بازدید 24560
پیمانه اقتصادی؛

دستور رئیس‌جمهور به همه دستگاه‌ها: حتی تقاضای گرانی هم ندهید/ سخنگوی دولت: ۵۲ درصد مردم خودرو ندارند/ وزیر راه و شهرسازی: بلیت هواپیما گران نمی‌شود/ عقبگرد دلا‌ر پس از هشت روز افزایش

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد ۳۸۵ واحدی شاخص کل بورس در سومین روز هفته، آخرین وضعیت بازار‌های سهام در آسیا، قیمت سکه دوشنبه ۲۷ آبان، قیمت طلا در بازار جهانی پایین آمد، نفت در بالاترین قیمت دو ماهه جاخوش کرد، لنگر چین برای ادغام فیات و پژو، درآمد واقعی عربستان از عرضه سهام آرامکو چقدر است؟ و ابلاغ دستورالعمل عدم افزایش قیمت کالا و خدمات را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 19 November 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد ۳۸۵ واحدی شاخص کل بورس در سومین روز هفته، آخرین وضعیت بازار‌های سهام در آسیا، قیمت سکه دوشنبه ۲۷ آبان، قیمت طلا در بازار جهانی پایین آمد، نفت در بالاترین قیمت دو ماهه جاخوش کرد، لنگر چین برای ادغام فیات و پژو، درآمد واقعی عربستان از عرضه سهام آرامکو چقدر است؟ و ابلاغ دستورالعمل عدم افزایش قیمت کالا و خدمات را در بر دارد.

دستور رئیس‌جمهور به همه دستگاه‌ها: حتی تقاضای گرانی هم ندهید

رضا رحمانی در جلسه ستاد تنظیم بازار با تأکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در کالاها نخواهیم داشت، گفت: باید با نصب بنر متخلفین را به مردم معرفی کرد تا مردم از این طریق بدانند که این فرد در حق آنها اجحاف کرده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت  بیان داشت: البته این کار غیر از اعمال جرایم معمول برای یک متخلف است و سازمان تعزیرات و قوه قضائیه بهتر می‌دانند که چگونه از ظرفیت قوانین در راستای معرفی متخلفین استفاه کنند. وی با بیان اینکه معرفی متخلفین می‌تواند به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: همه باید بدانند که حقوق مردم برای ما مهم است و با توجه به بیانات رهبر انقلاب و تأکید رئیس جمهور به هیچ عنوان افزایش قیمت را نمی‌پذیریم. رحمانی با بیان اینکه جلوگیری از افزایش قیمت ‌ها را از خودمان شروع کردیم، بیان داشت: بنابراین، اعلام شد تا مجوز افزایش قیمت دستگاه‌های دولتی حتی اگر در روزهای قبل این مجوز گرفته شده لغو شود.

وی بیان داشت: ممکن است در زمانی مناسب مجوز افزایش قیمت برای این دستگاه‌ها صادر و یا هیچ‌گاه مجوز افزایش قیمتی صادر نشود. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت به همه وزرای دولت ابلاغ کرد که حتی نباید تقاضای افزایش قیمت شود، گفت: بنابراین حتی اگر درخواستی برای افزایش قیمت صورت گیرد که با توجه به اعلام رئیس جمهور تقاضای افزایش قیمت نباید داشته باشیم، حتما ستاد تنظیم بازار آن را نخواهد پذیرفت. 

رشد ۳۸۵ واحدی شاخص کل بورس در سومین روز هفته

روز دوشنبه بر خلاف یکشنبه، شاخص کل بورس توانست ۳۸۵ رشد کند و نمادهای گروه بانکی و خودرویی بیشترین تاثیر را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. به نقل از ایسنا، روز دوشنبه با رشد قیمت سهام شرکت‌های بزرگ همچون ایران‌ خودرو و پالایش نفت تبریز، پتروشیمی پارس و بانک ملت شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست ۳۸۷ واحد افزایش یابد و به رقم ۳۰۲ هزار و ۷۲۷ واحدی برسد، اما در عین حال با رشد عرضه در بسیاری از سهم‌ها و کاهش قیمت آنها شاخص کل هم وزن ۲۱۲ واحد افت کرد و تا تراز ۸۵ هزار و ۲۲۴ واحدی پایین رفت. شاخص آزاد شناور نیز با رشد ۴۲۵ واحدی روبه رو شد و رقم ۳۵۰ هزار و ۶۸۰ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم هر یک به ترتیب ۲۳۰ و ۱۰۱۴ واحد افزایش یافت. همان‌طور که گفته شد، بانک ملت، ایران خودرو، پالایش نفت تبریز، پتروشیمی نوری از جمله نمادهای تأثیرگذار روی شاخص‌های بازار سرمایه بودند، به طوری که هر یک از آنها به ترتیب ۹۴، ۸۳، ۸۱ و ۷۹ واحد تأثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند. در مقابل گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید، معدنی و صنعتی گلگهر، صنعتی و معدنی چادرملو، بانک پارسیان و گروه مپنا نمادهایی بودند که سعی کردند شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

آخرین وضعیت بازارهای سهام در آسیا

شاخص‌های اصلی بازارهای بورس کشورهای آسیایی روز دوشنبه ۱۸ نوامبر ۲۰۱۹، مسیرهای متفاوتی را پیش گرفتند. شاخص ترکیبی شانگهای چین با افزایش ۰.۵۶ درصدی ارزش در سطح ۲.۹۰۷,۷۰ واحد قرار گرفت. با این حال، شاخص «نیکی ۲۲۵» بورس ژاپن با افزایش ۰.۴۹ درصدی به ۲۳.۴۱۶,۷۶ واحد صعود کرده و نرخ برابری دلار/ ین ژاپن نیز در سطح ۱۰۸,۸ واحد قرار گرفت. در این میان ارزش شاخص «سنسکس» بورس هند با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۴۰.۲۶۱,۵۷ واحد رسید. همچنین شاخص «هنگ سنگ» بورس هنگ کنگ نیز با افزایش ۱.۰۸ درصدی در سطح ۲۶.۶۱۱,۷۵ واحد و شاخص «کوسپی» بازار بورس کره جنوبی با سقوط ۰.۱۵ درصدی در سطح ۲.۱۵۸,۹۵ واحد قرار گرفتند.

قیمت سکه دوشنبه ۲۷ آبان ۹۸

در جریان معاملات بازار آزاد تهران روز دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان، نیم سکه به ۲ میلیون و ۲۳۰ هزارتومان، ربع سکه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی به ۸۵۰ هزار تومان رسیده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان است. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۸۲۳ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در بازار جهانی پایین آمد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تأثیر خوش بینی بازار به بهبود روابط تجاری آمریکا و چین کاهش یافت، اما افت ارزش دلار، کاهش قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۶۶ دلار و ۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۴۶۶ دلار و ۴۰ سنت ایستاد. خبرگزاری شینهوا در گزارشی اعلام کرد، واشنگتن و پکن مکالمه تلفنی میان مقامات عالی رتبه داشته‌اند و دو طرف درباره مسائل اساسی یکدیگر برای فاز اول توافق تجاری گفت‌وگو کرده‌اند. مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: بهبود ریسک پذیری در آسیا و خوش بینی محتاطانه سرمایه گذاران نسبت به امضای فاز اول توافق تجاری میان آمریکا و چین پیش از کریسمس، قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده، اما ضعیف شدن دلار، افت طلا را محدود کرده است.

نفت در بالاترین قیمت دو ماهه جاخوش کرد

قیمت نفت پس از رشدی که هفته گذشته داشت با انتظار معامله‌گران برای نشانه‌های جدید از توافق تجاری آمریکا و چین که نگرانیها نسبت به عرضه فزاینده نفت را تحت الشعاع قرار داد، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت. بهای معاملات آتی نفت برنت در ۶۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه ثابت بود. نفت برنت هفته گذشته ۱.۳ درصد افزایش قیمت داشت. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز تغییری نداشت و در ۵۷ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه معامله شد. شاخص قیمت نفت آمریکا، هفته گذشته ۰.۸ درصد رشد داشت.

به نقل ار ایسنا، به گفته مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، بازار نفت خام در معاملات روز دوشنبه سرگرم تحکیم قیمت پس از صعود چشمگیر روز جمعه بود. وی در ادامه افزود:‌ در کوتاه مدت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و نشست اوپک در اوایل دسامبر، دو رویداد مهمی هستند که معامله گران نفت به نظاره آنها نشسته‌اند.

سخنگوی دولت: ۵۲ درصد مردم خودرو ندارند

سخنگوی دولت با بیان اینکه براساس گزارش‌ها حدود ۵۲ تا ۵۳ درصد مردم خودرو ندارند، گفت: با همین میزان رشد مصرف بنزین علی‌رغم افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس سال ۱۴۰۰ وارد کننده بنزین می‌شدیم. ربیعی با بیان اینکه بار‌ها درباره ضرورت اصلاح قیمت بنزین صحبت شده بود، گفت: این درست نیست که بگویم یک شبه اعلام شد. تجربه نشان داده اعلام این مسائل از قبل تبعاتی دارد؛بنابراین، این تصمیم با نیت خیرخواهانه برای دهک‌های پایین گرفته شد. سخنگوی دولت افزود: قبل از اینکه نرخ بنزین را اعلام کنیم کنترل‌ها شروع شده بود تا مردم نگرانی نداشته باشند. زمینه و پیوست این طرح کنترل قیمت‌ها، میزان حمل‌ونقل و گرفتن بهانه‌ها برای افزایش قیمت کالا و خدمات بود.

لنگر چین برای ادغام فیات و پژو

دنیای اقتصاد: گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و فیات‌-کرایسلر در تلاشند به توافقی برای ادغام دست یابند تا چهارمین غول خودروسازی جهان متولد شود. مقامات این دو خودروساز در پاسخ به نگرانی‌ها از احتمال تعطیلی برخی کارخانه‌های خود به دلیل مازاد ظرفیت تولید این احتمال را رد می‌کنند. رویترز در تحلیلی می‌نویسد این نگرانی برای بازار چین بسیار جدی است و به احتمال زیاد شرکت جدید در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان با مازاد ظرفیت مواجه می‌شود و وادار خواهد شد تا برخی از کارخانه‌های خود را تعطیل کند. به‌ دنبال انتشار این خبر، دو شرکت خودروسازی چینی شریک با گروه پژو-سیتروئن، از این خودروساز فرانسوی جدا شده‌اند. قرار است در توافقی که احتمال می‌رود تا چند هفته آتی به امضای دو طرف برسد، هر یک گروه‌های پژو و فیات سهمی ۵۰ درصدی را در سهام شرکت جدید داشته باشند. از این روی، به‌ نظر می‌رسد پس از این ادغام، دو خودروساز وادار خواهند بود تا برخی از کارخانه‌های مشترک با خودروسازان چینی را رها کنند.
 

درآمد واقعی عربستان از عرضه سهام آرامکو چقدر است؟

در حالی که عربستان اعلام کرده به زودی عرضه سهام آرامکو در بورس را آغاز می‌کند، گمانه‌زنی درباره درآمد این کشور از محل عرضه سهام بالا گرفته است. شرکت نفت دولتی عربستان سعودی از عرضه سهام خود به ارزش حدود ۲۵ میلیارد دلار آمریکا در بورس داخلی خبر داده است. آرامکو اعلام کرد، یک و نیم درصد از سهام خود به ارزش حدود ۲۵ میلیارد دلار آمریکا را وارد بورس می‌کند. این شرکت نفتی قصد دارد در مجموع سه میلیارد سهام را با قیمت متوسط ۳۰ تا ۳۲ ریال عربستان (۸ تا ۸.۵۳ دلار) به فروش بگذارد. در نتیجه انتظار می رود عربستان سعودی از عرضه سهام آرامکو حداقل ۲۴ میلیارد و حداکثر ۲۵.۹ میلیارد دلار کسب کند. پیشتر شرکت چینی علی‌بابا با عرضه اولیه سهام خود به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در نوزدهم سپتامبر ۲۰۱۴ رکورددار بیشترین فروش سهام شده بود. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در سال ۲۰۱۶ درخصوص چشم انداز ۲۰۳۰ این کشور اعلام کرده بود که با فروش ۲ درصد از سهام آرامکو درآمدی معادل ۱۰۰ میلیارد دلار کسب کرده و ارزش این شرکت به دو تریلیون دلار خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی: بلیت هواپیما گران نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه احدی اجازه ندارد، در پی افزایش قیمت بنزین قیمت مسکن را افزایش دهد، گفت: هزینه هواپیماها نیز گران نمی‌شود. به گزارش ایسنا، محمد اسلامی روز دوشنبه در ششمین کنفرانس بین‌المللی منطقه‌ای تغییر اقلیم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین بر افزایش قیمت هواپیما تأثیری نخواهد داشت، اظهار کرد: این که بخواهیم در رابطه با افزایش قیمت بنزین هیجانی فکر کنیم، نادرست است. وی ادامه داد: افزایش قیمت سوخت تأثیری در قیمت مسکن نخواهد گذاشت، چون سهم بنزین بر قیمت کالای تمام شده زیاد نخواهد بود. احدی اجازه ندارد تغییری در قیمت‌ها ایجاد کند و اگر چنین موردی مشاهده شود، قطعا تعزیرات برخورد جدی می‌کند.

عقبگرد دلا‌ر پس از هشت روز افزایش

در معاملات روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه ۹۸، شاهد عقب نشینی بازارساز از سیاست افزایشی روز یکشنبه بودیم، به گونه‌ای که در هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۰۰۰ هزار تومان در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور از مردم خریداری و در مقابل، به نرخ ۱۲۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شد که نسبت به یکشنبه، ۲۰۰ تومان ارزان‌تر شده است.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ ۱۳۲۰۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۳۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که همانند دلار، با کاهش ۲۰۰ تومانی همراه شده است.

به نقل از دنیای اقتصاد؛ به گفته یکی از فعالان باتجربه بازار، صبح روز سوم هفته معامله‌گران به راحتی در قیمت ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان حاضر به فروش دلار بودند، ولی خریدار چندانی در بازار وجود نداشت؛ عاملی که زمینه‌ساز آن شد که قیمت به سوی مرز حمایتی ۱۲ هزار تومانی میل کند. برخی از معامله‌گران افت روز دوشنبه را ناشی از کاهش هیجانات بازار دانستند و گروهی عنوان می‌کردند، پس از چند افزایش متوالی، کمی تعدیل قیمت طبیعی بود. به این دو، افت نرخ حواله درهم را نیز باید اضافه کرد که دیروز به زیر مرز ۳ هزار و ۳۰۰ تومانی رفت. نرخ حواله درهم همچنان یک سیگنال‌دهنده مهم به بازار داخلی است؛ هرچند معامله‌گران در دریافت قیمت‌ها از کانال‌های اطلاع‌رسانی مشکلات پرشماری دارند.

دستورالعمل عدم افزایش قیمت کالا و خدمات ابلاغ شد

عباس تابش  معاون وزیر در ابلاغیه‌ای به منظور تحقق دستور مقام عالی وزارت مبنی بر اینکه در راستای اصلاح نرخ بنزین، هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد، دستورالعملی برای اجرا به همه انجمن‌ها، اتحادیه ها، شرکت‌های تولیدی لاستیک و شرکت‌های پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: در راستای ابلاغ مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر اصلاح نرخ بنزین و نیز در راستای هم افزایی و استفاده از پتانسیل‌های آن انجمن، اتحادیه، شرکت در جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی و به تبع آن اجحاف در حق مصرف کنندگان ضروری است ضمن رصد و پایش مستمر بازار موضوع در اسرع وقت به کلیه واحدهای تحت پوشش اطلاع رسانی شود.

بر اساس این گزارش، با توجه به اهتمام ویژه تمام دستگاه‌ها و سازمان های مربوطه در برخورد با تخلفات و درصورت هرگونه افزایش قیمت در شرایط کنونی و یا هرگونه اقدامی که موجب اخلال دربازار گردد اقدامات لازم از سوی سازمان حمایت و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان معمول و حسب هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه های متخلف در حداقل زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳۶
دولت میخواد قیمت هارو کنترل کنه ؟ بیشتر شبیه یه جوکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟! اونایی که رنو5 یه آدم عادی‌‌رو آتیش میزنن یا پمپ بنزین و فروشگاهها رو آتیش میزنن و باعث بیکاری یه عده کارگر میشن معلومه که چیکاره‌اند!. باید به شدیدترین وجه ممکن مجازات بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اگر مالیات بگیرن خصوصا برای چند ماشین ها بر اساس قیمت البته اونم با قیمت جهانی عرضه کنند و از کسایی که باید مالیات بگیرن بگیرن نیاز به این طرح ها نبود...
مهاجر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
حتی اگر دولت توانایی کنترل قیمت را داشته باشد گرانی به وجود خواهد آمد به دو دلیل. اول بالارفتن قیمت دلار و دوم نقدینگی حاصل از پرداخت معیشتی. و به نظرم بهانه های بعدی دولت برای گرانی این دو عامل هستند.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
ظرف دوروز اکثر کالاها 40 درصد گران شده و دولت محترم شعار کنترل میدهد واقعا مردم را چی حساب مینمایند دولتمردان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
همین الان اسنپ و تپسی و الو پیک قیمت هاشون رو حداقل 20-30درصد اضافه کردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
چه جوری گرون نکنه؟ با بالا رفتن قیمت بنزی، هزینه هاش
افزایش پیدا کرده، حالا چه طور گرون نکنه؟
اگه الان گرون نکنه یعنی تا حالا داشته گرون می فروخته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اولا"- اقتصاد دستوری نیست بلکه در بازار بین عرضه و تقاضا باید نقطه تعادل پیداشود ونرخها برآن اساس تعیین میشوند.
دوما- تورم همانند دومینو از یک کالا وخدمت به سایر کالا وخدمات منتقل میشد. و جلوی آنرا نمیتوان گرفت.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دولت جیب ما را نزند !؟
نمی خواهد جلوی گرانی را بگیرد
کشور و مردم را فراموش کرده
اصلا چرا ما باید تاوان محو اسرائیل را بدهیم ؟
تحریم ها امان مردم را بریده و اقلیتی که خودشان در بهترین شرایط مالی و رفاهی هستند
باعث فقر و فلاکت و نابودی کشور شده اند
و فقط حرف میزنند و شعار میدهند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
مشکل قاچاق بنزین محصولات کشاورزی گوشت دارو و ..... به این دلیل است که ارزش ریال کاهش پیدا کرد ولی حقوق و درآمدها افزایش نیافت و به این دلیل قیمت های که باید به دلیل کاهش ارزش ریال افزایش پیدا می کرد منطقی افزایش نیافت و اختلاف به وجود آمده بهترین فرصت برای قاچاق از داخل کشور به خارج از مرزها است
تا زمانی که حقوق به اندازه منطقی خود افزایش نیابد و قیمت ها منطقی نشود این مشکلات برای کشور وجود خواهد داشت
همان زمان که ارزش ریال کاهش یافته بود باید قدرت اقتصادی مردم افزایش پیدا می کرد و جبران می شد تا دوباره با قیمت اجناس به تعادل می رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
افسار خـر گرانی را باید محکم بست. تا فرار نکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
آقای روحانی باید بداند که با این حرفها و نمایش ها نمی تواند میزان نارضایتی مردم از ایشان را کم کند. ایشان توهین بزرگی به ملت کرد و باید پاسخگو باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دیروز از عرفه محلی میوه و تره بار شهرداری مقداری میوه و سبزی جات خرید کردم
که دقیقا در هر کیلو از میوه و سبزیجات حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرف دو هفته گذشته که خرید کردم گرانتر شده بود
از مسول غرفه سوال کردم که علت چیست و چرا گران کردید ؟
و دولت مگر نگفته نباید قیمتها را بالا ببرید ؟
که خیلی جدی جواب دادند ، که بیخود گفتند مگر ممکن است؟
وقتی کرایه نیسان وانت بنزینی گران شده ، ما از جیب خود بپردازیم !؟
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
و این جوک گفتن ها سال هاست ادامه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
،شمایی که دلت برای پمپ بنزین و فروشگاه آتیش گرفته وقتی این مردم کلیه و اعضای بدن می فروشند تا از گرسنگی نمیرند دلت آروم می گیره؟
52 درصد مردمم قطعا زیر سن قانونی هستند مردم را چه فرض کردیدآقای وزیر بعد تجربه نشان داده همانطور که دولت جلوی افزایش قیمت دلار را گرفت قطعا الان هم با گرانی بنزین جلوی افزایش قیمت اجناس را خواهد گرفت و نکته آخر چه تضمینی برای تداوم این واریزی ها وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
بسته حمایتی واریز شد و به هدفتون رسیدید به نظرتون وقتش نشده مشکل اینترنت رو حل کنید ؟ بابا ما کار داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
این ۵۲ درصد مردم که خودرو ندارند با الاغ سفر میکنند؟
رضافداکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
بخداقسم بااین بی تدبیری درگرانی بنزین قیمتهاسه برابرخواهدشد.ایناکه میگن نه چرت میگن.اگه دولت تونست جلوی دلارسه تومنی که یازده تومن شدرابگیری جلوی گرانی اجناس بعدگرانی بنزینم میگیره.بخداماعاشق نظام ورهبریم ولی این تصمیم مردمدبدبخت میکنه وبایدلغوبشه
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
افرین اقتصاد دستوری نیست و از دستور تبعیت نمبکنه تنها چیزی که ارزانتر هم خواهد شد بی ازرشی جان مردمه غیر مرفه است .
به حرف بله هیچ چیزی یک ریال گران نمیشه ولی در واقعیت سه برابر میشه...
پاسخ ها
hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
کی ماه قبل ریجستری روسه برابرکرد؟
موبایل رو گروه کرد،٫
برق روگرون کردن چراجریمشون نمی کنند؟ فقط زورتون به مردم رسیده
....
بی ماشین هابیشترمعترضن
....
اینترنت چی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
گریه نکن عمویی وصل نشه بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اینترنت را وثل کنید مگه شرایط عادی نشده؟
این آمار درسته؟ که 52 درصد خودرو ندارن! بالاخره هرکس به پراید 84 چیزی داره که مثل تانک سوخت مصرف کنه! این آمار از کجا اومده که 52 درصد خودرو ندارن؟ نکنه کودکان هم جز آمار حساب شدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
قطعا کودکان و نوزادان هم توی آمار حساب کردن.من نمیدونم مردم رو چی فرض میکنن با این آمار دادنشون.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
بر فرض هم نداشته باشن با اسب و خر و شتر که تردد نمی کنند از تاکسی و اسنپ و تپسی هم که دستوری نمیشه انتظار داشت 50 درصد بنزین سهمیه ای و 300 درصد بنزین آزاد را هزینه اش را بدن و کرایه هاشونم ثابت نگه دارن.
قیمت بنزین ربطی به ماشین داشتن و نداشتن نداره کلا بصورت شدید تورم و بالا می بره ...
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
بعله که درسته. هر خانوار حداقل سه نفره و شاید چهار. که البته از نظر اماری 3.85 نفر. یعنی اگر نفری حساب کنیم هر پدر یک ماشین داره و یک و هشتادو پنج نفر ندارند. که در هر خانواده ایرانی به ازای یک نفر ماشین دار در خانواده بیش از دو نفر ماشین دارند و این آمار به داد دولت رسیده تا توجیه کنه. در حالیکه باید اعلام کنند چند درصد خانوارها ندارند که واقع در اینجا باید تامل کرد .
آقا بنزین گرون شد ولی تاکسی دار و کسایی که سر ماشین کار میکنن از کار نیفتادن و با سود کمتری دارن کار میکنن اما این چند روز که اینترنت نیست میلیون ها نفر از کار افتادن بخدا من دیشب از بدبختی دیگه خوابم نمی‌برد تو رو قران به فکر ما هم باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
بر فرض
که با اینترنت کار اقتصادی نکنیم
کل دلخوشیمون همین بود...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
...کل دنیا دارند با اینترنت کار اقتصادی می کنند اما ما.......اونوقت ادعا می کنیم هسته ای شده ایم و پیشرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
خیلی خوبه که اینترنت قطع شده ، شاید شماها هم بفهمید کسانیکه بیکارندو بی پول در این مملکت چه میکشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
ایمل و راه های ارتباطی با دنیای خارج قطع شده سفارشات خارجی و مراودات قطع شدهشرکت ها به مشکل بخورن ارز کمتر تزریق میشه به ایران و قیمت دلار افزایشی میشه.سرمایه گذارا با ترس بیشتر با تجار ایرانی معامله خواهند کرد
بچه هاي زير 10 سال هم تو آمار آوردین؟!...
شما بگید چطور يك خونوار ميتونه سه تا چهارخودرو داشته باشه در صورتي كه ماليات هم نميده بروید يك سيستم مالياتي درست كنید كه داشتن دو ماشين به صرفه نشه
لااقل بببینید کشورهای دیگه چجوري از تكنولوژي براي مهار هزينه جلوگيري مي كنن. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
...چرا هیچ وقت نمیا بگن بزرگترین بنگاههای اقتصادی کشور مالیات نمیدن و چون مالیات نمیدن بیایم و به اونایی که مالیات میدن حقوق و مزایای بیشتری بدیماینا میگن بعضیا 4 - 5 تا ماشین دارن اولا اونی که اینقدر ماشین داره قطعا همشون ماشین روز و کم مصرف هست ثانیا یک نفر هیچ وقت در آن واحد نمیتونه سوار 4-5 ماشین بشه و کلیه عوارض و اون ماشین ها رو پرداخت میکنه و اونی که ماشین نداره فقط ماشین نداره و باید تمامی هزینه های گران شدن سوخت رو از جیبش پرداخت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
قرائنی گفته که مردم چون نماز را درست نمی خونن و زکات نمی دهند!؟
کشور و مردم اینقدر بدبخت هستند !؟
واقعا شما دیگر برای مردم اعتقادی گذاشتید؟
دین خدا را به سیاست آلوده کردید
اقای ریس جمهور گرانی دعوت نمیشود که پذیرفته شود گرانی یا به اصطلاح تورم مهمان ناخوانده هست که در اثر نبود مدیریت درست در دولت و وجود تولیدکنندگان فاسد بوجود اومده ؛ خواهش میکنم با لباس و قیافه مبدل سری به خیابانها بزنید ؛ مسافرکشها از یک دقیقیه بعد از گرانی کرایهاشون رو افزایش دادن ؛ خوب دستور بدهید اینکار رو نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
بنزین مسافر کش (اگر فقط سهمیه ای مصرف کند) 50% گرونتر شده. یعنی هزینه های افزایش پیدا کرده. یعنی اگه تا ماه پیش 1 میلیون پول بنزین می داد ،حالا باید 1.5 میلیون پول بنزین بده، حالا چه طور گرون نکنه؟
52 درصد رو چطوری حساب کردید؟ مثلا من ماشین دارم, شوهرم و دو فرزندم ماشین ندارن. پس توی خونه ما 75 درصد ماشین ندارن؟؟؟؟؟ هر ماشین برای یک خانواده حداقل سه چهارنفریه. واقعا الان به ندرت میشه کسی رو دید که ماشین نداشته باشه.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
خواهر من مشگل از همین جاست که در مملکتی با در امد سرانه 5000 دلار نمی شود همه مردم خودرو داشته باشند و باید از هر 5 نفر بزرگسال تنها یک نفر خودرو داشته باشد که طبعا کسانی خواهند بود که ثروتمند تر هستند.دوپینگ نفتی دهه 80 با نفت 140 دلاری برای مدتی این قاعده را بهم زد اما الان با تحریم ، کاهش قیمت نفت و پراید 55 میلیون تومانی همه چیز برگشت سر جای اولش پس بسیاری از مردمی که در دهه 80 ماشین دار شدند دیگر نمی توانند خودروی خود را تبدیل به احسنت کنند و مملکت هم توان تامین بنزین این تعداد خودرو را ندارد
52 درصد از مردم خودرو ندارن چون سنشون یا کمه یا خیلی بالاس اما قطعا برای تردد از اسب و قاطر استفاده نمیکنن
به هر حال بنزین مصرف میشه
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
اون وزیری که عرض کرده؟؟؟ 52 درصد مردم اتومبیل ندارند نسبت جمعیت کشور به تعدادخود رو راحساب کرده در حالیکه باید نسبت خانوار به خودرو را مد نظر قرار میداد قرار نیست هر نفر از آحاد مردم ماشین داشته باشند متوسط هر خانواده را 3/5 نفر در نظر بگیریم میبینیم فقط 4درصد ممکن است ماشین شخصی نداشته باشند که بهر حال از وسایل نقلیه استفاده میکنند
یک پیشنهاد برای جلوگیری از گرانی منع آن از مبداء هست. برای مثال دولت باید کارخانجاتی که تولید کننده هستند را مسئول پایش قیمت هایی کند که خرده فروشان برای محصولات آنان عرضه میکنند. مردم باید گرارش گران فروشی را به این واحدهای تولیدی ارائه کنند و این واحدهای تولیدی مسئولیت رسیدگی به این شکایات را بر عهده بگیرند و اگر اقدامی نکردند توسط دولت جریمه شوند. و اگر مردم از عملکرد آنان راضی بودند مورد اشویق قرار بگیرند.
قابل توجه رییس جمهور

کرایه مسافربرهای شخصی و برخی آژانس ها ۳۰ درصد افزایش یافته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
خیر دقیقا دو برابرشده
با حقوق دو تومن چه خاکی باید بر سر بریزیم
ارزوی خرید مسکن ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دیروز گوجه خریدم 12000 تومان
اصلا نگرانی نداریم حقوق مون برای کرایه خانه وکرایه ماشین
غذامونم که سطل های آشغال است
آقا مگه قراره بنزین 300 درصد و نان دولتی 50 درصد گران بشه
که دولت محترم لطف کردن و دستورالعمل عدم افزایش قیمت از الان به بعد صادر کردن
علی برکت االله
از خودت شروع کن و قیمت بنزین رو برگردون
اگه 20 م خانوار ایرانی هر خانوار 2تا خودرو داشته باشه یعنی بیش از 50 درصد مردم ماشین ندارن اما همه خانواده های ایرانی تقریبا دوتا ماشین دارن اقای کارشناس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
بیست میلیون خانوار از جمعیت ایران میزنه بالاتر چون هر خانوار ایرانی رو به طور میانگین پنج نفر حساب می کنند.
۵۲ در صدی که خودرو ندارند و ۴۸ درصد دارنده خودرو با این طرح مخالفند .شما هم که ادعا می کنید تا آخرین ریال پول افزایش قیمت بنزین رو میخواید به خود مردم برگردانید ... آیا توجیه شما مردم را اقناع می کند ...؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
شما از ما پوی نگیرید ما از شما پولی نمیخواهیم.
رفاه و توسعه میخواهیم یا بنزین مجانی ؟!! ..........حمل و نقل خودرویی در ایران مجانی است ! .... به خاطر همین این قدر جابجایی اضافی و تلفات جاده ای داریم ... این جک رو بخونید .... الان شما به خودروی شخصی خودت و همسرت بری مسافرت از اتوبوس ارزانتر میشود .... خنده داره و گریه دار .... بنزین ارزان کشور و زندگی ما مردم خجسته دل را نابود کرده است و باز هم بنزین مجانی میخواهیم ... بنزین مجانی مانند مواد مخدر ارزان ، کشور و معیشتمان را نابود کرده است .... فکر میکنیم یارانه سوخت را دولت میدهد ؟!! ....... این موضوع ساده را بفهمیم که این یارانه های در حد 1200 هزار میلیارد تومان ... دوباره بخوانید .... هزار و دویست هزار میلیارد تومان .... از جیب خودمان است ... بهای آن را خودمان باید بدهیم .... سالی چند دانش آموز در مدارس مخروبه مثل گل ، پرپر میشود ؟.... سالی چند نفر در جاده ها و خودروهای از رده خارج از بین میروند ؟.... اینها کفاره ی همان سوخت مجانی است ... که خودمان خواسته ایم .... و نمایندگان و دولتها را به رفتار پوپولیستی مجبور کرده ایم ...... بله این فجایع ، حاصل اصرارمان به سوخت مجانی است .... و یارانه هایی که یا با اتلاف خودمان در هوا دود میشوند ... یا بوسیله قاچاق به جیب قاچاقچیان و کشورهای همسایه میرود ..... بله این فجایع ، حاصل اصرارمان به سوخت مجانی است .... که باید یک معلم بعد از مدرسه برود اسنپ کار کند .... چون دولت مجبور است این گونه یارانه پاشی کند تا این مردم خجسته دل ناراحت نشوند .... کی میخواهیم این فجایع را متوجه شویم ؟ ..... رفاه و توسعه میخواهیم یا بنزین مجانی ؟!! ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
ببخشید اشتباه کردیم شما ما رو ببخش! تمامی مشکلات از ما بوده و ما دولت را مجبور کرده ایم! برادر من شما که تز می دهی، آیا تفاوت بین سیستم بسته با سیستم باز را می دانی؟ این ادبیات فقط در مورد سیستم بسته مصداق دارد. در سیستم باز تمامی ورودی ها باید در نظر گرفته شود و خروجی آن نیز وروردی سیستم های دیگر خواهد بود.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
مرفع بی دردی و قطعا چند ماشین و کلی درآمد داری که مالیات را هم دور می زنی و می ترسی اگر روزی از راه مالیات بخواهند این کارها را انجام دهند تو ضرر کنی لذا حمایت می کنی و حق داری چرا دولت همه چیز را جهانی نمی کند ، مالیات ، قیمت خودرو و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
شما ایران زندگی می کنی؟
حالتو خریدارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
آفرین کارشناس...هم خوش خیالی.هم فراموشکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
.آقای پرفسور همه چیز دان از همان رقم 1200 هزار ملیلرد تومانت معلومه که خیلی با سواد هستی. اصل مشکلات مردم هم همین ها هست که شما فرمودید.همه می دانند که باید یارانه ها و درآمد کشور خرج همان کشور شود. ولی آیا تا به حال شده است.در این چهل سال که بنزین از لیتری یک تومان به سه هزار توان رسیده هر دفعه که گران شده در هر دولتی همین بحث هایی که شما افاضات فرمودید بوده که " با پول اضافی بنزین می
توان چه ها کرد ولی آیا تا به حال یکی از آن وعده ها عملی شده است. یعنی اگر الان بنزین بشود سه هزار توان دیگه هیچ معلمی تو اسنپ کار نم کنه یا تمام مدرسه های کشور مدرن میشود؟اگر اینطوریه که چرا بنزین از لیتری یک تومان شده سه هزار تومان چرا این معضلات به وجود آمده چون مشکل را باید در جای دیگر
!!جستجو کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
معلومه شكمت سيره..... ... رفاه و توسعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
مشکل اینه ما رفاه و توسعه نداریم به هیچ وجه. وگرنه گرون شدن بنزین اینقدر مردمو ناراحت نمیکرد.توی کدوم بخش از زندگی مردم رفاه دیدی که حالا انتظار داری با این دلایل مردم توجیه بشن که گرون شدن بنزین خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
تاحالا چی رو گرون کردن بقیه چیزا ثابت مونده ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
برادر کارشناس یه نکته مهم که در نظر نگرفتی اینه که مردم باور ندارن که قطع یارانه بنزین به نفعشون خواهد بود ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
درسته، بین پوپولیسم و منفعت واقعی مردم بیشتر موافع تضاد هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
جنابعالی انگار تو کشور های مثل فنلاند و دانمارک و کانادا زندگی می کنی که فکر می کی این پول میاد خرج رفاه و نوسازی مملکت میشه
کلا خیلی پرتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
خوش به حالت با این دل خجسته ت...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
رفاه و توسعه فقط با گرانی بنزین اتفاق می افته
ضمنا تجربه نشان داده بعلت اقتصاد فاسدی که وجود دارد درآمد حاصله از افزایش قیمت بنزین باعث رفاه و آسایش نمی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
بالاخره یک نفر حرف منطقی زد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
حالا که بنزین گرون شده ببینیم رفاه و توسعه اتفاق میافته یا خیر؟؟
رفاه و توسعه اتفاق میافته ولی نه برای مردم ...
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
هرچقد قبلا گرون کردنو به توسعه رسیدیم بسمونههه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
...نه صنعتی نه توسعه ای نه ارامشی.نه ارامش اقتصادی .نه ارامش ذهنی نه چیزی....فقط اختلاس و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
قسمت اول رو درست اومدي كه اگه بنزين بشه 15000 تومن و جلوي قاچاق اون به كشوراي همسايه گرفته بشه خيلي خوبه ولي يه چيزي رو در نظر داشته باش . مثل خيلي از كشورها افزايش هزينه ها بايد با درآمد هماهنگ باشه . من الان يه حقوق بگيرم سال 97 با افزايش قيمت دلار همه كالاها و خدمات 2 تا 3 برابر شدند يعني حدود 250 درصد گراني . در صورتي كه پايان سال 97 و براي سال 98 با كلي منت 20 درصد به حقوق ما اضافه شد. بهتر نبود بجاي افزايش نرخ بنزين در موقعيت كنوني كه هنوزم تو شوك تورم سال گذشته مونديم به اين فرارهاي مالياتي سر و سامون ميدادن .همه جاي دنيا همه ماليات بر درآمد پرداخت ميكنن . ولي اينجا اونائي كه درآمدهاي كلان دارن از پرداخت ماليات طفره ميرن . صنف پزشكان؟؟؟ طلافروشان؟؟ .... ؟؟؟ .... ؟؟؟ اونوقت من حقوق بگير هنوز حقوق نگرفته مالياتم كسر شده . حرفاي قشنگي ميزني ولي ناقص .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دوست عزیز حرف های شمارو دربست قبول دارم در صورتی که:
دولت همه تمهیدات لازم را برای اجتناب از سونامی گرانی پس از افزایش قیمت بنزین پیش بینی کرده باشه.
دولت تمهیداتی رو برای کسانی در نظر گرفته باشه که روزی شان از حمل و نقل مردم تامین می شه یا در کار جابجایی هایی به این شکل هستند.
محمد محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
چرند نگو. اگر قدرت پول ملی را زیاد کنند خیلی از این مشکلات حل میشه. اگر قیمت دلار همان 3 تومان قبل از افزایش بود الان بنزین 1000 تومانی معادل 3000 تومان ارزش داشت. الان بنزین رو زیاد میکنید؟ بعد چی کار میکنید؟ مالیات را بیشتر میگیرید؟ ...
کارمند قدیمی - کارشناس اقتصاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
آفرین . واقعا چند جمله با ارزش تو این مدت شنیدم . البته قبولش برای بسیاری مردم سخته
چون بسیاری مردم مسایل رو اشتباه یا سطحی تحلیل میکنند .
م جواهریان - مدرس اقتصاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
این 12 خط را باید با آب طلا نوشت .
اگر ما این دوازده خط را متوجه بودیم که دیگر جهان سوم نبودیم !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
ایشون نه معنی رفاه رو میفهمه نه توسعه رو یک اشتباه رو چند بار باید تکرار کرد و این افزایش قیمت تا کی و تا چند بار اینها همه مسکن هستش مثل گرانی دلار مثل بنزین در دوران مختلف ریاست جمهوری ها آیا ما به توسعه رسیدیم ما رشد بیشتری داریم یا ترکیه یا دوبی یا عربستان توجیح کردن دیگه فایده ای ندارد تعدادی از مردم کشته شدن تا ما با یک مسکن غلط چند وقته بتونیم به توسعه برسیم ولی اول توسعه و رفاه رو معنی کنیم بعد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
کاش یه جا میدیدمت و فقط نگاهت میکردم
یکی نالد ز درد بینوایی یکی پرسدفلانی زردک میخواهی

اونم خودم میدونم ولی گفتم شاید کلش رو سانسور کنن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
بنظرم یک طرفه قضاوت کردید در خیلی موارد انحصار را بردارند و بازار باز باشه و گمرکات متعادل قرار دهند در بحث بنزین و خیلی موارد دیگر درست میشه اما اساس مشکل در ناوگان عمومی و هزینه ناوگان عمومی هست که در بیشتر موارد قیمت استفاده از ناوگان عمومی بیشتر از استفاده از وسیله شخصی هست و زمان صرف شده سه برابر هست و برادر عزیز معیشت ما نباید از بنزین تامین بشه :
امروز عده زیادی از طریق مسافر کشی امرار معاش میکنند با گرانی بنزین نمیتوانند کار هم ندارند این هم به ضرر مردم هست اولا عده ای بیکار میشوند و در هزینه زندگی مانده اند از طرف دیگر خدمات دهی به مردم ضعیف میشه و ناوگان عمومی
جوابگو نیست و هم کرایه گران میشه و هم معطلی مردم زیاد
خداوکیلی صدتومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
چرا مثل تبلیغات ماهواره شعار نوشتی ،چرت و پرت رو با یخورده منطق مخلوط کنی میشه حرف تو
همه چیزو گردن بنزین انداختی که، احتمالا پارگی کفشم هم تقصیر بنزینه
دقیقا کجای بنزین مجانیه ؟
مثل اینه که حقوقت یه میلیون تومن باشه بعد بخوای هزینه هات رو دو میلیون تومان باشه
مالیات و درآمد به هم ربط داره ها
فکر کن راننده مسافر بر باشی که روزی حداقل چهارصد کیلومتر مسیر طی میکنه
حالا دیگه خودت حساب کن با بنزینی هزارتوم... ببخشید منظورم سه تومن چقدر باید کرایه و مالیات بده که آخر ماه پول تو جیبش مونده باشه ؟
خودت باسوادی دگ حساب کن
م پناهی - ارشد اقتصاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
واقعا منطقی و مستدل .... کاش ما مردم بازیچه دست افکار اشتباه خود نمیشدیم .
امیریان نقوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
عالی ، مستدل و فوق العاده
رفاه و توسعه میخواهیم یا بنزین مجانی ؟!!...
افزایش قیمت خواهد بود و مسئولان هم خواهند گفت این افزایش قیمت ها ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
احمق هم در ایران زیاد داریم مردم حسابی سوحت اکه زیاد مصرف می شه تصادافات زیاده به خاطر خودرو بی کیفیت ااست نه سوخت محانی
اینترنت رو وصل کنید .
هر چی میخوایم خوش بین باشیم و حرف نزنیم ، دولتیها نمیذارن. آقای سخنگوی محترم ؛ مگر بنا است هر فرد ایرانی یک خودرو داشته باشه که میگی 52 تا 53 درصد مردم خودرو ندارند؟! بیشتر خانواده ها یک خودرو دارند که بصورت جمعی و خانوادگی استفاده میکنند. طوری صحبت میکنید که داره باورمون میشه گویا شما توی این مملکت زندگی نکردین و نمیکنید.
قبلا هم با تمام وجود جلوی گرونی رو گرفته دولت و...ولی خوبه یه ماه بعدش کم آورده... این دفعه هم همین طوره
۵۲ درصد مردم خودرو ندارند . خوب باید با تاکسی رفت وآمد کنند. همه جا که مترو و اتوبوس فراوون نیست....
ننه دستت درد نکنه که اینجا باز کردی مردم میان درد دل میکنن ایشالله خیر ببینی. ننه
بالاخره حرف میزنن. همین هم خوبه. ننه. افرین پسرم
۵۲ درصد مردم خودرو ندارند . خوب باید با تاکسی رفت وآمد کنند. همه جا که مترو و اتوبوس فراوون نیست. لابد با الاغ رفت و آمد میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
حالا ببین قیمت الاغ چقدر بکشه بالا،بعد می گن با گرانی مبارزه میکنیم.
52درصد که ماشین ندارن با چی مسافرتهای شهری و بین شهری انجام می دن؟!! بچه مدرسه ای ها هم حتما با سرویس کاروان شتر سر کلاس می رن!! عجب!!!
توروخدا اينترنت رو وصل كنيد بيچاره شديم كسب وكارمون داره از بين ميره چرا هي مشكلات بزرگتر براي مردم درست ميكنيد اينترنت رو وصل كنيد
سلام از معاون وزير لطفا سوال كنيد چرا همين بخشنامه را به بورس كالا ارسال نكرده .... الان ورق فولادي در بازار در عرض يك هفته هزار تومان گران شده كجاست نظارت
مهم داشتن ماشین نیست مهم تاثیریست که گرانی بنزین روی حمل و نقل و به تبع ان روی همه اجناس میگذارد...
هر بچه ای بخوبی میداند که مهم داشتن ماشین نیست مهم تاثیریست که گرانی بنزین روی حمل و نقل و به تبع ان روی همه اجناس میگذارد...
مردم ندارند .. حالا خودرو پول كار غذا منزل حوصله شادي تفريح
بنزین رو به زور تحمیل کردید. خب
الان من بخوام به قطعی اینترنت اعتراض مسالمت‌آمیز داشته باشم کجا باید برم؟ چطوری باید اعتراض کنم؟ هدفم هم اینه که بدونم تا کی قطعه! سوالم همینه. سوال اضافه یا درخواست ارزونی قیمت رو هم ندارم.
من مسیر خونه تا مهد دخترم رو با اسنپ یا آژانس میرم که کرایه هفت هشت تومنی رو ۱۷ تا ۲۰ تومن کردن....
دیروز هر شانه تخم مرغ ۲۰۰۰ تومان گران شد!
در برخی نقاط از استان فارس فروشنده کالا را نمی فروشد و نداشتن بهانه کرده اند و اما یک منبع مطلع اعلام کرد که می خواهند گرانتر بفروشند.
آیا اراده ای برای کنترل هست؟
امروز که آخر دنیا نیست فردا هم خواهیم دید.
اینکه گفتند 52 درصد مردم خودرو ندارند یعنی چه؟
مگه میشه؟
مگه داریم؟
اکثریت خانواده ها حداقل یک پراید قراضه دارند که مثلا" چهار پنج نفر استفاده میکنند.
شاید ماشین را که سندش به نام پدر خانواده است فقط به حساب این گذاشتند که در این خانواده یک نفر ماشین دارد و بقیه ندارند.
این آمار به جز این نمیتواند باشد.
اینترنتتتتتتتتتتتتت را وصل کنید
اونایی میگن اینترنت چی شد ببینند این چند روز که اینترنت نبود چقدر زندگی قشنگتر بود !!!!!!!! من که تصمیم گرفتم دیگر از ماه آینده از 2020 اینترنت تهیه نکنم . فکر کنم وزارت ارتباطات هم خیلی دوست داره تا مشتری هاش رو ازدست بده .
-فرض کنیم این 52 درشد هم خودرو داشته باشند انشالله. میشه بفرمایید اونوقت کحا باید ماشینشون رو سوار بشن؟

-جناب وزیر راه و شهرسازی اولا که همین الانش هم قیمت بلیط هواپیما بیش از اندازه گروننه دوما چند صباحی صبر بکنین انشالله خواهین دید با چه ترفند های جدیدی قیمت بلیط بالا خواهد رفت.
خودروهای دولتی بنزین را به نرخ جهانی بزنند
پاسخ ها
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
سلام .خودرو دولتی با هر قیمتی که بنزین بزنه از بودجه عمومی یا همان بیت المال معروف ومظلوم استفاده میکنه بیایید کاری کنیم که حداقل این خودرو ها در خدمت دولت وشرح وظایفش باشد وخدایناکرده از ان استفاده شخصی نشود
....اهن پروفیل از 5900 به 6700 تومان تغییر کرده رفتم اتحادیه میگه طبیعی است که گران بشه به سامانه 124 تماس گرفتم فایده ای نداشت...
آقای رئیس جمهور ... مردم می دانند که بالا رفتن قیمت بنزین در حالی که مردم کشور از حداقل حقوق و دستمزد برخوردارند یعنی چه؟ ...
...از ديروز قيمت ميوه ها به دليل افزايش قيمت کرايه افزايش يافته کرايه هاي شخصي هم افزايش يافته 50درصد بنزين سهميه را گران کردين يعني افزايش ندن کسي که بيکار تحصيلکرده و دانشجو داره و مسافرکشي مي کنه 60 ليتر براي يک روزش هست ...
نقل این حرفها نیست که چیزها گرون میشه یا نه. مسلمه که گرون میشه.یک درصد هم شک نکنید. این سرو صدا و فریاد ملت اینه که با صدای بلند میخواد بگه: بابا دیگه قول دادن و بعد زیرش زدن و پیچوندن کافیه. ما خسته شدیم و دیگه نمیکشیم.
همین الان با قطع اینترنت درآمد خیلی از مردم رو کاهش دادید. ضمنا لوازم خانگی هم گرون شد. ...
متاسفانه همش شعاره ودر مورد کنترل قیمت کاری نشده مثلا قیمت گاز ال پی جی افزایش داشته و مسوولین ما این افزایش رو جزء موارد افزایش یافته به حساب نمیارن ودلخوشن به شعارهایی که میدن در مورد کنترل قیمت
یکی نیست به این مدیرای تصمیم گیر بگه آخه بی انصافا با سهمیه 60 لیتر چه کار میشه کرد ...
خب معلومه نصف جمعیت خودرو نداره. آمار خودرو را باید نسبت به خانوار داد. چند درصد خانواده خودرو ندارند!؟!
۵۲ درصدی که خودرو ندارند اصلا از خودرو استفاده نمی‌کنند.
وهمچنین مثلا بنده خودرو دارم و همسر و فرزندانم ندارند و جز ۵۲ درصد هستند
متاسفانه اقتصاد شاخص های خودش رو داره و از دستور پیروی نمی کنه.
پاسخ ها
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دقیقا...اقتصاد را با دستور وبخشنامه نمیشود کنترل کرد چون حالت بادکنک را دارد .به هر نقطه این بادکنک فشار بیاورید هوای متراکم داخل بادکنک به قسمت دیگر بادکنک منقل میشود وآنجا بالا میاید اما در اقتصاد یکچیز اصل قطعی ومسلم است وآن عدالت اقتصادی ورقابت سالم بدون رانت واز ان مهمتر نظام مالیاتی سالم است
رحمانی با بیان اینکه جلوگیری از افزایش قیمت ‌ها را از خودمان شروع کردیم، بیان داشت: بنابراین، اعلام شد تا مجوز افزایش قیمت دستگاه‌های دولتی حتی اگر در روزهای قبل این مجوز گرفته شده لغو شود.پس قیمت بنزین به قبل برگردونید.
دادن پول نقد به مردم یه اشتباهه متاسفانه دولت داره سیاست های دولت قبل که هرگز مورد تاییدش نبودن رو دوباره اجاره میکنه.
پول کمی که تاثیری تو زندگی مردم نداره ولی تاثیرش توی اقتصاد زیاده
به جای صدقه دادن به مردم ، برای اقشار کم درآمد به ویژه اهالی مناطق محروم ؛ امکانات محیا کنند
اقای سخنگو چه بدتر که گفته اید 52 در صد خودرو ندارند پس معلومه که52 در صد محتاج 48 در صد در جابجایی هستند که با گران شدن بنزین لا اقل 50 در صد کرایه اضافه میشود در صورتی کسی که خودرو دارد برایش فرق نمی کند
سخنگوی محترم دولت قرار نیست بچه دوماهه و یکساله و پیرمرد 90 ساله خودرو داشته باشن
قرار نیست هر خانواده ای چند تا خودرو داشته باشید
اگر اینها را لحاظ کنید میشه مثلا 10 درصد خانوارها خودرو ندارن نه اینکه 53 درصد مردم خودرو ندارن
هر 4سال قیمت بنزین به جهانی نزدیک میشود اما دلار بالا میرود و بعد دوباره بنزین ارزان است دوباره قیمت بنزین بالا میرود بنظرم کنترل بازار ارز تا نباشد این کارها مسخره است
تمام امور تحقیقاتی و ارتباطی ما در دانشگاه معطل مانده است!
واقعا همه چیز در کشور آپشن است!
...
دیروز رفتم بنزین زدم قلبم درد گرفت... بنزین سوپر را چرا آزاد کردید آخه؟
32500تومان از یارانه کم کردن و22000 تومان اضافه کردن انوقت میگن افزایش بنزین را صرف بهبود کم در امد ها هزینه میکنم
آقا اینترنت رو وصل کنید تا الان من ده ملیون بخاطر قطعی اینترنت و دسترسی نداشتن به معاملاتم ضررکردم با اون خبری که تو آخربن خبر راجع به ارز های دیجیتال شنیدم . ...
میذاشتید یک باک بزنیم بعد گرون می کردید
سلام : ایران با ۸۰ میلیون جمعیت، سالانه ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال را برای یارانه انرژی هزینه می‌کند و از این نظر رتبه اول جهان را دارد ! در همین حال کشور چین با یک میلیارد و پانصد میلیون جمعیت سالانه ۴۴ میلیارد دلار بابت یارانه انرژی هزینه می‌کند! یعنی ۱۹ برابر ما جمعیت دارد ولی ۲۵ میلیارد دلار کمتر از ایران برای یارانه انرژی هزینه می‌کند! تعجب‌آور که چه عرض شود؟ تاسف‌آور نیست؟!
- این ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال هزینه می‌شود، یعنی از جیب همه ملت بیرون می‌رود، چه مصرف‌کنندگان بنزین و چه کسانی که بنزین مصرف نمی‌کنند! ضمن آنکه افراد عادی یعنی توده‌های عظیم مردم، در مقایسه با صاحبان ثروت، میزان مصرف بسیار کمتری دارند. این نکته گفتنی است که مطابق آمار موجود ۵۰ درصد یارانه انرژی را ۳ دهک ثروتمند جامعه ایران مصرف می‌کنند.
- به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۷، بودجه عمرانی کشور ۶۲ هزار میلیارد تومان بود و در همان سال ۹۷۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه انرژی هزینه شده بود. یعنی ۲۰ برابر بودجه عمرانی کشور که باید صرف آبادانی و عمران می‌شد، برای یارانه انرژی مصرف شده است!
- میزان مصرف بنزین در ایران دو برابر میانگین جهانی آن است.
- روزانه به طور متوسط ۳۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود، چرا که بهای آن در کشورهای همسایه چند برابر قیمت بنزین در ایران است( به نقل از روزنامه کیهان مورخ 27/8/98).
- بر اساس عقل سلیم ومحاسبات منطقی کارشناسان اقتصادی بنا به هردلیلی اگر سهمیه بندی و قیمت بنزین و فرآوردهای سوختی افزایش نیابد،معضل ترافیک پیچیده تر،آلودگی هوا و مرگ و میرناشی از آن بیشتر وبیشتر،قاچاق سوخت بیشتر ،مصرف بی رویه سوخت و بنزین وحشتناکتر می گردد منتهی در کنار افزایش قیمت سوخت دستمزد حقوق بگیران نیز برای ارتقای قدرت خرید آنان قطعاًبایدافزایش یابد.
نرخ هر لیتر بنزین در عربستان ۶۲۰۰ تومان، در امارات ۶۴۰۰ تومان، در افغانستان، ۷ هزار تومان، پاکستان ۸ هزار تومان، ترکیه ۱۳۲۰۰ تومان و در کشور‌های پیشرفته‌ای مانند هلند و سوئد ۲۰ هزار تومان و در ترکمنستان حدود ۵ هزار تومان به پول ما فروخته می‌شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
تو هم که مثل رئیس جمهور یک قسمت از ماجرا رو میگی
قیمت بنزین همه جا گرونه درست ولی نسبت به درآمدشون چطوره؟
چرا مصرف خودروهاشون رو مورد بررسی قرار نمیدی؟
چرا اصلا این مرزای ما که مثل رود کارون داره ازش سوخت قاچاق نمیشه رو نمیگی؟
م کسایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
آفرین
روزی که این مسایل را متوجه شویم وضعیتمان بهتر میشود .
با هوش
| Russian Federation |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
بابا پروفسور
مثل قیمت دلار ۴۲۰۰۰ که افزایش پیدا نکرد ،قیمتها تکون نمیخوره ...
آقا به فریاد مشکل مردم برسید این مردم سالهای سال هست که صبور بودند و همه جور سختی رو تحمل کردند مخصوصاً یکسال اخیر که قیمتها نجومی رفتند بالا سکوت کردند .
واقعا ً هزینه مخارج زندگی بالاست ،گرونی بنزین دیگه قوزه بالا قوزه.
نخست که پیش از گرون شدن بنزین همه چیز یه باره گرون شده بود از نون گرفته تا گرایه و خدمات مختلف...
دوم اینکه گرون شدن بنزین بیشتر به اون پنجاه و دو درصد که خودرو ندارن اسیب می زنه تا اونی که خودرو داره اونی که خودرو نداره باید هزینه های کسی که خودرو داره از جمله افزایش قیمت خودرو رو از طریق پرداخت گرایه ها پرداخت کنه...
سوم ،این بازی ها با اعداد و امار های من دراوردی. دیگه فایده نداره اگر واقعا هدف ایجاد هدفمندی برای یارانه ها هست راهش این نیست این حرف ها مثل جوک می مونه اینکه دائم دولت یه حرفی بگه و بعد هنوز دو سه هفته نشده خلاف حرفش بیاد انجام بده متاسفانه فقط باعث بی اعتباری دولت هست اگر این کار هدفش فشار بر پولدار ها هست بجای افزایش سه برابری قیمت برای همه مردم و بجای فشار کور به همه بیاد قشر های هدف که قشر پولدار هست نشانه بگیرید و به اون ها فشار بیارید این کار هم خیلی ساده هست بجای بنزین سه تومانی برای همه به خودرو های لوکس و گران بنزین با رقم خیلی بالاتر بنزین بدهید. سهمیه بندی رو منطقی کنید دو یا یه باک برای یه ماه کاملا غیر منطقی است. سهمیه تاکسی ها بر اساس شهر ها باید تعیین بشه نه بر اساس فقط تاکسی بودن حتما تاکسی که تو شهری مثل تهران و کلان شهر ها هست سوخت بیشتری لازم‌داره تا تاکسی که تو یه شهر کوچیک تر هست و ماشین های هایبریدی کم مصرف برای تاکسی بیارید که مصرف کمتری دارن و کیفیت بالاتر و قیمت کرایه ها رو کمتر کنید نظارت بر تاکسی ها رو هوشمند کنید که مردم میل به کمتر استفاده کردن از خودرو داشته باشند سیستم های همگانی حمل و نقل رو گسترش بدهید نه اینکه مردم رو مثل خرما که درون جعبه فشرده می شوند تو اتوبوس و مترو تحت فشار بزارید دست از خصوصی سازی سیستم های بزرگ حمل و نقل شهری بردارید اینکار باعث نارضایتی مردم از این روش حمل و نقل هست..
دولت بیاد دولت الکترونیک واقعی گسترش بدهد نه اینکه یه مشت دفتر خدماتی ایجاد کند که نه تنها شغل کاذب هست بلکه باعث هدر رفتن پول و وقت مردم می شه که باز هم لازم شما از خودرو خودت استفاده کنید برای رفتن به‌این دفاتر و از اون بدتر کاغذ بازی های بی خودی این دفاتر که بخشی از یارانه پنهان کاغذ رو هدر می دهد را نداشته باشد ..برای خود من پیش امده برای ثبت نام یک امتیاز اب از هر چیزی از من در خواست پنج کپی کردن اخر سر هم از روی کپی ها اسکن کرد فقط برای اینکه دستگاه کپیش و فرد کپی کننده کار داشته باشد و اخر سر هم ایشون بد اسکن کرد و کلی هزینه و مشکل برای من ایجاد کرد نام این که دولت الکترونیک نیست...
دولت می تواند در امد های دیگری از مالیات ایجاد کند البته نه باز مثل این روش مالیاتی که فقط از کارگران و کارمند ها و افراد مصرف کننده کم در امد گرفته می شود قشر پولدار رو هدف بگیرند چرا پزشکان که جز ثروتمند ترین ها هستند تا سقف سیصد و بیست میلیون تومان معافیت مالیاتی دارند چرا دولت هنوز نتوانسته پزشکان را مجبور به گذاشتن کارت خوان بکند و انهای هم که گذاشته اند را مجبور به بکار گیری از آن بکند ؟؟؟
چرا دولت بجای فشار بر همه بر مردم به این ثروتمندان فشار نمی اورد؟؟؟
بلوک 1800تومنی الان شده 2500تومان
دولت کجایی؟؟؟؟
آقای روحانی همین الان هیچی نشده کرایه ها سرسام آور بالا رفته .
رسما کسب و کارای اینترنتی تعطیله...
کلی سایت بازدید هاشونو از دست دادن و کلی سایت اپدیت نمی شن این واسشون تو رتبه بندی نتایج گوگل افتضاحه محضه!
...
خواهشا اینترنت ها رو وصل کنید ،شبکه های اجتماعی مهم نیستن اما گوگل و برخی سایت ها رو ملت واقعا نیاز دارن این وسط دانشجو، کارمند چه گناهی کرده که محروم باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دانشجو و کارمند اينترنت ميخواد چكار؟ برو! بجنب! نماز ظهرت رو بخون كه ديره. پرسه زدن در اينترنت دردى رو دوا نميكنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
مملکتی که به علم و دانش اهمیتی نمیده بیادبه فکر دانشجوباشه؟
مگر ادعا نمی کنید که از پول بنزین جای دیگری هزینه نمی کنیم و می خواهیم به ۶۰ میلیون نفر کمک کنیم. خب بروید از همان ۲۰ میلیون باقی مانده پولدار که جزو از ما بهترون هستند بگیرید.
....
.. همین امروز کرایه تاکسی و خیلی چیزای دیگه گرون شد..
فکر کنید یه کمی بیشتر مردم به مترو هجوم بیارند میدونید چی میشه؟!

آیا ظرفیت حمل و نقل عمومی را افزایش دادید؟!!!

تو کرج تو خط کیانمهر 8 اتوبوس هست که همیشه 2-3 تاشون به سبب نبود یا گرانی قطعات همیشه خرابند و تو راه میمونند. بقیه هم 2 سال پیش که 15 دقیقه ای حرکت میکردند الآن شده 25-30 دقیقه و مسلما با هجوم مردم بیشتر خراب میشند میشه 40 دقیقه!!!
خب این چه توجیهی است به خانواده هایی که ماشین ندارند پول بنزین بدهیم . خب عواید فروش بنزین رو به خانواده های دارای خودرو بپردازید ؟!!!!!!!!!!!!!!
اقتصاد دستوری بازاری
مگه قیمتها با دولته
تا دیروز من برای یه مسیر 4000تومان میدادم الان 5000تومان میخواد وناچارم بدم
گران شد که بماند
یه عده با مسافرکشی امرار معاش میکردند این مردم چکار کنند چه طور جواب زن و بچه را بدن
مردم عادت کرده اند.
همه چی گران شده.تورم حداقل سه برابر شده.یا میشه
میشه این اینترنت مزخرف و فیلتری رو حداقل وصل کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
یه اینترنت داغونی داشتیم اونم قطع شد
این خانواده ها هستند که بسته به نیازشون یک یا چند خودرو دارن که قطعاً در موقع لزوم و مسافرت از یکی استفاده می کنند قرار نیست تک تک ملت خودرو داشته باشند. در خانواده افرادی هستند که به سن قانونی نرسیدن ولی از خودرو توسط یکی از افراد خانواده استفاده می کنند و نیز از وسایل نفلیه عمومی هم استفاده می کنند. بنابراین گرانی بنزین بیشتر کل ملت رو هدف قرار داده تا ثروتمندان رو! این فقط بهانه دولته که ادعا می کنه بخاطر ثروتمندان بنزین رو گران کرده!
بهترین کار در شرایط فعلی ثابت نگه داشتن قیمت کالاها و کم کردن از حجم و وزن آنهاست.الان روز به روز از پنیرهای بسته بندی کم و به آب پنیر اضافه میشود که تجربه موفقی است.
اتفاقا امروز رفتیم برای خرید خیار و گوجه که گرونش کرده بهش گفتیم که فرموده اند که نباید چیزی گرون بشه ایشون هم گفت من از میدان گرون خریدم می خواهی بخر نمی خواهی هم نخر جاهای دیگه خیلی گرونتر از من می دهن
لطفا سازمان حمایت و تعزیرات و رسانه ملی بیهوده بنزین مصرف نکنند و استهلاک اتومیبل دولت زیاد نکنند و برای نمایش تلویزیونی به فامیل گزارش تهیه نکنند. در همه جای دنیا فاکتورها به سامانه این سازمانها رفته و سیستم سریع بررسی و در لحظه جریمه به فروشگاه مربوطه ارسال می شود نه اینکه به شعور مردم بی احترامی نمی کنند و نمایش گشت برگزار نمی کنند و ماموریت به آنها پرداخت نمی کنند ...
این طرح دقیقاً فقر کردن فقرا با ترفند کمک به اونهاست! با ادعای ضد ثروتمندان! قبل از اجرای طرح هشدار داده شد!!!!!!!
جناب آقای رئیس جمهور
لطفا بگو ببینم چند درصد از خانوارها خودرو ندارند.
اینکه میگی 52 درصد مردم خودرو ندارند شاید بیشتر از این آمار هم خودرو نداشته باشن چون به عنوان مثال یه خانواده سه نفره یک خودرو داره یعنی 77 درصد خودرو ندارن و 33 درصد دارن
برو خودت رو گول بزن
دولت بجای کنترل قیمت کالا نرخ ارز دولتی رو کنترل میکرد کافی بود. چرا نرخ ارز دولتی اینقدر کشیده بالا؟؟؟؟
اینترنت رو وصل کنید
موتوری ها چی؟ چرا آمارتون هم مثل خودتون بی خاصیته؟
درسته پنجاه و دو درصد مردم ماشین ندارند ولی افزایش بنزین رو همه چیز تاثیر داره کرایه در ایرانشهر از سه به پنج هزار تومان افزایش یافته در اینجا تاکسی کم و جابجایی ها همه توسط شخصی ها صورت می گیرد
اینترنت مردم رو قطع کردید و کلی خسارت زدید
اینترنتو وصل کن اقا بی زحمت
چرا باید کسی که ماشین دارد
هم یارانه نقدی بگیرد ۵۵ تومان به ازای هر عضو خانواده اش
و هم ۶۰ لیتر بنزین به ازای هر ماشینش
و همینطور ۶۰ لیتر بنزین به ازای ماشین همسرش و بچه هایش
و یک کارگر مستضعف
به ازای ۹ فرزندش به او ۲۰۵ تومن می دهید و
متاسفانه چون ماشین ندارد
یارانه بنزینش را که به تاکسی ها تقدیم کرده اید
ولی بیچاره پول تاکسی ارزان قیمت !!!! را هم ندارد
یا با دوچرخه باید برود سرکار یا پیاده
عجب عدالتی عجب نوابغی و متفکرانی موهایشان سفید گشت تا این طرح عادلانه را دادند
لابد بعضی ها شاید بگن نگو بیچاره کارگر
اگر لیاقت داشت درس می خوند می شد مهندس و نابغه مملکت و وضعش این نمی شد
اتفاقا مهندس و نابغه وضعش بدتره و کار سخت و پیچیده هم تسلط داره ولی نیست
بله شاید 52 درصد مردم خودرو نداشته باشن ولی حتما در خانواده ای زندگی میکنن که یکی از اعضاش صاحب خودرو هستش شاید اصلا 52 درصد از مردم از خودرو شخصی استفاده نکنن ولی حتما از وسایل نقلیه عمومی استفاده میکنن گرانی های اخیر تمام مردم ایران رو دچار دردسر کرده رئیس جمهور یک کشور وظیفش تزریق امید واهی نیست وظیفش تلاش برای بهبود شرایطه
زحمت نکشین دوستان تقاضا ندادند . خودجوش قیمتها را تعدیل کردند و دیگه مزاحم وقت همکاران جنابعالی نشدند
علی برکت ا...
من دامپزشکم . کارم اینه که از صبح تا شب تو روستاها میچرخم و دام های مردم درمان میکنم . هر دام بین 25 تا 40 هزار تومن . این حداقل پولی که میگیرم چون کار نیست و فقط دنبال امرار معاش خانواده ام هستم .برای جابه جایی بین روستاها باید یک روز در میون 60 لیتر بنزین بزنم . یعنی ا180 هزار تومن باید پول بدم . روزی 90 هزارتومن . به نظرت من تو یه روز چقدر باید درآمد داشته باشم که اینقدر بتونم پول بنزین بزنم ؟ هزینه تجهیزات کارم و استعلاک ماشینم به کنار؟
یا باید بشینم تو خونه یا باید این مبلغ کرایه رو روی مبلغ کارم بکشم . پس من اگه بخوام برم سرکار باید افزایش نرخ داشته باشم .میخوام بدونم دولت با این همه طرحی که داده اصلا امثال من دیده ؟ نه ندیده!به همین راحتی با گرونی بنزین به مردم هزینه تحمیل میشه
سلام:برای رفع آلودگی هوا ،رفع معضل ترافیک ،کم مصرف کردن بنزین و صرفه جویی در وقت و انرژی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا آن را تجربه کردند راهی جز توسعه مترو در کلان شهر ها مخصوصا تهران نداریم تهران نیاز به 20 خط مترو با توقف دو دقیقه درهر ایستگاه مترو و بیش از30خط اتوبوسرانی BRT نیازمند است. از دیگر عوامل رفع آلودگی هوا سهمیه بندی و متعادل کردن قیمت بنزین ،اخذ مالیات از خودروهای تک سرنشین در مرکز شهر وتوسعه جامع و ریل پایه حمل و نقل عمومی صرفآ مترو و BRT و همچنین توسعه اتوبوس ،مینی بوس و و ون است اما تاکسی ها اصلآ نمی توانند کمکی به رفع آلودگی هوا و رفع ترافیک نمایند زیراخود تاکسی های سواری به اندازه سایر ماشین ها ی شخصی ترافیک و بعضاً آلودگی هوا ایجاد می کنند. متاسفانه مجلس و دولت ها در این امر مهم و حیاتی کوتاهی وغفلت می کنند
سلام : ایران با ۸۰ میلیون جمعیت، سالانه ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال را برای یارانه انرژی هزینه می‌کند و از این نظر رتبه اول جهان را دارد ! در همین حال کشور چین با یک میلیارد و پانصد میلیون جمعیت سالانه ۴۴ میلیارد دلار بابت یارانه انرژی هزینه می‌کند! یعنی ۱۹ برابر ما جمعیت دارد ولی ۲۵ میلیارد دلار کمتر از ایران برای یارانه انرژی هزینه می‌کند! تعجب‌آور که چه عرض شود؟ تاسف‌آور نیست؟!
- این ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال هزینه می‌شود، یعنی از جیب همه ملت بیرون می‌رود، چه مصرف‌کنندگان بنزین و چه کسانی که بنزین مصرف نمی‌کنند! ضمن آنکه افراد عادی یعنی توده‌های عظیم مردم، در مقایسه با صاحبان ثروت، میزان مصرف بسیار کمتری دارند. این نکته گفتنی است که مطابق آمار موجود ۵۰ درصد یارانه انرژی را ۳ دهک ثروتمند جامعه ایران مصرف می‌کنند.
- به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۷، بودجه عمرانی کشور ۶۲ هزار میلیارد تومان بود و در همان سال ۹۷۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه انرژی هزینه شده بود. یعنی ۲۰ برابر بودجه عمرانی کشور که باید صرف آبادانی و عمران می‌شد، برای یارانه انرژی مصرف شده است!
- میزان مصرف بنزین در ایران دو برابر میانگین جهانی آن است.
- روزانه به طور متوسط ۳۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود، چرا که بهای آن در کشورهای همسایه چند برابر قیمت بنزین در ایران است( به نقل از روزنامه کیهان مورخ 27/8/98).
- بر اساس عقل سلیم ومحاسبات منطقی کارشناسان اقتصادی بنا به هردلیلی اگر سهمیه بندی و قیمت بنزین و فرآوردهای سوختی افزایش نیابد،معضل ترافیک پیچیده تر،آلودگی هوا و مرگ و میرناشی از آن بیشتر وبیشتر،قاچاق سوخت بیشتر ،مصرف بی رویه سوخت و بنزین وحشتناکتر می گردد منتهی در کنار افزایش قیمت سوخت دستمزد حقوق بگیران نیز برای ارتقای قدرت خرید آنان قطعاًبایدافزایش یابد.
نرخ هر لیتر بنزین در عربستان ۶۲۰۰ تومان، در امارات ۶۴۰۰ تومان، در افغانستان، ۷ هزار تومان، پاکستان ۸ هزار تومان، ترکیه ۱۳۲۰۰ تومان و در کشور‌های پیشرفته‌ای مانند هلند و سوئد ۲۰ هزار تومان و در ترکمنستان حدود ۵ هزار تومان به پول ما فروخته می‌شود.
صدای کسی هم که به جایی نمی رسه، صدا و سیما هم که سالهاست با مردم در جنگ و تضاد هست، بعد میگن مردم حق اعتراض دارن، شما فقط یک مجوز نشون بدید که برای اعتراضات صادر کرده باشید، اون شاخ رو از سرمون کندیم انداختیم دور آقایون خود خوانده زرنگ.
آقای رئیس جمهور ، شما و تمامی مسئولان بایستی تنها به منافع ملت توجه نمائید و وقتی میبینید ملت از یک موضوع ناراضی هستند به هر دلیل بایستی آنرا متوقف نمائید. نه سرکوبشان کنید.
وقتی اقتصاد دستوری (نظامی)می شودنشانه جواب ندادن همه راههای منطقی است.استفاده از زور در هیچ زمینه ای جواب نداده است .
من به خاطر اینکه نتونسم پول اجاره تو شهر بدم رفتم خارج از شهر زندگی میکنم.صبح ها تا ساعت8 هیچ ماشینی برا رفتن شهر نیست !من که تا امروز با خودرو خودم رفت و آمد میکردم دیگه نمیتونم برم سرکار!به همین راحتی من و خانواده ام بدبخت کردید
هميشه فكر مي كردم اگر دشمن بخواهد يك ضربه كاري به اين مملكت بزند و كشور را فلج كند اينترنت مان را قطع خواهد كرد...
آقای سخنگوی دولت: وقتی میگویید 52 تا 53 درصد مردم اتومبیل ندارند یعنی میخواهید القاء کنید که در بهترین شرایط تعداد معترضان به گرانی بنزین در اقلیت جمعیت جامعه هستند! ولی از آنجا که با معمولا بدون حساب و کتاب حرف میزنید توجه نکردید که با گرانی بنزین نرخ تاکسیها و اتوبوسهایی که طبق حرف امام قرار بود مجانی بشوند نیز افزایشی بیش از سه برابر خواهد داشت و آن 53 یا 52 درصد جامعه نیز در این روند صدمه دیده و جزو معترضان قرار خواهند گرفت. آقای روحانی به شما پیشنهاد میدهم از سمت خودت استعفا کن
از حقوق آبان ماه بازنشستگان آموزش و پرورش ۱۰۰هزار کم کردند به عنوان مکمل عمرآبان و آذر .
نمی دونم مکمل عمر چه صیغه ی هست فکر کنم دولت برای بسته های حمایتیش کم آوروه از بازنشسته ها مایه گذاشته.
خودروهای هیبریدی تا 100 میلیون تومن گرون شدن، چهل ساله میخواین اقتصاد رو بصورت دستوری بچرخونین همینه که کم میارین
خدا وکیلی اقای روحانی ملت را چی فرض کرده؟ ۵۰ درصد بنزین را گرون کردید و سهمیه ای! بعد میگید جلوی گرونی را میگیرید؟؟؟ ۵۰ در صد را که شاخ تو جیب ملت کردید راحتما ندید؟؟؟ پروفسورهای اقتصادی دولت
خدا وکیلی اقای روحانی ملت را چی فرض کرده؟ ۵۰ درصد بنزین را گرون کردید و سهمیه ای! بعد میگید جلوی گرونی را میگیرید؟؟؟ ۵۰ در صد را که شاخ تو جیب ملت کردید راحتما ندید؟؟؟ پروفسورهای اقتصادی دولت
آقا اینترنت رو وصل کنید، کارمون کلا خوابیده.. ما شرکت نرم افزاری هستیم
به همه ۲۰۰ لیتر بنزین یارانه ای بدهید
تمام هشتاد میلیون ایرانی
چه فرد ماشین داشته باشد چه نداشته باشد
چه نوزاد باشد چه پیر و سالخورده
همه همه همه مردم ایران
این میشه عدالت
به هیچ ماشین و تاکسی و اتوبوس هیچ بنزین مازاد داده نشود
هر کس خواست سهمیه خود را تبدیل به بنزین یارانه ای می کند و در ماشینش می ریزد
هر کس خواست سهمیه خود را به پول یا کارت معاش تبدیل می کند
فقط این پول یک محدودیت داشته باشد
که فرد بتواند فقط برای
خرید تخم مرغ ،نان ، برنج ،روغن ، حبوبات ، لبنیات ، میوه ، حمل و نقل و پرداخت قبض از آن استفاده کند ودر غیر اینصورت قابل استفاده نباشد
و همچنین افراد بیکار در صورتی که در طرح آموزش رایگان فنی فوق حرفه ای کسب و کار شرکت نکنند این یارانه برایشان قطع شود
این محدودیت باعث جلوگیری از تورم می شود
و حفره ها و خلا ها ی این کار را باید طبق نظر جوانان نابغه کشور که کم نیستند پر کرد
و خلاقیت در استفاده از ناوگان حمل و نقل
اتوبوسها و تاکسی ها و حمل و نقل جاده ای به این شکل
که فرد مثل انتقال وجه قابلیت انتقال بنزین به حساب دیگران را داشته باشد برای جلوگیری از بهانه رانندگان
و افزایش نا عادلانه کرایه ها
به عنوان مثال اگر اتوبوس تهران مشهد از من ۴۰ هزار تومان گرفت من ۵ لیتر بنزین یا گازوئیل به راننده انتقال گازوئیل می دهیم با عابر بانک یا همراه بانک یا ussd
40 نفر تو اتوبوسیم
40 ضربدر 5 میشه 200 لیتر که برای راننده اتوبوس خوشحال کننده است
درضمن یارانه بنزین یکجا پرداخت نشود در ۳۰ روز متوالی در هر روز برای تعدادی معین و.....
بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
آقای رئیس جمهور، امیدوارم این شو آفی که گذاشتید و پشت سرهم اعلام میکنید "اجازه گرانی نمی دهید"، عمرش اندازه یک هفته نباشه
فقط موندم، شماهایی که تو چند سال دولتتون نشون دادید که هیچ قدرتی بر کنترل بازار و حتی کالاهای اساسی ندارید و قیمت های این کالاها هر وقت دلشون خواسته به هر دلیل موجه و غیر موجه گرون شده، چطور میخواهید الان این کنترل رو انجام بدید
سخنگوی دولت میگه 50 % مردم خودرو ندارن؟ خب مگه چیز عجیبیه؟ ولی همونها هم از خودروی دیگران برای حمل و نقل استفاده میکنن و گرانی بنزین رو کرایه تاثیر داره و اونها رو هم درگیر میکنه این هیات دولت فکر میکنن مردم ...
شما مدیران دولتی که براتون مهم نیست چون از امکانات لازم رفاهی برخوردارید، ولی ما مردم زیر بار گرانی نابود شدیم، شما هم یک سری توجیهات بیهوده تحویلمون میدین، فقط مگر خدا به دادمون برسه
جالب اینه هر رئیس جمهوری که رئیس جمهور قبلی رو مسخره میکنه خودش تو ۴ ساله ی دوم همون کارهای رئیس جمهور قبلی رو انجام میده
بلیط را این ط هست نه با این ت
یه چیزی بگم باورتون نمی شه... ما الان اجازه داریم زیر پست های خبرگزاری ها نظر بذاریم!!! خدایا شکرت، مردم از خوشی!
تا یکی از رئیس جمهور های این کشور بخواد بفهمه ارزانی و گرانی به دستور نمیشه چند نسل عمرشون تموم میشه.
آقای روحانی کاش جای سی و اندی سال تصاحب منصب های مختلف دو واحد اقتصاد پاس می کردی و می فهمیدی ارزونی و گرونی عرضه و توانایی می خواد نه دستور
یعنی دستگاه های دولتی خیز افزایش قیمت برداشته اند؟
دکتر حسن و دکتر اسحاق و دکتر نوبخت و دکتر همتی و دکتر ..... که همگی گفتند تورم حاصل از افزایش بنزین یک تا دو درصده و گرانی به همراه نداره!!!
ولی اگر دولت توان کنترل تورم و گرانی را داشت، در همان زمان بنزین 80 تومانی این کار را کرده بود!
پس چی شد؟؟؟
ملت را احمق فرض کرده جناب دولت کلید؟
آقای روحانی همه چی گرون شده.
شما كه تخصصتون نگاه كردن به چشم مردم و نظر سنجی بود،متوجه نشدین؟؟؟؟
دولت به کسانی که خودرو ندارند ماهانه 120 هزار تومان (اختلاف 3 هزار از 1 هزار قیمت قبل بنزین) = 2 هزار ضرب در سهمیه ماهانه (60 لیتر) پرداخت کند.
لطفاً حقوق ها را مطابق با کشور های شیخ نشین خلیج فارس پرداخت کنید.
جهان سوم معمولا به دنبال سوبسید است نه زندگی با کیفیت ... انرژی مجانی کشور و زندگی ما را به باد داده است .
هموطن عزیزمان درست گفتند ... اما روزی که اکثریت این واقعیتها را بفهمد دیگر جهان سوم نیستیم .
از همین اجراش دارن دروغ میدن خودشون می گویند 95 ملیون لیتر بنزین در روز مصرف می شود ککه می‌شود با 2 هزاری که اضاف شده 190 ملیارد تومان ضربدر 365 روز سال 70 تریلیون تومان
چرا می گویند ما همه درآمد حاصل از این را به مردم می دهیم بعد اعلام می کنه 30 تریلیون تومان
40 تریلیون تومان بقیه چه میشه؟
افزایش قیمت سوخت پس از چند ماه باعث کاهش تورم میشود ، زیرا دخل و خرج دولت را متعادل میکند ... مانند آنچه در دولت آقای احمدی نژاد رخ داد . با افزایش قیمت بنزین تورم کاهش یافت و حتی در ادامه آن و دولت آقای روحانی ، تورم تک رقمی شد . تورم روانی و انتظاری مربوطه فقط مربوط به عدم آگاهی مردم ، و اصرار بر آن است ؛ یک خودزنی اجتماعی اقتصادی ! .... مطمئن باشیم ؛ افزایش قیمت سوخت باعث کاهش تورم میشود . اگر قرار بود بنزین گران ، عامل تورم باشد ، تورم در اروپا و ژاپن و آمریکا باید بالای صد درصد باشد در حالی که تورم آنجا زیر سه درصد و بعضا منفی است . ضمنا در کشورهای خارجی بنزین به نسبت حقوق مردم بسیار گران است و باید باشد .
همونجوری که قول دادن بنزین تا آخر امسال گرون نمیشه و شد! بقیه کالاها و چیزایی که دست خودشون هست گرون میکنن. دیگه دروغگو بودن همشون اثبات شده
ظرف دوروز اکثر کالاها 40 درصد گران شده و دولت محترم شعار کنترل میدهد واقعا مردم را چی حساب مینمایند دولتمردان؟
با نصب بنر بگید رییس جمهور نصف شبی و دزدکی بنزین را گرون کرده همه بدونن که این فرد در حق آنها اجحاف کرده
همونطور که دلار ۴۲۰۰ موند قیمت هم ثابت میمونه. وای بر من که رییس جمهور کشورم تویی.
نمونه گرون شدن همین ایران خودرو.
اینترنت هم وصل کنید ببینیم چه گندی زدید تو این چند روز
همونطور که دلار ۴۲۰۰ موند قیمت هم ثابت میمونه. وای بر من که رییس جمهور کشورم تویی.
نمونه گرون شدن همین ایران خودرو.
اینترنت هم وصل کنید ببینیم چه گندی زدید تو این چند روز
همه گرانیهای این دوسال اصلی ترین مقصر دولت است حتی بعد دوسال نتوانست خودروسازهای قانع کن که خودروهای آشغال به این قیمت نمی رزه کنترل کن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دولت تدبیر وامید به جز چالش برای مردم هیچ تصمیمی درستی نگرفت ؟؟؟؟؟؟؟ پس آقای رئیس جمهور محترم نمی توانی قیمت ها را کنترل کنی وعده سرخرمن هم به مردم نده خواهشن ؟؟؟کدام اجناس دوسال قیمت اش ثابت مانده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب تابناک، من که چند روزی هست که مطالب نقد می نویسم که حاوی هیچ گونه توهینی هم نیست چرا در قسمت نظرات درج نمی کنید؟ شما با بنده مشکل دارید؟
جان مادرتون اینترنت رو وصل کنید.
ههه هه خندیدیم حسابی همین الان همه چی رفته بالا کو پس کنترل دستگاه های اجرایی و دولتی ....
جک نگین لطفا حال ملت خوش نیست .
شعار خوب میدین فقط ....
آقای روحانی داره زور میگه. بنزین گرون شده روی هزینه شرکتها تاثیر میذاره اونوقت باید برای جبران هزینه ها قیمتها افزایش پیدا کنه. اما ایشون بدون توجه به این واقعیت میخوان زور بگن. ایشون و مسوولین زور بگن اشکال نداره و منطقو قبول ندارن. اونوقت مردم که تحت فشار هستند و اعتراض میکنن، باهاشون برخورد میشه. با زور و اجبار و دستور باعث ضرر و زیان شرکتها میشن و اصلاً براشون حقوق مردم اهمیت نداره. چون فکر مکنن زورشون زیاده. خیلی وقته میدونیم اینجا قانون جنگل حکومت میکنه. البته خدا جای حق نشسته. شب دراز است و قلندر بیدار. تا یکی دوسال دیگه شرایط خیلی دیدنی میشه.
تخم مرغ گران شد و تلویزیون هم شنیدم گران شد . بازرسان بفرمایید کنترل .
هیچ کس دلش به حال مردم نمیسوزه‌.فقط حرف میزنند که آب میریزیم روی تنتون تا نسوزید.
آقا راستی باران کوثری ،لیلی رشیدی و امثال این سلبریدیا کجان ، چرا گریبان چاک نمیکنن ، چرا وای مردم رو نمیزنن ؟؟؟استاد پرستویی شما کجایی
کارشون راه افتاد دیگه
ایران فقط فقط برای اقا زادهاس برای شماها
سلام آقای رئیس جمهور....راستی چه خبر از حسین فریدون؟؟؟
طبق سوابق گذشته دولت بعید میدونم دولت بتونه قیمت کنترل کنه دولت نتونست یه قیمت دلار و خودرو که دست خودش بود کنترل کنه حالا میخواد تورم همراه بنزین رو کنترل کنه ادم اخساس میکنه استند اپ کمدی داره گوش میده
آقای رییس جمهور خودت رو برای همیشه توی اذهان جا کردی، فکر نکنم کسی باشه که دیگه ازت تنفر نداشته باشه
رووز شنبه رفتم یه ماکارانی خریدم روش زده بود ۳۷۰۰دادنش ۵۵۰۰زنگ زدم مبارزه با گرانفروشی الان چهار روزه میگه شکایت شما در حال برسی هست ۴۰۰۰تومان فقط پول شارژ دادمه
زندگی ملت رو با یه تصمیم اشتباه و بعد از اون با یه تنبیه اشتباه تر مختل کردید. مگر عصر حجره که بدون اینترنت سر کنیم. سران بگن اشتباه کردیم و تصمیم رو نوع دیگه ای اجرا کنند.
همانطور که آقای رییسی گفتند این مورد باید ظرف 5 سال انجام می شد نه که روحانی بیاد یکدفعه جیب ملت رو خالی کنه
دستور روحانی به دولت : حتی تقاضای افزایش گرانی هم
ندهید!!!!!
شوخی نکن. زندگی نداشته مردم رو
نابود کردین. ول کن بابا.
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
اینترنت رو وصل کنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینن
یاد تضمین گران نشدن دلار افتادم
هنوز هیچی نشده ایران خودرو محصولاتش را چند درصد گرون کرده ! بابا اینها فکر میکنند مردم کس خول تشریف دارن!
مردم را صدقه خور میخواهید ! هدف از اجرای بازیهایی نظیر قیمت بنزین فقیرتر کردن و‌محتاج تر کردن بیشتر مردم بوده تا عادت صدقه خوری را جا بندازید وگرنه برای جبران هزینه های بنزین باید سراغ اغنیا میرفتید نه عامه مردم ! براحتی در مدتی کمتر از یکماه میتوانستید قوانینی بگذارید تا عوارض هنگفت ده بیست میلیون تومانی ( ماهانه ) روی ماشینهای چندمیلیاردی ، و منازل دهها میلیاردی
بگذارید ، قیمت حاملهای انرژی گاز و برق را برای منازل کاخ گونه صدبرابر عامه مردم اخذ میکردید قیمت خدمات عمومی نظیر مخابرات و عوارض سالیانه شهرداری و هزینه انشعابات را برایشان دهها برابر محاسبه میکردید اونوقت خزانه خیلی بیشتر از کل یارانه که پرداخت میکنید درآمد داشت و دیگر لازم نبود
پا روی خرخره مردم بگذارید و عامهه مردم را تحت فشار مضاعف قرار بدهید !
اقای ریس جمهور قیمت ماشین داره هر روز میره بالا !!!!!!!!
شیراز مردمو دارن میکشن باهلیکوپتر
به داد شیرازیها برسید
حسن به ریش مردم نخند، مردم را دست ننداز،‌چطور می شه سوخت گرون بشه مابقی چیزها نه، ولمون کن مگر بچه اییم شما مردم را خر فرض کردی !!‌ ؟‌ خدا وکیلی حوصله ندارم،‌قیمتتو که بردی بالا!! از کلیدت چه خبر!!! تدبیر و امیدت خوبه!!
جناب رئیس جمهور حق شماست که مملکت را به بهترین نحو اداره کنید وتصمیمات فوری برای اقتصاد وکلا جامعه بگیرید ول این را بدانید که اگر حرف جناب رئیسی را گوش میکردید و در مدت 5ساله حامل های انرژی گران میکردی و در ضمن قبل از آن زیر ساختهای آن را فراهم میکردی مانند عدم تولید ماشنهای مصرف بالا توسط این دو شرکت موجود و دریافت تکنولوژی وساخت ماشینهای هیبریدی توسط همین کارخانه های اتومبیل ایران . کار دیگر ی که مطمئنا جواب میدهد ومتاسفانه فقط سمینار برگزار کردید وعملا به فراموشی سپرده شده سخنان گهر بار رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق تولید بوده که شماها اصلا گوشتان بدهکار نیست و. در ضمن شما ها همیشه سرکوفت به اقای احمدی نژاد میزدید که یارانه گداپروری است و خودتان مرتکب همان اشتباه شدید آقای روحانی اتاق فکر تو شده اقای نوبخت وجهانگیری و ربیعی که با طناب پوسیده اینها به ته چاه میروی و مردم را که انقلاب ونظام را با جان ودلشان دوست دارند را با این اعمال شتابزده دلسرد کنی زیرساختهای کشور ازجمله راه سازی تقویت حمل ونقل عمومی وایجاد اشتغال بطور واقعی نه با آمار وارقام اقایان جهانگیری ونوبخت وغیره چون اکثر قول وقرارهایت در این امارهای الکی و بی حساب کتاب گم شده ومردم هم با آگاهی مسائل کشور را دنبال میکنند شما در مورد کنترل گرانی بنزینی هم نمیتوانید کنترل کنید و چند روز دیگر هرکسی ساز خودش را میزنه و این مسئله به مردم ثابت شده در دو سال گذشته که شماها هرچیزی گفتید برعکس آن انجام شد دیگر خود دانید ووجدان شما................................
حدود ۱۵ میلیون خودرو سهمیه گرفتن!
روزانه ۳۰ میلیون سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و ۷۰ میلیون لیتر ۳ هزار تومانی، جمع درآمد دولت ماهانه میشه ۴۶۵۵ میلیارد تومان و سالانه ۵۶۰۰۰ میلیارد تومن بعد ۳۰۰۰۰ میلیاردش را یارانه معیشتی میدن و ۲۶۰۰۰ میلیارد تومنم برای خود دولت میمونه!

دولت به علت از دست دادن درآمد فروش نفت صادراتیش کسری ۱۰۰ هزار میلیاردی داره برای جبرانش بنزین گرون کرده و گول زدن اینکه میخوام یارانه بدم ۲۶ هزارتاش برداشته و نوبت بعدی گازییل و برق و گاز و آب هست و با این روش کسریش جبران میکنه!

راه درستش کاهش هزینه های دولت فشل و قطع کردن بودجه مفت خوراست و گرفتن مالیات از نهادهایی که نقش اقتصادی بزرگ دارن ولی مالیات سرخود هستن.
من در کیش هستم کرایه ها بیست تا بیست ‌پنج در صد گران شده حرف هم می‌زنی میگن از کجا بیاریم بنزین سه هزار تومانی بزنیم
حرف مفت و بدون مسئولیت و پشتوانه زدن رو میشه از مسئولین بصیر، فهیم، ارجمند و دانشمند این مملکت یاد گرفت
کلایی که 20 روز پیش از دیجی کالا گرفتم 89300 امروز زده ۱۲۸,۹۰۰ با 25 درصد تخفیف ۹۷,۳۰۰

دروغ دروغ دروغ
لامصب به یه ساعت نمیکشه دروغشون برملا میشه ولی اینقدر وقاحت دارن که از رو نمیرن
آقا اینترنت را وصل کنید!در گیلان هنوز اینترنت قطع است!
مگر برخورد با اراذل و اوباش تمام نشده؟!
تو را خدا اینقدر نمک به زخم‌مردم‌نیاشید مگر میشه بنزین که یک کالای استراتتژیک هست گران شود و تاثیری بر اقتصاد کشور نزاره امروز یکی از این بازرسان صمت میگفت این چند روزی که جامعه دچار التهاب شده و مردم احساس نگرانی میکنند ما با حصور فیزیکی خود در بازار سعی میکنم‌ یک امنیت روانی ایجاد کنیم چند روز بعد که سرصداها خاموش شدن به مرور اقلام گران میشن ما به این موضوعات عادت کردیم و به امید خدا هیچ مشکلی پیش نمیاد
قیمتها به حرکت دراومدن
دروغگوها کجا هستن؟
قیمتها دوباره بال کشیدن
دولت اعلام کنهذکجا مردم اعتراض مسالمت امیز انجام بدهند. هیچ جا نیس. الکی حرف میزنن
حتی تقاضای گرانی هم ندهید یعنی چی؟یعنی یه عده میرن به دولت میگن فلان چیز رو گرون کن دولت هم میگه چشم؟
آیاطرح معیشتی برای کسی واریز شده؟
اگه همه مثل من یکهفته بنزین نزنن همه چیز درست میشه ولی افسوس که اتحاد رو یاد نگرفتیم
کنترل قیمتها از وظایف دولت نبوده ؟ چرا قبلا به این وظیفه خودش عمل نمی کرده ؟ یک کالای مشخص در چند مغازه با چند قیمت عرضه میشد چرا دولت آنوقت دلسوز مردم نبود /؟
چرا تعزیرات کاری با دارو و داروخانه ها ندارد
افزایش قیمت سوخت پس از چند ماه باعث کاهش تورم میشود ، زیرا دخل و خرج دولت را متعادل میکند ... مانند آنچه در دولت آقای احمدی نژاد رخ داد . با افزایش قیمت بنزین تورم کاهش یافت و حتی در ادامه آن و ابتدای دولت آقای روحانی ، تورم تک رقمی شد .

تورم روانی و انتظاری مربوطه فقط مربوط به عدم آگاهی مردم ، و اصرار بر افزایش تورم است ؛ یک خودزنی اجتماعی اقتصادی ! .... مطمئن باشیم ؛ افزایش قیمت سوخت باعث کاهش تورم میشود .

اگر قرار بود بنزین گران ، عامل تورم باشد ، تورم در اروپا و ژاپن و آمریکا باید بالای صد درصد باشد در حالی که تورم آنجا زیر سه درصد و بعضا منفی است . ضمنا در کشورهای خارجی بنزین به نسبت حقوق مردم بسیار گران است و باید باشد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل