بازدید 21224
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

مجلس پیش از تصمیم سران قوا برای بنزین طرح داشت/ ایران نباید با کشورهایی که حقوقشان دلاری است، مقایسه شود

پس از تصویب موضوع افزایش بهای بنزین در شورای عالی سران سه قوه، یکی از نخستین نهاد‌هایی که به این تصمیم واکنش نشان داد و اعتراض بسیاری کرد، مجلس شورای اسلامی بود، به گونه‌ای که حتی برخی نمایندگان، طرح‌هایی نیز برای رد مصوبه سه قوه در برنامه خود گذاشتند.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 19 November 2019

مجلس پیش از تصمیم سران قوا برای بنزین طرح داشت/ ایران نباید با کشورهایی که حقوقشان دلاری است، مقایسه شودپس از تصویب موضوع افزایش بهای بنزین در شورای عالی سران سه قوه، یکی از نخستین نهاد‌هایی که به این تصمیم واکنش نشان داد و اعتراض بسیاری کرد، مجلس شورای اسلامی بود، به گونه‌ای که حتی برخی نمایندگان، طرح‌هایی نیز برای رد مصوبه سه قوه در برنامه خود گذاشتند.

به گزارش «تابناک»؛ نمایندگان فراکسیون امید، دو طرح سه فوریتی و دو فوریتی آماده کرده بودند که به محض ورود به مجلس، تقدیم هیأت رئیسه مجلس شود تا ضمن رد مصوبه سران سه قوا، طرح جایگزین برای افزایش قیمت‌ها ارائه شود.

اما پس از سخنان رهبر انقلاب، فراکسیون امید، طرح خود را از دستور خارج کرد؛ با این حال، برخی نمایندگان به ویژه نمایندگان منتسب به پایداری، همچنان بر باور خود در خصوص افزایش نیافتن بهای بنزین پافشاری داشتند.

حجت الاسلام ذالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی، طرح استیضاح لاریجانی را در همان روز کلید زد و با جمع آوری حدود پنجاه امضا از نمایندگان، خواستار برکناری لاریجانی شد؛ البته برخی دیگر از نمایندگان مجلس نیز در اعتراض به افزایش قیمت بنزین، استعفای خود را به هیأت رئیسه مجلس دادند.

با این حال، برخی‌ها خارج از مجلس بر این باورند که اقدامات مجلس درباره افزایش قیمت‌ها بدون پشتوانه بوده و نمایندگان، تنها برای جذب آرای مردم در انتخابات پیش روی، این کار را کرده اند؛ حال آن که مجلس از مدت‌ها پیش، برنامه خود را برای افزایش قیمت سوخت اعلام نموده و حتی مرکز پژوهش‌های مجلس نیز برآورد دقیقی از افزایش قیمت سوخت در ماه‌های گذشته و نیز میزان افزایش تورم به واسطه بالا رفتن قیمت بنزین ارائه کرده بود.

ابطحی، یکی از نمایندگان معترض به افزایش قیمت بنزین و یکی از نمایندگان استعفاکننده در این باره با تابناک گفت‌وگو کرده است.

سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر در پاسخ به اینکه آیا نمایندگان پیش از تصمیم دولت در خصوص بنزین، طرح خاصی داشتند که امروز معترضند، گفت: نمایندگان مجلس پیش از این تصمیم دولت، دارای ایده و طرح بودند و در رابطه با افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۹۸ بحث و بررسی‌هایی را انجام داده بودند.

وی افزود: عده‌ای بر این باورند که ما نمایندگان برنامه‌ای برای بنزین نداشتیم و حالا دنبال سر و صدا کردن هستیم، ولی باید بگویم، هم کارِ کارشناسی‌شده کردیم و هم مرکز پژوهش‌های مجلس روی این قضیه کار کرده بود. ما در گذشته طرحی ارائه دادیم که روزانه به هر ایرانی که ماشین دارد یا ندارد، ۰.۷ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی اختصاص دهند و بنزین آزاد هم ۲۰۰۰ تومان لحاظ شود. حتی شنیدم که در همان روزها، مقام معظم رهبری گفتند که این طرح به عدالت نزدیک‌تر است. حال هر فردی ماشین نداشت، می‌توانست مبلغ آن را بگیرد، ولی ما نتوانستیم این طرح را در بودجه ۹۸ به تصویب برسانیم که به نظرم اگر قرار بر طرح فعلی بود، احتمالاً طرح ما در آن زمان رأی می‌آورد.

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار داشت: قرار نیست ایران با کشور‌هایی که از نفت و گاز بی‌بهره هستند و حقوقشان را دلاری دریافت می‌کنند، مقایسه شود. فشار‌های اقتصادی و معیشتی که ماه‌هاست بر زندگی مردم تحمیل شده، به اضافه خبر‌های اختلاس و فرار مالیاتی برخی افراد، باعث بی‌اعتمادی مردم به مسئولان شده و حال بازسازی این اعتماد، کاری بس دشوار است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عملکرد رئیس مجلس گفت: باید اول از همه از آقای لاریجانی پرسید، شما در جلسه سران قوا به عنوان فرد حقیقی شرکت می‌کنید یا فرد حقوقی؟ اگر ایشان صدای دیگر نمایندگان است، باید نظر همه مجلس را در جلسه سران سه قوه مطرح کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱۱
چه فایده تمام شد و نا بدبختر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دولت می تواند کارهای زیر را انجام دهد
1-کسانی که موتور سیکلت و ماشین های زیر 70 میلیون دارند 60 لیتر هزارتومانی و ازاد1500 تومانی
کسانی که ماشین های بالای 100 میلیون دارن بنزین کارتی 2000 تومانی
کسانی ماشین های بالای 200 میلیونی دارن بنزین کارتی 4000 تومانی
کسانی که ماشین بالای 500 میلیونی بنزین ازاد 7000 تومانی
بنزین بر اساس کد ملی داده شود و نه به تعداد ماشین هر فرد
2-کسانی که در مناطق شمالی تهران که گرانقیمت است مثل منطقه 1 و 2 و ... می نشینندپول اب و برق و گاز را به قیمت ازاد پرداخت کنن
3-مالیات پزشکان و وکلا ومسکن خالی و ... گرفته شود
4- دولت سایپا و ایرانخودرو را ملزم کند که همه ماشین های تولیدی ان دوگانه سوز باشد
5-دولت به صورت رایگان و ضربتی تمام ماشین های پراید و پژو را دوگانه سوز کند تا مردم به سمت مصرف گاز بروند
دولت به راحتی بدون اینکه قشر فقیر ناراحت شود می تواند درامد خود را بیشتر کند
تمام نمایندگان اگر جرات دارند استعفا دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
نماینده ها بخاطر مردم نماینده نشدند که حالا بخاطر مردم استعفا بدن
این نت رو درست کنید کار و زندگیمون خوابیده
اینترنت وصل کنید از کار و زندگی افتادیم
آنچه مسلم است، مجلس دیگر در رأس امور نیست.... هرچند نمایندگان به خاطر سخنان رهبری از موضع خود در قبال افزایش قیمت بنزین دست بر داشتند، اما مهم این است که سران سه قوه به خصوص آقای لاریجانی بدون هماهنگی و اطلاع به مجلس تصمیمی به این مهمی را اتخاذ کردند و عملاً مجلس و مردم را از ابراز نظر و رأی در این مورد حذف کردند...
پس مجلس در رأس امور نیست........!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
مجلس هیچوقت در راس امور نبود بلکه یک دکان بود!
من خودمم قبلا فکر میکردم دو تا دولت و مجلس داریم که الان خوب شیرفهم شدم ای بابا همونه فقط
این مسائل چه اهمیتی برای مردم دارد مهم این است که قیمت بنزین 3 برابر شد اینترنت قطع شد قیمت ها در آینده ای نزدیک بازهم افزایش خواهد یافت و هزار بدبختی دیگر، هر روز از جانب مسئولان یک بدبختی و یک وعده پوچ
مجلس نهادی ناکارامد برای ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
وقتی مجلس قانونی تصویب می کند تا خبرگان ویا مصلحت نظام آنرا رد کنند ،پس مجلس هیچ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
برو رای بده
بنظر می آید بین مردم و مقامات تضاد فزاینده منافع وجود دارد... بعلاوه چیزهای دیگر. اگر کسی از مشاوران خاطرنشان می کند که این مسیر امن و امان است پیشنهاد می کنم فورا برکنارش کنید.
الان هم اینترنت مردم قطع شده و کلی کسب و کار زمین گیر شده وضعیت روانی برای مردم باقی نمانده !!!
تا جمعه فکر می‌کردم مجلس در تَه ِِ امور است اما اکنون به یقین رسیدم که اساسا در جدول نیست و موجودیت خارجی ندارد.
پاسخ ها
بهلول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
عطا جان سلام
اشتباه نکنید مجلس برای تایید تصمیمات اتخاذ شده به عنوان نماینده ملت همیشه در صحنه نقش بسیار مهمی دارد
حقوق که هیچ بیشتر جمعیت ایران یا کلا شغل ندارد یا شغل های کاذب و‌موقت دارد با درامد بسیار پایین حتی پایین تر از حداقل حقوق
خودتون هم به حرفهایی که میزنید باور دارید؟؟؟
فقط حرف! فقط حرف! الان با این درآمدهای ناچیز چطور باید زندگی کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دعاي افزايش رزق را بخون هههههه
در جواب ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
اقای ناشناس دمت گرم خیلی حال کردم دمه ظهری بابت پیغام طنزی که نوشتی
مجلس که کاره‌ای نیست پس لزومی نداره اسفند بیایم رای بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دمت گرم و گرمتر!
طرح دولت بد تدبیر چگونه کارشناسی شده که حتی یک نماینده مجلس از آن بی‌خبر است؟!
پول ایران بی ارزش شده.پول ایران رو بزارید کنار به دلار حقوق بدهید مردم هم با دلار بنزین بزنند و با دلار خانه اجاره کنند.بی سوادها رو که پست گرفتن مفت مفت را خانه نشین کنید.
مرسی که شما ها هستین و بودجه های میلیاردی دارین . مرسی
در انتخابات مجلس هیچ کاره شرکت نخواهم کرد
چرا نظرات تایید نمی شود؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
برای اینکه تایید نمیشه دیگه!خخ
با سلام به تابناک
واقعا باعث تاسف هستش
مجلسی که نمایندگان مردم هستند ولی محلی از اعراب ندارند و نمی توانند از حق مردم دفاع کنند
آیا بار دیگر مردم باید به انتخاب خودشون و این مجلس اعتماد کنند
متاسفانه ابتدا شان مردم وسپس نمایندگان مردم زیر پا له شد
فعلا که نظرات شما نمایندگان مهم نیست تا بعد ببینیم خدا چی میخاد.
پاسخ ها
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
نمایندگان وظیفه اصلی خود را که قانون گذاری میباشد فراموش کرده و وارد کارهای اجرایی وتوصیه نامه به این وان برای استخدام اقوام واشنایانشان و جمع کردن دلار و خودرو شده اند
بی اراده بودن و خنثی بودن اصل مجلس در حوادث برای من روشن شده است مجلس با این همه هزینه ای که برایش صرف میشو (حقوق مادام العمر برای نمایندگان و...) به چه درد مردم می خورد ؟ جمعش کنید و خلاص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
این ملت هست که میتونه جمع اش کنه
این حرفها دیگه ارزش نداره

کرایه حمل بار از ۳۵ هزار تومان به ۹۰ هزارتومان افزایش یافته

دولت مردم را به جان هم انداخته
گرانی و انفجار قیمت ها حتمی است
جایگاه قانونی تصمیم سران قوا را در قانون اساسی پیدا کنید!!! لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
خیلی به سوالات خوشبین نباش. قانون اساسی را طوری برات تفسیر میکنند که یک چشم همه را کور کنی در آن بگنجد.
وقتی احمدی نژاد قیمت بنزین را از 80 تومان به 700 تومان رساند دقیقا قیمت بنزین را جهانی کرد . قیمت منطقه ای بنزین و فوب خلیج فارس در آن مقطع 70 تا 80 سنت بود و در امریکا و اروپا و فرانسه ( که کلا وارد کننده هستند - نه کشور دوم نفتی جهان ) قیمت بنزین حدود 1 دلار تا 1.2 دلار بوده است . اکنون نیز قیمت جهانی چندان تغییری نداشته است و این تغییر در محاسبه ناشی از بالا رفتن قیمت دلار و افت ارزش پول ملی است که فقط شامل بنزین نشده و همه اقتصاد کشور و مردم را شامل می شود .اینکه یکبار قیمت بنزین و حامل های انرژی را جهانی بکنید و بعد از آن ارزش پول ملی افت پیدا کند و در حالی که قیمت جهانی تغییری نداشته از قیمت جهانی بنزین بگوییم تسلسل دارد و دو بار مردم را فقیرتر می کند هم زمانی که ارزش پول آنها کم شده و هم مجددا افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی و .. ضمن اینکه اگر از قیمت جهانی می گوییم باید همه عوامل را ببینیم درآمد و حقوق مردم و کارگر را نیز جهانی ببینیم خودرو را هم به قیمت جهان به مردم تحویل دهیم. ضمنا قاچاق بنزین نیز بهانه خوبی برای افزایش قیمت نیست چون ما در شرایط تورمی هستیم و این داستان کماکان ادامه خواهد داشت و دولت اصولا بایستی قاچاق را کنترل کند . در ارتباط با بنزین اگر دولت شرکت پایانه های نفتی و پمپ بنزین ها را کنترل کند قاچاق بنزین بطور کلی از بین خواهد رفت و دولتی که نتواند شرکت نفت خودش را کنترل کند کشور را چطور می تواند مدیریت کند ؟! .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
این حرفهایی که شما گفتی را همه مردم عادی می دانند . نمی دانیم ضریب هوشی مسئولین چقدر هست که نه تنها این حرفهای ساده را نمی فهمند، که دلایلشون برای افزایش قیمت در خنده دارترین سطح از طنز هست.
یک کیلو گوشت در آمریکا که درآمدی دلاری دارند 40 هزار تومان است ای داااااااانااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اونجا بلاد کفره برادر، مسلمون نیستن که برای یک کیلو گوشت ۱۵۰ هزار تومان پول بدن.
تا وقتی سران هستند ما را به نماینده چکار؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
شما درکی از درد ملت نداری
مدیر ، وزیر ، نماینده مجلس و سردبیر کیهان شریعمتداری که ماهانه بالای صد میلیون حقوق می گیرند مگه درد ملت را می فهمند واقعا بیچاره این ملت
مجلسی هم هست مگر
تابناک نظرات مردم چی شده؟ غیب شده؟ مثل پول ما که یک شبه توسط دولت غیب شد! مثل اینترنت ما که یک لحظه ای غیب شد؟ چه میکنید با مردم؟
4 سال از عمر مجلس می گذرد اگر طرح و ایده ای داشتید اجرا می کردید.
مردم زیر فشار هستند اما خواهشاً شما هم از آب گل آلود ماهی نگیرید.
حال مردم خوب نیست شما را به خدا کاری بکنید.
طرح مجلس نوشداروی بعد مرگ سهراب!.. دیگه کسی باور میکنه؟
اصلا ایران را با هیچ کشوری نمی توان مقایسه کرد! چون حتی در افغانستان وپاکستان هم اینترنت را قطع نمی کنند و حجاب اجباری نیست!
بنزین سه تومنی دیگه رفت تو پاچمون
شما هم ساکت بمونید سنگین تر هستید
اگر نماینده مردم بودید حداقل پشت تریبون مجلس یه سر و صدایی ازتون بلند میشد!
بیشتر شبیه کارمند بله قربان گو هستید تا نماینده ملت
مجلس چه گلی به سر ملت زده تا حالا که الان بخاد کاری یه عده جمع شدن حقوق مفت میگیرن
مجلس در راس امور نیست‌.
قرار نيست ايران با كشور هايي كه نفت و گاز ندارند و حقوق دلاري مي گيرند مقايسه شود !! خودت مبفهمي ميگي ؟
متاسفانه تابناک نظر ما رو که منتشر نمیکنی ولی اگر کردی
لازمه بدونیم سران قوا باید کارشناسان اونها بیان و پاسخ بدن با چه استدلالی میخوان جلوی انتظارات تورمی رو بگیرن
افزایش نرخ بنزین طبق قانون از مطالبات قانون هدف مندی یارانه ها بوده اما خودرو هایی که ایران خودرو و سایپا تولید میکنن با استاندارد جهانی مصرف سوخت مطابق هست که ما بخواهیم نرخ بنزین رو با قیمت جهانی مقایسه کنیم . مصرف بنزین در ایران بالاست اما اکثر این زیاد بودن مصرف بنزین دلایل دیگری هم داره . امروز یک خودرو پراید که ارزان ترین خودروی ایران هست به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۹ لیتر میسوزونه. این در حالی که یک خودرو تویوتا کرولا یا یاریس که در کشور های دیگر جزو ارزون ترین خودرو ها حساب میشه به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۴ لیتر بنزین میسوزونه نمایندگان و دولت ما خودشون رو به خواب زدن اکثر این بالا بودن سرانه مصرف به خاطر بی کیفیتیه خودرو هاست نه مصرف بیش از حد به والله باید پاسخ بدین به خدا باید جوابگوی اعمالتون باشید با این خودرو سازی به قول رییس بانک مرکزی فشل همه چیز رو دارید از بین می برید فقط برای اینکه این دو غول رانت خوار و بی مصرف بتونن سر‌پا بمونن به والله اگر در این چند سال همه ناوگان تاکسی رانی و وسایل عمومی رو با خودرو های پیشرفته دنیا به روز میکردین و به دو شرکت خودرو سازی میگفتین به جای تولید خودرو های به درد نخور پر مصرفشون ماشین برقی تولید کنن امروز مصرف بنزین در ایران خود بخود کاهش پیدا میکرد
نمایندگان ، دولت و همه کسانی که مسئول هستن باید بدونن که تمام این روز ها در ذهن و خاطره مردم ضبط میشه ، سرمایه انسانی ، محیط زیست به خاطر استمرار تولید خودرو های بی کیفیت کردن را نخواهد بخشید
فقط سال۹۸؟
سال های قبلش کجا بودی که باید افزایش می دادین؟
ما را چی فرض کردین ، ها؟
قرار نیست ایران با کشور‌هایی که از نفت و گاز بی‌بهره هستند و حقوقشان را دلاری دریافت می‌کنند، مقایسه شود.
پس با کجا مقایسه شود؟ کشورهای اروپایی، کره، ژاپن و ... هیچ منابعی ندارن ولی سطح رفاه آنها قابل مقایسه با ما نیست. هزاران بار گفتیم نکنین، با مردم بد نکنین. مردمو آدم حساب کنین. هیچ کسی بد کشورشو نمیخواد.
مشکل قاچاق بنزین محصولات کشاورزی گوشت دارو و ..... به این دلیل است که ارز ریال کاهش پیدا کرد ولی حقوق و درآمدها افزایش نیافت و به این دلیل قیمت های که باید به دلیل کاهش ارز ریال افزایش پیدا می کرد منطقی افزایش نیافت و اختلاف به وجود آمده بهترین فرصت برای قاچاق از داخل کشور به خارج از مرزها است
تا زمانی که حقوق به اندازه منطقی خود افزایش نیابد و قیمت ها منطقی نشود این مشکلات برای کشور وجود خواهد داشت
همان زمان که ارزش ریال کاهش یافته بود باید قدرت اقتصادی مردم افزایش پیدا می کرد و جبران می شد تا دوباره با قیمت اجناس به تعادل می رسید
سران قوا به مجلس و مردم توهین کردند
مجلس در راس امور است امام خمینی
رییس جمهور و نمایتدگان بی اختیار
آقا منه مهندس با 10 سال سابقه کار دارم 2 میلیون حقوق می گیرم.نه زن دارم نه بچه تو خودم موندم.شما که میگین اعتراض و انتقاد حق مردمه اما مسالمت آمیز.خب باشه.2تا سوال شما تو این 40 سال کی شده مجوز راهپیمایی برای قشری صادر کرده باشین الا خودتون؟ سوال دوم اینکه کدوم انتقاد و درخواست مردم رو شنیدین و انجام دادین؟ حتی حیوانات هم از حق داشتن مسکن و خوراک و ازدواج و فرزندآوری بهره مند هستند.لطفا منو قانع کنید؟ جواب عمر رفته منو کی میده؟
جالبه! یکی از سرای سه قوه، که آقای رئیسی باشه، اعلام کرده، مخالف گرانی بودند. پس آقای لاریجانی و رئیس جمهور باید موافق می بودن که این طرح رای آورده
بازم برام جالبه که آقای لاریجانی که به نمایندگی از مجلسی رفته که بارها طرح گرانی بنزین رو رد کرده، چطور به خودشون اجازه دادن ورای رای مجلسی که ایشون هم فقط یکی از نماینده هاش هستن تصمیم به گرانی بگیرن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
هر چی فکر می کنم میبینم خیلی زشته وقتی تو یک جمع به هر شکلی به نتیجه برسن، یکی بیاد بیرون و خودشیرینی کنه و بگه، کی بود کی بود، من نبودم. خیلی بچگانه است. بچه مدرسه ای ها هم اینو می فهمن
حالا که نزدیک انتخابات مجلس شده، دارن خودشونو بی گناه جلوه میدن و میگن من نبوددم دستم بود... باشه شما راست میگید
۰.۷ لیتر بازاء هر ایرانی ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ آزاد .. بار هزینه اداری اجرایش از در آمدش بیشتر میشد باید آزادش حداقل ۳۰۰۰ میشد که برای آن خانواری که ماشین ندارد و بخواهد سهمش را بفروشد حالا به دولت یا به مردم چیزی گیرش بیاید در ضمن سقف جمعیتی که دولت گذاشته نیز عقلانی است چون در آن صورت خانواده ۲۰ نفری در سیستان روزی ۱۴ لیتر گیرش می آمد که زیاد است و خانوار یک نفره ۰.۷ لیتر که ارزشی ندارد
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
باشه منتظر باش بیام رای بدم
روز شنبه گفتن که با امضای 60 نماینده طرح سه فوریتی برای بازگشت بنزین به قیمت قبل داده اند
پس چی شد؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دروغ. مثل همیشه
مقایسه که مع الفارغ نیست، کشورهایی که نفت و گاز مفت ندارند، تکنولوژی شان را به گزاف نرین قیمتها می فروشند و درامدهایشان قابل قیاس با ایران نیست، ما را می توان با بعضی کشورهای آفریقایی یا آسیایی مقایسه نکرد ولی با اروپائیان که می شود مقابیسه کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
مع الفارق .
مجلس دیگه به تو امیدی نیست. مردم دیگه فهمیدن در این کشور جایگاهی ندارند
یعنی واقعا نماینده ها تو این چند سال نمایندگی میدونند که کشورهای همسایه حقوق دلاری میگریند و تا الان ساکت بودند.
سول از آقای ابطحی :
چرا شما نتوانستید این طرح نمایندگان را در بودجه ۹۸ به تصویب برسانید ؟
مجلس بله قربان گو
حالا هم دیر نیست. می توانید اصلاح کنید.
شما که می توانید قوانین گذشته را به روز رسانی و اصلاح کنید، این هم مثل بقیه.
"قرار نیست ایران با کشور‌هایی که از نفت و گاز بی‌بهره هستند و حقوقشان را دلاری دریافت می‌کنند، مقایسه شود"
فقط حرف
فقط حرف
برای کارمندان دولتی که اول سال افزایش حقوق و رفاهیات تصویب کردید این حجم تورم و افزایش قیمت هم در نظر می گرفتید؟؟؟
الان باید آیتم ایاب و ذهاب هم سه برابر پرداخت بشه به کارمندان!!!
آقا ملت حتی بی سوادترینمان هم این موضوع را می دانیم که مقایسه نرخ بنزین ایران با دنیا، بر اساس دلاری که هر روز صبح قیمتش باید چک بشه که نکنه بپره بالا، درست نیست
لطفا این مقاله به دکتر حسن بدید شاید به درد ایشان بخوره و متوجه بشوند که مردم متوجه هستند که ایشان متوجه این موضوع ساده نیستند یا هستند و مذاح می فرمان!
اخه ما سایت ها و کسب و کارهای ابنترنتی چه گناهی کردیم چند روز هست درامدمون به خاطر قطحی اینترنت صفر شده والله ما هم باید زندگی کنیم
یک نفر نیست که بیاید و حقوق ها و درآمد ها را با دیگر کشورها مقایسه کند فقط قیمت بنزین را مقایسه می کنند و یک نفر نیست بگوید 40 سال شاهد بالا رفتن ارزش پول دیگر کشورها بودیم چرا نباید شاهد بالا رفتن ارزش پول خودمان نباشیم؟! مشکل کشور ما این است که کسانی که امورات را در دست دارند در عمل موافق شفافیت و گذشت نیستند و گمان می کنند که خودشان بهتر از دیگران می فهمند و بهتر عمل می کنند و اعتماد به نفس کاذب دارند
مجلسی که استقلال ندارد و سمعا و طاعتا است به درد کسی نمی خوره
کدام طرح همین نمایندگان بودند که در سال ۹۶ افزایش قیمت را رد کردند نمایندگان مجلس هفتم افزایش سالانه قیمت انرژی که براساس قانون برنامه سوم بود معطل کردند واسمش را گذاشتند هدیه مجلس به ملت
ما راه را اشتباه می رویم بنزین ارزان نشده است که گران شود چیزی که ارزان شده است پول ملی است که باید با ارزش شود. هم و غم دولت و مجلس باید با ارزش کردن پول ملی باشد و اگر عرضه اینکار را ندارد بروند کنار تا بلدکاران انجام دهند چون تجربه نشان داده است که با افزایش قیمت بنزین و وجود تورم افسار گسیخته در کشور ارزش بنزین پس از مدت زمانی اندک به حالت اول خودش بر می گردد و همان آش و کاسه خواهد بود.
سلام : ایران با ۸۰ میلیون جمعیت، سالانه ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال را برای یارانه انرژی هزینه می‌کند و از این نظر رتبه اول جهان را دارد ! در همین حال کشور چین با یک میلیارد و پانصد میلیون جمعیت سالانه ۴۴ میلیارد دلار بابت یارانه انرژی هزینه می‌کند! یعنی ۱۹ برابر ما جمعیت دارد ولی ۲۵ میلیارد دلار کمتر از ایران برای یارانه انرژی هزینه می‌کند! تعجب‌آور که چه عرض شود؟ تاسف‌آور نیست؟!
- این ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال هزینه می‌شود، یعنی از جیب همه ملت بیرون می‌رود، چه مصرف‌کنندگان بنزین و چه کسانی که بنزین مصرف نمی‌کنند! ضمن آنکه افراد عادی یعنی توده‌های عظیم مردم، در مقایسه با صاحبان ثروت، میزان مصرف بسیار کمتری دارند. این نکته گفتنی است که مطابق آمار موجود ۵۰ درصد یارانه انرژی را ۳ دهک ثروتمند جامعه ایران مصرف می‌کنند.
- به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۷، بودجه عمرانی کشور ۶۲ هزار میلیارد تومان بود و در همان سال ۹۷۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه انرژی هزینه شده بود. یعنی ۲۰ برابر بودجه عمرانی کشور که باید صرف آبادانی و عمران می‌شد، برای یارانه انرژی مصرف شده است!
- میزان مصرف بنزین در ایران دو برابر میانگین جهانی آن است.
- روزانه به طور متوسط ۳۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود، چرا که بهای آن در کشورهای همسایه چند برابر قیمت بنزین در ایران است( به نقل از روزنامه کیهان مورخ 27/8/98).
- بر اساس عقل سلیم ومحاسبات منطقی کارشناسان اقتصادی بنا به هردلیلی اگر سهمیه بندی و قیمت بنزین و فرآوردهای سوختی افزایش نیابد،معضل ترافیک پیچیده تر،آلودگی هوا و مرگ و میرناشی از آن بیشتر وبیشتر،قاچاق سوخت بیشتر ،مصرف بی رویه سوخت و بنزین وحشتناکتر می گردد منتهی در کنار افزایش قیمت سوخت دستمزد حقوق بگیران نیز برای ارتقای قدرت خرید آنان قطعاًبایدافزایش یابد.
نرخ هر لیتر بنزین در عربستان ۶۲۰۰ تومان، در امارات ۶۴۰۰ تومان، در افغانستان، ۷ هزار تومان، پاکستان ۸ هزار تومان، ترکیه ۱۳۲۰۰ تومان و در کشور‌های پیشرفته‌ای مانند هلند و سوئد ۲۰ هزار تومان و در ترکمنستان حدود ۵ هزار تومان به پول ما فروخته می‌شود.
خب ثابت شد تو این کشور مجلس و مردم هیچ کاره ن، به نظرم تعطیل کردن همیشگی مجلس درستترین کاره!
نه نماینده ها واسه رای آوردن هزینه های میلیاردی میکنن، نه هزینه سنگین اداره مجلس و حقوق و مسکن و مزایا و رانت خواری میوفته
لذا ملت عاقل باشید دیگه نرید پای صندوق رای بدید
شیوخی که برای ریاست مجلس و کرسی ریاست خود را به آب و آتیش میزنند خیال خامی بیش نیست خبری نیست به زحمت نیاندازید کسی دیگه به شم ارای نمیده،
لطفا مجلس ساعت کار ما کارمندان را در تهران کمی کم کند در روز تا بتوانیم به زندگی شخصی خود هم رسیدگی نماییم الان تخم مرغ در شهرری نسبت به هفته قبل خیلی گرانتر شده است
هزینه ها را هم ریالی ببین آقای نماینده مجلس
نمیشه که هزینه دلاری باشه درآمد ریالی
جالب است بنزین را می خواهند فوب خلیج فارس به مردم خود کشور بفروشند اما متوسط حقوق و مزایایی ایرانی ها اندازه فوب بورکینافاسو هم نیست!!!! حیف رای که به این دولت دادیدم
اینقدر خودمون رو میکشیم که پولدارها یارانه استفاده نکنن! بنزین یا هرچیز دیگه ای ۱۰۰،۰۰۰ تومن هم بشه ثروتمندا ککشون میگزه؟دوماً اینا چون سرمایه دار هستن فقط کافیه اراده کنن کالا یا خدماتشون رو گرونتر بفروشن پولدارتر بشن. کی ضرر می‌کنه؟!
ما از نمايندگان محترم درخواست مي كنيم كه حقوق بگيرند از امكانات كشور براي فك و فاميل استفاده بكنند ولي خواهشند براي مردم كاري نكنند . زيرا هر كاري ميكنند به ضرر مردم است مثل اتش زدن پرچم امريكا در مجلس يا چرت زدن طولاني مدت در مجلس
حالا واقعا به یقین رسیدیم میزان رای ملت است
میانگین کارکرد یک ماشین خانواده درسال بیست هزار کیلومتر درسال که وقتی در حساب می‌کنی میانگین روزی شصت کیلومتر ، برفرض که ماشین صدی هشت مصرف کنه ، آیا روزی دوبار جواب گوی مصرف هست ، حالا ما ترافیک حساب نکردیم حداقل باید 120ماهی سهمیه میدادن
سلام.لطفا به قول امام حسین اگر دین ندارید آزاده باشید شماها که نمی فهمید یا مردم رو نفهم میدانید بهتر است بدانید مردم شمارا درد میداند تا مرهم . حقوق مردم رو بر اساس متوسط حقوق اروپاییان بدید بنزین و ماشین و ... را هم بالاترین قیمت ببرید بخدا راضی هستیم اگر این کار و بکنید دیگر کسی نه از شما نه از نظام ناراضی نخواهد بود
موقع انتخابات خدمت مي رسيم . چشمتون به در ميمونه كه به جز جيره خور هاي خودي ، كسي بياد راي بده .
میدونم نظرم سانسور میشه مثل خیلی چیزای دیگه خدا جواب همه رو بده از جوانی ام چیزی نفهمیدم روز به روز به بدبختی هامون اضافه میشه اینم از بنزینمون من دیگه رای نمیدم
کلاه مجلس و مراجع تقلید دیگر پشمی ندارد . چون در زمان اعتراض به گرانی بنزین دیگر دولت به آن اهمیت نداد
واقعا ناامیدی از مجلس در مردم موج میزنه، در چهره مردم، از نماینده هاشون از دولت واز همه! این اعتراض ماست، اعتراض مسالمت امیز بدون اغتشاش و درگیری، کسی هست که صدای اعتراض ما رو بشنوه؟
حقوق به ریال وم خارج به یورو و دلار، کجاش عدالته؟
باید گریست به حال مردمی که اینا نماینده شونن. عرضه مخالفت چیزیه که کلا بی بهره ان ازش... راس امور ما رو‍!!!
سوال های بی جواب من
1- آقای روحانی که به فکر مردم فقیر و کم درآمد هستند چرا دو سال پیش که دلار به 15 هزار تومان رسید همه چی سرسام آور بالا رفت این قدر سفت و سخت جلوی گرانی و تورم رو نگرفتن؟ حالا یادش افتاده؟

2- چرا جلوی خروج انواع میوه و حبوبات مثل گوجه پیاز و سیب زمینی و.... به کشور دوست و برادرمان عراق که 8 سال روی سرمان بمب و موشک ریخت نمیگیرین که ما نریم گوجه 3 هزار تومانی رو 8500 بخریم؟
3- شما یک هفته قبل از گران کردن بنزین در کرمان گفتین ما پول نداریم کشور رو اداره کنیم کسری بودجه داریم دقیقا یهو بنزین رو گران کردین باید باور کنیم هدفتون جبران کسری بودجه خودتون نیست دلیلش مردمه ضعیفه؟
4- گفتین به 20 میلیون نفر یارانه بنزین دادین. من از 50 نفر و هر کی می رسم می پرسم به حسابتون ریختن همه میگن نه؟ یعنی هیچ کسی جز اون 20 میلیون نفر نبوده؟
5- چطور شما میگین پول ندارین مملکتو اداره کنین هنوز پول بنزین رو از مردم نگرفتین دارین یارانشو میدین؟ مطمئن هستین با مردم صادق هستین؟
من دیگه حرفی ندارم
حالا که بنزین گرون شد و همه چیز تموم شد دیگه حداقل الان اون کارشناسهایی که به دولت پیشنهاد افزایش قیمت بنزین و داده بودند بیارین توضیح بدن و از نظر علمی از طرحشون دفاع کنن و تضمین بدن سالهای بعد اوضاع بدتر نمیشه
قبلش که نیاوردین الان بیارین
من به نمایندگان محترم مجلس پیشنهاد میکنم اون عکس بزرگ مرحوم مدرس و که رو دیوار مجلس هست موقتا بردارید ببرین تو انبار مجلس بزارید تا موقعی که مجلس در راس امور شد میارن بعدا
چرا به جای پول از کوپن و سیستم مربوط به آن استفاده نمی کنید.با این کار جلوی تورم را می گیرید
و کنترل شده جلو می روید.در نهایت نارضایتی کمتری خواهد بود.
بزرگ ترین گران فروش دولت هست که با تورم سالانه چند نوبت و افزایش قیمت ها جیب مردم رو خالی میکنه. بزرگ ترین کم فروش بانک مرکزی است که ارزش پول ملی رو یک سوم کرد. رتبه بعدی در کم فروشی رو مجلس داره که افزایش حقوق کارمندان و کارگران رو سالانه حداکثر 20 درصد افزایش میده و این بسیار پایین تر از نرخ تورم هست. مسئولین این دولت هم که پس از خرابکاری و استیضاح و عزل به جای دیگری برای خرابکاری منتقل میشوند. نظیر همین رییس بانک مرکزی مخلوع (سیف) ... قوه قضاییه هم که تماشاچی هست.
به چی میشه امید داشت؟
خودتان به این نمایندگان رای دادید حالا تحمل کنید مجلس بعدی درست رای بدین
در انتخابات مجلس رأي نميدم
بجای جلوگیری از اختلاص و دزدی و رانت خواری تنها راه حل ساده فشار به مردم بدبخت ایران . واقعا چقدر اسان مشکلات حل میشه فشار به مردم اگر کسی هم اعنراضی داشت مهر اغتشاش گر بزنید به پیشونیش دیگه هر کارم خواستین سرش بیارین .. مردم تو ایران هیچ حقی ندارن فقط محکوم به بدبختی . چرا واقعا برا کسری بودجه یه مقدار از اون حقوقهای نجومی کم نمیکنید . از چی میترسید . اگر واقعا مسولین خادم مردمند پس حقوق بالا چه معنی داره این حقوقا را کی تصویب میکنه . چرا .
بخدا این همه مردم که نظر دادند اشوبگر نیستند ولی معترضند واگر بجای شنیدن واصلاح اعتراضات با خفقان وسرکوب جواب داده شود اینها تبدیل به عقده ای عمیق میشوند.که دیگر خیلی خطرناک خواهد بود.این مملکت با این همه منابع درست نیست اینطور دررنج مردمش باشند....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار