بازدید 11231
اتهامی که با سکوت انتظامی و همکارانش همراه شد؛

مدیران سازمان سینمایی تطمیع شده‌اند؟!

از این منظر انتظار می‌رود هم مدعی چنین اتهامی مستندات خود را منتشر کند و در معرض قضاوت عمومی قرار دهد و هم سازمان سینمایی در این زمینه اعلام موضع کند و با سکوت از کنار ماجرا نگذرد، چون بحث اتهام «تطمیع» مطرح است و اگر سیاست سکوت در قبال آن در پیش گرفته شود...
کد خبر: ۹۳۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ 17 November 2019

سکوت سازمان سینمایی برابر اتهام تطمیع مدیرانش!با وجود آنکه بیش از یک روز از انتساب اتهام تطمیع مدیران سازمان سینمایی برای تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی می‌گذرد، سازمان سینمایی در قبال این اتهام که بیان کننده ی آن ادعا کرد مستند است، سکوت کرده؛ سکوتی که با توجه به طرح اتهام در تلویزیون شائبه برانگیز و سالب وجهه سلامت متولی سینمای ایران خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی در سال‌های اخیر با حواشی متعددی مواجه شده که پررنگ‌ترین آنها پیرامون سریال شهرزاد و سرمایه آن است؛ سریالی که سازندگانش متهم به استفاده از پول‌های تولیدی بودند و به شدت این اتهام را تکذیب و حتی از برخی مدعیان شکایت می‌کردند؛ اما در نهایت خود گرفتار شدند و مشخص شد با پول‌های آلوده این سریال و برخی محصولات دیگر تولید شده و از آن پس، نقدها و تشکیک نسبت به تولیدات شبکه نمایش خانگی و منشأ منابع مالی پروژه‌های سینمایی تشدید شد.

با اوج‌گیری دعوای بدنه دولت و صداوسیما بر سر اعمال حاکمیت در حوزه VOD که همچنان غیررسانه‌ای در جریان است و نقدهایی که در هفته‌های اخیر در برخی برنامه‌های تلویزیونی به ویژه برنامه هفت نسبت به نوع عملکرد دولت در اعمال حاکمیت در حوزه وی او دی مطرح شد، بحث شبکه نمایش خانگی که ارتباط تنگاتنگ با وی او دی دارد نیز داغ شد. در همین راستا، سیدضیاء هاشمی رئیس شورای عالی تهیه کنندگان در برنامه هفت که بامداد شنبه از شبکه سوم سیما پخش شد، ضمن انتقاد جدی از نحوه مدیریت این حوزه و شرایط حاکم بر آن، در این زمینه اعلام خطر کرد.

سکوت سازمان سینمایی برابر اتهام تطمیع مدیرانش!

در این میان، سیدضیاء هاشمی با اشاره غیرمستقیم به تولید یک سریال در شبکه نمایش خانگی و حواشی آن، تأکید کرد که تهیه کنندگان این سریال در شورای داوری خانه سینما محکوم شده بودند و نباید به آنها پروانه ساخت سریال داده می‌شد؛ اما به دلایلی این پروانه داده شده و پس از ساخت سریال حواشی به وجود آمده است. او در ادامه ادعایی را مطرح و تأکید کرد که مستند است و اشاره کرد پشت پرده موافقت با ساخت برخی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی مسائلی است و از لفظ «تطمیع» استفاده کرد که لفظی دارای بار معنایی خاص بود.

تطمیع قاعدتاً معنای مشخصی دارد و مدیران سینمایی را در معرض اتهام بزرگی قرار می‌دهد، به ویژه آنکه این اتهام اولاً از سوی رئیس شورای عالی تهیه کنندگان مطرح شده، ثانیاً مدعی تأکید کرده مبتنی بر مستنداتی است، ثالثاً در برنامه هفت و در مقابل طیفی از مردم مطرح شده و رابعاً در قبال این اتهام متولیان سینما سکوت کرده‌اند. این سکوت ممکن است برخی بدگمانی‌ها را به این سمت و سو سوق دهد که نکند این ادعا صحت دارد و مدیران سینمایی برای موافقت در تولید برخی سریال‌ها تطمیع شده‌اند؟!

از این منظر انتظار می‌رود هم مدعی چنین اتهامی مستندات خود را منتشر کند و در معرض قضاوت عمومی قرار دهد و هم سازمان سینمایی در این زمینه اعلام موضع کند و با سکوت از کنار ماجرا نگذرد، چون بحث اتهام «تطمیع» مطرح است و اگر سیاست سکوت در قبال آن در پیش گرفته شود، این توقع به وجود می‌آید در مرحله بعد نهادهای نظارتی نظیر سازمان بازرسی ورود جدی داشته باشند و ضمن بررسی اسناد مثبته مدعی، در این زمینه اعلام موضع کند تا برخی ابهامات و مسائل مشکوک در این حوزه تعیین تکلیف شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر