بازدید 13856

عملیات ویژه انصارالله در توقیف دو کشتی سعودی در الحدیده

سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی مدعی شد: در اواخر شب گذشته و هنگام حرکت یدک کش رابغ ۳ در جنوب دریای سرخ، دو قایق که در متن آن افراد وابسته به شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران قرار داشتند، آن را ربودند. یدک کش در حال انتقال یک سکوی حفاری وابسته به یکی از شرکت‌های کره جنوبی بود.
کد خبر: ۹۳۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ 18 November 2019

ارتش یمن روز دوشنبه دو کشتی جنگی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی ـ اماراتی را در آب‌های منطقه‌ای الحدیده توقیف کرد.

به گزارش «تابناک»؛ یک منبع نظامی وابسته به صنعا اعلام کرد: نیروی دریایی یمن، عملیات ویژه ای در سواحل الحدیده انجام داده که در زمان مناسب، ابعاد و زوایای آن اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر، ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود، رسما به تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر یک یدک کش وابسته به این ائتلاف در سواحل الحدیده اذعان کرد.

این ائتلاف مدعی شد، این یدک کش به وسیله دو قایق توقیف شده است.

عملیات ویژه انصارالله در توقیف دو کشتی سعودی در الحدیده

سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی مدعی شد: در اواخر شب گذشته و هنگام حرکت یدک کش رابغ ۳ در جنوب دریای سرخ، دو قایق که در متن آن افراد وابسته به شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران قرار داشتند، آن را ربودند. یدک کش در حال انتقال یک سکوی حفاری وابسته به یکی از شرکت های کره جنوبی بود. این عملیات تروریستی شبه نظامیان حوثی به مثابه تهدید واقعی و خطری است که این شبه نظامیان بر آزادی دریانوردی و تجارت جهانی دارند. شبه نظامیان حوثی، مسئول سلامت افراد یدک کش چندملیتی هستند و ائتلاف بین المللی به اقدامات علیه این شبه نظامیان برای حفظ امنیت منطقه ای و بین المللی ادامه می دهد.

در همین حال، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تصریح کرد: یک کشتی که مورد ظن ما واقع شد، تحت کنترل درآوردیم و اگر پس از اتمام تدابیر قانونی، مشخص شود که این کشتی متعلق به کره جنوبی است، آن را آزاد خواهیم کرد.

امروز نیز مقامات محلی دولت سعودی در منطقه «مکه» کشته شدن دو نیروی نظامی سعودی به نام‌های «سعید الغامدی» و «بدر عیسى السلمی» را تأیید کردند.

دولت سعودی در روزهای دوم و سوم نوامبر (۱۱ و ۱۲ آبان) نیز کشته شدن پنج تن از نیروهای خود را در منطقه «جیزان» در مرز با یمن را تأیید کرد.

اعلام هر از چند گاه تلفات ارتش سعودی در جنوب یمن، در حالی است که آمار رسمی به شدت سانسور می‌شود و از سوی دیگر مسئولیت حفظ امنیت مرزهای سعودی به دست مزدورانی از سودان و یمن است و طبق گزارش‌ها نظامیان سعودی از حضور در مناطق مرزی فراری هستند.

ائتلاف سعودی عملیات نظامی و محاصره همه جانبه علیه یمن را در ششم فروردین ۱۳۹۴ آغاز کرد. گذشت بیش از چهار سال از این جنگ اکنون دولت سعودی را به تکاپوی حل و فصل آبرومند جنگ و خروج از این معرکه واداشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر