کسی اینجوری به این حجم به رئیس جمهور توهین نکرده .....
تابناک بی انصاف شما خودتون بهتر از هرکسی از مشکلات فعلی در اداره کشور و ریشه های آن خبر داری پس اگر قدرت و اجازه تحلیل منصفانه نداری بهتر است سکوت کنی. از دولتی که در شرایط فعلی هم درگیر بدترین و شدیدترین نوع تحریم هاست (تحریم هائیکه همین تندروها مسبب ایجاد آنها هستند و نه دولت فعلی) و در داخل هم تحت هجوم و تهدید تخریب تندروهای داخلی است چه انتطاری داری؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
استعفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
پس نقش برجام این وسط چی بود؟؟!!
همه این هیاهو را راه انداختند که قضیه مبارزه با فساد فراموش شود
من موافق با رییس جمهور نیستم اما مشخصه شما خیلی مخالفی :) .
این مملکت با اینجور افراد درست نمیشود ، خودخواه و منفعت طلب و پر ادعا ، خدا عاقبت این مردومو بخیر کنه،تابناک منتشر کن...
جالبه تا الان نگفتند تقصیر احمدی نژاده گرونی بنزین والا تو چهار سال اول که روحانی میگفت همه چیز تقصیر احمدی نژاد فکر کنم دیگه خجالت میکشن گرونی را بندازن تقصیر اون.برام جالبه اینه که این همه کارای احمدی نژاد را مسخره میکردند حالا دارن مثل اون یارانه میدن.
در مناظر هم مشخص شد ادم تند روییست
تند روی و اصلاح طلبی واژه های به درد نخوری در بدنه سباسی کشور است که دردی از امور را درمان نکرده است اگر این دو جناح ساختار و برنامه درستی داشتند و مثل دو حزب رقیب در دیگر کشورهامواظب رفتار و آمال هم بودند و قدرت سباسی لازم را در اصلاح امور جاری کشور داشتند میشد گفت که تاثیری در روند سیاسی کشور دارند در ثانی وجود یا عدم وجود این دو جناح هیچ تاثیری در کشور نداشته و صرفا در زمان نزدیک به انتخابات با وعدههایی که هیچوقت عملی نشده داعیه دفاع از حقوق مردم سر میدهند و وقتی در مسند قرار گرفتند به هیچ یک از وعدهای خود عمل نمیکنند صرفا تسلط بر پهنه سیاسی کشور استفاده از رانت ها و چنگ انداختن بر منابع مادی کشور است و این در سالهای گذشته بر همگان ثابت شده است وجود جناح مختلف سیاسی برای اصلاح امر لازم است حال آنکه در کشور ما عکس آن اتفاق افتاده اگر چنین نبود مشکلات و مصائب اجتماعی که امروز دامنگیر مردم و کشور شده وجود نداشت
چرا نام رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس را همانگونه که نام رئیس جمهور را بردی نمی بری . ایشان آقای ذوالنور هستند که فرموده اند کاری جز پائین کشیدن رئیس جمهوری ندارند. خوب وقتی ایشان اینقدر در بیان صراحت دارند، چرا شما نام ایشان را نمی برید. ایشان میخواسنند طرحی بر توقف گرانی بینزین به مجلس نیز بدهند که ندادند و یا اینکه ایشان در صدد استیضاح رئیس مجلس نیز در دست دارند.
کشور ما اساسا کشور افراطی هست. با همه دنیا و بین حاکمیت و مردم با هم مشکل دارند چون فرهنگ افراطی گری سالهاست ک نرم جامعه بوده.
مملکتی که در آن مطبوعات آزاد و مجلس منتخب مردم واقعی و امکان اظهار نظر واقعی مردم و بخش خصوصی واقعی نداشته باشد
بهیچ وجه پیشرفت نخواهد کرد
نه در اقتصاد و نه در هیچ بعدی از ابعاد توسعه
بقیه اش همه حرف و شعار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
جانمان فدای رهبر .. فقط همین
الان دقیقا منظورت از این متن چی بود؟

همینطوری یه چیزی گفتی که گفته باشی؟

یک نفر فکر نکرد که چرا بیشتر اعتراضات در مناطق کمتر مرفه رخ داد؟
تو را یه خدا بس کنید این آسمون ریسمون کردن رو

مردم تحت فشارند و کارد به استخوانشون رسیده
واقعا آمار مثبت و منفی زیر نظرات خوانندگان قابل تامل است.
همین نسبت را هم باید به کل جامعه تعمیم داد.
بسیار قابل تامل برای مسئولینی که سر زیر برف کرده اند و صدای ملت را نمیشنوند.
اسفند جواب همه رو يكجا مي ديم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی